Tämä on sitten vähentäänkin mielenkiintoinen pointti. Itse en ole Kapasta pitänyt lainkaan valmentajatyyppinä. Sukunimi painanee tässä monen, ainakin tällä hetkellä ammattimaisemman, valmentajan ohi.
Muuten melkoista tuubaa oli noi Savarin jutut, kuten oli odotettavissakin.
Ensimmäisestä kappaleesta täysin samaa mieltä. Kapanen oli parhaimmillaan loistava maalivahti, aivan liigan huipputasoa. Valitettavasti loukkaantumiset, henkiset paineet, muut ongelmat ja suoritustason lasku veivät miehen jyrkkään alamäkeen ja mies oli viime kausien aikana kaikkea muuta kuin hyvä liigavahti. Sillä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä sen kanssa, että en usko Kapasen pärjäävään valmentajana, vaan persoonasta se on kiinni. En pidä minäkään Kapasta valmentajantyyppinä. Valmentaminen vaatii persoonalta ja luonteelta paljon, hommassa pärjää vain tietyntyyliset ihmiset. Kapanen itse pelasi huippukautensa maalivahtivalmentajan alaisuudessa, eikä koskaan ollut paras kehittämään itse omaa peliään. Persoonana hyvin pedantti ja jopa herkkä kaveri, taiteilijaluonne, joka helposti jää murehtimaan menneitä tai nykytilaa. Nämä eivät vaan valitettavasti kuulosta valmentajan ominaisuuksista. Valmentaminen vaatii täysin erilaisia ominaisuuksia. Olen kovin epäileväinen, että tämä homma ei tule toimimaan.
Veli-Wingsin toisesta kappaleesta taas eri mieltä. No okei, nettiversion jutut eivät todellakaan päätä huimaa. Itse päivän paperi/näköislehdessä ollut pääjuttu KalPan harjoittelusta oli hyvä. Mielenkiintoista luettavaa ja nimenomaan näiden uusien pelaajien kommentit olivat kiinnostavia. Savarin dissaaminen on vain perinne. Toki SS:n nettijutut olivat uutisarvoltaan heikkoja ja pintaa syvemmällä ei todellakaan menty. Itse lehdessä kuitenkin paikattiin hyvin. Lukija sai ajankohtaista tietoa KalPan nykytilasta ja harjoittelusta, kokeilluista ketjukoostumuksista, harjoitusotteluiden kokoonpanoista sekä kiinnostavimpana uusien pelaajien kommentteja. En valita tuosta jutusta yhtään. Savari on petrannut KalPa-yhteistyötään muutenkin todella merkittävästi. KalPa on saanut todella, todella paljon näkyvyyttä, tänäänkin iso juttu näyttävästi urheilun kakkossivun pääaiheena. Nyt tuo rooli on aika tavalla oikea, maakuntalehden ei kuulu olla seuran markkinointikoneiston jatke tai äänitorvi, mutta ei myöskään pelkkä viileän analyyttinen uutisraportoija. Savari on nostanut nyt KalPan selvästi framelle ja antanut seuralle ykkösnäkyvyyden ja päähuomion Savon urheiluseuroista kesälläkin, tämä on kuitenkin tehty journalististen periaatteiden mukaan, markkinointihype KalPan jutuista karsimalla. Olen Savarin nykyiseen KalPa-kirjoitteluun pääasiassa hyvinkin tyytyväinen, pl. nettijutut, jotka tuntuvat olevan hyvin hätäisesti tehtyjä.