Senhän se uusi valmentajakin usein tekee. Yksinkertaistaa, yksinkertaistaa, yksinkertaistaa pelin sekä tiivistää oman pään keskustan. Harvoin näkee ammattilaissarjoissa, että saa kävellä noin muina miehinä kuin Tepsin maalille Lukko-pelissä lauantaina. Sai Tirrosenkin näyttämään hölmöltä.Pekka Saravo ja Ika Lehkonen totesivat Telia TV:ssä eilen aivan oikein, että silloin, kun joukkueen pelitavassa on suuria ongelmia, paras lääke on yksinkertaistaa peliä eli tehdään vain sitä, mihin jokaisen pelaajan omat kyvyt riittävät. Ei yritetä mitään ihmeellistä. Puolustaja puolustaa omaa miestään ja kiekon saatuaan syöttää satavarmasti omalle pelaajalle. Ei ropelikiekkoja eikä mitään erikoistemppuja.
TPS:n pelaajat hukkaavat puolustusalueella nykyään oman miehensä jatkuvasti ja usein jopa syötetään suoraan vastustajan lapaan, joka tekee siitä tarjoilusta maalin.
Miksei Kalle yksinkertaista peliä vaan yritetään jotain sellaista, mihin nykyjoukkueen yhdenkään pelaajan taidot eivät tunnu riittävän. Jääkiekko on loppujen lopuksi aika yksinkertainen peli, jossa tietyt lainalaisuudet on vain pakko hyväksyä. Ei pidä yrittää keksiä jääkiekkoa uudelleen, kun kyvyt eivät siihen kuitenkaan riitä.
Karri Kivi olisi sikäli Tepsin näköinen valmentajarekry, että pelaajatausta joukkueesta löytyy. Kivellä on myös jonkinlainen maine nuorten pelaajien kehittäjänä ja Tepsin strategianahan on olla Euroopan johtava kasvattajaseura, joten Kiven voisi nähdä strategiaan sopivana valmentajana. Voisi olettaa, että Kiven valmennus olisi nuorten eteenpäin pyrkivien pelaajien rekrytoimisessa parempi vetovoimatekijä kuin Kaskisen valmennus.Olen tänne vihjaillut tulevasta valmentajasta jonkin aikaa ja jos kuulemani pitää paikkansa, mikä on vielä kysymysmerkki, niin Karri Kivi on kyseinen herra.
Vastaukset:Olet varmasti omia näkemyksiä avannut ja argumentoinut pitkin vuotta, mutta viitsitkö antaa pienen yhteenvedon sun ajatuksista, miten TPS saadaan nousuun. Vastaa näihin kysymyksiin.
1. Miksi Karri Kivi on parempi valmentaja kuin Kaskinen (kun ihmettelet, miten hänet on mahdollisesti saatu)?
2. Ketkä ovat nämä rahastavat koukkupolvet?
3. Ketkä pelaajat saavat jäädä ja miksi (Kun lähes kokonaan uusista pelaajista pitää koota)?
4. Nimeä jotain esimerkkejä, ketä nämä uudet pelaajat voisi olla (Ei tarvi sopimuksen loppu tähän kauteen muta budjetti mielessä)
5. Eikö Karri Kivellä ollut juuri nuoria ja urallaan eteenpäin meneviä pelaajia Ilveksessä?
Voit lisäksi avata sit, miten TPS saadaan top4. Mitä liikkeitä pitäisi tehdä valmentajan, UTJ:n ja pelaajien vaihdon lisäksi. Siinä tosin onkin jo melkee kaikki vaihdettu sit.
Näillä pelaajien huolimattomuus virheillä ei ole pelitavan kanssa mitään tekemistä. Enemmänkin kyse on pelaajien valmistautumisesta peliin. Asenteesta,itseluottamuksesta, sitoutumisesta ym. Ei pelaaja pysty toteuttamaan mitään pelitapaa jos itseluottamus ei ole kunnossaa. Ja siihen asiaan valmennus pystyy vaikuttamaan.
Lukan,Sundin ja Forsströmmin perseilyt on siis nekin Kaskisen pelikirjasta johtuvia? Tepsi on joka pelissa luonut loistavia maalipaikkoja jotka on sitten sulaneet pelaajien onnettomiin ratkaisuihin kuten ohilaukauksiin ,päin maalivahtia tai sitten epäonnistuneita laukauksia. Huono viimeistelykin on varmaan kaskisen pelikirjan syytä. Niinkö? Samaa mieltä olen siitä että valmennuksen on parannettava pelikirjoineen mutta yhtälailla pelaajien pitää parantaa otteitaan kentällä. Ei kaikkea paskaa voi pistää Kaskisen syyksi vaikka syytä hänessä ja valmennus tiimissäkin on. Päävalmentajana Kaskinen on vastuussa ja en ole pahoillani jos Tepsi vaihtaisi valmentajaa. Syyllisiä heikkoon menestykseen löytyy niin pelaajista, valmennuksesta ja joukkueen johdosta.Olen tästä logiikasta eri mieltä, vaikka nämä yhteydessä toisiinsa ovatkin. En millään usko, etteikö jokainen pelaaja lähde pelaamaan tosissaan näihin peleihin. Pelitavallisilla asioilla pyritään nimenomaan vaikuttamaan siihen, etteivät pelaajat joudu tekemättömiin paikkoihin, että virheitä ei tulisi. Vaikuttamaan todennäköisyyksiin kentällä, jotta ne kääntyisivät omalle joukkueelle. Sieltä tulee se itseluottamus pelata, kun ei jatkuvasti olla selviytymässä kentällä. Mikään pelitapa ei koskaan poista sattumaa kentältä kokonaan, koska siellä on myös vastustaja, mutta paljon voidaan vaikuttaa siihen, kuinka paljon sitä sattuman osuutta on. Samoin sitoutumisen puute voi olla kytköksissä siihen, että ei välttämättä ole riittävän täsmällisiä ohjeita mihin sitoutua vaan kentällä saa soveltaa liikaakin.
Toki tämä Filppulan sooloilu oli mitä oli, ja ihan älytön yritys. Mutta jos katsoo oliko omilla pakeilla tarjontaa esim. maalin taakse johon syöttää, ei se kovin hyvää ollut. Tai jos muistelee vaikka Anttalaisen menetystä Tapparan 7 maalissa pari viikkoa sitten, joutui pakkiparin väärän valinnan uhriksi... Eilisessä pelissä kahdessa ekassa maalissa merkkaus- ja valintavirheet, joita tuntuu tulevan joka peliin se muutama liikaa.
On ilmeisesti jonkinlaiset ohjeistukset miten halutaan pelata, mutta jostain syystä pelaajisto tekee vääriä valintoja liian usein. Jos joutuu liikaa soveltamaan kentällä ja vastustajat ovat organisoidumpia, pitkässä juoksussa pitäisi tulla enemmän pataan kuin voittoja.
TPS:n hallitus voi joko suoraan itse tai antamalla toimitusjohtajalle tehtäväksi antaa potkut UTJ:lle ja koko valmennustiimille. Sen jälkeen hallitus voi joko itse tai jälleen antamalla toimitusjohtajalle tehtäväksi rekrytoida uuden UTJ:n ja valmennustiimin. Kuitenkin pitäisi tehdä niin, että hallitus viime kädessä tekee valinnat ja päätökset toimitusjohtajan esityksestä. Ainakaan minulla ei ole mitään luottamusta Santtu Jokisen rekrytointikykyihin, joten hänelle ei missään nimessä saa antaa valtaa yksin tehdä näitä päätöksiä.Miten te tämän kuvion olette päissänne miettineet?
-UTJ antaa kenkää Kaskiselle ja palkkaa uuden. Sanotaan nyt, vaikka se Kivi.
-UTJ saa tämän palkkauksen jälkeen kenkää? ja uusi hommataan tilalle.
-Joku valmentaja suostuu tulemaan tänne, jos kaikki utj:t ja muut valmentajat saa kenkää? Miksi tällainen henkilö palkattaisiin UTJ:n toimesta?
-Seura antaa kenkää UTJ:lle. Palkataan uusi UTJ.
-Uusi UTJ antaa kenkää Kaskiselle ja palkkaa esim. Kiven?
-Seura antaa kenkää kaikille kerralla ja joku sitten etsii valmentajan ja UTJ:n?
Mutta onko Karri Kivi heti vapaa siirtymään Tepsiin? Vai Maksaako Ilves hänelle palkkaa sopimuskauden loppuun? Toki rahalla kaikki varmaan onnistuu mutta onko sitä ?TPS:n hallitus voi joko suoraan itse tai antamalla toimitusjohtajalle tehtäväksi antaa potkut UTJ:lle ja koko valmennustiimille. Sen jälkeen hallitus voi joko itse tai jälleen antamalla toimitusjohtajalle tehtäväksi rekrytoida uuden UTJ:n ja valmennustiimin. Kuitenkin pitäisi tehdä niin, että hallitus viime kädessä tekee valinnat ja päätökset toimitusjohtajan esityksestä. Ainakaan minulla ei ole mitään luottamusta Santtu Jokisen rekrytointikykyihin, joten hänelle ei missään nimessä saa antaa valtaa yksin tehdä näitä päätöksiä.
Näin myös siksi, koska hallituksessa istuu kaksi niistä herroista, jotka joutuvat tämän kaiken omistaan maksamaan, sillä ihanan kalliiksi tämä joka tapauksessa tulee, kun joudutaan tekemään pakkoliikkeitä kesken kauden. Olisi ehkäpä kannattanut olla kaukaa viisas ja tehdä ratkaisuja aikaisemmin ja silloin myös valmennuksen sopimuksen pituutta olisi kannattanut miettiä vähän tarkemmin. Ei Kallen perässä koskaan ole ollut mikään muu organisaatio kuin TPS, joten Kalle olisi voitu palkata aivan hyvin yksivuotisella sopimuksella seuran optiolla, jos asoita olisi aikoinaan oikein hoidettu.
Eiköhän Ilves mielellään luopuisi kallispalkkaisesta turhakkeesta palkkalistoillaan. Eri asia sitten on, että riittääkö tepsillä hillot kahden päävalmentajan liksoihin. Koska Kallea ei varmasti mikään toinen jengi halua, palloseuran listoilla olisi sopparin loppuun asti. Ja sitten vaikka seuraava pykälä uralla ja jääkoneen kuljettajalsi HC Real Madridiin.Mutta onko Karri Kivi heti vapaa siirtymään Tepsiin? Vai Maksaako Ilves hänelle palkkaa sopimuskauden loppuun? Toki rahalla kaikki varmaan onnistuu mutta onko sitä ?
TPS:n hallitus voi joko suoraan itse tai antamalla toimitusjohtajalle tehtäväksi antaa potkut UTJ:lle ja koko valmennustiimille. Sen jälkeen hallitus voi joko itse tai jälleen antamalla toimitusjohtajalle tehtäväksi rekrytoida uuden UTJ:n ja valmennustiimin. Kuitenkin pitäisi tehdä niin, että hallitus viime kädessä tekee valinnat ja päätökset toimitusjohtajan esityksestä. Ainakaan minulla ei ole mitään luottamusta Santtu Jokisen rekrytointikykyihin, joten hänelle ei missään nimessä saa antaa valtaa yksin tehdä näitä päätöksiä.
Näin myös siksi, koska hallituksessa istuu kaksi niistä herroista, jotka joutuvat tämän kaiken omistaan maksamaan, sillä ihanan kalliiksi tämä joka tapauksessa tulee, kun joudutaan tekemään pakkoliikkeitä kesken kauden. Olisi ehkäpä kannattanut olla kaukaa viisas ja tehdä ratkaisuja aikaisemmin ja silloin myös valmennuksen sopimuksen pituutta olisi kannattanut miettiä vähän tarkemmin. Ei Kallen perässä koskaan ole ollut mikään muu organisaatio kuin TPS, joten Kalle olisi voitu palkata aivan hyvin yksivuotisella sopimuksella seuran optiolla, jos asoita olisi aikoinaan oikein hoidettu.
2. Nimiä en laita, mutta varmasti osaat itsekin nämä mainita. Turha miekkailla siitä, kuka on mitäkin, kun kaikki kuitenkin tietävät nämä rahastavat koukkupolvet.
Onko kellään mitään käryä, että kuinka kallis mies tämä meidän seppä Kaskinen oikein on? Niillä meriiteillä, millä Tepsiin tuli, niin palkan pitäisi olla liigavalmentajien häntäpäässä. Mutta kun näkee pelaajiston palkkoja, niin en ihmettelisi, jos Niittymäki olisi sorvannut Callen sopimuksen eurot kuntoon saunan lauteilla. Ajattelin vaan, että minkälaiset taloudelliset seuraamukset Kaskisen ja aisankannattajien potkuista mahtaisi syntyä?
Jälleen kerran pakko kysyä, vaikka jo tiedänkin, että sulta ei vastausta voi odottaa. Olisitko kiltti ja nimeäisit edes osan näistä rahastavista koukkupolvista? Itse pystyisin ehkä Filppulan tähän nimeämään.
Olet kuitenkin vuosia huudellut näistä rahastajista. Joukkue on näiden vuosien aikana kuitenkin muuttunut melkoisesti. Ettei sulla nyt vahingossa olis siellä joku vanha kokoonpano.
Vuonna 2017 85.408€:Onko kellään mitään käryä, että kuinka kallis mies tämä meidän seppä Kaskinen oikein on? Nii
Ei ole minulla mikään vanha kokoonpano, mutta kai itsekin tajuat, ettei mitään nimiä kannata laittaa näkyviin, kun herkät fanipojat loukkaantuvat, jos heidän jumalidoliaan alkaa sanomaan rahastavaksi ehtoopuolen koulkupolveksi.
Jokainen kyllä tietää keistä on kysymys. Älä esitä tyhmempää mitä olet.
Todella huonosti olet TPS:n rosterista perillä, jos noinkin yksinkertainen asia tuottaa suuria vaikeuksia.Jotenkin shokeraava yllätys, että et niitä nimiä sitten vieläkään pystynyt esittämään. Mutta kiitos päivän nauruista. Sen verran huvittava tämä sun kommentti oli.
Vuonna 2017 85.408€: