Kannettavat mp3-soittimet

  • 79 707
  • 504
Suosikkijoukkue
HIFK
Uutta soitinta olisin tässä ostamassa. Hiukan haluaisin vinkkejä ja tietoja kumman näistä soittimista ostaisin.
Ipod Nano 4GB
http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=10001&compartmentId=10015&categoryId=30660

Creative Zen 4GB
http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=10001&compartmentId=10015&categoryId=38177

Verkkokauppa.comissa Ipod maksoi n. 150e ja Creative oli n.95e. Eli tämän suhteen Creative vie voiton ja kun ovat vielä samankokoisiakin muistiltaan.
Mutta sanokaas onko Ipod niin hieno laite, että siitä maksaisi enemmän vai onko Creative jo äänenlaadultaan ja muiltakin ominaisuuksiltaan samoissa luokissa?

Kertokaa ihmeessä hyviä ja huonoja puolia näistä laitteista ja merkeistä ylipäänsä.
 

huppumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Ottawa, Leeds Utd
Et tarvitse. IiPodin softa päivittyy kyllä ihan USB-liitännän kautta ilman seinälaturin apua.

Eipäs kun joo, tuo systeemihän muuttui kun ITunesi päivittyi.

ennen tuota ITunesin päivitystä ainakin mun 4th Gen 20gb Ipodi piti laittaa seinalaturiin heti softauksen jälkeen..
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Verkkokauppa.comissa Ipod maksoi n. 150e ja Creative oli n.95e. Eli tämän suhteen Creative vie voiton ja kun ovat vielä samankokoisiakin muistiltaan.
Mutta sanokaas onko Ipod niin hieno laite, että siitä maksaisi enemmän vai onko Creative jo äänenlaadultaan ja muiltakin ominaisuuksiltaan samoissa luokissa?

Riippuu varmaan vähän, mistä haluat maksaa ja onko hinta suurikin kriteeri. En usko noiden kahden markkinoiden suosituimpien merkkien välillä olevan juurikaan eroa äänenlaadussa, vaan ero hinnassa tulee sitten merkistä ja brändistä itsessään, ulkonäöstä, käytettävyydestä, käyttöliittymästä ja sellaisesta (kalliimman hyväksi oletettavasti).

Itse ostin aikoinani juurikin iPod Nano 4gb:n ihan vain sen takia, että se nyt on iPod ja vaikutti tuolloin pari vuotta sitten kaikkein parhaimmalta käyttömukavuuden ja ulkoisen habituksen suhteen. Toki tuokin 55 e on joidenkin mielestä varmasti aika paljon noista mainitsemistani ominaisuuksista, mutta itse aion kyllä edelleen iPodin ostaa, kun päivitän isomman muistin soittimeen jossain vaiheessa.

Eli täältä iso peukku iPodille, jos hinta ei ole tärkein kriteeri. Kaiken kaikkiaan erittäin tyylikäs ja toimiva soitin. Kuulokkeet toki ovat paskat ja kannattaa vaihtaa toisiin, mutta niin ovat kaikkien muidenkin soitinten mukana tulevat.
 

Erik Loka

Jäsen

Samaan hintaan näyttää saavan huomattavasti enemmän tilaa ja varmasti yhtä laadukkaan laitteen, nimittäin Sandiskin Sansa Viewin 8 gigan kapasiteetilla. Tuossa on kyljessä vielä paikka muistikortille, joten parhaimmillaan soittimessa voi olla tavaraa 12 gigan edestä.
Radiokin löytyy. Itselläni on ollut toinen Sansa nyt pari vuotta ja toimii edelleen täysin moitteettomasti.

Noista kahdesta mainitsemastasi vaihtoehdosta ottaisin kyllä tuon iPodin. Jotenkin se vaan miellyttää silmää ja on mielestäni mukavampi käyttää.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Jos raha ratkaisee, osta halvempi. Jos taas haluat laitteen, jonka käyttämisestä tulee hyvälle tuulelle, osta iPod.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli täältä iso peukku iPodille, jos hinta ei ole tärkein kriteeri. Kaiken kaikkiaan erittäin tyylikäs ja toimiva soitin. Kuulokkeet toki ovat paskat ja kannattaa vaihtaa toisiin, mutta niin ovat kaikkien muidenkin soitinten mukana tulevat.
Eiköhän sitä tule tuo iPod sitten ostettua. Omastakin mielestä tyylikkäämpi soitin, mutta ainoa pointti vain olikin se, kun tuo 55e kuulostaa aika paljolta samankokoisista soittimista. Mutta tuo Creative näyttää enemmän digikameralta, kuin mp3-soittimelta.
Minkälaisia nappikuulokkeita suosittelette sitten tuohon iPodiin?
Mieluiten ei mitään yli 40e arvoisia.
 
Viimeksi muokattu:

huppumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Ottawa, Leeds Utd

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minkälaisia nappikuulokkeita suosittelette sitten tuohon iPodiin? Mieluiten ei mitään yli 40e arvoisia.

Saahan noita nappikuulokkeitakin vaikka minkätasoisia, mutta itse en hirveästi ole ikinä innostunut mistään nappikuulokehifistä. Parinkympin hintaiset Sonyn kuulokkeet olen jostain Anttilasta ostanut ja nuo ovat minusta ihan riittävän hyvät mp3-soittimen äänentoistolle. Välillä toki olen käyttänyt myös noita Sennheiserin isompia kuulokkeita tuon iPodin kanssa.

Yllä mainostettuja Sparkplugeja en mielelläni omiin korviini tunkisi, vaikka nappiksista varmasti äänentoistollisesti parhaat ovatkin, kun sulkevat taustamelun pois.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän sitä tule tuo iPod sitten ostettua. Omastakin mielestä tyylikkäämpi soitin, mutta ainoa pointti vain olikin se, kun tuo 55e kuulostaa aika paljolta samankokoisista soittimista. Mutta tuo Creative näyttää enemmän digikameralta, kuin mp3-soittimelta.
Minkälaisia nappikuulokkeita suosittelette sitten tuohon iPodiin?
Mieluiten ei mitään yli 40e arvoisia.

Mun mielestä noi Ipodin omat kuulokkeet ovat oikein passelit. Jotain 30€:n Sonyn kuulokkeilta kokeilin, mutta eivät tuntuneet yhtä hyvältä kuin Ipodin omat eivätkä olleet tyylikkään valkoiset.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yllä mainostettuja Sparkplugeja en mielelläni omiin korviini tunkisi, vaikka nappiksista varmasti äänentoistollisesti parhaat ovatkin, kun sulkevat taustamelun pois.
Itse olen käyttänyt tuollaisia plugeja(kin) ja kyllähän ne sen taustamelun sulkevat pois melko täydellisesti. Jopa siinä määrin, että kaupungilla fillarointi on meinannut aiheuttaa vaaratilanteita, kun ei sitä liikenteen ääntä vaan kuule.

Toki samaan ovat pystyneet Creativelta kuulokemallit EP-630, EP-635 ja Zen Aurvana. Eikä äänentoisto ole mitenkään huonompi, bassontoisto mielestäni jopa asteen parempi. Aurvana ei mene tuossa ylempänä haettuun hintaluokkaan, mutta nuo kaksi muuta mallia menevät, kevyestikin. Tosin itse olen joutunut toiset EP- kuulokkeeni kerran vaihtamaan uusiin, kun toisen napin äänenvoimakkuus laski itsestään pikkuhiljaa melkein olemattomiin. En kyllä tiedä, että vaikuttiko pari yötä pakkasessa jotenkin tuohon.

Nappikuulokkeita hankkiessa ei mielestäni ole mitään järkeä hommata sellaisia "tavallisia" nappuloita, koska nuo in-ear- mallit eivät paljoa enempää maksa ja ääni on kuitenkin ihan eri maailmasta, paljon tarkempi ja muhkeampi soundi. Lisäksi ei tarvitse luukuttaa lähelläkään samalla voimakkuudella kuin norminappien kanssa, jolloinka akku/patterit kestävät paljon pidempään. Ja muutenkin, pysyväthän in-earit päässäkin melkoisesti paremmin, ainakin oman kokemukseni perusteella. On mukavaa, kun ei tarvitse olla korjaamassa nappien asentoa koko ajan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Omassa käytössä tällä hetkellä CX 500, mutta tohon ~40€ hintaluokkaan sopii seuraavat napit:

Koss Spark Plug:

http://www.pulju.net/shop/product_details.php?p=567
Nuo Kossin kuulokkeet herättivät mielenkiinnon. Todella halvat ja ilmeisesti hyvät.
Hiukan kyllä mietityttää onko kovin mukavat, kun korvakäytävään asti pitäisi tunkea. Varmasti siihenkin tottuu ja yleensä olen ennakkoluuloinen kaikkea uutta kohtaan ja sitten tajuankin olleeni ollut niin väärässä.
Voisi nuo Kossin napit ostaakin sitten samalla, kun sen iPodin käy hakemassa.

Mutta jälkikysymys kuuluukin ovatko nuo paljonkin paremmat verrattuna iPodin omiin kuulokkeisiin, jotka tietääkseni ovat nekin laatutavaraa?
Hyviltä vaikuttaa kuitenkin kaikki ja kiitoksia kaikille avusta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mutta jälkikysymys kuuluukin ovatko nuo paljonkin paremmat verrattuna iPodin omiin kuulokkeisiin, jotka tietääkseni ovat nekin laatutavaraa?
Eikö iPodin mukana tule sellaiset "tavalliset" napit? Jos, niin Kossit ovat saletisti paremmat. In-ear- kuulokkeet hakkaavat norminapit mukavuudessa, äänentoistossa ja taustamelun suodatuksessa sata-nolla. Tämä siis toki vain oma mielipiteeni.

SparkPlugien ainut huono puoli on minun mielestäni niiden iso koko. Verrattuna nyt vaikkapa noihin mainitsemiini Creativen EP-sarjan kuulokkeisiin ne ovat suorastaan massiiviset. Toki pieniä in-ear kuulokkeita löytyy muiltakin valmistajilta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö iPodin mukana tule sellaiset "tavalliset" napit? Jos, niin Kossit ovat saletisti paremmat. In-ear- kuulokkeet hakkaavat norminapit mukavuudessa, äänentoistossa ja taustamelun suodatuksessa sata-nolla. Tämä siis toki vain oma mielipiteeni.

SparkPlugien ainut huono puoli on minun mielestäni niiden iso koko. Verrattuna nyt vaikkapa noihin mainitsemiini Creativen EP-sarjan kuulokkeisiin ne ovat suorastaan massiiviset. Toki pieniä in-ear kuulokkeita löytyy muiltakin valmistajilta.
Ipodin mukana on sellaiset nappikuulokkeet tosiaan.
Nuo Creativen EP-sarjan kuulokkeetkin vaikuttavat varsin varteenotettavilta, jos kerta Kossit ovat ovat isot. Ehkä liiankin. Hintakin näyttäisi pyörivän samoissa tuntumissa ~20e.
Onko mitään kokemuksia Sennheiser CX 300-sarjan kuulokkeista? Olisi siinä ~40e tuntumassa ja juuri ehkä vielä ostorajan puitteissa.

Koss KEB24 -nappikuulokkeet olisivat myös ~20e ja sisältäisivät 3 eri kokoista silikonitulppaa eli luultavasti saisi juuri sopivat kuulokkeet omille korville. Kokemuksia tai tietoa?
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko mitään kokemuksia Sennheiser CX 300-sarjan kuulokkeista?
On kokemusta niistäkin, eikä mitään pahaa sanottavaa. Muotoiluhan noissa on vastaava kun Creativessa, tai ainakin muistaakseni ovat melkein samannäköiset. Hintaeroahan siinä on jonkin verran, mutta ehkä sillä ei noin pienessä summassa ole vielä niin väliä. Äänenlaadusta en osaa sanoa, ihan sellaista hifikorvaa en omaa, että tunnistaisin sokkotestissä eri valmistajien kuulokkeet. Korvassa pysyvät kuitenkin samalla lailla kuin muutkin tuon malliset napit.

SparkPlugit ovat ainakin minun mielestäni liian isot. Pipon kun vetää kunnolla päähän, niin napit painavat korviin ja sitähän ei varmasti kukaan halua. Aika yksilöllistä tuo on, mutta mielestäni EP- sarja tarjoaa omaan hintaluokkaansa kokonaisuutena parhaan vaihtoehdon, siis ainakin niistä kuulokkeista mitä itse olen kokeillut.

Noista ei kokemusta ole, mutta sen verran kommentoin, että melkein kaikissa in-ear napeissa mukana tulevat muutamat eri kokoiset silikonit, joista varmasti löytyy itselle sopiva.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
On kokemusta niistäkin, eikä mitään pahaa sanottavaa. Muotoiluhan noissa on vastaava kun Creativessa, tai ainakin muistaakseni ovat melkein samannäköiset. Hintaeroahan siinä on jonkin verran, mutta ehkä sillä ei noin pienessä summassa ole vielä niin väliä. Äänenlaadusta en osaa sanoa, ihan sellaista hifikorvaa en omaa, että tunnistaisin sokkotestissä eri valmistajien kuulokkeet. Korvassa pysyvät kuitenkin samalla lailla kuin muutkin tuon malliset napit.

SparkPlugit ovat ainakin minun mielestäni liian isot. Pipon kun vetää kunnolla päähän, niin napit painavat korviin ja sitähän ei varmasti kukaan halua. Aika yksilöllistä tuo on, mutta mielestäni EP- sarja tarjoaa omaan hintaluokkaansa kokonaisuutena parhaan vaihtoehdon, siis ainakin niistä kuulokkeista mitä itse olen kokeillut.


Noista ei kokemusta ole, mutta sen verran kommentoin, että melkein kaikissa in-ear napeissa mukana tulevat muutamat eri kokoiset silikonit, joista varmasti löytyy itselle sopiva.
Selvä. Luultavasti teen ostopäätökseni vasta sitten itse kaupassa (Verkkokauppa.comin liikkeessä), kunhan olen tutkinut tuotteiden pakkauksia. SparkPlugit ostan, jos niihin löytyy erikokoisia silikoneja, jotta sitten ei tarvitse kotona itkeä, kun ne tuntuvatkin ikäviltä korvissa.
Creative EP-sarja vaikuttaa lupaavalta ja varmalta. Luultavasti tulen tähän sarjaan päätymään loppujen lopuksi.
Sennheiserin CX-sarjasta löytyy myös parit napit, joita voisin harkita.

Sitä ennen pitää vielä tutkia tuotteiden hintalappuja, kun itselleni ~20e hinta tuntuu sopivalta sittenkin. Kun en ole mikään hirmuhifistelijä ja en tosiaan erota sitä eroa äänessä oikeastaan ollenkaan oli ne kuulokkeet minkälaiset tahansa.
Tärkeimpiä tekijöitä ostopäätökseen on lähinnä se onko siinä pakkauksessa mukana erikokoisia silikoneja. Kun tuntuu, että aina kun on ostanut jonkin tuotteen yhdenkokoisena, niin se ei ikinä oikein istu meikäläiselle eli eri vaihtoehtoja olisi kiva olla. Ja mieluiten valkoinen väri on hyvä, kun valkoisen iPodinkin (valko-harmaa) olisin ostamassa.
Nuori mieleni muuttaa päätöksiään joka hetki, joten mielenkiinnolla tässä odottaa minkälaiset loppujen lopuksi tulee ostettua.
Luultavasti löydän vielä joitakin malleja tuolta Verkkokauppa.comin nettisivuilta, joita alan pyörittämään mielessäni...
 

huppumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Ottawa, Leeds Utd
Sennheiserin CX-sarjasta löytyy myös parit napit, joita voisin harkita.

Nuo CX 300 on hyvät, itse korvasin niillä nuo nokia omat hands free-napit. Tuohonhan tulee mukaan myös 3kpl erikokoisia sovitteita.

Ipodissa mulla on tällä hetkellä CX 500 ja ei niistäkään ole mitään pahaa sanottavaa.

Omasta mielestä näissä CX - sarjan napeissa on paras äänenlaatu mitä nappikuulokkeista voi saada.
 
Nyt tarvitsisin hieman vinkkejä uuden soittimen hommaamiseen.

Oikeastaan ainoat vaatimukseni ovat 2 gb:n lisäksi mahdollisuus radion kuunteluun ja usb:n kautta ladattava akku. Mieluiten jos alle sadalla eurolla lähtisi ja ei mitään halkoa, sillä lenkeillä tulee erityisen paljon ämpylää pidettyä mukana.

Nykyinen Philipsin GoGear (1gb) täytti tuota kokomäärää lukuunottamatta vaatimukset. Harmittaa, että se on viime päivinä alkanut simahtamaan itsekseen. Akku on aivan täynnä, mutta jostain syystä soitin ei jaksa paria biisiä enempää soittaa. Akku hajonnut?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuo CX 300 on hyvät, itse korvasin niillä nuo nokia omat hands free-napit. Tuohonhan tulee mukaan myös 3kpl erikokoisia sovitteita.

Ipodissa mulla on tällä hetkellä CX 500 ja ei niistäkään ole mitään pahaa sanottavaa.

Omasta mielestä näissä CX - sarjan napeissa on paras äänenlaatu mitä nappikuulokkeista voi saada.
Selvä.
Noita CX 300 kuulokkeita ajattelin myös. Sopisi vielä budjettiin ja vaikuttavat nekin lupaavilta. Tässä nyt mielessä pyörii liiankin monia erilaisia vaihtoehtoja.

Koss SparkPlugit
Sennheiser CX 300-sarja
Creative EP-sarja

Mukana pitäisi tosiaan olla vaihtosilikonit, niin olisi erikokoisia vaihtoehtoja sitten.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
SparkPlugit ostan, jos niihin löytyy erikokoisia silikoneja, jotta sitten ei tarvitse kotona itkeä, kun ne tuntuvatkin ikäviltä korvissa.

Myyrmäen Cittari myy ainakin Kossia, joissa kolme eri kokoa, samoin kuin niitä yhden koon SparkPlugeja. Pehmeäthän nekin ovat, ja muokattavissa. Ainoa asia mikä hiukan nyppii, on johdon materiaali - se ei 'luista' ja tarttuu kiinni mm. laukkuun/nahkakäsineisiin.
Viiden vuoden takuu kuulostaa siltä, ettei kuitenkaan ihan heti ole merkkiä tarvis vaihtaa :)

Muhkeampi soundi niissä on kuin omissa IPod-napeissani. Jostain syystä ei auta extrabassosäädötkään, aina vaan kuulostaa ohuen diskanttiselta IPod-napeissa. Volyymikin pitää olla melkein tapissa... Toisaalta mulla on varmaan kuulokin jo heikoilla hangilla.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Pakko huomauttaa, että tuo Puljun hinta Sparkplugeista ei ole erityisen hyvä, kun esim. cdon.com myy kymmenen euron paikkeille. Ja taitaa ihan kivijalkakaupoistakin irrota halvemmalla.

Muuten loistavat plugit, mutta ainakaan itselläni johto ei tahdo oikein kestää. Ei sillä, etteikö sitä kerran vuoteen voisi kymmenen euroa tuollaisiin uhrata.

edit. Vielä mainittava että en täysin ymmärrä mikä ajaa ihmiset iPodia ostamaan. Oma 4Gt Samsung akkukestoineen kepittää Nanon 21 tunnilla (Applen ilmoittama akkukesto 24h, Samsungissa itselläni kestää noin 45 normi mp3:lla, ogg:lla jonkin verran vähemmän).
Ja Samsungin käyttöliittymä toimii, joten ei mitään etua siinäkään suhteessa iPodilla.
Ainut miinus suhteellisen hitaasta käynnistymisestä (~30s, tosin sekään ei haittaa kun tuntuu pysyvän melkein vuorokauden standby:ssa, josta herääminen taas on välitön).
 
Viimeksi muokattu:

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omalla kohdalla syy ainakin on se, että se on hommattu silloin kun muita ei ollut edes markkinoilla :) 20 Gt on karvaa vaille täysi, joten kohta pitänee updeitata.
 

zamuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt tarvitsisin hieman vinkkejä uuden soittimen hommaamiseen.

Oikeastaan ainoat vaatimukseni ovat 2 gb:n lisäksi mahdollisuus radion kuunteluun ja usb:n kautta ladattava akku. Mieluiten jos alle sadalla eurolla lähtisi ja ei mitään halkoa, sillä lenkeillä tulee erityisen paljon ämpylää pidettyä mukana.

Nykyinen Philipsin GoGear (1gb) täytti tuota kokomäärää lukuunottamatta vaatimukset. Harmittaa, että se on viime päivinä alkanut simahtamaan itsekseen. Akku on aivan täynnä, mutta jostain syystä soitin ei jaksa paria biisiä enempää soittaa. Akku hajonnut?

Creativen Zen Stone Plus, sopivan kokoinen ja sisältää nuo kaikki ominaisuudet, hintaa suunnilleen 50 rahaa. Radion toimivuudesta liikkuessa en tosin osaa sanoa mitään.

http://fi.europe.creative.com/products/product.asp?category=213&subcategory=214&product=16696

Toimii suoraan massamuistina eikä vaadi mitään rasittavien ohjelmien asentelua, hyvä äänenlaatu. Oivallisen kokoinen mukana raahattavaksi/taskun pohjalle tungettavaksi. Ei sisällä isoa helposti särkyvää näyttöä/erikoisempia lääppimispintoja, kohtuu jämäkkä kuori ja halpa, joten laitetta voi käsitellä varsin huolettomasti.

Miinuspuolella ei ole mitenkään huikean "trendikkään" näköinen (lue perusruma pökäle) ja käyttöliittymä on kankea. Jos on haluaa hypistellä soitinta koko ajan, kannattaa hankkia joku paremmin klähmittäväksi ja esiteltäväksi sopiva laite. Omat kuulokkeet kuraa, mutta 50 euron hinnalla ei paljoa muuta kannata odottaakaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Creativen Zen Stone Plus, sopivan kokoinen ja sisältää nuo kaikki ominaisuudet, hintaa suunnilleen 50 rahaa. Radion toimivuudesta liikkuessa en tosin osaa sanoa mitään.
Minäpä osaan. Kuten aiemmin tässä ketjussa jo mainitsin, niin ainakin Turussa kuuluvat vain Nova ja YleX, loput ihan miten sattuu. En todellakaan suostuisi suosittelemaan tuota radiota kenellekään. Myös akku kuluu radion kuuntelusta muutamassa hassussa tunnissa loppuun, joten siitäkin lähtee vähän miinuksia.

Muuten allekirjoitan koko tuon lopputekstin, Stone on niin pieni ja niin kevyt, että se tuntuu ihan joltain lelulta, mutta kyllä äänenlaatu silti yllättää positiivisesti. Hinta on niin edullinen, että tuon ulkonäön epätrendikkyyden kestän kyllä. Tai mulle se olisi muutenkin se ja sama, että miltä se soitin näyttää kun piilossa se on kuitenkin koko ajan.

Astuin muuten talvella soittimeni päälle asfaltilla ja olin aivan varma, että se ei enää toimi. Paskan marjat, ei naarmun naarmua koko vehkeeseen. Ja voihan tuota käsitellä muutenkin melkein miten vain, eikä se siitä itseensä ota.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Oikeastaan ainoat vaatimukseni ovat 2 gb:n lisäksi mahdollisuus radion kuunteluun ja usb:n kautta ladattava akku.

Mulla on joku Creativen halpismalli, eikä MP3:n suhteen ole valittamista. Radio sen sijaan on surkea niin kuin se kuulemma tuppaa olemaan surkea muissakin soittimissa.

Olen kokeillut useampia pikkuradioita (ilman soitinta) eri hintaluokissa, ja näppituntumani on se, että rahalla saa ja hevosella pääsee. Eli radioon kannattaa sijoittaa vähintään halvan MP3-soittimen hinta, jos tahtoo sen kuuluvan hyvin ja odottaa jotain äänenlaadultakin.

Nykyinen radioni on tällainen. Se on kestänyt jo ikuisuuden tippumisia, kastumisia ja kolhimista ja kuuluu pirun hyvin erämaan jokilaaksoissakin. Se myös maksoi paljon suhteessa moniin muihin vaihtoehtoihin verrattuna.

Kannattaa ottaa huolella selvää, minkä tasoinen radio soittimessa on tai sitten ostaa radio erikseen.

Muokkaus: Maksoin omastani muistaakseni noin sata euroa, mutta se oli jo vuosia sitten. Nythän tuota saa varmasti edullisemmin, jos sitä enää edes valmistetaan.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ipod radio remote

Onko kellään kokemuksia tästä ipod radio-vempeleestä? Kuuluuko tämä myös sarjaan rimpulat vai onko toimiva ostos. Hinta tuntuu olevan muun kun rimpulan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös