J
Mutta kun sukupuolineutraalin avioliittolain tärkein pääkohta on adoptio-oikeus? No joo ymmärrän pointtisi, koska suurin osa ei ymmärrä mitä sukupuolineutraali tarkoittaa.
Sama kanta mullakin. En lähde bannereille, enkä gay pridelle, enkä aio asian puolesta äänestää. Ihan siitä syystä että asia ei minua koske. Mutta asian vastustajat ovat useimmiten ääriuskovaisia, sovinisteja ym muita idiootteja. Niin tylyltä kuin se kuulostaakin, niin minua ei kiinnostaa saako joku adoptoida vai ei. Ainoa mikä pitä minut mukana näissä keskusteluissa on homoavioliittojen/adoptioiden vastustajien erittäin puutteellinen argumentointi. Se on useimmiten niin kehnoa ettei siihen pitäisi edes vastata, koska sellaisen esittäjä on yleensä sen verran daiju ettei se ymmärrä kuitenkaan mitään järkipuhetta.
Kyllä, kyllä. Ja se pitää kuitenkin myös todeta että valitettavan usein törmää myös ns kannattajienkin puolella melkoiseen puusilmäisyyteen kun sukupuolineutraalista avioliitosta seuraa keskustelua. Tyyliin 'ei se kuulu kenellekään mitä muiden makuuhuoneessa tapahtuu!!' no ei tietenkään kuulu, kyse aika paljon muustakin. Ja myös siksi tästä aiheesta niin usein seuraa hedelmätöntä keskustelua. Tosin ja:ssa taso on pääosin korkeatasoista ja asiallista.
Edit. Erästä masentavaa näytöstä seurasin eduskuntavaalien aikana. Olin paikan päällä paneelissa jossa oli mukana vaalipiirin ihan potentiaalisia läpimenijöitä.
No, spn-avioliitto oli esillä. Keskustelu eteni tuttuja askelmerkkejä. Kunnes oltiin adoptiossa, niin äänekkäimmän ja ärhäkkäimmän keskustelijan kommentti oli paljon puhuva: 'eipäs nyt vaihdeta puheenaihetta!'
Yksi toinen ehdokas ei tiennyt että parisuhteen rekisteröinti on mahdollista. Jaksoi kovasti jankata kuinka tärkeää on että taloudellinen turva on oltava, tukia ei saa menettää, jne jne.
Hiljaiseksi veti kun ajatteli mihin hommiin olivat pyrkimässä.