4
444
Katsoin oikeudekseni hieman lyhentää lainausta, jotta päästään ns. atomin ytimeen.Erikoista miten täällä on eräiden joukkueiden kannattajia jeesustelemassa tätä nyt tapahtunutta casea.
IFK - Koffin kolmosta koneessa ja pihalla haistatteluja riittää kun lauantai-iltana häviävät kotipelin. Näistä monia kokemuksia kun aikanaan tuli töiden puolesta käytyä Nordiksella. Poliisi on työllistetty otteluiden jälkeen. Miksi näistä ei kirjoiteta aktiivisesti? Ovat kuitenkin faneja kun paidat päällä, joukkueen pipot päässä nyrkkihippasilla ovat.
Eli näiden joukkuiden faneilta olen nähnyt omin silmin käytöstä joka vastaa vaasalaisten toimintaa, ei toki puukkoja mukana mutta kyllä näistäkin olisi halutessaan voitu kirjoittaa lehtiin "klikkiotsikoita". Ja nyt ollaan täällä jeesustelemassa mitä pitäisi tehdä jne.
Kirjoitat, kuinka olet nähnyt tähän vaasalaisen larppiryhmän toimintaan rinnastettavaa menoa, ja IFK:n osalta anti on tämä. Olen toki tietoinen, että viikonloppupelien yhteydessä hallilla pyörii faneja, joilla ei ole paljon muuta annettavaa kuin seteliraha kaljajonossa, mutta rinnastatko todella nämä "muutaman" koffin kolmosen nauttineet känniäkäilijät, jotka kuitenkin ovat fanikamat päällä katsomassa viikonloppuna kotiottelua niihin, jotka pukeutuvat kaiken peittävään mustaan ja lähtevät porukalla puukot taskussa vieraspelireissulle ainoana missionaan tapella ja riehua? Ovatko nämä oikeasti mielestäsi rinnastettavia asioita?
Meno perjantai-iltana Nordiksella ei poikkea mitenkään menosta vaikka Steissillä tai Talskilla (Tallinnanaukio) tai edes Ikuisen Vapun Aukiolla (Piritori, Vaasanaukio, mitä näitä nyt on) sillä erotuksella, että Nordiksella näkee enemmän punaista. Koskaan, korostaen juuri tätä sanaa, en ole kokenut oloani uhatuksi, vaikka olen ollut paikalla vastentahtoisesti myös narripaita päällä omissa polttareissani.
Lisäksi toivoisin, että kukaan ei ymmärrä tätä puolustuspuheena väkivaltaa tai sillä uhkailua kohtaan. Yritän vain ymmärtää, miten joku voi rinnastaa larppiryhmät ja yksittäiset känniääliöt toisiinsa.