Halttusen pitää mielestäni saada rooli kahdesta ensimmäisestä ketjusta, jotta saa oikeantyyppisen roolin ja pääsee pelaamaan vahvuuksillaan. Tällä hetkellä siihen ei omissa papereissani ole mahdollisuutta kuin siinä mielessä, jos ja kun tulee vammoja. On mielestäni huono vaihtoehto peluuttaa häntä esimerkiksi nelosessa alle kymmenen minuutin peliajalla laittamassa kiekkoa syvään vain sen takia, että pääsee kokoonpanoon. Se ei edistä häntä pelaajana eikä HIFK:ta välttämättä voittamaan.
Kolmas ketju ei IFK:ssa 2023-24 juuri eroa kahdesta ensimmäisestä pistepotentiaalin osalta, joten numeroinneilla ei ole suurta merkitystä.
Mielestäni ehjää ei kannata rikkoa, joten pysykööt Vesalainen-Jääskä-Pakarinen yhdessä. Ei siihen ketjuun Koivistoinen tai Lehterä keskellä toisi mitään lisää, vaan rikkoisi vain dynamiikan. Jääskä tekee tuossa ketjussa enemmän energistä duunia ja luistelee nälkäisemmin kuin mihin Lehterä tai Koivistoinen pystyisi.
Koivistoinen-Nättinen on toimiva pari, siihen täytyy vain löytää kolmanneksi Hirvosen tapainen kiekollisesti taitava pelaaja joka voi sekä rytmittää että rakentaa. Tähän olen itse ehdottanut Teissalaa, mutta jollei se toimi voi ratkaisu olla myös Kaskimäki. En aivan usko, että Koivistoisesta saisi kaikkea irti, jos hänet siirrettäisiin laitaan ja keskelle iskettäisiin Lehterä, vaikkakin ehkä Nättisestä näin saattaisiin saada maalintekijä par exellence. Joten Teissalalle rohkeasti iso rooli heti alusta.
Näin potentiaaliselle maalintekijä-virtuoosi Halttuselle jäisi Lehterä sentteriksi, voiko parempaa toivoa? Vaikka peliaika jäisikin 5vs5 pelissä hieman pienemmäksi kuin Vesalaisella, Jääskällä, Pakarisella, Koivistoisella ja Nättisellä (mutta suunnilleen saman verran tai jopa enemmän kuin Teissalalla ja Kaskimäellä, jotka kenties jakaisivat vastuuta tuossa Koivistoisen ketjussa), niin näytönpaikka on mitä paras. Lehterä itse pelaisi niin paljon ylivoimaa, ettei jäisi peliajassa edellämainituista jälkeen. Lehterän toisessa laidassa voi kokeilla montaa eri pelaajaa, ensisijaisesti Kaskimäkeä mutta kenties myös Teissalaa tai jopa Komarovia, jos hänet hankitaan.
Jos ei Halttunen tuossa onnistu, niin sitten kenties Mestikseen pariksi kuukaudeksi ja Ikonen hänen tilalleen. Tai Rask, jos ei olekaan yllätyksekseni taantunut ja hidastunut.