Lipeä kala oli äitini suurta herkkua. En kyllä ymmärrä miksi.Joulu lähestyy...lipeäkala. Muuten on kalaruokien ystävä, mut se lipeäkalan haju...ei Kiitos.
Lipeä kala oli äitini suurta herkkua. En kyllä ymmärrä miksi.Joulu lähestyy...lipeäkala. Muuten on kalaruokien ystävä, mut se lipeäkalan haju...ei Kiitos.
Sille kiroilijakokki Ramsaylle olisi oikein, jos joutuisi syömään suomalaisen päivällisen:Ai saattana, tämä meinas unohtua. Miten tämmöstä paskaa voi joku ruoaksi kutsua? Hyi helvetti, menee kylmän väreet pelkästä ajatuksesta...
Pikkupoikana syöty jäähtynyt kesäkeitto oli lähes maailmanloppu. Isä käski syödä lautasen tyhjäksi, ennen ei pöydästä nousta. Jäähtyihän se ja pahemmaksi muuttui, onneksi äiti lopulta pelasti ja antoi luvan, kun isä oli jo poistunut keittiöstä. Tänä päivänä en tuota paskaa syö. Vaikka olis lämmintä.
Heh, juu en mäkään.Ei siinä, söisihän noita, mutta tuskin Gordon.
Lipeä kala oli äitini suurta herkkua. En kyllä ymmärrä miksi.
"Olen ollut lapsesta asti kellertävä."Maksassa ei muuten vikaa ole
Et ole yksin, kyllä se oli karmeaa paskaa.Kouluruuista pahin oli minun mielestäni ohrapuuro& mehukeitto. Kun puuro ja keitto sekoittui niin se näytti ihan yrjöltä ja myös maistui siltä. Kuvottava ruokalaji... Mutta toisaalta se on löytynyt myös oppilaiden suosikkilistalta. Eli ehkä olen melko yksin mielipiteeni kanssa.
Kaikki sattumat.
Miusta vuohenjuusto on herrkullista! Punajuuria, ja vuohenjuustoa uunivuokaan ja avoth!Vuohenjuusto. En ole elämäni aikana koskaan syönyt mitään yhtä hirveää.
Yhtenä päivänä oli sitten intialaista tarjolla. Mentiin ruokalaan ja ihmeteltiin, että miten täällä tuoksuu ihan joululle ja pipareille keskellä syksyä. Jotain kanakastiketta se oli ja kai siihen oli laitettu kardemummaa, kanelia ja muita piparkakkutaikinan mausteita.
Nonnih - tätä samaa minäkin olen surkutellut, nimittäin hyvien ruokien dissausta. Toki, niitäkin voi valmistaa monella eri tavalla, hyvin ja huonosti ja kaikkea siltä väliltä.Täällä on listattu meikäläisen herkkuja ihan urakalla. Oikea kesäkeitto on herkullista. Paino siis sanalla "kesä", eli uutta perunaa ja tuoreita vihanneksia, punaista maitoa, voita ja tarpeeksi suolaa, eikä mikään pakastepussi kattilaan -versio terveellisesti ilman rasvaa ja suolaa. Jauhemaksapihvit ovat kanssa hyviä, mutta niin harmillisen työläitä tehdä, että näitä ei kauhean usein saa. Makaronivelliäkin vedeltiin ainakin lapsena innokkaasti kitusiin.
Olen jossakin vastaavassa otsikossa maininnutkin portugalilaisen perinneherkun keitetyt possunkorvat. Lissabonissa tuli otettua jossain paikallista kotiruokaa tarjoavassa paikassa. Keittäjämamma vielä katseli sivusta, kuinka turistit yrittivät niellä limaisen rasvaisia rustoisia lihaliemessä lilluvia korvia. Ei vaan pystynyt, vaikka hävetti ja yleensä pystyn syömään melkein mitä vaan.