Nyt aletaan olla jo liian kaukana kohtuuden rajoista. Ikärajat jääkiekkokatsomoihin? Hereille nyt ja valoja päälle sen jälkeen.
Maailma on varmasti joo muuttunut minun lapsuudestani (80-90-luvut), mutta ihan suht onnistunut kansalainen minustakin tuli, vaikka olenkin käynyt lapsuudessani niissä karmeissa jääkiekko-otteluissa. Samaa mieltä yllekirjoittaneen kanssa, että lätkämatsista ei niitä suurimpia vaikutteita ronskiin kielenkäyttöön ja muuhun vastaavaan saada.
Sitä paitsi jäähallin katsomossa käytettävästä kielenkäytöstä voi saada kasvatuksellisiakin oppeja, jos esimerkiksi isä ja poika käyvät matsissa. Voihan sitä kertoa, että tällaista kieltä ei sitten käytetä jokapäiväisessä elämässä eikä sitä tarvitse käyttää matseissakaan.
Ainoat vaikutteet, joita minä henkilökohtaisesti sain lätkämatseista oli hienot kikkailut ja torjunnat, joita sitten innoissaan pihalätkässä yritettiin. Nykyään ei tosin taideta enää pelata pihalätkää, ainakaan porukoita ei näy missään. 90-luvulla minunkin asuinalueellani oli useita eri porukoita, joita vastaan sitten pelattiin "Ogelin herruudesta".
Blaah sanon minä.