Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen katsomoissa

  • 1 398 899
  • 6 052

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Jos jotkut ameebat oikeasti haluaa tapella, niin menkää saatana soramontulle ja pieskää toisenne hengiltä, mutta älkää haetko sille tappelulle syitä jonkun joukkueen kannattamisesta. Ei muuten, mutta kun näiden lennokkiliiman haistelijoiden takia rajoitetaan turhaan muiden elämää.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Mäkään en tajua miksi nää tyypit ei perustais vaikka jotain fight club -tyylistä juttua ja tempois toisiaan turpaan omilla joukkueilla jossain kellarissa. Vittuako siihen mitään urheilujengiä sotkee. Onhan nää henkilöt muutenkin sellaisia, että itse ovat tärkeämpiä kuin mikään seura.
 
Eikun ihan vakavissaan, muovinen aerodynaamisesti heittämiseen sopimaton istuin lepattaa ilmassa ja kolauttaa ehkä kipeästi päähän, mutta en mä keksi, miten tuolla vammaa saisi aikaan. Tyhmähän noita on viskellä ja olin aika helvetin vihainen heittäjälle, mutta ei nyt väännetä tapauksesta mitään suurta vaaratilannetta.
Just. Jotkut vielä ihmettelee, miksi meistä Jokerifaneista ei pidetä? Ja vielä tälläisen "kaliiberin" jätkän mielipide.. Mitä ihmettä?
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Ehdottomasti, mutta Helsingin kokoisesta kaupungista löytyy päähänlyöntikilpailuille ihan varta vasten luotuja, hallittuja ympäristöjä, kuten nyrkkeilysaleja.

Oikeasti, arvaa kuka maksaa, jos nämä tyypit rikkovat tappelun yhteydessä jotain tai joku loukkaantuu. Poliisin ja muiden viranomaistenkin ajalle ja resursseille luulisi olevan parempaakin käyttöä.

Ehkä olen tulossa vanhaksi...

Siis tämä olisi tapahtnut käsittääkseni "hallitussa ympäristössä" jossa mahdollisuutta sivuullisen loukkaantumiseen ei ollut.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kirjoituksesi sopisi erinomaisesti myös Tikkurilassa käytyyn ET-peliin, jossa HIFK-fanit yrittivät lavastaa Jokerikannattajat sytyttämällä savupommeja keskellä Jokerikatsomoa. Asiat on todellakin syytä laittaa perspektiiviin. Tässä ja nyt. Mieluiten ilman moraalitorven turhanpäiväistä pärisyttelyä.
Jos sisäistit aiemmin kirjoittamani viestin, niin siinä tuomitsin kaiken tällaisen pelleilyn, IFK:n kannattajilta pidän ennen kaikkea tuollaista erityisen häpeällisenä. Onko se väärä perspektiivi, että pitää tuollaista toimintaa vääränä?
Antaa niiden tapella jotka sitä haluavat niin ei sivulliset kärsi!!
Onko nuorten miesten väkivallan tarve jotenkin niin akuutti, että sille pitää järjestää tuollaisia tilaisuuksia purkautua? Oikeasti, hakatkoon vaikka päätään seinään. Tarpeeksi kovaa kun hakkaa, niin se tarve vähenee. Jos ei hakkaa tarpeeksi kovaa, ei ole oikeasti mies, sori. Sitäpaitsi sinä olet jo about kolmas Lukko-kannattaja fiilistelemässä väkivaltaa. Mikä vittu teitä raumalaisia vaivaa? Siis sen lisäksi, että mongerratte jotain helvetin epäkieltä? Tykkäätte hakata toisianne snägärillä?

Jos minä saisin päättää, niin kaikki nuoret miehet hakattaisiin joka kevät yhteiskunnan toimesta julkisella paikalla ja tarvittaessa toistettaisiin käsittely, jos tuollainen pullistelun tarve vielä nostaisi finnistä naamaansa.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Onko nuorten miesten väkivallan tarve jotenkin niin akuutti, että sille pitää järjestää tuollaisia tilaisuuksia purkautua? Oikeasti, hakatkoon vaikka päätään seinään. Tarpeeksi kovaa kun hakkaa, niin se tarve vähenee. Jos ei hakkaa tarpeeksi kovaa, ei ole oikeasti mies, sori. Sitäpaitsi sinä olet jo about kolmas Lukko-kannattaja fiilistelemässä väkivaltaa. Mikä vittu teitä raumalaisia vaivaa? Siis sen lisäksi, että mongerratte jotain helvetin epäkieltä? Tykkäätte hakata toisianne snägärillä?

Aika ironisesti heitit kielimuuri-kortin vaikka paikkakunnalta mistä sinä ilmeisesti tulet, on ihan oma sanasto ja kieli jota kukaan muu käsitä kuin ihmiset sieltä itse...

Ja onhan se helvetisti korreptimpaa jos hakkaavat toisiaan, piilossa jossain pusikossa kuin käyvät sivullisten kimpuun katsomoissa tai sieltä poistumisen jälkeen. Jos jotkut haluavat tapella niin antaa mennä vaan. Jos nenä punottaa aamulla niin sen on ihan oman järjenjuoksun tulos mikä on tietoisesti aiheutettu eikä asiassa voi sen jälkeen olla kummallisempaa ihmettelemistä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sitäpaitsi sinä olet jo about kolmas Lukko-kannattaja fiilistelemässä väkivaltaa. Mikä vittu teitä raumalaisia vaivaa? Siis sen lisäksi, että mongerratte jotain helvetin epäkieltä? Tykkäätte hakata toisianne snägärillä?
Onneksi näistä asioista osataan puhua ilman yleistyksiä ja haistavittu-tason kommentteja.

Mene sinä pahoinpitelemään vammaisia, vai mitä ne kaikki IFK-kannattajat nyt tekivätkään.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis tämä olisi tapahtnut käsittääkseni "hallitussa ympäristössä" jossa mahdollisuutta sivuullisen loukkaantumiseen ei ollut.

OK, olin tiedossa, että joukkotappelu olisi käyty keskellä julkista katua yhdellä Helsingin tiheimmin asutulla alueella.
 
Viimeksi muokattu:

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Miten porukka jaksaa raivota täällä jostain pienestä myllystä? Itselläni ei todellakaan ole mitään tekemistä kyseisen tapahtuman kanssa mutta eikös tuo ole hoidettu juuri ns oikein? Halukkaat osallistuu myllyyn ja sillä selvä.

Oikein hoidettuna näihin ei ole tarpeellista osallistua tai niitä järjestää. Vähäiselläkin ymmärryksellä varustetun pitäisi se ymmärtää.

Jonakin päivänä sinä tai mahdollinen tuleva jälkikasvusi on se joka herää kasviksena jostakin hoitolaitoksesta. Tai parhaimmassa tapauksessa ei edes herää.

Minä en ymmärrä miksi väkivallan pitäisi liittyä millään tasolla millään lailla urheilun kannattamisen kulttuuriin. Eiköhän sitä harrasteta muutoinkin jo ihan riittävästi.
 
Viimeksi muokattu:

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Onhan se nyt ihan selvää että tämä Jokereiden teloituskomppania on haistanut veren ja hyökännyt. Todennäköisesti tps fanien joukko koostui alle kouluikäisitä pikkutytöistä. Olivat varustautuneet kuulemma kuppipenkein ja kolmioleivin. Vain ihme pelasti uhrit kuolettavilta vammoilta.

No joo.. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu. Mahtaa olla iltapaskoilla jutut vähissä kun Jokerit loikkaa itään. Harasoo.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mielenkiintoisia termejä täällä käytetty laittomasta katutappelusta. Kyseisestä välikohtauksesta on käytetty vähätteleviä termejä, kuten "hulina" jne.

Oli sitten kyseessä kenen tahansa fanit - HJK, Jokerit, TPS tai vaikka Fc Lahti - niin ihmettelen kyseisten hessujen arvomaailmaa.

"Miksei saisi tapella, jos kaikki ovat vapaaehtoisesti mukana?"

"Eihän kukaan loukkaannu, jos nyt vähän kuppi-istuinta viskoo".

Pitäisikö nyt itkeä vai nauraa?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mene sinä pahoinpitelemään vammaisia, vai mitä ne kaikki IFK-kannattajat nyt tekivätkään.
Ihan parasta tässä on se, että en vieläkään tiedä, mistä puhutaan, kun en ole tällaisesta tapauksesta kuullut ja n. kolmannen kerran tuomitsen KAIKKIEN urpoilut.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Jos Jarkko Ruutu olisi ollut mukana, tämä tappelu olisi varmasti hyväksytty täällä kaikkien näiden tunnollisimpien mielensäpahoittajienkin keskuudessa. Väitänkin siis että Rudi livahti kesken pelin ottamaan matsia. Trevor Gillies nähtiin myös paikalla.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Trevor Gillies nähtiin myös paikalla.

Puhumattakaan Nielikäisestä ja Tauskista.
Vakavasti ottaen en minäkään ymmärrä näitä turpatalkoita fanien kesken. Kai minun kasvatuksessa on mennyt jotain vikaan, kun en ihannoi tappeluita vaan esimerkiksi fanimatkoille turisen vastustajan fanien kanssa hyvässä hengessä.
 
No joo.. Karavaani kulkee ja koirat haukkuu. Mahtaa olla iltapaskoilla jutut vähissä kun Jokerit loikkaa itään.

Tuskin. Kyllähän ne paljon mielenkiintoisempia matseja tulevat olemaan, kun sämpylänjakajat pääsevät ottamaan matsia entisten Varsovan liiton maiden piribodareita vastaan. Sieltä voi saada vähän kovemman vastuksen kuin joiltain turkulaisilta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ihmettele enää eräiden faniryhmien mainetta. Tässä keskustelussa on vähätelty kuppi-istuimien heittelyä ja annettu ymmärtää, että tappeleminen kuuluu fanikulttuuriin, kunhan osapuolet ovat vaan vapaaehtoisesti mukana.

Ja näiden mielipiteiden jälkeen ihmetellään miksi tiettyjä faniryhmiä seurataan tarkemmin ja ne ovat jatkuvasti mediassa.

PS.

Eikun ihan vakavissaan, muovinen aerodynaamisesti heittämiseen sopimaton istuin lepattaa ilmassa ja kolauttaa ehkä kipeästi päähän, mutta en mä keksi, miten tuolla vammaa saisi aikaan. Tyhmähän noita on viskellä ja olin aika helvetin vihainen heittäjälle, mutta ei nyt väännetä tapauksesta mitään suurta vaaratilannetta.

Ja tässä on yksi Jatkoajan keskustelupalstan uskomattomimpia viestejä ja kaveri, nimimerkki Kennel, tuntuu vielä olevan vielä tosissaan. Tai ainakin peittää sairaan huumorintajunsa todella hyvin.

Siis miten joku voi uskoa tällaiseen? Lepattaa ilmassa...

Toivottavasti iltapäivälehtien toimittajat eivät saa päähänsä lainata tämän ketjun kommentteja juttuihinsa.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Itselleni ollut valitettavan selvää, että on vain ajan kysymys milloin nämä larppaukset käynnistyvät Suomessa. Jokaisella liigaa pelaavalla kylällä tulee toimimaan yksi tai useampi ryhmä. Kunhan näiden kahelien kulttuuri vähän kehittyy niin näitä ruvetaan kuvaamaan ja videoita sitten levitellään voiton merkkeinä youtubessa. Vielä siihen on vähän matkaa, mutta suunta on varma. Kyllä tässä on takana muitakin asioita kuin erimielisyydet suosikkijoukkueiden välillä. Huono-osaisuus kasvaa ja silloin kasvaa myös sen tuomat lieveilmiöt. Ehdottomasti parempi, että tappelevat keskenään kuin potkivat invalideja, mummoja, naisia, poliisia tai myrkyttävät koiria lenkkipoluilla.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Taisi pointti viuhua ns. oikealta ja vasemmalta ohi.
Ymmärsin yleistykseni ja pahoittelut siitä, mutta joka toinen nyt vaan viittaa tapaukseen, josta minä kuulin ensimmäistä kertaa tänään tässä ketjussa.
 

Jeasdp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Jos Jarkko Ruutu olisi ollut mukana, tämä tappelu olisi varmasti hyväksytty täällä kaikkien näiden tunnollisimpien mielensäpahoittajienkin keskuudessa. Väitänkin siis että Rudi livahti kesken pelin ottamaan matsia. Trevor Gillies nähtiin myös paikalla.

Sama meininki ainakin täällä kuin Rudin topikissa. Samat mielensäpahoittajat itkevät vuodentakaisista teoista ja heittävät bensaa liekkeihin.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ymmärsin yleistykseni ja pahoittelut siitä, mutta joka toinen nyt vaan viittaa tapaukseen, josta minä kuulin ensimmäistä kertaa tänään tässä ketjussa.

Mistä nouseekin kysymys, että minkä takia HIFK:n kannattajien törttöilyistä ei kirjoiteta lehtiin. Jokerifanit taas saavat kuraa niskaansa vaikka poliisi ja silminnäkijähavainnot ei Jokerifanien osuutta asiaan vahvistaisikaan.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Eikös tähän skeneen kuulu se, että tilaillaan Englannista joitain 600 punnan takkeja heimovaatteiksi? Ei tule mulle moisesta ihan ensimmäisenä huono-osaisuus mieleen.

Siitä en osaa sanoa, mutta ymmärtääkseni ainakin englantilaiset varastelivat näitä vaatteita. Suomessakin tapahtuu varkauksia. Epäilemättä osa larppaajista ei silti putoa "kaikki alkoi mennä päin persettä kun isä nussi äitiä" kategoriaan.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Kai minun kasvatuksessa on mennyt jotain vikaan, kun en ihannoi tappeluita vaan esimerkiksi fanimatkoille turisen vastustajan fanien kanssa hyvässä hengessä.

Joo mä tykkään turista kanssa. Ensi kaudella se tosin hieman vaikeutuu.

Eihän nää tappelijat edes olleet mitään "urheilufaneja". Eikös "urheilufanien" olisi kuulunut olla muutaman kilsan päässä katsomassa matsia? Nää huligaanit on varmaankin olleet hyvinkin urheiluvastaisia ihmisiä. Kenties jotain Innon Markon faneja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös