Mutta kun kirkko on täysin irrelevantti asia tässä kysymyksessä.
Se haluaako kirkko antaa homoille/lesboille oikeuden kirkkovihkimiseen on täysin kirkon oma asia, eikä siihen pitäisi muulla yhteiskunnalla olla hirveästi sanottavaa.
Homman kluu on se, että muussa yhteiskunnassa tämä nykyinen systeemi on syrjivä ja se pitää siltä osin saattaa kuntoon. Kirkko tehköön mitä lystää.
Kutakuinkin näin. Kirkolla on täysi oikeus päättää tästä asiasta itse siinä missä muillakin uskonnollisilla yhteisöillä. Ei kukaan mene imaamiltakaan vaatimaan, että miksei tämä vihi mieshomoja moskeijassa sen sijaan, että julistaisi näille kuolemaa.
Sen sijaan yhteiskunnan tasolla asia on eri, parisuhteen rekisteröinnin kieltäminen olisi epätasa-arvoista. Ei mutta hetkinen, meillähän on jo rekisteröity parisuhde olemassa. Missä siis ongelma edes piilee? Sama kai se on, millä nimellä sitä kutsutaan, jos se kerran on rekisteröity parisuhde.
Sen sijaan mitä tulee adoptioihin ja lasten hankkimiseen keinohedelmöityksillä yms, niin sinä päivänä minä hyväksyn esim. mieshomoparin adoptiohankkeen kun minä, yksinäinen heteromies, saan adoptoida itselleni lapsen ja/tai saan valtion tukemana värvättyä "keinokohdun" (ts. jonkun naisen), joka synnyttää siittämäni lapsen ja antaa sen sitten minulle kasvatettavaksi.
Sitä minä en hyväksy enkä tule hyväksymään, että heteromiehenä en saa lasta adoptoitua mutta tulevaisuudessa adoptioisyys onnistuisi, jos heittäytyisin homoksi ja avioituisin homomiehen kanssa. Mikä muka tekisi kahden homomiehen muodostaman kodin sen paremmaksi paikaksi lapsen kasvaa kuin sinkkuheteromiehen muodostaman kodin?
Vaikka esimerkkini oli homomiehistä, niin sama pätee sikäli lesbonaisiin, että en pidä naisia automaattisesti jotenkin pyhinä ja kaikkeen pätevinä kasvattajina vain siksi, että he ovat naisia. Pyhä Äitiys on myytti, koska naiset sortuvat perheväkivaltaan miehiä useammin ja surmaavat lapsiaan siinä missä miehetkin. Lesbopareilla tietysti on ns. luonnolliset mahdollisuudet hankkia lapsia, koska he voivat jonkun miehen aina jallittaa, saada tältä geneettisen materiaalin ja viedä tämän oikeudet omaan lapseensa (jos ei äiti kerro synnytyksessä lapsen isää, niin siinäpä se miehen kannalta sitten onkin).
Antakaa siis minulle mahdollisuus hankkia lapsia sekä adoption kautta että keinosynnyttäjän värväämisen avulla, niin olen valmis muuttamaan kantaani homoparien adoptio-oikeuksien sun muun suhteen. Sitä ennen näkökantani on se, että homous ei pätevöitä paremmaksi vanhemmaksi eikä anna etuoikeutta adoptioon heteromiesten ohitse. Jos tasa-arvoa halutaan, sen on oltava kaksisuuntaista ja koskettava marginaalivähemmistöjen lisäksi myös isompien vähemmistöjen (yksin asuvat heteromiehet) oikeuksia.