Perimmäinen syy?
Hieman tuon oman lusikkani soppaan, vaikka olenkin vain "takapiruna" seurannut. Mikähän mahtaa olla perimmäinen syy hankkia juuri Piros, tuo "Raipe 2.0", joka vielä rankkukisassa syöttää taaksepäin. Eikä otettu pohjois-Amerikkalaistyylistä voimasentteriä, joka sekä antaa syötöt että tarvittaessa tekee maalit itse, jos ketjukavereista ole siihen. Mahdollisia syitä on joko:
A) Piros ei ollut ainut pelaaja, jonka viiksivallu olisi hankkinut. Vallulla oli jo katsottuna kova maalikone, jota Piros syöttelisi. Suunnitelmat etenivät aluksi hyvin, mutta sitten johtokunta on jostais syystä vetänyt käsijarrun päälle ja torbedoinut pelaajan siirron. Tästä suuttuneena viiksivallu on suuttunut ja nostanut kytkintä. Näin olisi suunnitelma 50% onnistunut, Piros on jo, mutta ei maalikonetta.
B) Kivenmäki on puhunut porukan ympäri:" Heti, kun järkkäätte mulle hyvän sentterin, niin sitten innostun tekemään maaleja!"
C) Liigakarsinnat antoi liian hyvän kuvan nuorista pelaajista, joista odotetaan seuraavaa "hyvää polvea". Piros hommattiin antamaan namusyöttöjä näille kyseisille pelaajille. Mutta jostain syystä yhteistyö ei pelaa ja kaikki kärsii lopputuloksesta.
D) Viiksivallu hommasi Piroksen piruuttaan, tietäen Piroksen keskenkuntoisuuden, koska tiesi häipyvänsä maisemista.
Itse Kallistun vaihtoehto A:n kannalle, myös C on miettimisen arvoinen.