Viestin lähetti Individual
No jos unohdetaan tuo videotarkistus niin ainakin se, minkä helvetin takia se peli piti alun alkaenkaan viheltää poikki. Voiko joku sen asian mulle kertoa. Käsittääkseni ilman sitä vihellystä peli olisi saanut jatkoa kaikkien taiteen sääntöjen mukaan, vai menettikö domari sitten sen kuuluisan "katseen kiekkoon"? Tuskin tuossa tilanteessa kuitenkaan kukaan pelaaja jättää laukomatta.
Siis miksi se peli piti viheltää niin helvetinmoisella kiireellä poikki jos maali kerran oli siirtynyt? Kyllähän tolpat koloissaan olivat ja maali muutenkin paikallaan, kiire vaan oli valtava, kun Suomen miehellä kiekko ja maali ammotti tyhjillään, mitä nyt Nash ja Luongo maalissa.
Muutenkin Nash kaatui tilanteessa ihmeen helpolla. Luisteli Kukkosta päin, Lasse otti taklauksen vastaan, Nash kaatui ja törmäsi veskariin. Tarkoitus saattoi Rickillä olla ajautua päin tolppaa ja saada maali paikaltaan, mutta kävihän se mainiosti näinkin. Kontakti Kukkoseen oli, mutta miten tuon kokoinen jätkä ja vääntämiseen tottunut pelaaja, joka selvästi odotti tuon kontaktin tapahtumista voi kaatua noin helposti?
Viestin lähetti Rocco
Tilanne oli täysin normaali tilanne mitä tulee pelissä kymmeniä. Mies ajaa maalille. Piste. Bäckström ei saa kiekkoa haltuunsa vaan pudottaa sen ollessaan itse sijoittuneena niin, että maalivahdin alueen koskemattomuutta rikkomaton pelaaja aiheuttaa Bäckströmille mokan. Parrish ei rikkonut maalivahdin alueen koskemattomuutta, ei huitonut tai potkinut maalivahtia vaan seisoi maalivahdin alueen rajalla ja Nikke itse löi kätensä Parrishin jalkaan. Jos maalivahti itse töpeksii ja pudottaa kiekon niin voi voi. Parrish ei tilanteessa tehnyt mitään rikettä. No harm, no foul. Jos kiekko olisi Bäckströmillä ollut oikeasti hallussa, niin ei se kiekko sieltä räpylästä olisi minnekään pudonnut. Nikke mokasi, piste.
Ainakin minun telkkaristani näki, että USA:n pelaaja osui käsillään Bäckströmiä päähän, kiekko katosi Niken näkyvistä ja tippui Parrishin luistimen kautta verkkoon. Käsittääkseni maalivahtia ei saa häiritä tuolla tavoin vaikka hän olisi viiksillä asti torjumassa kiekkoa. Vaikka kiekko ei ollut räpylän sisällä ei se anna mitään oikeutta pelaajalle törmätä aluellaan olevaan maalivahtiin, vieläpä tämän kasvosuojukseen, ja tehdä tämän seurauksena maalia.