Kannettavat mp3-soittimet

  • 79 691
  • 504

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
IPod Video kysymys:

Miten minä saan kuuntelemani levyn kuvan näkymään kokoruudulla taustalla esim tällä tavoin?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
OK, minulta nimenomaan näyttäisi puutuvan tuo Cover Flow optio... :(

Cover Flow on minun 80 Gt:n Classicissani heti valikon päätasolla. Tsekkaas vain ne valikot läpi. Pakkohan sen on siellä olla. Oletko päivittänyt ohjelmistoa viime aikoina iTunesin kautta? Päivitystä tarjotaan automaattisesti, jos sellainen on saatavilla, kun iPod on kiinni koneessa ja iTunes auki
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Hmm, en millään löydä tuota optiota mun vehkeestä ja olen kaikki päivitykset ajanut tähän iTunesin kautta.

Sen verran tarkennan, että tämä malli on "MA450LL" eli vissiin 5th generation iPod...
 

Anders

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hmm, en millään löydä tuota optiota mun vehkeestä ja olen kaikki päivitykset ajanut tähän iTunesin kautta.

Sen verran tarkennan, että tämä malli on "MA450LL" eli vissiin 5th generation iPod...
Menet vehkeen ylimmälle valikkotasolle / päätasolle menua painelemalla, jolloin vasemassa yläkulmassa lukee iPod. Siitä sitten Asetukset –> Päävalikko –> Musiikki. Musiikin alapuolella on ensimmäisenä listassa Cover Flow. Sen perään ruksi keskinapista. Nyt pitäisi näkyä päätasolla.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Menet vehkeen ylimmälle valikkotasolle / päätasolle menua painelemalla, jolloin vasemassa yläkulmassa lukee iPod. Siitä sitten Asetukset –> Päävalikko –> Musiikki. Musiikin alapuolella on ensimmäisenä listassa Cover Flow. Sen perään ruksi keskinapista. Nyt pitäisi näkyä päätasolla.

Sehän tässä onkin ongelmana, että tuota optiota ei löydy edes asetusten puolelta - vaikka tietääkseni sen pitäisi olla tässä mallissa saatavilla. IPod:ssa on käytössä softaversio 1.3.
 

Anders

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hmm, en millään löydä tuota optiota mun vehkeestä ja olen kaikki päivitykset ajanut tähän iTunesin kautta.

Sen verran tarkennan, että tämä malli on "MA450LL" eli vissiin 5th generation iPod...

Sehän tässä onkin ongelmana, että tuota optiota ei löydy edes asetusten puolelta - vaikka tietääkseni sen pitäisi olla tässä mallissa saatavilla. IPod:ssa on käytössä softaversio 1.3.
Nyt välähti. Tuo mallihan on iPod Video eikä Classic. Joten Cover Flowta ei siinä pitäisi ollakaan?
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
iPod touch kysymys:

Miten saan lisättyä uudet taustakuvat ja poistettua iPodin omat?

Edit: OK lisääminen onnistuu, mutta iPodin vakiot ei ilmeisesti saa millään pois?
 
Viimeksi muokattu:

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Just nyt oma ipod kenkkuilee. Viimeisen parin viikon aikana on ipodini "rikkonut" neljä biisiä, eli ei suostu niitä soittamaan vaan hyppää niiden yli. Kyseiset biisit on ennen toimineet ihan hyvin ja ne on kopattu ihan omilta cd-levyiltä. Tilan puuteestakaan ei pitäisi olla kysymys kun muistista on käytetty noin 70%. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voiko tuota iPodia käyttää kahdelta eri koneelta. Siis, että olisi kotikoneessa ja läppärissä asennettuna iTunes ja voisi vaikka duuniajalla ostella läppärin kautta lisää biisejä, vai sekoaako joku/jokin?
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Voiko tuota iPodia käyttää kahdelta eri koneelta. Siis, että olisi kotikoneessa ja läppärissä asennettuna iTunes ja voisi vaikka duuniajalla ostella läppärin kautta lisää biisejä, vai sekoaako joku/jokin?
Voi käyttää, kunhan muistat asetuksista valita, että kun kytket iPodin koneeseen, ei iTunesin sen hetkistä biisilistaa päivitetä automaattisesti iPodiin. Eli manuaalinen asetus päälle ja sitten vaan siirrät haluamasi biisit iPodille koneella kuin koneella.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi käyttää, kunhan muistat asetuksista valita, että kun kytket iPodin koneeseen, ei iTunesin sen hetkistä biisilistaa päivitetä automaattisesti iPodiin. Eli manuaalinen asetus päälle ja sitten vaan siirrät haluamasi biisit iPodille koneella kuin koneella.

No jos nyt sitten ostan kakkoskoneella biisin iTunesin kautta ja siirrän sen manuaalisesti iPodiin, siirtyykö biisi sitten tähän master-koneen iTunesiin?
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
No jos nyt sitten ostan kakkoskoneella biisin iTunesin kautta ja siirrän sen manuaalisesti iPodiin, siirtyykö biisi sitten tähän master-koneen iTunesiin?
Ei siirry, vaan löytyy siis sitten ainoastaan iPodiltasi.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
No jos nyt sitten ostan kakkoskoneella biisin iTunesin kautta ja siirrän sen manuaalisesti iPodiin, siirtyykö biisi sitten tähän master-koneen iTunesiin?

Itse teen niin, että jos ostan duunikoneella musiikkia, siirrän sen muistitikulla kotikoneelle ja sen iTunesiin
 

Masa1

Jäsen
Kuinka kummassa saan vaihdettua iTunesin oletushakemistoksi jonkin muun kuin Omat Musiikkitiedostot?

Minulla olisi hommattuna ulkoinen kiintolevy, jonne haluaisin ohjelman siirtävän musiikin jo käännösvaiheessa, mutta en saa vaihdettua hakemistoa sitten millään.

Tämä on hankalaa, koska nyt minun täytyy siirtää kansiot myöhemmin hakemistosta toiseen, poistaa ne iTunesista ja siirtää uudelleen takaisin.

Iso kiitos sille joka tämän ongelman osaa ratkaista!
 

Anders

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuinka kummassa saan vaihdettua iTunesin oletushakemistoksi jonkin muun kuin Omat Musiikkitiedostot?

Näin iTunes versiossa 7.6.2.9 (windows):

Muokkaa -> Asetukset -> Lisäasetukset-välilehti -> Yleinen-välilehti ja ’Vaihda’.
 
Tarpeeksi hiljaista?

Tiedättekö missä soittimissa on mahdollisuus säätää äänenvoimakkuus hyvin hiljaiseksi? Entä mitkä ovat sopivat kuulokkeet kun tahtoo pieniin korviinsa hyvin "ulkoääniä" eristävän kuulokkeen?

Olen kärsinyt tinnituksesta jo pikkupojasta lähtien ja kuulokkeilla kuunneltavat ääninautinnot on olleet mulle aina lähinnä ikäviä liian suurten äänenvoimakkuuksien takia, mutta viime viikolla kuuntelin mp3-soittimella pari biisiä ja ihmetys olikin suuri, kun kyseisen laitteen äänenvoimakkuuden sai säädettyä tarpeeksi hiljaiselle ja kuulokkeet blokkasivat ulkoa tulevat äänet. Tuli lapsenomainen innostuneisuus päälle, musiikkia voisikin ehkä kuunnella missä vain milloin vain, ilman huolta kuuloaistin heikkenemisestä.

Ryntäsin kauppaan ja ostin creative zenin + kossin peruskuulokkeet, mutta harmitus olikin suuri kun kyseisen laitteen hiljaisin ääni olikin aivan liian voimakas. Myös kuulokkeet tuntuivat ihan liian suurilta omaan korvaan.

Laitteessa ei loppujen lopuksi tarvisi olla muita ominaisuuksia, kuin että
- biisien äänentoisto ei jää soittimesta kiinni.
- laitteeseen mahtuu tarpeeksi biisejä.
- biisejä on helppo muokata soittolistoiksi.
(- löytyy radio.)

Helppo vaihtoehto olisi periaatteessa hankkia samanlainen soitin kuin kaverilla, mutta kyseessä oli vanha niin sanottu halpissoitin, jossa soittolistojen teko on kuulemma "vittumaista puuhaa".
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tiedättekö missä soittimissa on mahdollisuus säätää äänenvoimakkuus hyvin hiljaiseksi? Entä mitkä ovat sopivat kuulokkeet kun tahtoo pieniin korviinsa hyvin "ulkoääniä" eristävän kuulokkeen?
Ei sillä soittimella ole väliä, kun hommaat kuulokkeet, joissa on äänenvoimakkuussäätö. Itse hankin halvahkot Sennheiserit Verkkokaupasta ja olen kovasti tykästynyt siihen liukukytkimeen piuhan puolessavälissä. Ei tarvitse aina hamuta taskua, jos joku biisi on äänitetty liian hiljaa/lujalla.

Sennheiserilla on sellainen tulppamalli, jonka uskoisin blokkaavan ulkomaailman ääniä tehokkaammin kuin omat perinteiset nappini. Niissäkin on volume-säädin tietääkseni.
 

Lämpö

Jäsen
Ostin tänään iPod classcin 80gb. Yks ongelma vaan: Miten siihen saa musiikkia?!? Voihan sen jotenkin WindowsMediaPlayerin kanssa, vai tarvitaanko siihen iTune? Koska toi kone, jolla laitan yleensä musiikkeja soittimiin, niin siinä ei oo nettiä, ja tää jossa on niin, tää onkin sit jo niin vanha ettei mitään toivoa.
Eli tänään yhdistin sen ihan usb-liittimen kanssa, mut en huomannu missään miten siihen vois lisätä kappaleita. MediaPlayerin synkronointiinkaan ei tullu tätä iPodia, eikä sieltä löytänyt laitetta. Joku mättää. Osaako joku auttaa näillä puutteellisilla tiedoilla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös