Mainos

Kannettavat mp3-soittimet

• 80 341
  • 504

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ostin tänään iPod classcin 80gb. Yks ongelma vaan: Miten siihen saa musiikkia?!? Voihan sen jotenkin WindowsMediaPlayerin kanssa, vai tarvitaanko siihen iTune? Koska toi kone, jolla laitan yleensä musiikkeja soittimiin, niin siinä ei oo nettiä, ja tää jossa on niin, tää onkin sit jo niin vanha ettei mitään toivoa.
Eli tänään yhdistin sen ihan usb-liittimen kanssa, mut en huomannu missään miten siihen vois lisätä kappaleita. MediaPlayerin synkronointiinkaan ei tullu tätä iPodia, eikä sieltä löytänyt laitetta. Joku mättää. Osaako joku auttaa näillä puutteellisilla tiedoilla?

Näin lyhyesti: käytä iTunesia.

Mäyris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Lataat vaan sen iTunesin asennuspaketin toisella koneella ja sitten muistitikulla tai jollain muulla siirrät sen siihen toiseen ja suoritat asennuksen.

Lämpö

Jäsen
Lataat vaan sen iTunesin asennuspaketin toisella koneella ja sitten muistitikulla tai jollain muulla siirrät sen siihen toiseen ja suoritat asennuksen.

Kiitos. Olen... Huojentunut. Huomenna lähen sukuloisiin, niin vois siellä sit kuumotella serkkujen tietokoneita... Toivotaan, että onnistuu (eiköhän).

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lisää iPod kysymyksiä.

Tilanne: kämpässä 2 läppäriä ja verkkolevy yhteisessä käytössä. Kämpässä myös 2 iPodia. Toista Ipodia käytetään toiselta koneelta ja toista toiselta.

Kysymys: Voiko musiikkikirjasto olla yhteinen ja sijaita verkkolevyllä, mutta kuitenkin niin, että iPodien sisällöt ovat omiaan? Mihin iTunes tallettaa nämä tiedot kunkin iPodin sisällöstä?

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
iPod

Vaikuttaisi pahasti siltä, että tietokoneen kovalevy meni paskaksi ja sen mukana kaikki musiikki. Jos hankin uuden koneen, asennan sille iTunesin ja kytken iPodin, niin se varmaan tyhjentää iPodin musiikin kokonaan, jos iTunes on tyhjä? Eli pitääkö kaikki musiikki asentaa uudelleen cd cd:ltä uudelle koneelle?

Nimimerkki "vituttaa jo valmiiksi"

Harkins#33

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ville Peltonen, Rem Murray, DEFC #18
Vaikuttaisi pahasti siltä, että tietokoneen kovalevy meni paskaksi ja sen mukana kaikki musiikki. Jos hankin uuden koneen, asennan sille iTunesin ja kytken iPodin, niin se varmaan tyhjentää iPodin musiikin kokonaan, jos iTunes on tyhjä? Eli pitääkö kaikki musiikki asentaa uudelleen cd cd:ltä uudelle koneelle?

Nimimerkki "vituttaa jo valmiiksi"

Sun pitää laittaa sieltä iTunesista täppä siihen päivitä iPod manuaalisesti kohtaan, en tosin ole varma pystyykö sitä tekemään ilman, että iPod on kytkettynä (jolloin se kai päivittäisi sen kirjaston mukaan ja tyhjentäisi soittimen). Joku viisaampi varmaan osaa neuvoa enemmän

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Sun pitää laittaa sieltä iTunesista täppä siihen päivitä iPod manuaalisesti kohtaan, en tosin ole varma pystyykö sitä tekemään ilman, että iPod on kytkettynä (jolloin se kai päivittäisi sen kirjaston mukaan ja tyhjentäisi soittimen). Joku viisaampi varmaan osaa neuvoa enemmän
Joo, ei hätää. IiPodista saa kyllä musiikin siirrettyä koneelle. ITunesin asetuksista kohta Syncing (suomeksi kait Synkronointi) ja siellä ruksi ruutuun kohdassa "Disable automatic syncing for all iPhones and iPods" (suomeksi tuota ei ole hankala kääntää). Sitten taasen voit googlailla netistä käyttiksesi kanssa yhteensopivaa ohjelmaa musan siirtoa varten. Windowsille on olemassa mm. CopyTrans (jonka aiempaa inkarnaatiota, CopyPodia, olen joskus käyttänyt menestyksekkäästi), Mac OS X:lle mm. Senuti (koetapa lukea takaperin - ah tätä symboliikan määrää).

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Mitenkähän iPodissa saa näkymään nämä cover flow- kuvat ??

Jos sinulla on iPod, joka tukee cover flowta eli iPod classic (80 Gt/160 Gt), iPod Touch tai uusi Nano, niin valikosta Musiikki löytyy valinta cover flow.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
No niin eli uutta soitinta pitäisi tässä alkaa etsimään. Niinpä päätin jatkoajan viihde-elektroniikka raadilta kysellä mielipiteitä ennen kuin menen kauppaan höntyilemään. Olen ollut Creativen leirissä tämän mp3:sien aikana. Ensimmäinen soitin minulla oli tuo onneton Zen V Plus, aivan liian pieni tilaltaan ja muutenkin. Nyt viimeisin oli Zen Micro, jossa oli jo enemmän tilaa, mutta silti liian vähän ja musiikinsiirto ohjelmakin kävi vittuilemaan tässä pari päivää sitten ja nyt kärähti käämi.
Haussa olisi sellainen yli 10-20gb tilavuudeltaan mahdollisimman käytännöllinen värkki, merkillä ei väliä. Harmittaa kun nykyään tuntuu olevan, että valmistetaan näitä mahdottoman pieniä kahden gigan luottokortteja ja sitten tuhottoman isoja yli 160 gigaa, joka minulle ja parille tuhannelle biisilleni on turhan iso.
http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER..._e&CatalogCategoryID=S3HD4QFHhiAAAAEOuFg03xil

Onkos tuollaisesta Creativen soittimesta kokemuksia jatkoaikalaisilla, hyvät ja huonot puolet? Ja muitakin suosituksia...

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onkos tuollaisesta Creativen soittimesta kokemuksia jatkoaikalaisilla, hyvät ja huonot puolet? Ja muitakin suosituksia...

Ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta onhan noita tullut muutama myytyä. Reklamaatioprosentti on jotakuinkin sama kuin muillakin merkeillä, joita meillä myynnissä on (Philips ja Sony). Ipodeista on mahdoton tuota luotettavuutta oikein tietää, kun tahtovat itse hoitaa nuo reklamaatiot suoraan asiakkaan kanssa.

Pirun pieni, ja kevyt tuo soitin ainakin on, ja näyttökin on oikein hyvän kokoinen. Nuo muovikuoret ovat kuitenkin aina sellaiset, että jos vähänkin on pelkoa kolhia soitinta niin kannattanee ostaa sellainen Creativen kovamuovinen suojus siihen päälle turvaamaan soittimen kestävyys. Tuossa soittimessahan on tuki tuolle SD-muistikortille, joten melko kohtuullisella rahalla saat jo mukavasti lisää tilaa soittimeen.

Olen itsekin miettinyt tuota soitinta, mutta koetan nyt tämän syksyn vielä pärjätä tuolla vanhalla Zen Z Plussalla. Jos joulupukki toisi sitten jonkun vähän paremman soittimen talven pimeisiin iltoihin.

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
http://www.gigantti.fi/is-bin/INTER..._e&CatalogCategoryID=S3HD4QFHhiAAAAEOuFg03xil

Itselläni on muuten vastaava, mutta 4gb. Hyvin on toiminut, itse hankin Koss Spark Plug- nappikuulokkeet ja tuon spertin mainitseman Creativen kovamuovisen suojuksen ja ei ole moittimisen aihetta ollut.

Ainoa miinus on helposti naarmuuntuva näyttö (itselläni on kyllä naarmuitta selvinnyt kohta 4kk, kun käytän tuota suojusta) ja vähän heikko radio. Tuo radio kyllä tuntuu olevan heikohko miltei kaikissa MP3-soittimissa nykyään.

Suosittelen ainakin omien kokemusten perusteella, hinta/laatusuhde on todella hyvä!

Nahkaparturi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiseeraan TuToa

Ostin runsas kuukausi sitten samanlaisen, mutta 16-gigasen soittimen. Expertillä se oli vain 169 €. Kokemusta on vain musiikista, videoita ei tule katseltua. Soitin on sinällään ihan ok, mutta alussa oli hankaluuksia saada saman esittäjän biisit samalle albumille, jos tagit eivät olleet samanlaiset. Homma korjaantui mp3 tag editorilla. Itse rippaamilla levyillä tuota ongelmaa ei ollut, koska rippausohjelma haki tiedot biiseistä.

Mukana ei tule latauslaitetta, vaan soitin ladataan USB-piuhalla tietokoneella. Tästä pieni miinus. Kun on tottunut, että varalla oli vanhassa soittimessa (ladattava) AAA-paristo. Ja entäpä jos akku menee rikki, niin uusi maksanee aika paljon(?). Muistaakseni valmistaja lupaa 25 tunnin toiminta-ajan yhdellä latauksella. Tämä edellyttää, että soitin pidetään sleep-tilassa, eli näyttö on pimeänä eikä soitinta pysty 'räpläämään'. Normaalissa tilassa lataus kesti vähän kymmenen tuntia.

Muistikortilla saa tosiaan vielä lisää tilaa, jos on tarvis.

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
itse hankin Koss Spark Plug- nappikuulokkeet

Ovat muuten oman kokemukseni, ja etenkin sen suhteen kuinka yleisiä olevat, mukaan todella luokattomat kuulokkeet.

Tai no, ehkä mä olen sit vain kranttu, mutta kyllä kuulokkeisiin kannattaa panostaa. Itsellä tällä hetkellä käytössä Sennheiser CX-55 nappikuulokkeet (nappeja käytettävä, kun muut ei pyöräilykypärän alle oikein mahu), ovatten suht kalliista (n.90e) hinnasta huolimatta joka euron arvoiset.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta onhan noita tullut muutama myytyä. Reklamaatioprosentti on jotakuinkin sama kuin muillakin merkeillä, joita meillä myynnissä on (Philips ja Sony). Ipodeista on mahdoton tuota luotettavuutta oikein tietää, kun tahtovat itse hoitaa nuo reklamaatiot suoraan asiakkaan kanssa.

Pirun pieni, ja kevyt tuo soitin ainakin on, ja näyttökin on oikein hyvän kokoinen. Nuo muovikuoret ovat kuitenkin aina sellaiset, että jos vähänkin on pelkoa kolhia soitinta niin kannattanee ostaa sellainen Creativen kovamuovinen suojus siihen päälle turvaamaan soittimen kestävyys. Tuossa soittimessahan on tuki tuolle SD-muistikortille, joten melko kohtuullisella rahalla saat jo mukavasti lisää tilaa soittimeen.

Olen itsekin miettinyt tuota soitinta, mutta koetan nyt tämän syksyn vielä pärjätä tuolla vanhalla Zen Z Plussalla. Jos joulupukki toisi sitten jonkun vähän paremman soittimen talven pimeisiin iltoihin.

Kiitos paljon Spertille alan ammattilaiselle ja muillekkin vastanneille. Hyviä kommentteja on soittimesta tullut ja sitä pitää huomenna käydä jo vähän pälyilemässä, että millainen hilavitkutin se on noin niinkuin käytännössä.
Pieni koko on hyvä ja huonokin asia, mutta lasken sen kyllä enemmän hyväksi, sillä sellaista isoa kiven murikkaa on aika epäkätevä esim. lenkkeillessä ja kadulla kävellessä kantaa taskussa. Muovikuoret ovat myös hemmetin hyvä keksintö ja hyvä, että mainitsitte, sillä edellisten soittimieni näytöt ovat olleet kuin olisi soratiellä vedetty perässä. Ehdottomasti pitää hankkia kyseinen suojakotelo.

SD-muistikortti siis kuitenkin kohtuullisissa hinnoissa, että jos haluaa vielä enemmän tilaa soittimeen? Ja eikös Creativen peruslaturi luulisi käyvän tuon mallin usb-porttiin vai pitääkö laite ladata aina tietokoneella usb-johdon kautta?

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Ovat muuten oman kokemukseni, ja etenkin sen suhteen kuinka yleisiä olevat, mukaan todella luokattomat kuulokkeet.

Tai no, ehkä mä olen sit vain kranttu, mutta kyllä kuulokkeisiin kannattaa panostaa. Itsellä tällä hetkellä käytössä Sennheiser CX-55 nappikuulokkeet (nappeja käytettävä, kun muut ei pyöräilykypärän alle oikein mahu), ovatten suht kalliista (n.90e) hinnasta huolimatta joka euron arvoiset.

En nyt sanoisi että todella luokattomat. Todella luokattomat ovat nuo perusnapit mitkä soittimessa ovat.

Tämä on tietenkin aina ihan makuasia, mutta itse en 90€ pistä kuulokkeisiin, koska en ole niin hifisteliä (ehkä väärä sana). Soitin maksoi 99€, joten omalla kohdallani en uskoisi ikinä noin kalliita nappeja ostavani.. Tottakai nuo ovat varmasti ihan toiselta planeetalta verrattuna vaikka noihin 25€ Kosseihin, mutta itselläni ne ajavat hyvin asiansa.

Tärkein kriteeri itselleni on hyvä äänenlaatu ja se että ne pysyvät hyvin korvassa.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

Joo, onhan se selvä, että rahalla saa. Kuitenkin on melko perseestä arvostella sen mukaan, että miten yleisiä ovat. Hyvät ja halvat peruskuulokkeet, eivätkä millään mittarilla luokattomat.

Sennheiser CX-55 nappikuulokkeet (nappeja käytettävä, kun muut ei pyöräilykypärän alle oikein mahu), ovatten suht kalliista (n.90e) hinnasta huolimatta joka euron arvoiset.

Hyvät napit nuo ovat, mutta eivät kuitenkaan ihan noin ökyhintaiset. Veikkaan, että esimerkiksi verkkokauppa.comista irtoavat noin viidellä kympillä.

*edit* 52,90 euroa.

25€ Kosseihin
Jimm'sistä noudettuna 13 euroa. Toki hintahaitari on leveä kaikkien merkkien kohdalla. Itse ostan sieltä, mistä halvimmalla saa. Kai noista Sennheisereistakin saa sen yhdeksänkybää maksaa, jos niin tahtoo.

Itse menen edelleen duunista ostetuilla Creativen ep 635- kuulokkeilla. Sointi samaa luokkaa spark plugien kanssa, mutta mielestäni bassontoisto on asteen parempi.

Viimeksi muokattu:

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Joo, onhan se selvä, että rahalla saa. Kuitenkin on melko perseestä arvostella sen mukaan, että miten yleisiä ovat. Hyvät ja halvat peruskuulokkeet, eivätkä millään mittarilla luokattomat.

Hyvät napit nuo ovat, mutta eivät kuitenkaan ihan noin ökyhintaiset. Veikkaan, että esimerkiksi verkkokauppa.comista irtoavat noin viidellä kympillä.

*edit* 52,90 euroa.

No ok, mun dumboihin eivät Sparkien omituiset "silikonit" istuneet ollenkaan (mikä voi tietysti olla vain mun ongelma), mutta ääni mitä tuuppasivat ulos oli kyllä luokatonta. Voipi tosin johtua siitä etteivät sopineet, mutta ovathan nuo aika oudon oloisesti muotoillut korvaan sijoitettavaksi...

Jaa että verkkokaupasta olis saanu Sennheiserit tohon hintaan. Voi helvetti...

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
ovathan nuo aika oudon oloisesti muotoillut korvaan sijoitettavaksi...
Tästä samaa mieltä. Äänentoistossa ei mun mielestä ole vikaa, kunhan saa ne hillittömät tuutit sovitettua korviin. Olen kritisoinut samaa asiaa muistaakseni tässä ketjussa aiemminkin, eli mun mielestä nuo Plugit ovat ihan liian isot, ainakin jos verrataan noihin aiemmin mainitsemiini Creativen ep- sarjan tai vaikka sitten Sennheiserin CX- sarjan nappeihin.

Jos kuitenkin korvat ovat sen malliset, että Spark Plugit päähän sopivat, niin mikäs siinä. Edelleen, halvat ja hyvät peruskuulokkeet. Kossillakin on toki olemassa pienempiä in-ear- kuulokkeita, kuten esimerkiksi KEB 24.

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
SD-muistikortti siis kuitenkin kohtuullisissa hinnoissa, että jos haluaa vielä enemmän tilaa soittimeen? Ja eikös Creativen peruslaturi luulisi käyvän tuon mallin usb-porttiin vai pitääkö laite ladata aina tietokoneella usb-johdon kautta?

SD-muistikortti on halvin formaatti noista yleisimmistä (XD, MMC, MemoryStickit jne.), ja muutaman gigan kortin saa jo kymmenen euron pintaan. Tuo Creativen peruslaturi käy tosiaan oikein hyvin tuohonkin soittimeen, eikä laitetta siis tarvitse aina ladata koneen kautta.

Jos nyt päädyt tuohon soittimeen niin olisi kiva kuulla hieman käyttökokemuksia, sillä olen luultavasti itsekin tuohon malliin päätymässä.

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nyt olisi erittäin edullinen tilavahko kannettava soitin hakusessa. Ei ole tullut tutustuttua noiden maailmaan. Eli mistä ominaisuuksista kannattaa maksaa, Ipodin näppäryys ei esimerkiksi ole mielestäni satojen eurojen väärti.
-Minkä kokoisella pärjää päivittäisessä käytössä?
-Miten pitkään ladattavat akut kestää käyttöä?
-Onko usb lataus helvetin hidas?
max 100€ budjetilla pitäisi meteliä korviin asti saada muodostettua bittipuutarhasta.
Edit: Kiitokset allaolevasta

Viimeksi muokattu:

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
SD-muistikortti on halvin formaatti noista yleisimmistä (XD, MMC, MemoryStickit jne.), ja muutaman gigan kortin saa jo kymmenen euron pintaan. Tuo Creativen peruslaturi käy tosiaan oikein hyvin tuohonkin soittimeen, eikä laitetta siis tarvitse aina ladata koneen kautta.

Jos nyt päädyt tuohon soittimeen niin olisi kiva kuulla hieman käyttökokemuksia, sillä olen luultavasti itsekin tuohon malliin päätymässä.

Okeih, kiitos taas tiedoista. Jeps ilman muuta sitten kirjoittelen kokemuksia kyseisestä laitteesta jos sen käyn jo tänään hakemassa. Tilausta olisi tosiaan tuollaiselle isommalle laitteelle ja Creative on ihan luotettava laite ollut, viatonta laitetta nyt ei ole olemassakaan.

Nyt olisi erittäin edullinen tilavahko kannettava soitin hakusessa. Ei ole tullut tutustuttua noiden maailmaan. Eli mistä ominaisuuksista kannattaa maksaa, Ipodin näppäryys ei esimerkiksi ole mielestäni satojen eurojen väärti.
-Minkä kokoisella pärjää päivittäisessä käytössä?
-Miten pitkään ladattavat akut kestää käyttöä?
-Onko usb lataus helvetin hidas?
max 100€ budjetilla pitäisi meteliä korviin asti saada muodostettua bittipuutarhasta.

Vastailenpa itse tässä samalla.

-Mielestäni sellainen 5 gigainen laite olisi päivittäiseen käyttöön hyvä. En tiedä kuinka paljon kuuntelet musiikkia päivittäin niistä luureista, mutta tosiaan ilman joka toisen biisin skippaamista 5 gigainen voisi olla hyvä.
- Jos otetaan esimerkiksi tuollainen Creativen perus 4-8 gigainen, niin 24 h taitaa olla se ladattavan akun kesto. Sitten mitä isompi laite niin akkukin kestää enemmän ja hintakin nousee.
-Usb-lataus ei ainakaan Creativella ole hidasta. Voi johtua laitteen koostakin, mutta laturin kautta soitin lataantuu nopeastikkin.

Katsohan "ilman sukkia" minun viestini tuosta vähän ylempää. Taisi olla viesti nro 437 tai sinneppäin. Itsekin olen mp3-soitin ostoksilla ja vähän samoja ominaisuuksia haen laitteelta.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue

Jees. Eli loppujen lopuksi kävin hakemassa tämän laitteen nyt siis toissapäivänä. Eilen lisäilin tähän uuteen Creativeeni biisejä hyvällä fiiliksellä ja kerkesinkin jo vähän kuunnella sillä mussiikkia ja muutenkin tutustua laitteeseen. Hemmetin hyvältähän kone vaikutti ja täynnä kaikkia mukavuuksia joihin ei mp3-soittimessa ole törmännyt esim. herätyskello.

Noh, äsken kun tässä laitoin biisejä koneelle niin kone jumittuu yhden kappaleen kohdalle niin, että se siirti sitä vain puoleen väliin ja sitten ei enää mitään tapahdu. Noh Cancelia siinä painoin useampaakin kertaan ja hyvä niin. Ohjelma älysi lopettaa tiedoston siirtämisen soittimeen. Soitin makaa vain vieläkin tuossa koomassa. Ruudussa lukee, että "Suljetaan". Yläkulmassa lukee "telakoitu" eli soitin luulee vieläkin olevansa kytköksissä tietokoneeseen vaikka irrotin sen jo usb-liitännästä. Keskellä pyörivät nuolet sen merkiksi, että ilmeisesti soitin on löytänyt koneen tai vastaavaa. Soitin ei tottele yhtikäs mitään komentoja ja ainoa toimenpide on odotella, että akku tyhjenee, joka tälläkin hetkellä on täynnä. Vituttaahan tämä kun kerkesin jo 700 kappaletta sinne laittaa. Jos värkki nyt ei tuosta tokene niin tulee Giganttiin nopeasti uusi reissu ja haen uuden vehkeen sieltä takuuta vasten tietenkin. Tuleehan näitä vikoja aina jokaiseen soittimeen ennemmin tai myöhemmin, mutta että niinkin vanha soitin kuin 2,5 päivää. Ei nyt kauhean vakuuttunut olo ole ja Creativeakin olen kerennyt jo kehumaan. Melkein olisi voinut vitutusketjuun laittaa...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy