Täältäkin iso rispekti Porin suuntaan. Ässäkirjoittajat ovat tässä ketjuissa lähes ainoita, jotka ovat tuoneet oikeasti konkreettisia pelillisiä asioita esiin lentävien lauseiden ja Virran pressikommenttien toistelun sijaan.
Oikeastaan vähän surettaa, että allekirjoittanut on leimattu täällä vain provoavaksi Pekka Virran vihaajaksi. Ensimmäisissä viesteissäni toin mielestäni ihan kriittisen tarkastelun kestäviä tosiasioita esiin Peksin nykytasosta. Sen jälkeen ilmapiiri vei mennessään ja alennuin lähtemään mukaan provoilun pyörteisiin. Anteeksi Cleefus jos olen pahoittanut mielesi. Jokaiselle kommentillesi se arvo joka sille kuuluu.
Moni ei ehkä uskokaan kuinka paljon minulla on kunnioitusta Pekka Virtaa kohtaan. Huomasin miehen lahjat jo vuonna 2005 kun hän nosti KalPan A-juniorit hännänhuipulta runkosarjan voittajaksi. Sen jälkeen hän teki miesten joukkueen kanssa saman hienon työn. Kun Toni Mäkiaho upotti HPK:n vuoden 2009 puolivälierissä, niin minä ja kaksi ystävääni olimme puupenkkikatsomossa niin onnellisia että halasimme, itkimme ja toivoimme että tämä tunne ei koskaan loppuisi. Toivoin että jokainen kuopiolainen ymmärtäisi kuinka paljon työtä se vaatii, että KalPa taistelee oikeasti mitalleista. Kuulun sukupolveen, jonka muistikuvissa "hyvä KalPa" oli vain kaukainen uni jossain toisessa todellisuudessa ja arkielämä vain huonoja uutisia, 2000 ihmisen yleisömääriä ja kuin yhdestä suusta kuultu mielipide kuopiolaisesta kiekkokulttuurista: "kalpa on niin paska että hävettää". Tämän aikakauden loppumisessa oli Pekka Virralla iso rooli.
Minä ihan oikeasti haluaisin, että KalPa ja Pekka Virta tekevät sen yhdessä, kuopioon palaa sama hieno Puumi kuin pronssikaudella ja nahkis sekä muut pölkkypäät saavat pitkän nenän. Ikävä kyllä tilanne nyt vaan on sellainen, että Kimi Räikkönen yrittää tosiaan ajaa Mika Häkkisen 1998 autolla ja uskoa, että voi pärjätä. Eli voihan se onnistuakin, mutta mikään objektiivisesti tarkasteltu järkisyy ei siihen viittaa. Vain todellisuudentajunsa menettänyt faniboju tai itselleen lahjakkaasti valehteleva ihminen voi tähän oikeasti uskoa.
Pitäisikö minunkin valehdella itselleni päin naamaa?
Jatkis toimii hyvin harvoin keskustelupalstana. Sen sijaan se on ihmisten tulostin, mihin voi omat ajatuksensa tulostaa, aika harvoin ne normaalin keskustelun määreet täyttyvät. Sitä vaikeuttaa myös se, että luetun tekstin tulkinta on huomattavasti vaikeampaa kuin keskustelu kasvotusten.
Ymmärrän sinua. Tuo kaksipuoluejärjestelmä, missä pitää olla joko puolesta, tai vastaan on juuri jatkoajan huonoimpia puolia ja se aiheuttaa tämän "kärjistämisen" ja "provosoimisen". Kaikki vain yrittää kirjoittaa niitä asioita, mitkä tukisi omaa mielipidettä, koska lähes aina tuntuu, että toinen ei "kuule" sitä mitä viimeisessä viestissä on sanottu.
Itse olen kokenut vastaavaa muutamien Ässä pelaajien, mm. Mika Niemen suhteen. Mikä alkoi suunnilleen lauseella, että en usko, että Mika Niemi on tarpeeksi kova ykkössentteri, vaan ennemminkin kakkossentteri, tai hemmetin kova kolmossentteri. Päätyi loppujen lopuksi oman joukkeen pelaajan melkein haukkumiseen. Vasta-argumentit suurelta Ässäfani joukolta oli tyyliä, Mika Niemi on osoittanut että on mestaruutta tavoittelevan joukkueen ykkössentteri. Minun kanta taas oli(on), että kaveri on pelannut melkein koko lähes 300 Liigaottelun uransa isossa roolissa tehden 0,4PPG, mihin tuossa roolissa ja tuolla vastuulla pystyy mielestäni aika moni kaveri. Ja sitten molemmat osapuolet alkaa kärjistäen ja provosoiden tulostamaan omaa kantaa tukevia argumentteja tänne palstalle.
Kehittymistä voi kuitenkin kaikilla tulla, niin pelaajilla kuin valmentajillakin, se on fakta, mitä kukaan ei voi kiistää. Viime syksynä, kun kausi alkoi, niin käänsin taas fani moodin päälle(ainakin parhaani mukaan). Uskoin(=toivoin), että Pekka Virta tekee hyvää tulosta Ässien kanssa. Uskoin(=toivoin), että Mika Niemi tekisi ekaa kertaa urallaan yli 35 pistettä kaudessa. Uskoin(=toivoin), että Pihlman tekee paluun huipulle.
No Mika Niemi teki viime kaudella 26 pistettä, +/- -22.
Nyt on taas kausi alkamassa, ja Mika Niemelle puetaan ykkössentterin viittaa, ja taas uskon(=toivoin), että Mika tekee piste-ennätyksensä.
Ehkä sinunkin kannattaisi koittaa kääntää päässäsi Pekka Virran suhteen, tuo aiemmissa viesteissäsi mainitsema toivo uskoksi. Olisko se sitten niin kutsuttua fanittamista? Antaa kauden näyttää, kaikki on mahdollista!
Vielä loppuun: Sanot, että muut eivät ole osoittaneet kantaansa. Nyt kannattaa ottaa laput silmiltä. Teillä molemmilla puolilla on ihan samat "faktat". Toinen osapuoli sanoo, että Pekka Virta menestyy, koska historia 2006-2011 ja toinen osapuoli sanoo, koska historia 2011-2014. Ei kumpikaan voi nollata toisen mielipidettä näillä perusteilla.