Kannattaisiko jääkiekkoilijan valita siviilipalvelus intin sijaan?

  • 11 514
  • 150

jukkavuorio

Jäsen
Suosikkijoukkue
ilves, musta blokki
Tulipa tässä mieleeni, kun luin noita SM-Liiga -puolen threadeja, niin aina silloin tällöin niissä tuskaillaan sitä kuinka intti sekoittaa jääkiekkoiljan rytmiä osallistua harjoituksiin ja peleihin. Silloin kokonainen kausi menee ainakin osittain piloille.

Lomaa tuntuu joskus olevan hankalaa saada vaikka olisi pelikin tiedossa. Ja ajatelkaas, onhan sellainenkin mahdollista, että se tyyppi joka lomia jakelee (niin, minä en tiedä kuka se siellä intissä on) on vaikka kova Tapparan kannattaja ja sitten Ilveksen pelaaja yrittää saada lomaa koska olisi peli Tapparaa vastaan. Jos tämä lomista vastaava henkilö tietää, että lomille pyrkivä on kova pelimies, niin eikös silloin kannata jättää loma myöntämättä?

Mutta jos pelaaja hakeutuisikin siviilipalvelukseen sille kaupungille, jossa kiekkoa pelaa, olisi helposti sovittavissa, että tämä pelaaja voisi olla työpalveluksessa kaupungin urheilu- ja liikuntapaikoista vastaavalla osastolla.
Harjoituksiinkin olisi helppo osallistua, jos sattuisi olemaan töissä vaikka jäähallilla.

Ja erityisesti tärkeää olisi se, että sivarissa on aina kaikki illat ja viikonloput vapaina, joten pelaaja pääsisi varmasti kaikkiin peleihin. Työajatkin ovat sovittavissa sivarin ja työpalveluspaikan kesken.

Tämä nyt vain oli ajatus, joka tuli mieleen siitä, että miksi valittaa intin sotkevan pelikautta, kun kerran on olemassa vaihtoehto, joka sitä ei sotkisi??
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti jukkavuorio
>Lomaa tuntuu joskus olevan hankalaa saada vaikka olisi pelikin >tiedossa.


Lomien saamisen perusteet ovat samat sivarissakin. Paikasta ja myöntäjästä riippuen voi saada tasan yhtä nihkeästi sairaalassa tai paloasemalla.


>Mutta jos pelaaja hakeutuisikin siviilipalvelukseen sille kaupungille, jossa kiekkoa pelaa, olisi helposti sovittavissa, että >tämä pelaaja voisi olla työpalveluksessa kaupungin urheilu- ja >liikuntapaikoista vastaavalla osastolla.

Sivaripaikoista on ollut kovasti pulaa. Käytännössä suurin osa miehistä ei voi "valita" paikkaansa, vaan joutuu ottamaan sen mitä on tarjolla. Osalle koulutetuista toki löytyy helpommalla paikkaa isoista kaupungeista.

>Harjoituksiinkin olisi helppo osallistua, jos sattuisi olemaan töissä vaikka jäähallilla.

Sivaripaikaksi hyväksytään vain julkishallinnon pestejä sekä yleishyödyllisiä yhdistyksiä (ei tietääkseni urheiluseuroja). Mahtaako onnistua?

>Ja erityisesti tärkeää olisi se, että sivarissa on aina kaikki illat ja viikonloput vapaina, joten pelaaja pääsisi varmasti kaikkiin peleihin.

Tämä on fakta.

>Työajatkin ovat sovittavissa sivarin ja työpalveluspaikan kesken.

Kyllä.

>Tämä nyt vain oli ajatus, joka tuli mieleen siitä, että miksi valittaa intin sotkevan pelikautta, kun kerran on olemassa vaihtoehto, joka sitä ei sotkisi??

Enpä usko että kiekkoilijoiden ajatukset ihan noin kulkee. Suhostakin potkitaan tästä valinnasta edelleenkin kuin vierasta sikaa. Eiköhän kiekkomaailmassa ole korostuneen isänmaallinen ilmapiiri, noin keskiarvojen perusteella verrattuna muuhun väestöön ja ympäröivään maailmaan. MM-95, Tuntematon sotilas, Väinö Linna ja Edvin Laine. Irrottamaton nelikko.
Kyllä tuo valinta, vaikka helpoksi onkin tehty, on sen verran painava punnittavaksi ja on sellainen jota joutuu perustelemaan useasti myöhemmässä elämässä, että kannattaa se tehdä ihan kokonaisvaltaisten pohdintojen päättteeksi eikä sen perusteella ettei häiritse harjoittelua. Urheilijoillehan on omat paikkansa armeijassa. Kannattaa hakea sinne.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä kiekkoilijat eivät ole taipuvaisia Simo Hovareiksi.....:D


Ei vaiskaan, pe... pea.. peace! (ottipas koville)


Mielestäni yksi hyvä keino olisi tehdä niinkuin muistaakseni Petri Pasanen? (FC Ajax Amsterdam), joka meni kesällä inttiin, otti alokasajan jälkeen HSL:aa ja jatkoi taas seur. kesänä. Taitaa kyllä mennä useampi vuosi tossa intin käymisessä...
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tämä nyt vain oli ajatus, joka tuli mieleen siitä, että miksi valittaa intin sotkevan pelikautta, kun kerran on olemassa vaihtoehto, joka sitä ei sotkisi??

Eikös tuo siviliipalvelus ole niitä varten jotka eivät halua aattellisista syistä tarttua aseeseen, eikä niitä varten, jotka haluavat päästä helpommalla???
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti punaiset_lasit


Eikös tuo siviliipalvelus ole niitä varten jotka eivät halua aattellisista syistä tarttua aseeseen, eikä niitä varten, jotka haluavat päästä helpommalla???

Aamen.
Näin se on, mutta minusta tuntuu, että moni valitsee sivarin juuri tästä syystä.
Eiköhän sinne päästä liian heppoisin perustein. Sivarit saisi palvella vähintään 24 kk.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti TBK
Näin se on, mutta minusta tuntuu, että moni valitsee sivarin juuri tästä syystä.
Eiköhän sinne päästä liian heppoisin perustein. Sivarit saisi palvella vähintään 24 kk.

Minun mielestäni taas armeijaan pääsee liian heppoisin perustein. Minä nimittäin lähden heinäkuussa sinne (6kk), koska aikani ei riitä sivarin suorittamiseen (13kk), vaikka lähinnä oikea paikkani olisi ehdottomasti sivarissa.

Alkuperäiseen kysymykseen: Eiköhän urheilujoukkoihin pääse kuka tahansa liigakiekkoilija, kun sinne osa mestistasoisistakin pääsee. Urheilujoukoista ymmärtääkseni kyllä pääsee peleihin. Harjoittelu toki kärsii, mutta ei kuitenkaan läheskään niin paljon kuin normaalin palveluksen seurauksena.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti Andrej


Minun mielestäni taas armeijaan pääsee liian heppoisin perustein. Minä nimittäin lähden heinäkuussa sinne (6kk), koska aikani ei riitä sivarin suorittamiseen (13kk), vaikka lähinnä oikea paikkani olisi ehdottomasti sivarissa.

Off topic, mutta on helvetin hienoa, että päätit kuitenkin mennä armeijaan. Viisas päätös!
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti TBK


Aamen.
Näin se on, mutta minusta tuntuu, että moni valitsee sivarin juuri tästä syystä.
Eiköhän sinne päästä liian heppoisin perustein. Sivarit saisi palvella vähintään 24 kk.

Ja inttiinkin mennään aatteellisista syistä?

Ei vaan outoa että nykyäänkin joitain tosiaan haitaa sivari.

Itse aiheeseen sen verran, että urheilukoulussa intti menee todella kevyellä panosuksella läpi, hyvä että huomaa siellä olleensa, joten tyrmään mielessäni idean.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Andrei:
Mielestäni oisit aivan hyvin voinut sitten valita siviilipalveluksen jos aiot mennä inttiin täydellisellä nollamotivaatiolla.

Mietipä kaksi kertaa ketä se hyödyttää, todennäköisesti aiheutat vain ongelmia tuvallesi(intissä kollektiiviset rangaistukset ovat arkipäivää) tai muille varusmiestovereillesi jos aiot hoitaa homman veltolla asenteella.

En mitenkään halua moralisoida tms. mutta mielestäni jokainen saa tehdä aivan mitä haluaa kunhan tekeminen on muita kohtaan "rehellistä". Eli jos haluat mennä sivariin mutta menet mieluummin inttiin sivarin pituuden takia niin...Ymmärrän kyllä hyötynäkökohdan mutta itseäni ainakin ärsyttäisi(ja ärsytti) johtajana alainen jonka motivaatio palvelukseen on 0.

Voisin sanoa että jos kerta inttiin menet niin yritä nyt ainakin tehdä hommat sata lasissa tai sitten meni rehdisti sivariin jos sitä todella haluat.


Tuliko tuosta nyt paatoksellista paskaa, sitä en todellakaan yrittänyt.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti varjo
Andrei:
Mielestäni oisit aivan hyvin voinut sitten valita siviilipalveluksen jos aiot mennä inttiin täydellisellä nollamotivaatiolla.

Mietipä kaksi kertaa ketä se hyödyttää, todennäköisesti aiheutat vain ongelmia tuvallesi(intissä kollektiiviset rangaistukset ovat arkipäivää) tai muille varusmiestovereillesi jos aiot hoitaa homman veltolla asenteella.

En mitenkään halua moralisoida tms. mutta mielestäni jokainen saa tehdä aivan mitä haluaa kunhan tekeminen on muita kohtaan "rehellistä". Eli jos haluat mennä sivariin mutta menet mieluummin inttiin sivarin pituuden takia niin...Ymmärrän kyllä hyötynäkökohdan mutta itseäni ainakin ärsyttäisi(ja ärsytti) johtajana alainen jonka motivaatio palvelukseen on 0.

Voisin sanoa että jos kerta inttiin menet niin yritä nyt ainakin tehdä hommat sata lasissa tai sitten meni rehdisti sivariin jos sitä todella haluat.


Tuliko tuosta nyt paatoksellista paskaa, sitä en todellakaan yrittänyt.

Suurin osa intissä kävijöistä on siellä ns nolla motivaatiolla, tai suoraan suvun ja ympäristön paineiden takia. itse menin inttiin, koska en kokenut sivaria sen paremmaksi vaihtoehdoksi. En ollut huippi motivoitunut, mutta läpi meni ja sammalla sain lukuaikaa pääsykokeisiin.

Nyky armeijan meno on kaukana siitä mitä sotilaan "työ" oli sodan aikaan ja moni intissä menestyvä ei sodassa välttämättä pärjäisi pitkään.

Minua myös ärsytti ns johtajan liian suuri into armeijaan ja rationaalisen ajattelun ja omien "aivojen" puute, joten vuoroin vieraissa.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
ettei tämä mene taas miehistö vs. johtajat tappeluksi niin...mutta kuitenkin:
"Minua myös ärsytti ns johtajan liian suuri into armeijaan ja rationaalisen ajattelun ja omien "aivojen" puute, joten vuoroin vieraissa."

Liiallinen into on tietenkin suhteellinen käsite, ainakin itselleni oli _kunnia-asia_ hoitaa ne hommat mitä oli annettu tehtäväksi loppuun asti täysillä. Ehkäpä tietenkin itseeni vaikutti tuo tehtävänkuva joka oli erittäin itsenäinen jne. Sai/joutui tekemään paljon päätöksiä täysin itse ilman mitään apuja/käskyjä ylemmiltä, skapparitkin lähinnä vain seurasivat perässä ja katselivat mitä teimme.

Jos johtajille annetaan käsky X niin käsky X toteutetaan vaikka se olisi irrationaalinen. Ei siinä ole mitään sanomista omien aivojen puutteesta tms. jos käsky on annettu.

Mutta ymmärrän kyllä pointtisi.

Olen kylläkin huomannut että tehtävänkuva vaikuttaa todella paljon mielipiteisiin näistä asioista, en usko että kovinkaan moni havuhihainen allekirjoittaa noita mainitsemiasi asioita edes miehistön osalta...
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti varjo
ettei tämä mene taas miehistö vs. johtajat tappeluksi niin...mutta kuitenkin:
"Minua myös ärsytti ns johtajan liian suuri into armeijaan ja rationaalisen ajattelun ja omien "aivojen" puute, joten vuoroin vieraissa."

Liiallinen into on tietenkin suhteellinen käsite, ainakin itselleni oli _kunnia-asia_ hoitaa ne hommat mitä oli annettu tehtäväksi loppuun asti täysillä. Ehkäpä tietenkin itseeni vaikutti tuo tehtävänkuva joka oli erittäin itsenäinen jne. Sai/joutui tekemään paljon päätöksiä täysin itse ilman mitään apuja/käskyjä ylemmiltä, skapparitkin lähinnä vain seurasivat perässä ja katselivat mitä teimme.

Jos johtajille annetaan käsky X niin käsky X toteutetaan vaikka se olisi irrationaalinen. Ei siinä ole mitään sanomista omien aivojen puutteesta tms. jos käsky on annettu.

Mutta ymmärrän kyllä pointtisi.

Olen kylläkin huomannut että tehtävänkuva vaikuttaa todella paljon mielipiteisiin näistä asioista, en usko että kovinkaan moni havuhihainen allekirjoittaa noita mainitsemiasi asioita edes miehistön osalta...

ymmärrän myös kantasi.

On myös todettava, että kohdalleni osui myös päteviä ja asiaan oikealla tavalla suhtautuvia, silti määräyksiä noudattavia "johtajia". Eli asiat voidaan tehdä monella tapaa ja johtajienkin joukosta löytyy huonosti motivoituneita.

Myönnän, että minun ajatteluni ei sovi parhaiten armeijaan, mutta silti selvisin sieltä kunnialla pois ilmaan yhtään suurempaa rangasitusta, ainakaan sen suurempaa kuin keskiverto varusmiehellä.

Eli ei aloiteta tappelua miehistö vastaa kouluttajat.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti varjo
Mielestäni oisit aivan hyvin voinut sitten valita siviilipalveluksen jos aiot mennä inttiin täydellisellä nollamotivaatiolla.

Olen ihan samaa mieltä. Kuitenkin, minulla ei ole aikaa viettää nykyisen siviilipalveluslain (tai jotain) määrittämää aikaa poissa oikeasta elämästä.

En mitenkään halua moralisoida tms. mutta mielestäni jokainen saa tehdä aivan mitä haluaa kunhan tekeminen on muita kohtaan "rehellistä".

Niin. En minäkään haluaisi aiheuttaa kenellekään ongelmia.

Toisaalta. Minä olen 26-vuotias. Minulla on ihan oikeaakin elämänkokemusta. Minä en ole suorittanut asevelvollisuuttani, koska olen odotellut kahdeksan vuotta vapautusta (siis ns. C:n papereita). Näin siksi, että vanhan kotipaikkani kunnanlääkäri soveltuisi paremmin hevosten kuin ihmisten hoitamiseen. Eläimet näes voi lopettaa jos ne eivät ole ihan kondiksessa, ja kyseinen tohtori ei juuri muunlaisiin diagnooseihin pysty. Onnea naapurikuntalaiset, se siirtyy kohta kuulema sinne teille.

Minä olisin ilman muuta suorittanut sivarin, jos se olisi ollut ajankohtaista vielä neljä vuotta sitten, mutta kun tässä on arvottu sitä palveluskelpoisuutta, ja, kuinka ollakaan, muutamia vuosia sitten vapautusperusteet muuttuivat.

Lisäksi minä olen jo lopettanut "vittu"-sanan käytön "niinku"-sanan korvikkeena.

Eli jos haluat mennä sivariin mutta menet mieluummin inttiin sivarin pituuden takia niin...Ymmärrän kyllä hyötynäkökohdan mutta itseäni ainakin ärsyttäisi(ja ärsytti) johtajana alainen jonka motivaatio palvelukseen on 0.

Hyvä. Sinä siis kaiketi kannatat siviilipalveluksen keston lyhentämistä siten, että palvelusmuodon yhteiskunnallinen ja toisaalta myös väestönsuojelullinen sekä maanpuolustuksellinen hyödyllisyys arvioidaan uudelleen? Jos näin, niin minä olen mukana heti!
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Hyvä. Sinä siis kaiketi kannatat siviilipalveluksen keston lyhentämistä siten, että palvelusmuodon yhteiskunnallinen ja toisaalta myös väestönsuojelullinen sekä maanpuolustuksellinen hyödyllisyys arvioidaan uudelleen? Jos näin, niin minä olen mukana heti!"

Enhän minä niin sanonut, tai siis ainakaan kokonaan noin.

Palvelusaika saa pysyä nykyisenä, aikaisemmissa ketjuissa muistaakseni laskin tota eroa 24 h palveluksella ja sivarin 8 tunnin palveluksella. Merkittävintähän tuossa on siis se "vapauden riisto" josta jotkut totaalit jaksavat valittaa. Vekaran ja "kodin" välimatka on pitkä....

Kuitenkin olen mieluummin muuttamassa sivaria enemmän maanpuolustusvoittoiseksi siinä määrin että kyseisten tehtävien tulisi palvella ensisijaisesti esim. lääkintähuoltoa ym.
Etenkin lääkäreille määräisin pakollisen sotilaslääketieteen kurssin lääk RUK:ssa tjsp.
Nykyinen kirjastotätien(yksi kaverini) tms. homma ei käytännössä höydytä kunnolla sitä tarkoitusta jota varten asevelvollisuus on määrätty määhämme. Logistiikka, lääkintähuolto, huolto jne. siinä olisivat kehittämisen alueet. Nykyinen siviilipalvelussysteemi ei ole paras mahdollinen mutta kesto ei ole se joka siinä häiritsee eniten.

Nykyään sivari on monelle paikka jonne mennään nauttimaan valtion eduista tehden samalla jotain tutkimusta/Gradua tms. iltaisin. Tämä on selkeä etu varusmiehiin verrattuna.

Itse palvelin 12kk joten minusta sivarin 13 kk ei tunnu ollenkaan pitkältä....etenkin kun kuulemma suurimmalle osalla annetaan maksimikuntsarit joten tuo 13kk supistuu 12 kk:teen.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No, jos Elvis kävi intin, niin saavat jääkiekkoilijatkin hoitaa homman alta pois. Sivariksi toki hakee kiekkoilijoistakin ne, jotka siviilipalvelukseen menisivät joka tapauksessa, ammatista riippumatta.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
jukkavuorion glup artikkelin pohjalta nimimerkki ihannoi
totaalikieltäytymistä

jos sen sijaan tarkoitus on vaan hoitaa maanpuolustusvelvoite
ja samaan aikaan reenata kovasti kiekkoa, voi tehdä tosiaan
silleen, että menee kesäkuussa sisään, on 3 kuukautta ja sitten
ottaa hösseliä seuraavaan reenikauden päätökseen
ja on sitten lisää 3kk

Noi 3 kk periodit voi kätsysti käyttää kunnon kohottamiseen
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti varjo
Palvelusaika saa pysyä nykyisenä, aikaisemmissa ketjuissa muistaakseni laskin tota eroa 24 h palveluksella ja sivarin 8 tunnin palveluksella.

Selvä. Siinä tapauksessa keskustelu voitaneen päättää tähän, koska tuo asia jauhettiin jo aiemmin n. kolmeen kertaan läpi. Ikävä kyllä nykytilanne tarkoittaa sitä, että esimiesasemassa olevien täytyy vain hyväksyä se tosiasia, että asepalvelukseen saapuu nollamotivaatiolla varustettuja. Elämä on kovaa, eikös?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Andrei:
Elämä on kovaa koska on olemassa ihmisiä jotka tekevät asioita nollamotivaatiolla.
En usko että palveluksen keston pitäisi vaikuttaa olennaisesti motivaatioon koska käsittääkseni motivaatio on itsestään kiinni, eikä periytyvää tms.

Kyllä minuakin intissä välillä vitutti ankarasti mutta en koskaan purkanut sitä muitten riesaksi sabotoimalla tehtäviä tms. velttoilulla.

Jos sivari olisi lyhyempi niin silti löytyisi ihmisiä jotka valittaisivat sen pituudesta, ellei se olisi 6 kk. Jos sivarin kesto olisi 6 kk niin sivariin menijöiden määrä kasvaisi radikaalisti ja voin vaikka pistää pääni pantiksi että tämä ei johtuisi aatteellisista syistä.

Mutta kuten sanoin, mielestäni motivaatio on itsestään kiinni.

Jos haluaa mennä helpolla ja huonolla motivaatiolla niin ihan vapaasti, ei kuitenkaan kannata ruveta syyttelemään siitä ketään muuta.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti CMX
Ei järeälle jääkiekkoilijalle sovi siviilipalveluksen siveä imago.

Järeät kiekkoilijat vain usein ovat kevyissä ja helpoissa pumpuli hommissa. Moni kiekkoilija on vielä bemarikin, joten harvalla se motivaatio korkeimmalla on.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti varjo
En usko että palveluksen keston pitäisi vaikuttaa olennaisesti motivaatioon koska käsittääkseni motivaatio on itsestään kiinni, eikä periytyvää tms.

Ei tietenkään, jestas. Sen sijaan se vaikuttaa melko radikaalisti palvelusmuodon valintaan. Jos ajankäytöllisistä syistä valinta kohdistuu "väärään" palvelustapaan, se melko varmasti vaikuttaa siihen motivaationkiin. Tämäkin kaiketi tuli jo aiemmin sanottua.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Jos ajankäytöllisistä syistä valinta kohdistuu "väärään" palvelustapaan, se melko varmasti vaikuttaa siihen motivaationkiin. Tämäkin kaiketi tuli jo aiemmin sanottua"

Pöh kyllä minä nyt tämän ymmärsin. Pointtini oli lähinnä se että "ikävistäkin" asioista saa motivaatioa jos haluaa.

Jos automaattisesti otat sen asenteen "tästä en tykkää, en leiki muitten kanssa" niin ei kannata syyttää systeemiä siitä.

Siis motivaatiota ei välttämättä lähtökohtaisesti ole mutta sitä voi
A) hankkia
B) olla välittämättä huonosta motivaatiosta ja tehdä asiat silti kunnolla.

Jos "luovutat" heti kun asiat eivät suju tahtosi mukaan ( et voi mennä sivariin sen keston takia tjsp.->menet inttiin vaikket tykkää siitä) niin en oikein tiedä miten tuolla tavalla voi pärjätä työelämässä?

Motivaatio vaikuttaa positiiviseen tai negatiiviseen suuntaan mutta sen ei pitäisi nollata mitään vaan jonkunverran pitäisi löytyä itsekuriakin tehdä "paskaisia hommia" tms.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti varjo
Jos automaattisesti otat sen asenteen "tästä en tykkää, en leiki muitten kanssa" niin ei kannata syyttää systeemiä siitä.

Huoh. Ei varmaan kannata edes yrittää selittää? Vai kävisiköhän tähän esimerkki: ei siitä vankilassa olostakaan voi tykätä, jos menee sinne sillä asenteella että ei siellä haluaisi olla...

Jos "luovutat" heti kun asiat eivät suju tahtosi mukaan ( et voi mennä sivariin sen keston takia tjsp.->menet inttiin vaikket tykkää siitä) niin en oikein tiedä miten tuolla tavalla voi pärjätä työelämässä?
...
jonkunverran pitäisi löytyä itsekuriakin tehdä "paskaisia hommia" tms.

Sovitaanko nyt heti kättelyssä semmoinen juttu, että jätät minun analysoimiseni tähän puheenaolevaan asiaan, jos kerran välttämättä analyyseja haluat tehdä. Minä olen kumman hyvin pärjännyt työelämässä, vaikka en armeijaan iloiten menekään. Minä olen myös ansainnut palkkani sellaisissakin hommissa, joista en pitänyt yhtään. Joten voisitko, pliis, olla jauhamatta paskaa minun työmotivaatiostani armeijamotivaation perusteella, ne kun nyt sattumalta ovat kaksi täysin eri asiaa.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti varjo
"Jos ajankäytöllisistä syistä valinta kohdistuu "väärään" palvelustapaan, se melko varmasti vaikuttaa siihen motivaationkiin. Tämäkin kaiketi tuli jo aiemmin sanottua"

Pöh kyllä minä nyt tämän ymmärsin. Pointtini oli lähinnä se että "ikävistäkin" asioista saa motivaatioa jos haluaa.

Jos automaattisesti otat sen asenteen "tästä en tykkää, en leiki muitten kanssa" niin ei kannata syyttää systeemiä siitä.

Siis motivaatiota ei välttämättä lähtökohtaisesti ole mutta sitä voi
A) hankkia
B) olla välittämättä huonosta motivaatiosta ja tehdä asiat silti kunnolla.

Jos "luovutat" heti kun asiat eivät suju tahtosi mukaan ( et voi mennä sivariin sen keston takia tjsp.->menet inttiin vaikket tykkää siitä) niin en oikein tiedä miten tuolla tavalla voi pärjätä työelämässä?

Motivaatio vaikuttaa positiiviseen tai negatiiviseen suuntaan mutta sen ei pitäisi nollata mitään vaan jonkunverran pitäisi löytyä itsekuriakin tehdä "paskaisia hommia" tms.

Nyt menet asiasta pahasti ohi.

Itse en todellakaan ollut parhaalla motivaatiolla armeijassa, vaikka hommani hoidin.

Siviilielämässä sen sijaan olen tehnyt todella vaativia hommia, joista en pidä pätkänkään vertaa. Inttiä ei voi verrata suoraan työ/normaali elämään, intti on omanaikansa jäänne. Armeijan johtamis malleista aina toitotetaan, mutta yritys johtaminen onkin aivan eri asia. Mykyajan luovan ja osaavan ihmisen halun ja motivaation paras tappaja on armeija mentaalinen johtaminen. Varmasti toimii armeijassa, mutta muaalla pätevät eri teesit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös