Kannettavat mp3-soittimet

  • 80 121
  • 504

Erik Loka

Jäsen
Kysynpä vaikka täältä että mitäs toverit suosittelisitte kun etsin uusia suht' halpoja nappikuulokkeita? Vanhat Kossit eivät enää toimi, eikä noita saa kuitenkaan takuun kautta heti korvattua, niin nyt täytyisi sitten jotkut hankkia tilalle.
 
Kysynpä vaikka täältä että mitäs toverit suosittelisitte kun etsin uusia suht' halpoja nappikuulokkeita? Vanhat Kossit eivät enää toimi, eikä noita saa kuitenkaan takuun kautta heti korvattua, niin nyt täytyisi sitten jotkut hankkia tilalle.

Ei sitten Kossin Spark Plugit kelpaisi? Hintaa jotain kahden ja kolmen kympin välistä ja hintaansa nähden todella laadukkaat kuulokkeet. Pysyy tiiviisti korvassa ja suodattaa mukavasti ylimääräiset äänet.
 

Erik Loka

Jäsen
Ei sitten Kossin Spark Plugit kelpaisi? Hintaa jotain kahden ja kolmen kympin välistä ja hintaansa nähden todella laadukkaat kuulokkeet. Pysyy tiiviisti korvassa ja suodattaa mukavasti ylimääräiset äänet.

Itse asiassa nuo ovat juuri samat mitkä ehtivät jo mennä rikki. En vaan tuota nimeä muistanut.

Laadukkaat kuulokkeet kyllä kyseessä, ja saatanhan ostaa hyvinkin samanlaiset.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkos kellään kokemusta Play.comin Lite-soittimista? Tokkopa ne mitään huippuhifejä on, kun kalleinkin malli maksaa alle 40 euroa, mutta vaikuttavat saaneen varsin ristiriitaisen vastaanoton käyttäjiltä. Tämä esimerkiksi: http://www.play.com/Electronics/Ele...om-Lite-2GB-V3-MP3-Player/ProductReviews.html

Aiemmin en ole pahemmin kaivannut mitään kannettavaa soitinta, mutta kun viime aikoina on matkustelu lisääntynyt radikaalisti, niin monesti on esimerkiksi lentokentällä tai koneessa tylsistyessään kaivannut edes jonkinlaista musiikinkuuntelumahdollisuutta.

EDITTIÄ: Jaaha, vällä häliä. Näemmä elektroniikkaa ei pysty edes tilaamaan Britannian ulkopuolelle.
 
Viimeksi muokattu:

tutzba

Jäsen
Onko kellään mitään tietoa tästä www.e-ville.hk -sivun tuotteista?
Oman mielenkiintoni herätti tämä tuote http://www.e-ville.hk/product/view/?id=65
Mutta ovatko nämä tuotteet minkään laatuisia?

39 euroa? Minä ainakin tilaan tuollaisen, oli sitten minkä tasoinen tahansa. Pitkään olen jo haaveillut omasta iPodista, ja nyt jos sellainen on mahdollista saada törkeän hienona feikkinä, niin mikään ei voi estää minua!
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Jos halvat kinkkisoittimet kiinnostaa, niin http://www.uxcell.com/ :ssa on vielä paremmat valikoimat. Tuolla on huima valikoima kaikkea muutakin sälää (mm. puhelimia) ja toimituskulutkin on kohtuulliset. Itse en ole tilannut, mutta Murot ovat. Esim. tuossa vähän vähemmän härski Apple-kopio :).
 
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
iPod Classic 80gb

Mites on, onko kokemuksia soittimesta?

Katselin tuossa noita "isompia" mp3-soittimia ja tuohan on hinnaltaan ja kapasiteetiltaan omaa luokkaansa. Itse olen karsastanut noita iPodeja lähinnä tuon iTunesin takia. Eikä vastaavaa kokoluokkaa löydy oikein muilta valmistajilta.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Mites on, onko kokemuksia soittimesta?

Katselin tuossa noita "isompia" mp3-soittimia ja tuohan on hinnaltaan ja kapasiteetiltaan omaa luokkaansa. Itse olen karsastanut noita iPodeja lähinnä tuon iTunesin takia. Eikä vastaavaa kokoluokkaa löydy oikein muilta valmistajilta.
Juuri tuosta ei ole kokemusta, mutta 60-gigainen iPod on ollut käytössä reilut pari vuotta. Ja kovassa käytössä onkin ollut. Koko levyhylly on tullut siirrettyä tuohon ja kaikin puolin olen ollut tyytyväinen. Kotosalla laittaa kiinni telakkaan, niin saa sitä kautta kajareista ääntä ja sitten liikenteessä tietysti kuulokkeet mukana. Autoonkin nykyään helppo kytkeä kiinni.

Suosittelen kaikin puolin. iTunesista en ole itse ikinä siis tilannut mitään, ainoastaan käyttänyt sitä apuna siirrettäessä musiikki cd:ltä iPodiin.

Eli jos musiikkia on paljon, niin sitten tuo on ehdoton.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Mites on, onko kokemuksia soittimesta?

Katselin tuossa noita "isompia" mp3-soittimia ja tuohan on hinnaltaan ja kapasiteetiltaan omaa luokkaansa. Itse olen karsastanut noita iPodeja lähinnä tuon iTunesin takia. Eikä vastaavaa kokoluokkaa löydy oikein muilta valmistajilta.

Kaveri toi Japanista 80 Gt:n iPod Classicin ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Omistin ennen 30 Gt:n iPod (photo) -mallin, joka mullisti musiikin kuunteluni ja tämä on merkittävästi vielä sitäkin parempi. Videoitakin on hauska katsella, vaikka iTunesista ei Suomen myymälästä niitä sasakaan, mutta videopodcasteja kylläkin ja nehän ovat ilmaisia. Omat videotiedostot saa kätsästi muunnettua laitteen ymmärtämään muotoon ilmaisella iSquint-ohjelmalla.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Mikä olis mukava dollarikauppa mikä toimittas suomeen iPodin ?
Onko tuo muutaman egen hintaero enää sen arvoista? Ennen hintaero oli jopa sata euroa, nykyään maksimissaan parikymppiä.

Edit: esim Nano maksaa saman verran Storessa kun kodinkoneliikkeissä.
 

Hyperhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seahawks, Supersonics, Tappara, Kiekko-Vantaa
Mites takuut?

Onko podeilla univerasaali takuu vai mannerkohtainen?
Jos classic lähtee jenkkilästä n. 150€ hintaan, niin se alkaa olla jo oston arvonen.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Edellisessä autossani oli AUX-liitäntä johon sai MP3:n kiinni ja musiikin kuuntelu oli sitä kautta todella kätevää ja äänenlaatu hyvä.
Nyt on eri auto alla ja siitä puuttuu tuo liitäntä.
Olen kokeillut muutaman eri valmistajan FM-lähettimellä, mutta tuloksena vain hermojen menetys. Volumet saa olla täysillä, rätinä ja radiolähetykset tunkee läpi. Toki autojen antenneissa on eroja, mutta ainakin tässä tapauksessa lähettimet ovat kelvottomia.
Olisiko olemassa vielä joku muu toimiva tapa jolla saisi nauttia 30 gigasen Creativen antimista auton kaiuttimista?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Jesh, kiitoksia kommenteista. Lähti sitten tilaukseen tuo edellämainittu iPod Classic 80gb. Pistelen sitten vaikka kokemuksia tänne.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikäs noista malleista olisi toimivin. Tarve on lähinnä ulkoilu ja salikäyttöön, eli paino on merkittävä asia. Tietysti 80 gigaa olisi kiva, mutta näyttävät noi mallit olevan liian painavia.

Jääkö kompromissiksi 8 giganen ipodi, vai onko samassa sarjassa kilpailua?
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Jääkö kompromissiksi 8 giganen ipodi, vai onko samassa sarjassa kilpailua?

Ehdottomasti kannattaa hommata noihin tarpeisiin flash-muistia käyttävä soitin, eli juuri vaikkapa 8 gb nano. Muita vaihtoehtoja: Cowon D2, Cowon iAudio 7, Creative Zen, Sandiskiltä joku malli, samoin microsoftilta.

Itselläni on iAudio 7. Nanoa paksumpi, akunkestoa melkein 3-kertaisesti, laajempi formaattituki. Suosittelen hankkimaan kunnolliset in ear-napit, esim. Etymotic ER6i, jotkut Shuret. Sonylla myös hyviä malleja. Budjettivaihtoehtona Kossin Spark Plug.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Eli lähinnä kiinnostaa toimiiko zune store ( tai mikä se nyt onkaan) Suomessa?
Ei toimi. Saattaa ehkä toimia, jos sinulla on jenkkiläinen luottokortti, mutta tämä on vain arvaus.

Zunea ei ole vielä julkaistu USA:n ulkopuolella, eikä Microsoft ole antanut minkäänlaista tietoa siitä, milloin se alkaisi kaupata laitetta muualla.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos salikäyttöön etsii soitinta tai muuten vain haluaa sen olevan mahdollisimman kevyt ja pieni, niin suosittelen lämpimästi Creativen Zen Stone -sarjaa. Taitaa vaan olla niin, että "suurimpaankin" Stoneen mahtuu ainoastaan neljä gigaa musiikkia. Itsellä tuo on kuitenkin riittänyt vallan mainiosti. Duunin kautta saan kohtuu halvalla noita leluja ja nykyään kaulassa roikkuu melkein aina parigigainen Zen Stone Plus. Näyttää lelulta mutta toimii hienosti ja saman lafkan EP-635 -napit toistavat musiikin ainakin minun korvaani riittävän hyvin. Laitteen paino on siinä 20 gramman tietämillä, joten sopii salillakin käytettäväksi hyvin.

Stone plussalle ainoan miinuksen annan todella heikosta radiosta. YleX ja Nova kuuluvat hyvin, loput vähän miten sattuu. Lisäksi radio syö akkua paljon enemmän kuin mp3:n kuuntelu, mutta niin se taitaa olla kaikissa soittimissa.

Muutama Podikin on käytössä ollut. Nuo isot videosoittimet ovat minun käyttööni liian painavia. Shuffle ja Nano taas eivät olleet sitä, mitä niiltä odotin. Toki pieni Apple -antipatiani saattaa sumentaa näkemystä.
 

Tenho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jääkö kompromissiksi 8 giganen ipodi, vai onko samassa sarjassa kilpailua?
http://anythingbutipod.com

Oma Samsung Z5F on ainakin toiminut loistavasti. Esim. akku kestää ensimmäisiin nanoihin verrattuna tupla-ajan, niin eipä paljoa tarvitse valintaa katua. Oletettavasti nanotkin ovat nykyään parantaneet, mutta tuskinpa sentään niin paljoa että kiinni olisivat saaneet.
Itse lähtisin ensimmäisenä tutkimaan Samsungin, Cowonin ja iRiverin tarjontaa (ja ehkä sen Creativen).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös