Kannattaako HIFKin ajaa Jokerien sulkemista SM-liigasta heti?

  • 105 486
  • 299

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole minäkään huomannut tällaista. Siis fanipuolella. Liigaseurojen omistajat ja pyörittäjät ovat sitten kokonaan toinen kattaus.

Onhan nyt herran jumala kyse sentään liiketoiminnasta. Liigaa seuraavana ja kansalliseen kiekkoon orientoituna pitäisin munattomana, jos liigajohto ei toimisi, kun Venäjän poliittinen kiekkoliiga namusetärahoineen tulee kilpailemaan Sm-liigan markkinoille. Raha on tiukilla ja oma bisness on tärkeintä. Argumentit suomikiekon edusta yms. on täyttä paskaa. Suomikiekon etu on jämäkkä ja vahva kansallinen liiga, joka ei kädet taskussa katsele, kun yksi osakas lähtee kilpailevaan sarjaan. Siellä on solmittu sopimuksiakin, hei. Tavoitteena on ollut kehittää toimivaa kansallista liigaa. Ei Sm-liiga ole mikään vitun väliporras johonkin toiselle tasolle. Mulle olisi täyttä paskan tarjoamista Jokereiden pelaaminen ensi kaudella liigassa. Ei voi oikeasti olla mahdollista, että vakavasti otettavassa kilpaurheilusarjassa joku joukkue vetää jonkun 'jäähyväiskauden' ennen poistumistaan vanjan huomaan ja Putinin paidattomille kesteille. Jokerit-peleillä ei mulle tule olemaan mitään erityistä merkitystä, jos tämä KHL-friikki jatkaa liigassa. Narrifanien mieltä pahoittanut kiristyskartellinjäsen KapasKimmo a la Afrikan kuopiolainen oli täysin oikeassa letkautuksessaan. Mitä vittua liiga nyt alkaisi roikottamaan tulevaa kilpailijaa remmissään? Tähän on aina helppo vetää marttyyriviitta ylle ja lässyttää, kuinka Suomessa kateus ja trallallaallaa, ajattelematta mikä on kokonaiskuva liigalle eritoten bisnesmielessä. Mulle HIFK:n seuraaminen loppuisi välittömästi, jos siirto ulos kansallisesta sarjajärjestelmästä tapahtuisi.
 
Viimeksi muokattu:

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
HIFK:n kannattaa seistä yhteisrintamassa muiden liiga joukkueiden kanssa. Jokerien poissaolo liigasta ensi kaudella tuntuu luonnollisesti eniten juuri HIFK:n kukkarossa, mutta lyhytnäköinen oman tien kulkeminen voi vahingoittaa tulevien vuosien yhteistyötä liigan sisällä.
 
Viimeksi muokattu:

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n kannattaa seistä yhteisrintamassa muiden liiga joukkueiden kanssa. Jokerien poissaolo liigasta ensi kaudella tuntuu luonnollisesti eniten juuri HIFK:n kukkarossa, mutta lyhytnäköinen oman tien kulkeminen voi vahingoittaa tulevien vuosien yhteistyötä liigan sisällä.

Tämä on täysin totta. Toivon todella, että liigajoukkueet vetävät yhtä köyttä asiassa ja ymmärtävät kokonaiskuvan.
 

Hogrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IS:n mukaan kokouksen agendalla on myös SM-Liigan ja Kalen Klubin väliset sopimukset. Alkavat olemaan aika kyrsiintyneitä siihenkin suuntaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mun mielestä kitinää narrien siirtymisestä KHL:ään ei juurikaan ole esiintynyt. Heidän oma juttu ja tervemenoa.

Tämänkin ketjun perusteella voi olla aika perustellusti eri mieltä vai mitä? Aika moni haluaa kampittaa Kalea ja Hjallista tai ainakin vaatia fyffeä heiltä.

HIFK asiat ovat onneksi kunnossa ja ulosmyynti ei ole millään tavalla tarpeellinen.

HIFK:lla on asiat helvetin hyvin tällä hetkellä, huomaa että ruorissa on talouden ammattilainen. Toki lähtökohdat ovat hyvät (sanoisinko jopa helpot), liigan uskollisin fanikunta antaa hyvän pohjan.

Mutta kun hjalmari ja kal€ kuvittelevat että muut sm-liigajoukkueet ottavat hymyssäsuin kuivana kakkoseen sopimusrikkomuksen ja yhden extra-vuoden rahastuskiertueen sm-liigassa niin siinä kohtaa menee raja.

En ole lukenut Jatkoajan liigaosiota joten voin olla täydellisen pihalla tässä suhteessa mutta onko osakkuussopimuksen pykälät tiedossa? Millä ehdoilla osakas voi lähteä sarjasta? Onko joku minimiaika milloin voi lähteä (esim. 3v ilmoituksesta) vai eikö osakas voi lähteä koskaan rikkomatta sopimusta? En tiedä, epäilen vain näin puhtaasti yritysjohdollisesta näkökulmasta että olisiko kukaan fiksu dirikka/omistaja laittanut nimeään sellaiseen paperiin jossa sidotaan organisaation kädet aika pitkälti.

Kalen ja Hjalliksen epäterve suhde on kyllä validi pointti, Kale pyörittää liittoa diktaattorimaisesti ja säännöt eivät tunnu olevan samat kaikille. Jos jotain muutosta tarvittaisiin niin se olisi Kalen kenkiminen vittuun liitosta. Kalen toiminta huutaa 70/80-lukujen punamultahallitusten sulle-mulle siltarumpu-suhmurointia.

Rahastuskierros? Ellei Narrit vedä minimibudjetilla niin eiköhän ensi kaudestakin ole tulossa Jaffalaan turskaa.

Ei kukaan vastusta narrien siirtymistä uuteen liigan, osa vain haluaa antaa heille nopean irtautumisen vanhasta.

No eihän tästä ole kyse, moni jengi häviää suoraan rahallisesti jos Jokerit heitetään ulos liigasta heti. HIFK etunenässä. Jokerien kenkiminen samantien kertoo vain katkeruudesta jossa tunne vie järkeä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
En ole minäkään huomannut tällaista. Siis fanipuolella. Liigaseurojen omistajat ja pyörittäjät ovat sitten kokonaan toinen kattaus.

Hagelströmmendalen, kun katsoo keskustelua avoimin silmin niin kyllä tässäkin ketjussa on havaittavissa vahvaa antipatiaa. Faneja ei periaattessa pitäisi kiinnostaa pennin jeniä jotkut hämärät osakkuussopimukset, niihin vetoaminen on puhdasta keppihevostelua.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No eihän tästä ole kyse, moni jengi häviää suoraan rahallisesti jos Jokerit heitetään ulos liigasta heti. HIFK etunenässä. Jokerien kenkiminen samantien kertoo vain katkeruudesta jossa tunne vie järkeä.

Tässä SM-liigan tulee katsoa talousorientoituneesti tulevaisuuteen ja vetää yhtä köyttä sitoutuneiden joukkueiden osalta. Välittömästi voi tulla kustannuksia, mutta imago ja välilliset tapahtumat kääntyvät uskoakseni positiiviseksi.

Ei tässä nyt kannata mitään punaviherhyysäystä alkaa suorittamaan kilpailevaa joukkuetta kohtaan, vaikka vastapuolen (huom. Jokerit ovat jo vastapuoli) vetäisi Gandhi ja Äiti-Teresa Kummolan ja Harkimon sijaan. Varsinkin, kun sama kaksikko on jokin aika sitten ollut mm. kannatamasi joukkueen KHL-siirtoa vastaan. Olisi naurettavaa toimintaa liigalta, joka haluaa kehittyä ja olla vahva, olla toimimatta sen oman edun puolesta. Jo yhtenäisyyden ja mahdollisen lisähajoamisen uhkan vuoksi, on nyt oltava vaikka valmis vahingoittamaan sen minkä pystyy kilpailevan liigan osaa. Ihan jo pelkästään bisnesmielessä. Kaikenlaisia kommunistisia julituksia sitä saakin lukea.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Argumentit suomikiekon edusta yms. on täyttä paskaa. Suomikiekon etu on jämäkkä ja vahva kansallinen liiga,

Onko? Jos katsotaan asioita puhtaasti faktapohjaisten pullonpohjien läpi niin voi kysyä mikä on oikeasti suomikiekon etu? SM-liigan voimakkuus vai suomalaisten kiekkoilijoiden menestys? SM-liiga on lasien vahvuuksista riippuen maailmalaajuisesti jossain sijoilla 5-7, SM-liiga on jo faktisesti kasvattajaliiga Cänädän junnuliigojen tyyliin. Kaikki nykyiset 7v hokiterot unelmoi NHL:stä, ei SM-liigasta. Kuinka moni HIFK-kannattaja oli ylpeä kun Petrell pääsi pelaamaan Änärissä? (retorinen kysymys, vastaus on kaikki)

Fakta on myös se että ainakin osa SM-liiga seuroista hyppää isompiin kuvioihin 5-10v aikajanalla, HIFK:in on ollut tässä kehityksessä mukana euroliigan osallisena, ei vain täysipäiväisenä. Jokerit eivät korkanneet pulloa vaan veti sen ensimmäisenä ykkösellä naamariin. Jatkoa seuraa, aivan varmasti.
 

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
No eihän tästä ole kyse, moni jengi häviää suoraan rahallisesti jos Jokerit heitetään ulos liigasta heti. HIFK etunenässä. Jokerien kenkiminen samantien kertoo vain katkeruudesta jossa tunne vie järkeä.

Tämän voi nähdä myös toisin. Henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään katkeruutta narrien siirtymisestä KHL:ään. En vain näe mitään arvoa heidän pitämiselleen liigassa yhtä lisäkautta.
Muutama ropo häviää jokaisen seuran kassasta mutta ei se ole kovin merkittävä asia.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko? Jos katsotaan asioita puhtaasti faktapohjaisten pullonpohjien läpi niin voi kysyä mikä on oikeasti suomikiekon etu? SM-liigan voimakkuus vai suomalaisten kiekkoilijoiden menestys? SM-liiga on lasien vahvuuksista riippuen maailmalaajuisesti jossain sijoilla 5-7, SM-liiga on jo faktisesti kasvattajaliiga Cänädän junnuliigojen tyyliin.

Ja mikä mahtaa olla se konkreettinen ja merkittävä hyöty nykyiseen verrattuna? Suomalaiset kiekkoilijat menestyvät jo hyvin tehokkaalla prosentilla suhteutettuna esim. väkilukuun ja lentokoneet sun muut liikennevälineet on jo keksitty. Viimeksi, kun selailin internettiä huomasin, että kyllähän niitä suomalaisia jo pelailee ties missä maanosissa. Mitään ihmeitä ei tule tapahtumaan. Jokatapauksessa Sm-liiga on myös bisnestä ja toivon, että se toimii sen mukaan, eikä minkään abstraktisen suomikiekon hyödyttämisen asialla ampuen itseään jalkaan.

Ja toi fakta mitä sä pidät faktana ei ole edelleenkään fakta. Puheet on jo joitakin vuosia sitten Euroopassa kääntynyt enemmän kansallisten sarjojen ohella pelattavaan liigaan. Ja kuten mä sanoin, mä olen orientoitunut kansalliseen kiekkoon ja sen järjestelmään. Subjektiivisesti HIFK on mulle joukkue joka kilpailee joko Suomen mestaruudesta, alemmilla sarjatasoilla tavoitteenaan liiga tai sitten sitä ei ole mulle olemassa.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
IS:n mukaan kokouksen agendalla on myös SM-Liigan ja Kalen Klubin väliset sopimukset. Alkavat olemaan aika kyrsiintyneitä siihenkin suuntaan.

No vittu, vihdoinkin jotain rakentavaa tässäkin suhteessa.

Kyseleekö NHL kuinka paljon Kanadan tai Jenkkien lätkäliitoilta? No ei. Bettman kertoo faktanomaisesti miten homma etenee ja liitot kumartavat kiltisti. Kaikki juti-grilli-sauna-diilit voisi unohtaa jo suosiolla.

Kalervander Kummolasenka sietäisi lähteä hiuksista vittuun.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tämän voi nähdä myös toisin. Henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään katkeruutta narrien siirtymisestä KHL:ään. En vain näe mitään arvoa heidän pitämiselleen liigassa yhtä lisäkautta.
Muutama ropo häviää jokaisen seuran kassasta mutta ei se ole kovin merkittävä asia.

Jos olisin HIFK-fani niin todellakin haluaisin vielä yhden kauden derbyjä. Final bragging rights.

Vai haluatko että HIFK-Jokerit chapter päättyi case Nordlundiin?
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Vai haluatko että HIFK-Jokerit chapter päättyi case Nordlundiin?

En ole se, jolle kysymys esitettiin, mutta vastaan silti; En pitäisi ajatusta kovinkaan vastenmielisenä. Kaukalossa pitäisi nyt ja jatkossakin taistella lähtökohtaisesti pelin voittamisesta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ja toi fakta mitä sä pidät faktana ei ole edelleenkään fakta. Puheet on jo joitakin vuosia sitten Euroopassa kääntynyt enemmän kansallisten sarjojen ohella pelattavaan liigaan. Ja kuten mä sanoin, mä olen orientoitunut kansalliseen kiekkoon ja sen järjestelmään. Subjektiivisesti HIFK on mulle joukkue joka kilpailee joko Suomen mestaruudesta, alemmilla sarjatasoilla tavoitteenaan liiga tai sitten sitä ei ole mulle olemassa.

Sanoisin että sulla on väärä haju. Suunta on selkeästi isompiin piireihin, jos KHL ei vie niin joku Nordic/European league tulee varmasti. NHL on mikä on, KHL kasvaa rajusti ja kansalliset sarjat vikisee. Kuten sanoin, 5-10v päästä lätkämaailma näyttää hieman erilaiselta.

Ymmärrän toki näkökulmasi mutta itselleni tärkeintä on oman jengin menestyminen mahdollisimman isoissa piireissä. Länsi-Uudemaan mestaruus Snappertuna Gäddfiskarea vastaan ei tuntuisi näin Espoolaisena kovin merkittävältä, Euro Hockey Leaguen kakkospaikka (ilman rahojakin) taas lämmitti vähän mieltä muutama vuosi sitten finaalitappiosta huolimatta (tosin sentimentaalisesti Paten suorittama päällekarkaus ruotsalaista rottaa kohtaan saattaa vaikuttaa harkintaani).
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
En ole se, jolle kysymys esitettiin, mutta vastaan silti; En pitäisi ajatusta kovinkaan vastenmielisenä. Kaukalossa pitäisi nyt ja jatkossakin taistella lähtökohtaisesti pelin voittamisesta.

Ok, ymmärrän kyllä näkemyksesi. Kuulun itse ns. old-skool jengiin jossa kuittivihko ei ole jäähallin kahviossa vaan koutsin fläppitaulussa.
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Ok, ymmärrän kyllä näkemyksesi. Kuulun itse ns. old-skool jengiin jossa kuittivihko ei ole jäähallin kahviossa vaan koutsin fläppitaulussa.

Itsekin tunnustaudun rehellisen hanskojen pudottamisen kannattajaksi ja puolestapuhujaksi. Se lienee nykyderbyissä kuitenkin viimeinen käytössä oleva keino välien selvittelyyn. Liian likaista ja henkilökohtaista koko homma mun makuun.
 

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
Jos olisin HIFK-fani niin todellakin haluaisin vielä yhden kauden derbyjä. Final bragging rights.

Vai haluatko että HIFK-Jokerit chapter päättyi case Nordlundiin?

Mulle aivan sama. Nämä derbyt ovat saaneet ilmalassa aivan liian suuren painoarvon. Tämä selittää osaltaan miksi siellä katsottiin aiheelliseksi ajaa Villeä niskaan ja tehdä muitakin rottamaisuuksia.

Mulle merkkaa vain ja ainoastaan HIFK:n mestaruus.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Itsekin tunnustaudun rehellisen hanskojen pudottamisen kannattajaksi ja puolestapuhujaksi. Se lienee nykyderbyissä kuitenkin viimeinen käytössä oleva keino välien selvittelyyn. Liian likaista ja henkilökohtaista koko homma mun makuun.

Jos homma hoidetaan ns. siististi (ilman iltapulujen ennakko-otsikoita, päällekarkauksia yms.) niin liiga ei hirveästi ota agendaa spontaaneiden hanskauksien osalta.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
En edes ymmärrä miksi osa HIFK faneista on niin vihaisia, kun ei tämä toistaiseksi edes koske heitä?!

Et varmaan myöskään ymmärrä miksi potilas on surullinen saatuaan tietää että hänellä on syöpä, HIV tms, kun ei se toistaiseksi edes koske häntä?! :P Hetkessä pitää elää, mutta ei se nyt hemmetti tarkoita, että jos tietää jonkun asian olevan edessä vuoden päästä, sen voisi kuitenkin kieltää ja ulkoistaa todellisuudestaan sinne asti!

Totta munassa tämä on iso juttu. Myönnän omalta osaltani, että osa suuttumuksestani johtuu katkeruudesta ja kateellisuudesta. Jokerit saa tällä tempullaan etumatkaa, vaikeuttaa muiden seurojen nousua Euroopan huipulle ja tekivät sen vielä torppaamalla ensin pikkuveljen. Kaikki nämä Kalen ja Hjalmarin saunakerhovuodet ja epäreilut/puolueelliset kabinettipäätökset ovat omiaan nostamaan sitä suuttumusta, ja nyt on oiva tilaisuus lopettaa edes yksi räikeä esimerkki "suomalaista korruptiota", eli niitä belsebubin saunakabinettipäätöksiä jotka eivät missään korruptiotilastoissa näy.

Viisi milliä ei riitä alkuunkaan, 380 kiloeuroa on vitsi verrattuna siihen, miten paljon paskaa Jokerit on tehnyt, tekee, on valmis tekemään ja haluaa tehdä hallaa muille. Jokerit on syöpä, joka täytyy leikata pois.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mulle aivan sama. Nämä derbyt ovat saaneet ilmalassa aivan liian suuren painoarvon. Tämä selittää osaltaan miksi siellä katsottiin aiheelliseksi ajaa Villeä niskaan ja tehdä muitakin rottamaisuuksia.

Mulle merkkaa vain ja ainoastaan HIFK:n mestaruus.

Noh, sen verran mitä tunnen vanhan koulukunnan HIFK-faneja (mitä Espoosta löytyy hieman liikaakin) niin sanoisin että heidän mietteet ovat vähän erilaiset. Ja itsekkin kuulun tähän joukkoon, väkivalta lopettaa vittuilun (tai rottailun).

Nm. parempi hyvä pleksi kuin ruma maali.
 

Harald73

Jäsen
Suosikkijoukkue
1897
Espoolaiset ovat aina olleet kummaa porukkaa.
Kiitos!

Mitä tähän aiheeseen tulee, eipä tule narreja ikävä, lähtivätpä sitten per heti tai vuoden päästä. Siihen en ota kantaa, kannattaako sulkemista sen kummemmin ajaa, nyt vaan näyttää melko hyvältä jos yksikin ääni riittää pahalaatuisen kasvaimen poistamiseen lopullisesti.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Mä en oikein ihan suoraan ymmärrä sitä, miksi niin monelle on tärkeää, että kabinettipelissä voitetaan yksi leuaton kusipää. Etenkin kun sillä on kustannuksena faktisesti hyvätunnelmaisten otteluiden katoaminen Liigasta. Ymmärrän jos HIFK-fanien mielestä Jokereilla ei ole minkäänlaista erityisasemaa paikallisvastustajana, mutta luulisi, että valtaosalla asia ei ole näin vaan pelilliset asiat jään päällä kiinnostaisivat stadilaisten keskenäisissä enemmän kuin pukumiesten touhut.

Tarkoitan, etten minäkään Hjallista tästä kaikesta kiittele yhtään, mutta ei se vedä lokaan sitä mitä tunnen tai ajattelen joukkueesta. Ts. kaukalo merkitsee tuhatkestaisesti verrattuna toimistoon.

Lisään tähän loppuun, että mikäli HIFK ja muut joukkueet onnistuvat ukaaseillaan torppaamaan Jokereiden siirron KHL:ään (mitä aivan varmasti haluavat), käyn henkilökohtaisesti viemässä punakeltaisen ruusukimpun jokaisen joukkueen kotihallin ovelle. Jos taas viimeinen liigakausi jää pelaamatta, tungen ne ruusut perseeseeni ja painun helvettiin.
 

Stadin kundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En vain näe mitään arvoa heidän pitämiselleen liigassa yhtä lisäkautta. Muutama ropo häviää jokaisen seuran kassasta mutta ei se ole kovin merkittävä asia.

Olisikohan se arvo siinnä että näkisitte parempaa lätkää hallissanne vielä ainakin ensi kaudella? Selväähän se on että laadukkaampaa lätkää tekin koette kun on ifk-jokerit ottelu kuin jos vaihtoehtona olisi esim ifk-Sport ottelu. Yhtenä isona syynä Jokereillakin liigasta lähtöön on saada faneille laadukkaampia pelejä areenalle. Mielenkiintoista että monet ifk-fanit varta vasten haluaa nähdä huonompaa lätkää jo ensi kaudesta lähtien ja vain sen takia että voisi tehdä kiusaa pahimmalle vastustajalle.

taludelliset arvot onkin sitten aivan eri asia mitä vaikutusta Jokereiden poistumisessa liigasta eri tilanteissa on. Siihen keskusteluun tuskin meillä faneilla on juur mitään annettavaa kun käytännössä kaikki palstalaiset ovat oikeasti ihan pihalla mitä missäkin sopimuksessa sanotaan. Hoidetaan me fanit fanittaminen ja jätetään talousasiat niille jotka siitä jotain tietää, osaa ja päättää.
 

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
Mielenkiintoista että monet ifk-fanit varta vasten haluaa nähdä huonompaa lätkää jo ensi kaudesta lähtien ja vain sen takia että voisi tehdä kiusaa pahimmalle vastustajalle.

Jos huonoille provoille järjestettäisiin mm-kisat niin tässä olisi yksi ennakkosuosikki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös