Karalahti 6kk:n pelikieltoon

  • 35 340
  • 263

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Flonaldo
EDIT: Kävinpä katselemassa IFK-ketjuakin. Nyt meni jo naurettavaksi. Juu, tervetuloa takaisin Jere, ei väliä vedätkö ja mitä vai et - itse asiassa kamapäissä lämäsit kovempaa, joten vedä vaan. Niin tekopyhää porukkaa ettei mitään rajaa. Ajatellaan omaa napaa eikä sitä, että tuossa on oikeasti Jeren elämä katkolla.


Viestin lähetti Rebel

Meillä oli pirun hauskaa naureskella, kun Jere lämäsi MM-kisoissa, sanoimme, että siinä se taas vetää "kamapäissään". Oli kyllä tappavan kovia skodeja. Sitten kun Jere rupesi ottamaan(tarinoiden mukaan) rauhallisesti, eli ei enää käyttänyt, niin olihan se erilaista se ote hommissa.

Ilmeisesti tarina ei tippunut nyt sinne suuntaan ollenkaan. Olisi varmaan pitänyt helvetin paljon tarkemmin taas kirjoittaa, jotta lukihäiriö/vitsailun ymmärtämisongelma ei olisi muissa Suomen osissa iskenyt. Vitsi ei kaikkialla täysin uponnut.

Missään ei ole sanottu tähän hetkeen mennessä, että Jeren hyllyttämisen syy olisi huumeet. Joten ei tässä mitenkään elämä ole vielä katoamassa, kyllä se jatkuu ilman auvoista NHL:ääkin.

Shammy kirjoittaa hyvin paljon asiaa, tuomioissa on eroja.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Ote Tennesseanista:

The NHL's confidentiality rules prohibit comment from players and officials on the specific nature of substance abuse violations. But two sources close to the situation said yesterday that Karalahti's latest difficulties involve alcohol — not drugs of a different sort. Karalahti was undergoing regular testing.

Tässä valossa pahoittelen syvästi kommenttejani valkoisista viivoista yms. Typerää minulta. Tästä lähtien lasken kymmeneen ennenkuin alan kivittämään....
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Heitänpä lusikkani tähän soppaan mukaan.

Ensinnäkin ilmeisesti kyse nyt oli alkoholista, tai niin ainakin ymmärsin, erittäin nopean lukutuokion jälkeen "heavy":n linkistä.

Mutta erittäin suuret pojot Flonaldolle. Sieltä tuli asiaa.
Ja tavallaan Sergeille ja Varjollekin. Kun (muut) mietitte noita kirjoituksia, niissä todellakin on myös paljon asiaa.

Minulta kyllä löytyy sääliä, se vain tahtoo joskus loppua. Täällä jotkut alkoivat saman tien, oman luontonsa paljastaen, haukkua toisia kirjoittajia, jotka toivat vain oman mielipiteensä keskusteluun, landeiksi tjsp.
Se on ärsyttävää. Vedetään MikaMyllylöitä mukaan keskusteluun jne.. ensin voisi miettiä missä nämä huume- ynnä muut ongelmat ovat pahimmillaan. Eivät ainakaan täällä "missä mennään kirkkoon kuuntelemaan MikaMyllylää".

Huumeongelma voi olla, vaikka minkälainen sairaus, mutta se että lähtee sellaiseen mukaan on heikkoutta. Heikkoja pitää tukea, mutta itse he kantavat vastuun teoistaan. Te ette ole (toivottavasti) tätä virhettä tehneet, se ei siis ole teidän taakkanne. Kannustaa ja tsempata saa, mutta pitää ymmärtää realiteetit. Jos joku on heikkona sortunut, niin on sortunut. Ei sitä voida parantaa, se lähtee henkilöstä. Ja vaikka kuinka olisi päässyt irti, muistot varmaan laahaa silti aina mukana, en tiedä.

Yleensäkään en ymmärrä miksi meidän "synkkien ja jurojen" suomalaisten pitää läträtä päihteillä. Totta kai saa ottaa, mutta miksi liikaa? En tiedä teistä, mutta minun elämäni on ainakin aivan tarpeeksi hieno ilman typeriä kännäyksiä.

Ei pidä tuomita, mutta ei myöskään paapoa. Tässä on kysymys miehen elämästä, ei jääkiekosta, joten tsemppiä Jerelle. Sääliä ei minulta löydy.

Kuinkahan sekava tästä viestistä tuli?
Aijuu, myös theref ansaitsee plussat viestistään.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No voi vittu!

Meikäläinen lähtee rauhalliselle landeviikonlopulle lähelle pesäpalloilijoiden ja hiihtäjien taivasta ja eikös pidä kaivaa kone esiin tällaisen jutun takia.

Ikävää, ikävää. Olen seurannut suhteellisen läheltä Jeren elämää muutaman vuoden ja pitänyt turpani tukossa Jerestä mm. HIFK-ketjussa, jossa jotkut kyselivät silmät teevadin kokoisina, että "eikö Jere tosiaan mahdu HIFKiin?" Nyt toivottavasti kenelläkään ei enää ole epäselvää siitä, mikä vaikeuttaa Jeren palkkaamista mihin tahansa joukkueeseen.

HIFK ei ole ottamassa avosylin vastaan päihderiippuvuutta sairastavaa Jereä, toisin kuin täällä monet luulevat. Jos näin olisi, Jere olisi jo HIFKin kirjoilla - olettaen että Nashville olisi tähän suostunut. Sitä emme saa tietää. HIFK ei ole ollut haalimassa Jereä riveihinsä, vaan HIFK ja Nahshville ovat olleet yhdessä suunnittelemassa Jerelle hoito-ohjelmaa, jonka tarkoituksena on parantaa hänet päihderiippuvuudesta, joka todellakin on sairaus. Toissijaisena asiana tässä projektissa on ollut miehen pelikunnon palauttaminen. Projekti on epäonnistunut, mutta ei huumeiden takia. Oikeastaan emme tarkkaan ottaen tiedä onko se epäonnistunut alkoholinkaan takia, sillä Jere on itse katkaissut homman ja ikäänkuin kieltäytynyt kusemasta purkkiin. No, ero tässä tapauksessa on hiuksenhieno, mutta kovista aineista ei ole kysymys.

Suvussani on perinnöllisiä sairauksia (fyysisiä sellaisia) sairastavia ja olen perehtynyt aika paljon tähän asiaan. Ei ole sattumaa, että syöpäsairaudet, sydän- ja verisuonitaudit ja toisaalta alkoholismi, päihderiippuvuus, mielisairaus, taparikollisuus keskittyvät tiettyihin sukuihin. Erään teorian mukaan ympäristön osuus on vain 50%, loput on geeneissä. Minun paras lapsuudenystäväni sairastui 16-vuotiaana parantumattomaan skitsofreniaan, trippi jatkuu vieläkin - olisin ehkä voinut kertoa hänelle, että se oli sinun valintasi. Siltä se nimittäin ulospäin näytti ja alussa monilla oli ihan hauskaa. Myös minulla, 16-vuotias tampio kun olin vasta. No, tapaukset, sairastapauksetkin ovat yksilöllisiä.

Kun Nykäskylän mäkikotka Masahiiri hajotteli lavuaareja, ryösteli kioskeja, käyttäytyi väkivaltaisesti (mistä ei onneksi ole 57-kiloisen tapauksessa haittaa) ynnä muuta, oli koko hiihtokansa tohkeissaan puolustamassa Mattia. Koska hänellä on ongelmia ja koska hän on pirun hyvä hyppäämään mäkeä. Kun umpihelsinkiläinen jääkiekkoilija syyllistyy vähän samansuuntaiseen mokailuun, ovat juuri maakuntien miehet ensimmäisenä kivittämässä. Samat maakuntien miehet ymmärsivät rikolliseen toimintaan syyllistyneitä pesäpalloilijoita, joille me olemme täälläpäin aina nauraneet joka tapauksessa. Onko tässä kulttuurieroa vai kuvittelenko vain? Kertokaa.

Tämä oli vain hajahuomio ja itseltäni riitti silloin ja riittää vieläkin ymmärrystä myös Nykäselle. Törttöily ei ole hänenkään originaalivalintansa. Hänellä on vain sellainen koneisto, joka ei toimi ihan täysillä. Vastuu teoistaan pitää tietenkin jokaisen kantaa. Taparattijuoppokin on sairas, hänen sairautensa on ikävä kyllä vaarallisempaa ulkopuolisille kuin tapajuopon tai suisidaalisen mielenhäiriöpotilaan (itsemurhahakuisen) toiminta. Monimutkaisia juttuja.

Jerelle toivon tsemppiä ja uraa NHL:ssä, minne hän taidoiltaan kuuluu. HIFK jaksaa odottaa miestä. Ja kiitän tässä yhteydessä naapurileirin Pete62:ta ja Hakunilan Hurjaa Mikeä realistisista ja ymmärtävistä viesteistä. Joskus löytyy yhteinenkin linja.

Kyllä minä ymmärrän rankkaakin kritiikkiä syytäviä. Toiset käsittelevät sairauksia siten, että omapa on vikasi. Mitäs otat kun tarjotaan. Voi kun se olisikin noin yksinkertaista! Kukaan ei tupakoisi, kukaan ei joisi viinaa, kukaan ei olisi rikollinen, jos kaikki vain päättäisivät, että nyt riitti.

Tämä on paska homma kaikenkaikkiaan.
 

Kuznetsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tässäkin ketjussa on jo suurinpiirtein kaikki sanottava jo kerrottu, laidasta laitaan. Totean siis vain sen saman, jonka kirjoitin jo tuonne HPK:n palstalle:

Se että kaverilla on paha päihdeongelma ei tee hänestä automaattisesti myös idioottia. Eiköhän maailma ole pullollaan(kirjaimellisesti) fiksuja ihmisiä, joilla on silti ongelmia eri päihteiden kanssa. Toivottavasti Karalahti saa asiansa kuntoon. Häntä olisi mukava nähdä vielä tulevaisuudessa myös kaukalossa.

That's it.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Kieltämättä ois kiva tietää yksityiskohtasemmin että mikä on johtanut kolmanteen huomautukseen.
Fakta tietysti että Jere on ollu suurennuslasin alla minkä miehen itsensäkin pitäs tietää.Joskus tais sanoo että ei voi varmuudella luvata ettei koskaan käyttäs.
NHL:n säännöt,mies siellä töissä.That´s it.
Mutta jos se nyt on vaikka muutama olut ni haistakoon vittu.Kaksinaismoralistisia persereikiä on jenkkilä täynnä
 

Hokke #73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jäällä H.I.F.K
Nurmella HJK
kalja ja kusi

Kuten jo aiemmin IFK-ketjussa totesin oli kyse "vain" parista
bissestä treenien jälkeen. Näin mies ainakin henk.koht on
asiasta kertonut. Jo USA:han lähtiessään miehellä oli kyrpä
otsassaan koska 1. kk sujui hoitolaitoksen tiloissa tiukan
valvonnan alaisena. Liekö ollut enemmänkin protesti kun
otti muutaman kaljan ja tiesi jäävänsä kiinni? Mene ja tiedä.

Tällä hetkellä Jere on Suomessa punomassa uusia suunnitelmia
tulevaisuutensa suhteen. Edes hän itse ei tiedä mitä tulevaisuudeltaan haluaa.

Menneestä kesästä sen verran, että mies harjoitteli erittäin
kovaa viisi (5) kertaa viikossa niin pururadalla kuin salillakin.

Puheet siis pelkästä ryyppäämisestä ovat vahvasti liioiteltuja.
Toki kuppiakin on kallisteltu liikaa.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Re: No voi vittu!

Viestin lähetti JHag

No, tapaukset, sairastapauksetkin ovat yksilöllisiä.

Kun Nykäskylän mäkikotka Masahiiri hajotteli lavuaareja, ryösteli kioskeja, käyttäytyi väkivaltaisesti (mistä ei onneksi ole 57-kiloisen tapauksessa haittaa) ynnä muuta, oli koko hiihtokansa tohkeissaan puolustamassa Mattia. Koska hänellä on ongelmia ja koska hän on pirun hyvä hyppäämään mäkeä. Kun umpihelsinkiläinen jääkiekkoilija syyllistyy vähän samansuuntaiseen mokailuun, ovat juuri maakuntien miehet ensimmäisenä kivittämässä. Samat maakuntien miehet ymmärsivät rikolliseen toimintaan syyllistyneitä pesäpalloilijoita, joille me olemme täälläpäin aina nauraneet joka tapauksessa. Onko tässä kulttuurieroa vai kuvittelenko vain? Kertokaa.

Kyllä minä ymmärrän rankkaakin kritiikkiä syytäviä. Toiset käsittelevät sairauksia siten, että omapa on vikasi. Mitäs otat kun tarjotaan. Voi kun se olisikin noin yksinkertaista! Kukaan ei tupakoisi, kukaan ei joisi viinaa, kukaan ei olisi rikollinen, jos kaikki vain päättäisivät, että nyt riitti.

Tämä on paska homma kaikenkaikkiaan.

Totta, ne ovat yksilöllisiä, mutta oma pointtini on ainakin ollut että siihen pystyy vaikuttamaan. Ja oma mielipiteeni on, jos nyt vaikka puhutaan huumeista, että kyllä niille voi sanoa ei. Tosin mistäs minä tiedän, minähän olen landepaukku landelta, jossa kaikki ihmiset rakastavat Mattia ja Mikaa. En ole kokenut Stadin rankkaa elämää ja traagisia kohtaloita. En tiedä olenko vain niin vahva henkisesti, että tuollainen vaikuttaa idiootilta. Tiedän etten minä ikinä, en ikinä, sellaiseen lähtisi. Ja tämähän ei ymmärtääkseni ollut Karalahden kohdalla ensimmäinen "virhe".

Toisaalta minä en ainakaan tykkää Nykäsestä yhtään. Ei voisi vähempää kiinnostaa mies. Eikä kyllä oikeastaan Myllyläkään. He ovat valinneet tiensä, mikäs minä olen heitä moittimaan.
Ja toisaalta en kuitenkaan vertaisi Nykästä ja Karalahtea keskenään. Yleensäkin turha verrata, kun kerta " tapaukset, sairastapauksetkin ovat yksilöllisiä".

Ja paska homma se todellakin on. Pisteitä JHagille.

[edit]Ja todellakin vanha sananlasku sanoo jotenkin näin: "Sitä palvelet, kenen leipää syöt." Eli turha syyttää ihmisiä USA:ssa yhtään mistään. Heillä on säännöt ja ulkomaalaistenkin on niitä sääntöjä noudatettava. piste. Olkoot kyse, vaikka yhdestä siideristä. Jos on lupautunut sääntöjä noudattamaan, niin silloin on turhaa meistä kenenkään syytää paskaa Jenkkien harteille.
[/edit]
 
Viimeksi muokattu:

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Todella valitettavaa, että Jere on siinä jamssa missä on. Toivottavasti tokenee ja pääsee kaukaloon takaisin.

Kivittämisen sijaan toivoisin ihmisten ottavan asioihin kantaa kärjistämättä ja asiallisesti ilman provokaatiota. Vaikka Jere on aikaisemmin kärähtänyt muustakin, kuin alkoholista, niin ei see tee hänestä heti "nistiä". Tosin spekulaatiot huumeiden käytöstä jeren kohdalla on ymmärrettävää, mutta hyvän maun rajoissa.

Samaa maltillisuutta toivoisin myös "Hellsingin herroille" syytöksissään ns. maakuntalaisia kohtaan. Toivottavsti lakettuanne kymmeneen luette kirjoituksenne uudelleen ja huomaatte oman naurettavuutenne, kulttuurieroista yms. Ympyrät Suomessa on niin pieniä, että turha nostaa mitään aluetta ylitse muiden. Toisaalta ymmärrän suutumuksenne joitakin kirjoittajia kohtaan. Tietyt kirjoitukset ottavat minuakin aivoon ja kaiken lisäksi monet kirjoitukset on tehty vaan ja ainoastaan provosointi mielessä. Ja ymmärän myös "omien" pulustamisen, mutta pieni objektiivisuus ei siinäkään olisi pahitteeksi.
 

penguin66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
itse kirjoitin ensimmäiseen viestiini:

Viestin lähetti penguin66
Olisiko tässä nyt Jeren paikka palata Suomeen ja IFK:hon. 6kk kotona istuen ei varmaankaan(?) paranna tilannetta. Suomessa ei ihan joka kusta testata ja saisi pidettyä ajatukset muualla lätkän avulla (ja tietysti perheen). Sinänsä ihan vitun sama, missä Jere pelaa vai pelaako ollenkaan. Tärkeintä on saada itsensä kuntoon. Tosin ensin olis ihan kiva kuulla, että mistä oikeesti on kyse (vrt. saunakaljat).

Voimia Jere! Kotiin voit aina tulla!

edit: Niin siis tolla "Suomessa ei ihan joka kusta testata" tarkoitin tietysti sitä ettei Suomessa olla aivan yhtä jyrkkiä alkoholia kohtaan. Eli pari saunakaljaa ei välttämättä ole maailmanloppu.

Sergei_Krivokrasov kirjoitti:

Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Katsos, penguin66 kirjoitti, että voi kun Jere tulisi kotiin, kun täällä ei testata niin usein. Loistavaa ajattelua, ongelmahan ei ole Jeren päihteiden väärinkäyttö vaan se, että hän on jäänyt siitä kiinni. Ja sen jälkeen jeesustellaan mitä karalahtien perheonneen mahtaa kuulua. Paras paikka Kamalahdelle on huumevieroitus; ei IFK pukuhuone tai 10th Floorin wc:n lattia.

Puoli vuotta palkatonta pelikieltoa? Tuskin kyse on siitä että Jere on syönyt yhden liköörikaramellin.

..niin, tulin ehkä hieman väärinymmärretyksi tuosta ekasta viestistäni. Tai sitten Sergei_Krivokrasov tahallaan hieman kärjisti kommenttiani.

Ensin täytyy kertoa rehellisesti hieman eilisen illan taustoja. Viestiä kirjoittaessani olin juonut sixpackin siideriä eli siis alkoholin vaikutuksenalaisena. Totta helvetissä siinä tuli tunteella kirjoitettua kun kyseessä on ns. meidän mies. Sen verran voin nyt näin selvin päin vetää takaisin, että toivon kyllä Jeren jäävän "valtoihin" ja saavansa asiansa kuntoon siellä. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että jos se ei Jereltä onnistu niin voisi olla parempi palata Suomeen JOS pelikielto koskee vain NHL-liigaa, sillä silloinhan Jere saisi Suomessa pelata. Pelaaminen varmasti (minun mielestäni) auttaisi osaltaan Jereä pysymään poissa baareista tai yleensäkin alkoholin (myös kovempien aineiden) parista. Jos ja huom. JOS tämä jenkkien linja parista saunakaljasta on todellakin niin tiukka kuin mitä on kerrottu, niin ymmärrän kyllä että se Jereä rassaa.

Edelleen jos Jere haluaa pitää kiinni siitä, että välillä voi ottaa pari saunakaljaa ja mielummin sitten tinkii rahasta eli pelaa Suomessa niin minun puolestani se on ok sikäli kun se ei pelaamista tai muuten hänen elämäänsä haittaa (eli ei perskännejä jokapäivä tai kovia aineita).

Joku myös mainitsi tästä Fogartyn tapauksesta ja siitä ettei häntä puolusteltu samalla tavalla kuin Jereä. Itse koen asian kärjistäen näin: Jos minun äitini on päihderiippuvainen liikuttaa se minua kovastikin verrattuna siihen, että joku muu henkilö, jonka tiedän, mutta en todellakaan tunne, on päihderiippuvainen. Jos äitini kuolee alkoholiin se on minulle aika p*rkeleen kova paikka verrattuna siihen, että tämä toinen henkilö kuolee alkoholiin, mikä toki on sekin erittäin valitettavaa.

Suomessa ja Jenkeissä on näemmä hieman eri suhtautumiset alkoholiin ja mikä jenkkilässä mielletään alkoholiongelmaksi ei välttämättä ole Suomessa sitä. Kumpi sitten lie oikea tapa, itse olisin kai sitten alkoholisti Yhdysvalloissa.

No joo...menihän taas sekavaksi jossitteluksi, mutta kuitenkin toivon, että Jere saa asiansa kuntoon ja pääsee vielä joskus jatkamaan uraansa NHL-kaukaloissa. Silti, mikäli Jere Suomeen päättää palata toivotan hänet avosylin vastaan IFK:n joukkueeseen ja tervetulleeksi kotiin. Näin uskon myös monen muun IFK fanin tekevän.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Senior
Kyseessä on henkinen SAIRAUS, jota Jere ei osaa itse hallita. Ei silloin VOI sanoa, että tee sitä tai tee tätä, kun se ei mene jakeluun. Silloin tarvitaan ammattiauttajaa.
Olkoon...

Kyllä se nyt kaikille lienee selvää, että kyseessä on sairaus. Lienee selvää myös, että Nashville on hankkinut miehelle parhaan saatavilla olevan avun. Se on vain heidän etujensa mukaista. Kyllä se ihan omaa hölmöyttä on jos kolme kertaa narahtaa varsinkin kun se on miehen tiedossa 100% varmasti että häntä testataan.

Sääliksi käy Jereä. Olen joutunut läheltä katsomaan kun yksi kaverini joi itsensä kuoliaaksi. Homman viimeisteli lopulta keväinen Ruissalon jää, jonne mies perskännissä toikkaroi. Täytyy toivoa, että hän pystyy ottamaan itseään niskasta kiinni ettei häntäkin saada jossain välissä irroittaa puun ja auton välistä tai onkia jostain järvestä.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Parker27
Muistaapahan ens kerralla sit jättää ne paritkin saunakaljat ottamatta. Jos vähänkään luistaa tuosta kuivilla pysymisestä niin tulos on tämä.

Niin, näinhän se on. AA:ssa ideana on se, että alkoholisti on alkoholisti. Tänään, huomenna ja 60 vuoden kuluttua. Hän on vain alkoholisti, joka ei juo. Jos hän juo, vaara pudota kärryiltä on suuri. Aika helvetin moni ihminen pystyy lopettamaan juomisen ja elämään täysipainoista elämää paljon huonommissa elämäntilanteissa kuin J. Karalahti. Ei miestä ristille tarvitse nostaa, mutta ei toisaalta alttarillekaan.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Vittu joo

Viestin lähetti Digwiid
Saisiko Jere näin paljon huomiota osakseen jos hän olisi esim pelannut aikoinaan jypissä ? Tuskin ja tuskin tästäkään asiasta mitään kirjoitettais.

Jos joku Jypin maajoukkuepelaaja, joka nykyään tahkoaa NHL:ssä narahtaisi neljännen kerran (SM-liiga, sitten kolmesti NHL:ssä) päihderikkomuksista? Varmasti puhuttaisiin. IFK ei ole maailman napa.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Korak
[BMinä otan tänään pari, kolme olutta. Eli olenko potentiaalinen rattijuoppo???. [/B]

Olet tietenkin. Mikäli astut kolmen oluesi jälkeen auton rattiin ja lähdet huristelemaan, olet rattijuoppo. Koska et näin tee, olet fiksu etkä ole rattijuoppo. Ei rattijuoppokaan ole joku saatanallinen demoni, joka käkättäen paheiden pesässään suunnittelee, monenko pikkulapsen yli hurauttaa mustalla autollaan tänään. Hän on joku, joka ei välttämättä tunne rajojaan tai ei muuten vain ajattele asiaa. Tuskin kukaan mitenkään pahat mielessä lähtee kännissä ajamaan.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Mike
Ensinnäkään.. Niin kauan kuin missään ei ole mainittu kaverin jääneen kiinni huumeista, on ihan vitun naurattavaa syytellä narkkariksi.

Mutta katsos kun Jere ON käyttänyt huumeita. Etkö lukenut lehtien otsikkoja, niitä oli paljon ja suurilla fonteilla? Hän ei välttämättä käytä tällä hetkellä, mutta narkkari hän on. Ei tämä ole mitään maaseutujunttien selkäänpuukottamista, vaan AA:n virallinen linja. Sinne kun menet, olet loppuikäsi alkoholisti tai nisti. Se on hyvä asenne siltä kannalta, että kun katsot itseäsi aamulla peiliin ja ajattelet "Olen alkoholisti, mutta en juo tänään", pysyy mielessä se tosiasia että taistelu ei pääty siihen kun ekan kerran pistät pullon tai piikit pois. Se jatkuu hautaan asti. Jos motto olisi "Olit alkoholisti, nyt olet terve", se antaisi helposti ihmisille väärän turvallisuudentunteen siitä, että ongelma on voitettu ja nyt voi taas lähteä vetämään pari Jägermeisteria.

Edelleen - toivon Jeren voittavan ongelmansa, mutta IFK-miehetkin voisivat ottaa ne punaiset lasinsa pois ja koittaa tajuta, että kaikki ei aina ole jotain IFK-salaliittoa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Itse toivon Karalahden pystyvän ottamaan hänelle kuuluvan paikan NHL:n puolustajien TOP-10 joukosta. Toivon että elämä ei ole vielä parastaan hänelle antanut, vaan tulevat vuodet olisivat myös antoisia niin uran kuin perheenkin suhteen. Vaikka olen pysynyt kärryillä Karalahden elämän hyvistä ja huonoistakin hetkistä niin jenkeissä kuin täällä Suomessakin, en silti missään nimessä tuomitse enkä heitä häntä edes kivellä. Ainoastaan tsemppiä, tilanne ei ole lainkaan toivoton. Mutta sen tiedän, että Jere Karalahtea voi auttaa ainoastaan Jere Karalahti itse. Tässä vaiheessa siihen ei enää pysty kukaan muu. Voi olla, että Karalahden konttaamisen lopettamisen aika ei ole vielä kypsä. Mutta se on mahdollista ja toivon todella, että hän on jo kasvamassa siihen, mikä on seuraava askel :D
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Alkoholismi...

Viestin lähetti Olmi
Onkos Jere nyt pelannut 3 vuotta suuressa ameriikassa? ja kärähtänyt kolme kertaa. Sehän tekee hurjat kerta/vuosi joten en nyt ehkä siltikään pitäisi häntä pahimmasta päästä olevana juoppona...

Sinä et nyt itse oikein tunnu ymmärtävän. Jos Jeren odotetaan työnantajan puolelta olevan puhdas päihdeaineista, niin hän sitten on. Jos Jere haluaa vetää saunakaljaa ja noita viikon putkiasi, hänen kannattaa vaihtaa työpaikkaa. Nashville maksaa palkan ja sillä on oikeus vaatia pelaajiaan elämään päihteettömästi. Jos se ei jotakuta miellytä, sitten voi vaihtaa duunia. Sekin on kaikille varmaan selvää, että kasarmilla ei toikkaroida kaljoissa. Tuskin kenellekään tulee mieleenkään mennä itkemään ja valittamaan vastaantulevalle kapteenille, että kyllä munkin pitää saada juoda kun kaverit siviilissä juo. Joskus on sen ryypyn paikka, joskus ei.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: MITÄ JOS.....?

Viestin lähetti Shammy Agitator
En väitä, että näin olisi tapahtunut, vaan totean tämän jotta jengi ymmärtäisi miten tiukka tuo Jeren päihdepykälä on ollut.

Varmasti on tiukka juu. Mutta se tiukkuus on taatusti Jerenkin tiedossa. Kyllä hänelle on selitetty, mitä saa tehdä ja mitä ei. Sen vielä ymmärtäisin, jos Jere olisi ratkennut. Jos tämä taas on joku "kolme saunakaljaa"-juttu, sitten mies todellakin on tyhmä. Vähän samalla tavalla ymmärtäisin jos joku, jonka kortti on kuivumassa jäisi kiinni ajaessaan vaimoaan sairaalaan mutta en ymmärtäisi jos hän lähtisi vetämään parin kilometrin huviajelut.
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Todella ikävä juttu tosiaankin. Varmasti vaikeaa pitää nollalinjaa, mutta luulisi rahakasan motivoivan. Nyt jäi saamatta useampi satatuhatta dollaria ja mahdolliset bonukset päälle. En tosin tiedä, pystyisinkö itse olemaan montaa vuotta selvinpäin kuten Karalahden täytyy saadakseen pelata NHL:ssä.

Tsemppiä Jerelle, vielä on mahdollista nousta NHL:n huipulle.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pete 62
Nää maakuntien kusipäät ottaa todella kupoliin. Ne käy kirkossa kädet ristissä ja sadekehä pään ympärillä kuuntelemassa Mikä Myllylää ja hyväksyy tämän kaman käytön ja Suomen maineen pilaamisen, mutta sitten kun kyseessä on jääkiekkoilija, joka elää omilla rahoillaan, niin inkvisitio on valmis. Pitäkää siellä landella huoli omista hiihtäjistänne ja pesäpalloilijoistanne. Jere on varmasti tehnyt virheitä, mutta myös jotain Suomen eteen. Tukiaispellet katsokoot peiliin.

Jepjep. Lisäsiin vielä että junttipallon sopupelaajat ja jengiraiskaajatkin toimivat tietysti selvinpäin, mikä heidän puolustuksekseen todettakoon. Kyllähän sieltä latojen takaa on hyvä huudella!

(ensimmäinen kerta kun taidan olla hjokerikannattajan kanssa jostain samaa mieltä)
 

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Re: Re: Vittu joo

Viestin lähetti mission16W


Jos joku Jypin maajoukkuepelaaja, joka nykyään tahkoaa NHL:ssä narahtaisi neljännen kerran (SM-liiga, sitten kolmesti NHL:ssä) päihderikkomuksista? Varmasti puhuttaisiin. IFK ei ole maailman napa.

Niin, mielenkiintoista olisi myös tietää, että jos turkulainen NHL-kiekkoilija kärähtäisi kielletyn hedelmän nauttimisesta, vaikka nimenomaan ollaan kielletty näin toimimasta, niin olisiko HIFK:n kannattajat yhtenä miehenä puolustamassa turkulaista NHL-kiekkoilijaa? Olisiko kaikki erilaisen mielipiteen ilmaisijat juntteja, landeja, hiihtäjiä ja pesäpalloilijoita?

On helvetin hieno homma että päähänpotkitulla kaverilla on aina koti mihin tulla takaisin, oikeasti. Selän kääntämisellä ja hylkäämisellä tuskin autettaisiin mitään, mutta viekö se itse asiassa huomion hieman väärään suuntaan? Itse ongelmahan ei sillä katoa mihinkään, tukea se kyllä antaa. En tiedä, tietääkö kukaan (?) mistä Jere itse asiassa kärähti? Muutaman saunakaljan nauttiminen ei tee ihmisestä alkoholistia, mutta alkoholismista eroon pyrkivästä se tekee valitettavasti jälleen alkoholistin. Se tekee sen yhtälailla bobproberteista, jerekaralahdeista ja mattimeikäläisistä. Minkä takia Jere Karalahdelle on annettu noinkin kovat vaatimukset olla käyttämättä mitään? Onko Jerellä jäänyt esimerkiksi harjoituksia väliin? Onko päihteillä ollut vaikutusta työntekoon (jääkiekkoon)? Ompa tainnut niin käydä. Siinä valossa NHL:n kovat kriteerit täydellisestä päihteettömyydestä ovat oikeutettuja. Tuskin minäkään haluaisin työnantajana työntekijän, joka saattaa joskus, vaikkakin suhteellisen harvoin, olla ilmestymättä työpaikalleen, tai jonka työn jälkeen saattaa kenties myös vaikuttaa päihteitten käyttäminen? Minä työnantajana vaatisin myös kovaa työpanosta, varsinkin kun työntekijälle maksettava korvaus on varsin muhkea. Minä myöskin työnantajana tekisin luultavasti kaikkeni että ko. työntekijä pääsisi ongelmistaan eroon ja olisi jälleen luotettava, hyvä työntekijä. Eikö Jeren työnantaja tee juuri näin?

Vielä sananen alkoholismista: se on todellinen sairaus, jota ei ole syytä vähätellä. Siitä ei pääse eroon nappia painamalla, itse asiassa eräs alkoholisti sanoi, että siitä pääsee eroon kahdella tavalla: tulemalla uskoon, tai kunnes kuolema vapauttaa. Tuo on ehkä kärjistetysti sanottu, mutta ripaus totuuttakin siihen sisältyy. Oli miten oli, Jere tarvitsee sekä tukea, että kovia rajoja. Tukea tulee varmasti HIFK:n faneista, läheisistä ja oikeista ystävistä, ja rajat on nyt asettanut NHL. Jeesustelu ja Karalahden täydellinen mollaaminen ei auta ketään.

Jhag, vähäisen täällä oloni aikana olen arvostanut tekstejäsi, eikä tässä ketjussa oleva viesti tee poikkeusta. Paitsi mitä tulee pesäpallo-maakuntamiehiin, vaikka olenkin landepelle hiihtäjä ja vielä lappalainen, tuskin vähempää olisi voinut pesäpalloskandaali koskettaa.
 

Pushead

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Vittu joo

Viestin lähetti mission16W


Jos joku Jypin maajoukkuepelaaja, joka nykyään tahkoaa NHL:ssä narahtaisi neljännen kerran (SM-liiga, sitten kolmesti NHL:ssä) päihderikkomuksista? Varmasti puhuttaisiin. IFK ei ole maailman napa.

No eipä ole ainakaan espoon Jerestä hirveästi otsikoita availtu, vaikka on telkkarissa,lehdissä sekä itsekkin useasti livenä nähnyt hänen olevan aivan "nakit silmillä". Tosin hänellä ei ole samanlaista taustaa kuin Karalahdella... Meni ehkä vähän asian vierestä, mutta vtuttaa vaan tämä touhu ja kohkaaminen yhdestä ihmisestä. Ei ne muutkaan NHL/SM-Liigan-ammattilaiset ihan mitään puhtaita pulmusia ole.

Tsemppiä Jerelle, ja toivotaan että näemme sinut vielä taalajäillä.

nimim. Itse vedän tänään kännit.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Vittu joo

Viestin lähetti Kidd


Niin, mielenkiintoista olisi myös tietää, että jos turkulainen NHL-kiekkoilija kärähtäisi kielletyn hedelmän nauttimisesta, vaikka nimenomaan ollaan kielletty näin toimimasta, niin olisiko HIFK:n kannattajat yhtenä miehenä puolustamassa turkulaista NHL-kiekkoilijaa?

Kukas turkulainen Nhl-kiekkoilija on nauttinut kielletystä hedelmästä nimeltä Mike"mikä mä oon"Rautio?

:D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös