Molemmat taisi olla.Taisi olla Baptiste.
Molemmat taisi olla.Taisi olla Baptiste.
Hävettää suomalaiset kyllä. Ja myötähäpeää tunne Raumalaisten puolesta. Eli kyllä, hävettää.Eikö sua hävetä nyt? Mua kyllä hävettää aina kun joku idiootti heittää rasistista paskaa, oli kyseessä sitten saman joukkueen kannattaja tai ei.
Kertoo sinusta melko paljon. Häpeä.
Häpeän kyllä tälläisiä suomalaisia. Sietäisi sinunkin hävetä jos yhtään mistään mitään ymmärrät. Huomaa hyvin tässä kuinka tuo rasismi ei edelleenkään aukea kaikille.En ole raumalainen, mutta hyvin läheltä. Luonnollisesti en tiedä sitä, mistä tuo Instan käyttäjä on kotoisin, mutten kyllä ala kollektiivisesti yhden idiootin vuoksi häpeämäänkään.
Ehkä sinun sietäisi tässä nyt enemmän hävetä.
Edit. Erittäin hienoa, että Lukko ja Pooley reagoivat nopeasti, sillä rasismi ei kuulu jääkiekkoon, eikä mihinkään muuallekaan.
Miksi minun pitäisi hävetä jonkun tuntemattoman tekoja, vain koska meillä sama kansallisuus?Häpeän kyllä tälläisiä suomalaisia. Sietäisi sinunkin hävetä jos yhtään mistään mitään ymmärrät. Huomaa hyvin tässä kuinka tuo rasismi ei edelleenkään aukea kaikille.
Öö, valikoivasti jätit lukematta ne banaani ja apina-viestit? Valitettavasti näitä riittää Suomessa edelleen ihan älyttömästi vaikka aina ihmetellään suu auki, että miten vielä vuonna 2022 näin tapahtuu. Suomi on näissä jutuissa helvetin kaukana monesta maasta. Noi tyypit vaan ei taida uskaltaa täälläkään kommentoida mitään kun pelkäävät tulevansa lynkatuksi, kavereiden kesken sitten jutut on jotain ihan muuta.Onko ongelma kommentti itsessään vai koska oletettavasti sanoja on eri etnisyyttä kuin kohde?
Öö, valikoivasti jätit lukematta ne banaani ja apina-viestit? Valitettavasti näitä riittää Suomessa edelleen ihan älyttömästi vaikka aina ihmetellään suu auki, että miten vielä vuonna 2022 näin tapahtuu. Suomi on näissä jutuissa helvetin kaukana monesta maasta. Noi tyypit vaan ei taida uskaltaa täälläkään kommentoida mitään kun pelkäävät tulevansa lynkatuksi, kavereiden kesken sitten jutut on jotain ihan muuta.
Se vielä että Oden on 22-vuotias nuorimies, joka pelaa jääkiekkoa. Hädin tuskin aikuinen siis.. meikäläistä tuollainen uhkailu ei pahemmin enää liikuttaisi, ota vuoronumero, mutta tämä on kohtalaisen vakava asia.Jos tuo "pospisiltakas" sattuu lukemaan tätä foorumia, niin ihan oikeasti HAE APUA. Ei tuollaisia voi kirjoitella toiselle ihmiselle. Ei ole heikkoutta hakea apua ongelmiin.
Tuo se ongelma juuri on. Et ymmärrä miksi sinun pitäisi hävetä.Miksi minun pitäisi hävetä jonkun tuntemattoman tekoja, vain koska meillä sama kansallisuus?
Yksi uutisissa silmiin osunut kommentti oli jonkun toive, että Oden halvaantuisi. Onko ongelma kommentti itsessään vai koska oletettavasti sanoja on eri etnisyyttä kuin kohde? Tälläkin foorumilla aika ajoin olen nähnyt toiveita ihmisen vihaaman tai inhoaman pelaajan loukkaantumiselle. Hyvä jos noihin puututaan riippumatta osapuolten etnisyyksistä. Halleihin pitäisi kyetä langettamaan elinikäisiä porttikieltoja, niin ehkä idoottimainen käytös vähenisi. Olettaen kyseisten idioottien edes käyvän halleilla.
Ei näemmä löydy enää Instagramista... olisi voinut kaikki täältä lähettää terveisiäJos tuo "pospisiltakas" sattuu lukemaan tätä foorumia, niin ihan oikeasti HAE APUA. Ei tuollaisia voi kirjoitella toiselle ihmiselle. Ei ole heikkoutta hakea apua ongelmiin.
En toki voi kyseistä käyttäjää ja näitä muita ketkä olivat olleet vauhdissa ottelun jälkeen tietää/tuntea. Mutta jos tässä viime aikoina jotain olen oppinut niin sen, että kyllä näitä reppanoita löytyy ihan oikeista aikuisista ja eläkeläisistäkin, ikävä kyllä.Uhkailija on todennäköisesti itse vieläkin nuorempi, mutta hänellä on siis hyvin vielä aikaa kasvaa kunnon kansalaiseksi, kunhan ajoissa asioihin puututaan.
Hyvin sanottu ja helppo kompata. Ei kenenkään leiri ole puhdas, kunpa olisikin. Aivan varmasti Ilveksen kannattajissakin jo joku/jotkut odottavat kiihkeinä milloin Oden tai Baptiste tekee kardinaalivirheen ja päästävät sen toisen aivosolunsa laukkaamaan. Pleijarit on "hyvää" aikaa tuoda yksinkertaisuutensa esille.En usko, että täältä palstalta löytyy yhtään kirjoittajaa joka voi sanoa käsi sydämellä, ettei oman seuran kannattajista löydy idiootteja. Siksi täysin turha syyttää ja leimata raumalaisia. Syyllisiä ovat nämä rasistit ihan paikkakuntaa katsomatta. Ja hienoa, että tähän puututtiin välittömästi.
Tämä juuri.. reagoidaan ja selvitetään asiat. Eikä tosiaan Lukonkannattaja ole yhtä kuin raumalainen. Ja vaikka olisikin, niin yleisesti leimaaminen on typerää. En itsekkään ole Tampereelta, vaikka Ilvestä kannatankin.En usko, että täältä palstalta löytyy yhtään kirjoittajaa joka voi sanoa käsi sydämellä, ettei oman seuran kannattajista löydy idiootteja. Siksi täysin turha syyttää ja leimata raumalaisia. Syyllisiä ovat nämä rasistit ihan paikkakuntaa katsomatta. Ja hienoa, että tähän puututtiin välittömästi.
Tuo se ongelma juuri on. Et ymmärrä miksi sinun pitäisi hävetä.
Enemmän jäin miettimään pelaajien haukkumista, että onko se ylipäänsä ongelma vai rasistinen haukkuminen? Käyttämäni esimerkki oli toimittajan poiminta uutiseen ja halvaantumistoivotus itsessään ei ole mitenkään rasistinen tai edes jääkiekossa harvinainen. Kiekkokeskusteluissa sekä katsomoissa näkee ja kuulee kaikenlaista, mikä minusta menee vähintään huonon käytöksen piiriin, osa tuomittavaksi käytökseksi ja osa on suoraan rikollista toimintaa. Nykyinen reagointikynnys on minusta turhan korkea ylipäänsä ja seurojen tai poliisin mahdollisuudet antaa sanktioita ovat liian huonot.On muuten samalta käyttäjältä kuin se "I hope you get paralyzed", joten tekee mieli kysyä nimimerkiltä @Undrafted , että millä logiikalla ja miksi tässä nyt pohditaan, mitä juuri halvaantumistoivotuksesta oletetaan? Ei kai nimenomaisesti sitä ole kukaan nostanut siinä mielessä esiin, mutta se oli yksi osa tämän yhden vatipään ulostusta.
Kerrotko miksi minun pitäisi hävetä jonkun toisen tekemisiä? Voin teot tuomita, voin toivoa ettei toinen niitä tekisi, muttei minulla ole muuten osuutta maailman suomalaisten, miesten, oikeakätisten jne. tekemisiin. Itse en koe tarvetta hävetä muiden ihmisten tekemisiä. Toki tämä menee äkkiä mitä kukin tarkoittaa häpeämisellä.Tuo se ongelma juuri on. Et ymmärrä miksi sinun pitäisi hävetä.
Ymmärrän hyvin mitä haet takaa, mutta ei voi olla niin että joudutaan erikseen miettimään kenen kohdalla voidaa kirjoittaa törkeä taklaus ja kenen kohdalla ei. Tuohan juuri alleviivaisi rasistisuutta.Lukolta nopea, tahdikas kannanotto. Pakko kuitenkin nostaa esiin seuran viralliselta somekanavalta twiitti:
"Joonas Oden päätyovista ulos, törkeä polvitaklaus pudottaa Ondrej Slovacekin pois pelistä ajassa 47.15
#JokaPäivä #Lukko #Liiga
Kannattaa jatkossa pitää liipasinsormi seuran kanavissa astetta paria tiukemmassa. Kyllähän noilla provosoidaan yhteisöä. Jos Odenin tilanne oli törkeä polvitaklaus, niin sitten noita nostettaisiin seurojen kanavissa joka kierroksella useita esiin.
On tiedä kuuluuko tähän ketjuun, mutta en muutakaan keksinyt, eli Odeniin ilmeisesti tänään kohdistunut rasistisia huutoja (?) taklauksen jälkeen sekä paljon rasistisia viestejä ja kommentteja netissä. Tässä kuvakaappaus esimerkiksi Odenin tarinasta:
Modet poistakoon jos ei kuulu tänne.
Ei-raumalaisena Lukon kannattajana mun ilmeisesti ei tarvitse hävetä.Joku yksittäinen (todennäköisesti profiilin perusteella väärälle raiteelle eksynyt teini) on internetissä rasisti.
Miks mun täytyy hävetä?
Ymmärrän hyvin mitä haet takaa, mutta ei voi olla niin että joudutaan erikseen miettimään kenen kohdalla voidaa kirjoittaa törkeä taklaus ja kenen kohdalla ei. Tuohan juuri alleviivaisi rasistisuutta.
Täytyy vain jatkaa eteenpäin ja uskoa siihen, että joskus tuollainen rasistinen huutelu ja muu pelleily loppuu. Tai en tiedä loppuuko se ikinä, mutta että se olisi ainakin hyvin hyvin harvinaista.
Vaikeaa sanoa.. sinulla voi olla paljonkin hävettävää, mutta ei tämän tapauksen tiimoilta.Tunti turpaan ja porttari hallille.
Ei-raumalaisena Lukon kannattajana mun ilmeisesti ei tarvitse hävetä.
Tuskin tässä nyt kukaan mitään provokaatiota hakee. Oden sai isomman jäähyn polvitaklauksesta jota sääntökirja kuvaa sanalla piittaamaton. Olisko se sanamuoto ollut sitten vähemmän provosoiva, mene ja tiedä. Se että oliko se polvitaklaus ollenkaan on sitten eri juttu ja jokaisen arvosteltavissa. Mutta siitä se jäähy tuli ja sen perusteella tekstikin ilmeisesti muotoiltiin.Tarkoitin sitä, että en ole Ilveksen enkä Ifk:n someissa (näitä tulee seurattua tarkemmin) törmännyt ollenkaan siihen, että seurat nostaisivat pelin tiimellyksessä yksittäisiä taklauksia ollenkaan esiin. Odenin taklaus ei edes ollut polvitaklaus. Miksi seura haluaa edes provota noin? Termi törkeä polvitaklaus oli provokaatio Lukon puolelta.