Igor33 kirjoitti:
Täällä on sijaa mielipiteille, olettamuksille, mutuille ja tuntumille.
...
Toisen mielipidettä on kunnioitettava, vaikka sitä ei allekirjoittaisikaan.
Tämä tietysti kuulostaa todella kivalle ja suvaitsevaiselle, mutta kun näin ei nimenomaan asian laita ole. Mikä tahansa ja kenen tahansa suusta plöräytetty näkökanta asiaan X ei ole vielä itsessään arvokas. Vai ovatko sinun mielestäsi mielipiteet, kuten:
"Pedofilia on jees"
tai
"Natsit olivat oikeassa"
..sellaisia, joita tulee kunnioittaa, joille on sijaa ja arvoa vain sen takia, että joku näin sisällään tuntee? Mikäli olet sitä mieltä, että ovat, niin voimme lopettaa tästä asiasta keskustelun tähän. Mikäli taas olet sitä mieltä, että eivät ole, niin meidän on pakko tulla siihen lopputulokseen, että on olemassa myös mielipiteitä, joilla ei ole välttämättä mitään arvoa ja joita ei ole pakko arvostaa tai kunnioittaa.
MUTTA. Rivien välistä lukisin, että tarkoitat varmaan sitä, että meidän tulee olla keskenään solidaarisia ja yrittää ymmärtää mitä toinen tarkoittaa, eikä vain paasata laput silmillä omaa agendaa? Tässä olen tietysti ihan samaa mieltä. Sen takia olin ilman sarvia ja hampaita ja aidosti kiinnostunut täällä toistetusta kommentista "Pekka Virta on varmasti oppinut viime vuosien kokemuksistaan". Oliko hänen valmentamisessaan nähtävissä joku tietty pelitavallinen aspekti, jonka Van Cleef on nähnyt menevän eteenpäin esim. vuosien 2010-2013 välillä? Onko kenties joku hänen pitkään valmentamistaan pelaajista kertonut, kuinka Pekka Virta osaa käsitellä nyt paremmin pelaajia tai joukkuetta epäonnistumisen hetkillä tai aikana, kuin vaikkapa viisi vuotta sitten? Onko "ei-Pekka Virran näköisillä pelaajilla", (kuten Janne Kolehmainen tai Heikki Liedes nyt) helpommat oltavat joukkueessa kuin vaikkapa Janne Laakkosella tai Petr Ölveckyllä aikanaan? Huutaako ja haukkuuko hän pudotuspeleissä loukkaantuneena raatavalle runkopakille joka ilta siihen malliin, että mies lannistuu täysin ja suoritustaso laskee entisestään?
Jos oikeasti olisi perehtynyt Pekka Virtaan valmentajana (Esim. nähnyt vähintään 30 peliä jokaiselta hänen valmentamaltaan joukkueelta), tutustunut siihen, mitä hänen joukkueensa kentällä tekevät ja käynyt ajatuksella läpi, että mitkä asiat (virheet tai onnistumiset) johtuvat pelaajista ja mitkä valmentajasta (ja mitkä ehkä seurajohdosta), niin ei varmaankaan olisi temppu eikä mikään kertoa Pekka Virran oppimisesta tai oppimattomuudesta, koska se on ainakin varmaa, että pelkkä tulos taululla ei sitä kerro. Silloin nostaisin kädet pystyyn ja toteaisin, että okei, tiedät selvästi jotain mitä minä en ja olen valmis harkitsemaan, ehkä jopa muuttamaan omaa näkökantaani tähän asiaan. Ja ei tällaisia asioita huomatakseen ja kertoakseen ei tarvitse olla guru, osata lukea ajatuksia tai ennustaa tulevaisuutta. Kuka tahansa voi perehtyä asioihin ja olla aktiivinen.
Toki kuka tahansa SAA ja VOI sanoa myös, että "Pekka Virta on varmasti oppinut, koska se on KalPan valkka ja mä kannatan KalPaa!", mutta tällaisilla mielipiteellä on yhtä paljon arvoa kuin "KalPa on paras, muut vessanpöntöstä alas". Kyllä minä tällaiset mielipiteet tietysti ihan hyvin voin hyväksyä. Ne olivat itseasiassa erittäinkin suosittuja vuonna 1985 kun taputtelin 3-vuotiaana kakkaa Männistön putkipuistossa. Suurella kilpisydämellä ja puolesta savonmaan totta kai.
Igor33 kirjoitti:
Sinun yliampuva henkilökohtainen hyökkäys kaikkia Pekka Virrassa jotain positiivista näkeviä kohtaan ampui yli jo useampi viesti sitten
Ai että jokaista Pekka Virrasta jotain hyvää sanovaa kirjoittajaa olen haukkunut täällä ihmisenä? Tyyliin "olet paska jätkä koska dikkaat Virrasta". No, tähän on tietysti aivan turha pyytää perusteluja tai esimerkkejä, koska
se on sinun mielipiteesi ja siihen sinulla on oikeus. Ja piste. Keskustelu aiheesta on ohi.
ps. Niille nimimerkeille, jotka hoette intomielisenä noita ylhäältä annettuja iskulauseita kuten "Tunnista tilanne", ilmainen vinkki: Kannattaa olla varovainen. Muistamme kaikki varmasti hyvin miten kävi KalPan seurajohdon toimesta lasketulle "Haluttu muutos"-kommentille. Sitä käytettiin pilkka-anthemina KalPaa vastaan varmaan kahden vuoden ajan, koska kentällä tapahtuneet asiat ja seurajohdon höpöpuheet eivät missään vaiheessa kohdanneet.
Tuossa "Tunnista tilanne"-hokemassa on periaatteessa kaikki ainekset samaan menestystarinaan :)