Onhan tuo aika tyypillistä huonon häviäjän puhetta kun oma joukkue eli Ihmeiljan tapauksessa Venäjä on surkea ja hävinnyt niin pitää käydä joka puolella selittämässä että se sentään on ainut joka pelaa oikein.
Enhän minä tässä selittänyt, että Venäjä on ainoa, joka pelaa oikein, vaan nämä Kanada-fanit ovat tässä ja suunnilleen kaikissa muissakin ketjuissa selittäneet tätä sanomaansa Kanadan pelitavan ainutlaatuisuudesta... ehkä heitä sitten potutti se voitto Venäjästä?
Koitin tässä vastailla, että vaikka Kanada jonkun pelin voittaakin, niin kaikkien ei silti tarvitse pelata samalla tavalla, vaan riittää, kun pelaavat hyvin omalla tavallaan. Sorry vaan pieni provosoituminen tästä pelitavasta juhlimisesta.
Kanada pelasi kaunista upeaa hyökkäävää kiekkoa, jossa Venäjän pikku superstarat eivät pysyneet ollenkaan perässä. Hyökkäyskuviot olivat mahtavia ja peli hienoa, vauhdikasta jääkiekkoa.
Itse näin siinä Kanadalla pelitavan, joka perustui kauniiseen ja vauhdikkaaseen hyökkäämiseen, hyviin syöttöihin ja kiekkokontrolliin, jota vastaan Venäjä ei mahtanut mitään.
Kyllä, peli on viihdyttävää ja vauhdikasta, mutta olen silti eri mieltä hyökkäyskuvioista, jotka olivat konemaisia. Kiekkokontrolli ei myöskään ollut mitenkään poikkeuksellista, vaan sitä perus Kanadaa.
Jos jotain erityistä voidaan hakea, niin pelinopeus ja pelaajien intensiivisyys ja pelin tarkkuus oli Venäjää vastaan erityinen asia.
Venäjällä ei ole tällä hetkellä sellaista kalustoa puolustuksessa, että he olisivat voineet täysin virheettömän pelin pelata ja Kanada näytti tekevän maalin jokaisesta puolittaisestakin virheestä.
Kyllähän se tapa, jolla Kanada pyöritti kiekkoa Venäjän päädyssä on mitä puhtainta taitoa ja upean näköistä.
Tuo oli sitä normaalia Kanadan peliä, mitä se on ainakin 10-15-vuotta pelannut... isot vahvat miehet painivat kulmissa ja yksi kaveri hiipii maalille eri suunnista niin, että peli pysyy liikkeessä kaiken aikaa.
Tänään kuitenkin toivon USA:n voittoa Kanadasta toistamiseen. USA:lla on tällä hetkellä modernein pelitapa ja se ansaitsee voittaa. Vanhan liiton jenkkijoukkue pelasi Kanadan pelitavalla... isot, hitaat miehet painivat kulmissa... nyt USA pelaa nopeaa taitokiekkoa, Kanada pelaa samaa tyyliä, kuin aina, mutta paremmalla pelinopeudella ja intensiolla.