En ole minäkään huomannut tällaista. Siis fanipuolella. Liigaseurojen omistajat ja pyörittäjät ovat sitten kokonaan toinen kattaus.
Onhan nyt herran jumala kyse sentään liiketoiminnasta. Liigaa seuraavana ja kansalliseen kiekkoon orientoituna pitäisin munattomana, jos liigajohto ei toimisi, kun Venäjän poliittinen kiekkoliiga namusetärahoineen tulee kilpailemaan Sm-liigan markkinoille. Raha on tiukilla ja oma bisness on tärkeintä. Argumentit suomikiekon edusta yms. on täyttä paskaa. Suomikiekon etu on jämäkkä ja vahva kansallinen liiga, joka ei kädet taskussa katsele, kun yksi osakas lähtee kilpailevaan sarjaan. Siellä on solmittu sopimuksiakin, hei. Tavoitteena on ollut kehittää toimivaa kansallista liigaa. Ei Sm-liiga ole mikään vitun väliporras johonkin toiselle tasolle. Mulle olisi täyttä paskan tarjoamista Jokereiden pelaaminen ensi kaudella liigassa. Ei voi oikeasti olla mahdollista, että vakavasti otettavassa kilpaurheilusarjassa joku joukkue vetää jonkun 'jäähyväiskauden' ennen poistumistaan vanjan huomaan ja Putinin paidattomille kesteille. Jokerit-peleillä ei mulle tule olemaan mitään erityistä merkitystä, jos tämä KHL-friikki jatkaa liigassa. Narrifanien mieltä pahoittanut kiristyskartellinjäsen KapasKimmo a la Afrikan kuopiolainen oli täysin oikeassa letkautuksessaan. Mitä vittua liiga nyt alkaisi roikottamaan tulevaa kilpailijaa remmissään? Tähän on aina helppo vetää marttyyriviitta ylle ja lässyttää, kuinka Suomessa kateus ja trallallaallaa, ajattelematta mikä on kokonaiskuva liigalle eritoten bisnesmielessä. Mulle HIFK:n seuraaminen loppuisi välittömästi, jos siirto ulos kansallisesta sarjajärjestelmästä tapahtuisi.
Viimeksi muokattu: