MJ64: Yes, olemme samoilla linjoilla. SM-liigahan nimenomaan edellyttää, että joukkueet ovat oikeita osakeyhtiöitä. Kun näin on, ei mun mielestäni firmoja voida enää hirveästi suitsia jollain "meidän sisäisillä herrasmiesdiileillä". Itsehän SM-liiga on halunnut, että tämä on yritystoimintaa ja yritykset kyllä mun ihannemaailmassa päättävät itse, miten toimivat. Ja minnepäin tähyävät. Mua siis vituttaa, ihan liittymättä siihen mikä joukkue on kyseessä, suomalainen käsitys vapaasta kilpailusta. Täällä 5 miljoonan asukkaan perslävessä yritetään kansainvälistyä, mutta silti roikutaan jossain muinaisissa systeemeissä. Mun mielestäni millekään SM-liigaseuralle ei pitäisi kuulua hevonvitun vertaa mitä toiset seurat tekevät ja miten asiat näkevät. Oon aina ollut myös ulkomaalaiskiintiöitä vastaan, se on mielestäni vapaan kilpailun rajoittamista. Jos osakeyhtiö katsoo pärjäävänsä taloudellisesti paremmin palkkaamalla paljon ulkomaalaisia, niin suotakoon se sille. Itsehän kärsivät, jos näkemys olikin väärä. Mun mielestäni SM-liigan pitäisi itse tehdä tuotteestaan niin kiinnostava, että seuraosakeyhtiöt pysyvät liigassa. Olen haistavinani kaiken takana lievää demarituoksua.
edit: karel de grootille. Olen itse samaa mieltä ryssäliigasta. En ole koskaan voinut sietää itänaapuriamme missään muodossa. Olkoon nimi CCCP tai Venäjä. Oonko nyt huonosti sisäistänyt YYA-sopparin hengen? HIFK ryssäliigassa - se olisi jotain karmeaa. Toivotan narreille silti lykkyä matkaan, arvostan että asioita ajatellaan toisin kuin on totuttu. Oma ruski-inhoni on ihan henkilökohtainen valintani. Ja näkemykseni.