Karkki

• 114 817
  • 341

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Valaiskaas.

Tempasin yhtenä päivänä kiduksiini Marianne-Kismetin, noh yrjänhän siitä tuli.

Nyt oksennan jo pelkästä ajatuksesta syödä samaa "herkkua" mutta Kismet ja Marianne erillään uppoaa.

Hyvin mystistä.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Valaiskaas.

Nyt oksennan jo pelkästä ajatuksesta syödä samaa "herkkua" mutta Kismet ja Marianne erillään uppoaa.

Hyvin mystistä.

Minulla on teoria, vaikka en olekaan biologi tahi muu tosentti.

Olet syönyt Marianne-Kismetin samana iltana kuin sinulle on puhjennut oksennustauti. Sitähän on liikkeellä. Ruokamyrkytys kun tuskin tulee kysymykseen. Evoluutio on koulinut ihmisen kehittämään vastenmielisyysreaktion sellaisiin ruoka-aineisiin, jotka aiheuttavat pahoinvointia. Reaktio on opettanut esi-isiämme välttämään muuansiakin antimia. Hermostosi reagoi nimenomaan Mariannen ja Kismetin yhdessä tuottamaan aistimukseen.

Nimim. viime talvena Daim-Marabou -suklaalevyn jälkeen norovirukseen sairastunut ja satoja migreenikohtauksia kokenut.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Onko tullut Daim-Marabouta maisteltua tämän episodin jälkeen?

Ei todellakaan. Ajatuskin puistattaa. Kersa-aikojen laatakkaiden migreenikohtausten jäljiltä saman kohtalon kokivat vuosiksi maksapihvit, ranskalaiset perunat, riisipuuro, pähkinäsuklaa ynnä muut herkut, joita tulin syöneeksi ennen kohtausta.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Valaiskaas.

Hyvin mystistä.
Olen itse vierastanut jostain syystä aina mintun ja suklaan makuyhdistelmää - jopa siinä määrin, että annoin joskus ala-asteikäisenä spontaanisti ylen nautittuani muutaman lusikallisen minttu-suklaajäätelöä. Tapahtumaketju kummastutti vanhempiani, jotka otaksuivat välittömästi syyksi sairauden, vaikka todellinen selitys oli yksinkertaisen vastenmielinen, puistattavan paha ja etova maku.

Todettakoon vielä, että muutoin olen hyvinkin kaikkiruokainen enkä ole koskaan ollut ruoan suhteen missään määrin nirso, sekä vielä erillisenä sivuhuomautuksena, että minttusuklaa-kammoni mahdollinen, syvempi luonteenlaadullinen merkitys avautui juuri tänään. (Linkki ohjaa YLEn verkkosivuille.)

Viimeksi muokattu:

J.Petke

Jäsen
Ostin suurin odotuksin pussillisen merkkareita, kun niitä paikallisesta kaupasta löysin. Mieleeni palasivat muistot lapsuudesta, kun viikkorahapäivänä juostiin R-kioskille ostamaan 2 markan pussilliset salmiakki- ja hedelmämerkkareita.

Nämä uudet salmiakkimerkkarithan eivät ole noita alkuperäisiä nähnytkään. Liian pehmeitä, liian paksuja ja maistuvat muovilta. Salmiakki Mix -pussissa olevat merkarit ovat niitä oikeita. Hedelmäversiot sentään ovat ihan ok.

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Merkkarit olivat pettymys, pussissa selkeästi liikaa salmiakkia, keltainen ei ainakaan maistunut samalta minkä minä muistan.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Fazerilla on tälläinen lakusekoituspussi. Sellainen musta pussi, jossa on erilaisia lakukarkkeja sisällä ja siellä on sellaisia oransseja paksuja karkkeja. Maistoin yhden ja olin myyty. Harmi vain, että sellaisia karkkeja on todella vähän siinä pussissa ja joissain pusseissa ei ole näitä ollenkaan. Löytyisköhän näitä Kalpiksesta tai vastaavista paikoista irtokarkkeina?

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Fazerilla on tälläinen lakusekoituspussi. Sellainen musta pussi, jossa on erilaisia lakukarkkeja sisällä ja siellä on sellaisia oransseja paksuja karkkeja. Maistoin yhden ja olin myyty. Harmi vain, että sellaisia karkkeja on todella vähän siinä pussissa ja joissain pusseissa ei ole näitä ollenkaan. Löytyisköhän näitä Kalpiksesta tai vastaavista paikoista irtokarkkeina?

Tarkoitatko tässä kuvassa pussin oikeassa alalaidassa olevaa oranssia pötköä?

Noita samoja taitaa olla Fazun Aarrearkku-pusseissa myös ja usein aika runsaasti.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Tarkoitatko tässä kuvassa pussin oikeassa alalaidassa olevaa oranssia pötköä?
En tarkoita. Siellä on noita ohuita pitkiä myös, mutta minä tarkoitan niitä paksuja oransseja. Samassa pussissa on saman muotoisia valkoisia karkkeja kuin nämä oranssit paksut. Se maku niissä oli appelsiinimainen tai siis se kuorrute maistuu siltä ja sisällä on lakua.

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Tässä jokin aika sitten löysin R-kioskilta Stratos-suklaata. Hyvää oli edelleen.

Mitä karkkiin noin niinkuin muuten tulee, niin sain noista megajättisuperhyperpusseista jonkinlaisen ähkyn ja ostan tätä nykyä vain 200 gramman pusseja. Suklaata tulee yleensä ostettua patukoitten muodossa, tosin joskus saattaa mennä levykin.

Lakupussit toisaalta on sellaisia, että niiden kohdalla voin ostaa isommankin pakkauksen.

Viimeksi muokattu:

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aitoja merkkareita on myyty jo pitkään Naantalissa olevassa Wanha Naantali Kaupassa. Nyt kun netistä katsoin, niin sain selville, että kyseinen kauppa kuuluu NostalgiaShop-ketjuun, jonka toinen myymälä sijaitsee Turussa.

Merkkarit NostalgiaShopin nettisivuilla

Noi on muuten Haribon Piratos -karkkeja.

Noita saa ihan normikaupoistakin - huomattavasti halvemmalla.

Mitä karkkiin noin niinkuin muuten tulee, niin sain noista megajättisuperhyperpusseista jonkinlaisen ähkyn ja ostan tätä nykyä vain 200 gramman pusseja.

Hassua sinällään, että muistan yhä kuinka skidinä 200g:n pussit olivat isoja pusseja ja normipussit olivat 100g. Nykyään noi 200g:n pussit vaikuttavat ihan pikkupusseilta ja monia karkkeja ei myydä kuin 350-400g:n jumbo-pusseissa. Näin se maailma muuttuu - toki 130-150 -senttisenä pikkupoikana kaikki vaikutti isommalta kuin nyt. :D

Viimeksi muokattu:

tulikaste

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tero Lehterä
Mitä karkkiin noin niinkuin muuten tulee, niin sain noista megajättisuperhyperpusseista jonkinlaisen ähkyn ja ostan tätä nykyä vain 200 gramman pusseja.

Tämähän ei ole mikään ihme kun lukee pussin takaa millaisia kalorimääriä vaikkapa tuollaiset 400 gramman pussit sisältävät. Ihan oikeasti tulee hiki ja kuumotus ennen kuin on saanut koko pussin kahlattua, tietysti tätä ongelmaa ei ole jos osaa viisaasti jaotella pussin sisällön vaikka parin päivän ajalle. Sellaiseen taktikointiin minä en kuitenkaan ole ikinä pystynyt ja siksi minäkin tyydyn pienempiin pusseihin.

Karkki on kyllä suurin paheeni. Limppareita en ole juonut enää muutamaan vuoteen, sipsipussi tulee ostettua ehkä kerran kaksi vuodessa, mutta karkkihammasta meinaa kolottaa parin viikon välein. Onneksi se ei nyt ole mitenkään paha tuollaisen ajan välein. Karkkien syömisen jälkeen sitten vain yleensä vituttaa, joten ehkäpä tästäkin pääsen lopulta eroon.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tämähän ei ole mikään ihme kun lukee pussin takaa millaisia kalorimääriä vaikkapa tuollaiset 400 gramman pussit sisältävät.
En usko, että kalorimäärä tuohon oloon suoranaisesti vaikuttaa, vaan se, että 400 grammaa usein lyhyessä ajassa syötynä muiden safkojen päälle on 400 grammaa ylimääräistä vatsantäytettä. Voihan sitä vetää vaikka kilon kaalia, ja varmasti on täydempi olo kuin desistä oliiviöljyä, mutta kalorimäärät menee toisinpäin.

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Tuo Merkkari Mix on kyllä valloittanut minun makuhermoni, en ole muuta juuri syönytkään karkipäivinä sitten tammikuun. Olen sen verran nuori, etten ole aitoja ja alkuperäisiä merkkareita päässyt maistamaan muuta kuin irtokarkkina, mutta olen kyllä todella vakuuttunut.

Pussihan on 180g, mutta siinä riittää minunlaisellekin karkkimonsterille syötävää pariksikin päiväksi, koska karkit ovat aika sitkeitä ja siten niiden syömiseen menee hieman enempi aikaa. Tämähän on vain positiivinen juttu!

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Halpa-Hallissa törmäsin Lion-patukan King Size -versioon. Luulin, että ko. patukka on kadonnut kaupoista. Voisi joku päivä sellaisen käydä hakemassa... Nyt ei tarttunut mukaan.

Suosittelen katsomaan päiväyksen patukasta.

Jos kunnossa, niin aion hakea itsekin noita sieltä.

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Itse itseäni lainaten, NYT LÖYTY!

Olin tuolloin tuttavaperheen luona ja siitä johtui väärin käsitys. Kyseessä oli ilmeisesti vanhan pussin sisältö kaadettu uuteen pussiin. Oikeasti tuo makeinen löytyi Ässä Mix Lakritsi sekoituspussista. Bongasin sen tänään kaupasta ja olin näkevinäni niitä paksuja oransseja karkkeja. Tarkempi tarkastus osoitti bongaukseni oikeaksi. Muutenkin ihan mahtava sekoitus. Ei ole oikeastaan sellaisia karkkeja joista en tykkäisi.

Suosikkijoukkue
TPS, Turku
Suosittelen katsomaan päiväyksen patukasta.

Jos kunnossa, niin aion hakea itsekin noita sieltä.

Lion-patukkaa on myynnissä Suomen rajojen ulkopuolella edelleen, esim. Ruotsissa on tarjolla melkein jokaisen ruokakaupan hyllyllä. Jostain syystä ovat lopettaneet myynnin Suomessa. Yksi suosikkipatukoista on kyllä tämä.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Karkkia en ole muutamaan hetkeen syönyt, mutta suklaasta on lempparikseni noussut Lindtin merisuolalla tuunattu tumma levy. Sopivan kokoinen, maukas, mutta ei mättötavaraa.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Aitoja merkkareita on myyty jo pitkään Naantalissa olevassa Wanha Naantali Kaupassa. Nyt kun netistä katsoin, niin sain selville, että kyseinen kauppa kuuluu NostalgiaShop-ketjuun, jonka toinen myymälä sijaitsee Turussa.

Merkkarit NostalgiaShopin nettisivuilla

Noi on muuten Haribon Piratos -karkkeja.

Noita saa ihan normikaupoistakin - huomattavasti halvemmalla.

Alkuperäiset merkkarit olivat kooltaan noin 2 euron kolikon kokoisia ja suht kovia sekä kestäviä suussa. Käsittääkseni Haribon merat ovat pieniä sekä suht pehmeitä. Millaisia nuo Naantalin merkkarit ovat...pieniä ja pehmeitä?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy