Tällä hetkellä aika paskat, peli ei kehity ainakaan positiivisesti, pikemminkin päinvastoin. Yksittäiset pelaajat yrittää roikottaa JYPiä pisteissä mukana.
5v5 peli enemmän sekaisin kuin Rautakorven aikana, toki parempaa mitä Heiskasen päävalmentajana ollessa.
Nähnyt tämän saman jo liian monta kertaa, viime kaudella kun olisi viimein menty pudotuspeleihin kengittiin valmennus, nyt sitten jatkettu samaa alhoa mitä ennen ja jälkeen Rautakorven.
En ole Penneä kenkimässä, mutta jotain pitäisi keksiä ja pian.
Minusta asia näkyy melko erilailla. Se on ensinnäkin aika tasan, mitä olen ounastellutkin, eli mitään yllätystä isossa mittakaavassa ei ole. Rautakorven aika tosiaan ikävästi muutamissa asioissa haamuna siellä vilkkuu, kuten tuottamaton lähtö ja aivoton keskialueen pelaaminen, niillä ei voi voittaa edes sääleihin asti mot. Silti ei kaikki ole Rautakorven piikkiin, ihan yhtä iso lasti menee hitaasti asiat ymmärtävälle organisaatiolle. Rekryt pitää olla on point siinä kun pelaajien hankinnat, jos näin ei mene sarjataulukko sen lahjomatta kertoo.
Toki esim. meillä on ehkäpä ihan eri tulokulma ja sitä linssi millä pelejä ja matkaa katsellaan, minä tiesin ihan varmana, ettei tuolla perinteellä olla valmiina mihinkään mainetekoihin, mutta tiesin myös sen, että tässä ja nyt on se paikka, missä viimein se oikea työ pikavoittoja haalimatta on saatava tulille, muuten se siirtyy taas vuosilla eteenpäin, ehkäpä lopullisestikin, kuka tietää. Sitä viisautta kun ei ole olemassa, jolla hukattu lompakko ilmestyy jostakin kaiken pelastaen.
Ajatus, että jotain pitäisi keksiä ja pian on minusta taas ihan sitä itseänsä. JYPin pitää ihan kärsivällisyydellä ja maltilla rakentaa sitä mitä vuosiin ei ole ollut, jos ei rakenna nyt, sitä ei vuosiin tule olemaankaan. Kuten joukkue on jo todistanut, se tässä alkutekijöissäänkin niitä pisteitä pystyy sieltä täältä raapimaan, oleellisinta on rakentaa tekemistä sitä silmällä pitäen, että kun niitä pleijaripaikkoja ratkotaan pelin pitää olla eri kuosissa, ettei toisteta viime kausien tunarointia ja huom! minä kirjoitan tässä monikossa, koska Rautakorven kenkiminen ei oikeasti anna mitään tekosyytä tai selitystä konttaamiselle, se on vain episodi matkalla.