Kalsarikänniketju

  • 5 230 451
  • 66 666

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viime yönä, kun ajoimme Helsingistä Jyväskylään Tartton reissun jälkeen, rakastuin vähän Yömyöhän Jarnaan. Kuullut olen toki aiemminkin, mutta kun neljä tuntia kuuntelee yhtä ihmistä, niin onhan se nyt rakastuttavaa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Sathan nuo Myytinmurtajat taas ymmärrä mitään todellisesta elämästä. Eihän nyt vittu paahtoleipä putoa vahingossa pöydältä pystysuoraan. Saati, että se olisi jo lähtiessään pöydältä voipuoli alaspäin.

Ihme amatöörejä, tiedä elävästä elämästä taaskaan mitään.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Myytinmurtajia en ole mulkoillut vuosiin, mutta ilmeisesti aika vanhoja jaksoja näytetään tällä hetkellä, kun tuon olen nähnyt ennen jatkoaika-aikaani.

Niin ja totta. Yleensä se leipä lähtee melkoisella kierteellä kädestä.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Olen myös työtävieroksuva tällähetkellä. Smirren kanssa kokous menossa.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viimeisen puolentoista viikon aikana olen ollut jopa kolme päivää viinattomana. Oli Ilosaari ja Tartto, sitten on oma pää, jota ei kestä selvinpäin lomalla.

Joku dorka on uraohjus, minä olen uranahjus.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo koko päivän oon tissutellut. Aamulla joskus yhden aikoihin aukaisin ensimmäisen ja nyt on kolmastoista menossa. Mikähän pakkomielle se on näitä laskeskella...

Jännä zombie-leffa muuten telkkarissa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kännillä on kyllä hyvä hinta-laatusuhde kun vertaa muihin nautintoa tuoviin juttuihin. Esimerkiksi Lintsin ranneke näyttää maksavan 37 euroa. Virosta tuotu vodkapullo taas vitosen.

Eikä tässä tarvitse edes nousta sängystä.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kännillä on kyllä hyvä hinta-laatusuhde kun vertaa muihin nautintoa tuoviin juttuihin. Esimerkiksi Lintsin ranneke näyttää maksavan 37 euroa. Virosta tuotu vodkapullo taas vitosen.

Eikä tässä tarvitse edes nousta sängystä.

Mitä nautintoa lintsin ranneke tuo? Viina on aina hintansa väärti, sitä nautintoa ei voi rahassa mitata.
 

Dirac

Jäsen
Mikä mättää suomalaisessa olut- ja makkarakulttuurissa? Taitavat saatana mennä käsikädessä, kun HMV mahollisemman halvalla on se ykkösjuttu. Ei siinä, kyllähän nää Sandels ja Pirkan lammaskrakova uppoaa, mutta ei vaan pysty ymmärtämään miten joku voi noita jauhomakkaroita vetää Koffilla alas ja vielä nauttia siitä. Suomen kesää ei kyllä muut hakkaa, vaikka kaikessa lutuurissa jäädääkin jälkeen.
 

Number 11

Jäsen
Mikä mättää suomalaisessa olut- ja makkarakulttuurissa? Taitavat saatana mennä käsikädessä, kun HMV mahollisemman halvalla on se ykkösjuttu. Ei siinä, kyllähän nää Sandels ja Pirkan lammaskrakova uppoaa, mutta ei vaan pysty ymmärtämään miten joku voi noita jauhomakkaroita vetää Koffilla alas ja vielä nauttia siitä.

Suomen olutkulttuuri on tosiaan ihan perseestä. Ei noita kotimaisia perusoluita kukaan jaksa juoda. Vähänkään laadukkaammat oluet maksavat jo turhan paljon ja edelleen on ihan laatumestoja, joista ei kuitenkaan saa edes vehnäolutta. Makkarakulttuurista sen sijaan eri mieltä! Jauhomakkarat vievät n. 100-0 näitä joitakin "A-luokan lihasia meisseleitä". Mieluummin jauhomakkara, kuin jänteitä täynnä olevat "a-luokan" kusetusmakkarat.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mikä mättää siinä että olen itse täällä. Pakko olla, vapaata töistä jne.

Kippistän isolla määrällä olutta(karjala, hansekökjfjfjmikälie, paukku viskiä(jimmy beam) sekä ronkeloa mallia karpalo.

Biisiksi tarjoan Chicane ft. Jonesin Tomppaa LIVE Stoned in Love - Chicane Tom Jones live on TOTP - YouTube Linkin suunta youtube.

Kippis te Tom Jones heitterit. On se känttyrä kovis vielä!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä mättää suomalaisessa olut- ja makkarakulttuurissa? Taitavat saatana mennä käsikädessä, kun HMV mahollisemman halvalla on se ykkösjuttu. Ei siinä, kyllähän nää Sandels ja Pirkan lammaskrakova uppoaa, mutta ei vaan pysty ymmärtämään miten joku voi noita jauhomakkaroita vetää Koffilla alas ja vielä nauttia siitä. Suomen kesää ei kyllä muut hakkaa, vaikka kaikessa lutuurissa jäädääkin jälkeen.
Jos miettii hintaa, alkoholiprosenttia ja makua, niin hinta-laatusuhde on kaikkein paras niissä halvimmissa kaljoissa. Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa. Suomalaiset haluavat humalaan. Ja niissä makkaroissa suomalaiset ei vaan tajua mitä muualla on. "Kyllä suomalainen on maailman parasta", vaikka oikeasti kahvinkorvike ja lihankorvike kuuluvat pula-aikaan.
 

Dirac

Jäsen
Suomen olutkulttuuri on tosiaan ihan perseestä. Ei noita kotimaisia perusoluita kukaan jaksa juoda. Vähänkään laadukkaammat oluet maksavat jo turhan paljon ja edelleen on ihan laatumestoja, joista ei kuitenkaan saa edes vehnäolutta. Makkarakulttuurista sen sijaan eri mieltä! Jauhomakkarat vievät n. 100-0 näitä joitakin "A-luokan lihasia meisseleitä". Mieluummin jauhomakkara, kuin jänteitä täynnä olevat "a-luokan" kusetusmakkarat.

A-luokan lihaiset meisselit ovat nimenomaan sitä suomalaista makkarakulttuuria. "Willhelm A-luokan lihansyöjille", vittu mitä paskaa. Chorizoista yms. saakin jo maksaa 5e/paketti. Tosiaan ei ole mitään järkeä maksaa 3e/plo kunnon oluesta kun saa 91 sentillä sen koffin tölkin. Keski-Euroopassa on aika paljon tullut pyörittyä ja kyllähän noita kuralagereita löytyy lähes joka maasta(jopa Belgiasta), mutta hintaero hyviin oluisiin on todella pieni, varsinkin kun olut on muutenkin halpaa. Tsekki nyt on oluista pitävälle lähinnä taivas maan päällä, lähes ilmaista ja laadukasta tuotetta löytyy joka supermarketista.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Makkarakulttuurista sen sijaan eri mieltä! Jauhomakkarat vievät n. 100-0 näitä joitakin "A-luokan lihasia meisseleitä". Mieluummin jauhomakkara, kuin jänteitä täynnä olevat "a-luokan" kusetusmakkarat.
"Jauhomakkarat" eivät oikeastaan edes sisällä jauhoa, vaan lihaan verrattavia aineita, joita joku voisi kutsua teurasjätteiksikin. Joku toinen sitten taas tykkää siitä että elukasta käytetään niin paljon. Ja vettä niissä on kanssa aika paljon, jonka takia sitten pitää olla sakeuttamisaineita tms. ja muitakin lisäaineita.

Tänä kesänä mä oon enimmäkseen ostanut Citymarketista Lapin Kultaa. 87 senttiä per tölkki miinus pantti. Joo vähän enemmän saisi makua jos maksaisi paljon kovemman hinnan, mutta sellainen on huono diili. Eli siis jos vaikka johonkin noin 1.10 e/0.33l (eli kolmasosan kovempi hinta / tölkin sisus) saisi selvästi paremman kaljan niin voisin ehkä ostaakin, mutta hitto kun ne maksaa monta euroa.
 
Viimeksi muokattu:

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Suomen olutkulttuuri on tosiaan ihan perseestä.

Totuus: ei ole. Tai jos on, niin vikaa voi etsiä kulttuurin edustajasta yksilötasolla.

Ei noita kotimaisia perusoluita kukaan jaksa juoda.

Totuus: kyllä jaksaa, monihi, minäkin jaksan helposti ainakin 20 samana iltana.


Makkarakulttuurista sen sijaan eri mieltä! Jauhomakkarat vievät n. 100-0 näitä joitakin "A-luokan lihasia meisseleitä". Mieluummin jauhomakkara, kuin jänteitä täynnä olevat "a-luokan" kusetusmakkarat.

Totuus: on. HK:n Sininen esimerkiksi on parasta raaka-ainetta grillissä, keitossa ja savustuspöntössä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Suomalaiset jauhomakkarat on ihan paskaa. Mitä oluisiin tulee, niin paikallinen lähikauppa myy Karhua hintaan 2,88 €/litra, minusta siinä on oikein mainio hinta/laatusuhde.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Makkarakulttuurista sen sijaan eri mieltä! Jauhomakkarat vievät n. 100-0 näitä joitakin "A-luokan lihasia meisseleitä". Mieluummin jauhomakkara, kuin jänteitä täynnä olevat "a-luokan" kusetusmakkarat.

Suomalainen grillimakkara on nyt muutenkin kokonaisuutena aika hupaisaa. Ei tuo A-luokan kusetusmakkarakaan mitään erityistä herkkua ole. Jauhomakkarasta puhumattakaan. Ylipäätään tuntuu, että täällä makkara on sellainen "halvalla halvinta paskaa samaan pakettiin"-tyylinen ratkaisu. Kovinkaan paljoa etelämmäksi ei edes tarvtitse mennä, kun makkaroita löytyy suuntaan ja toiseen. Osa makkaroista on jopa oikein arvostettuja tuotteita.

Mutta joo, kyllä suomalainenkin grillimakkara menee alas, ja on jopa ihan hyvää - silloin kun se on kunnolla paistettu nuotion ääressä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös