KalPa medioissa

  • 411 619
  • 1 027

NemI

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ai, että miksi just Olville, vrt. Tehon raitoja KalPan "uuteen ulkoasuun"...

Muute ihan jees, mutta Lapinkulta (= Hartwall) on yksi KalPan pääyhteistyökumppaneista. Mutta voihan siellä Iisalmessa käydä muuten vaan juomassa ja juhlimassa. Ja lanserataan sitten samalla IPK:sta meidän farmiseura.

Vähän tässä aiheesta luisuttiin, mutta itse en usko, että tuolla tiedotustilaisuudessa mitään pommia ollaan pudottamassa. Pennanen kertoilee, että kympin sakkiin yritetään ja ettei eräs pääomistajista aio vieläkään tulla tänne pelaamaan. Nämähän tuli sitten kaikille yllätyksenä. Perjantaina ei ehkä kannata rynnätä kioskille mullikkaa ostamaan.

EDIT: Mutta koska kysessä on KalPa, aina kannattaa varautua pahimpaan, eli onhan Tammisella jossain muualla joku sopimus olemassa? :D
 

JuhaZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, huuhkajat ja mitä näitä nyt on...
Lisätäänpä nuo Savon Sanomien jutut KalPaa koskien vaikkapa tänne. KalPan ensimmäiset jääharjoitukset ovat jo takana ja tässä Sami Kapasen mietteet jääharjoituksista, sikäli mikäli puheesta saa selvää. Myös kuvasarja kyseisistä harjoituksista on olemassa. Uusin uutinen oli se, että parhaillaan jääkiekkoliitossa kouluttautuvasta Kimmo Kapasta ajetaan pikkuhiljaa sisään KalPan maalivahtivalmentajaksi. Uutinen K.Kapasesta tässä.
 

Wings-

Jäsen
Uusin uutinen oli se, että parhaillaan jääkiekkoliitossa kouluttautuvasta Kimmo Kapasta ajetaan pikkuhiljaa sisään KalPan maalivahtivalmentajaksi.

Tämä on sitten vähentäänkin mielenkiintoinen pointti. Itse en ole Kapasta pitänyt lainkaan valmentajatyyppinä. Sukunimi painanee tässä monen, ainakin tällä hetkellä ammattimaisemman, valmentajan ohi.

Muuten melkoista tuubaa oli noi Savarin jutut, kuten oli odotettavissakin.
 

Micco!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu muutos
Tämä on sitten vähentäänkin mielenkiintoinen pointti. Itse en ole Kapasta pitänyt lainkaan valmentajatyyppinä. Sukunimi painanee tässä monen, ainakin tällä hetkellä ammattimaisemman, valmentajan ohi.

Muuten melkoista tuubaa oli noi Savarin jutut, kuten oli odotettavissakin.

Ensimmäisestä kappaleesta täysin samaa mieltä. Kapanen oli parhaimmillaan loistava maalivahti, aivan liigan huipputasoa. Valitettavasti loukkaantumiset, henkiset paineet, muut ongelmat ja suoritustason lasku veivät miehen jyrkkään alamäkeen ja mies oli viime kausien aikana kaikkea muuta kuin hyvä liigavahti. Sillä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä sen kanssa, että en usko Kapasen pärjäävään valmentajana, vaan persoonasta se on kiinni. En pidä minäkään Kapasta valmentajantyyppinä. Valmentaminen vaatii persoonalta ja luonteelta paljon, hommassa pärjää vain tietyntyyliset ihmiset. Kapanen itse pelasi huippukautensa maalivahtivalmentajan alaisuudessa, eikä koskaan ollut paras kehittämään itse omaa peliään. Persoonana hyvin pedantti ja jopa herkkä kaveri, taiteilijaluonne, joka helposti jää murehtimaan menneitä tai nykytilaa. Nämä eivät vaan valitettavasti kuulosta valmentajan ominaisuuksista. Valmentaminen vaatii täysin erilaisia ominaisuuksia. Olen kovin epäileväinen, että tämä homma ei tule toimimaan.

Veli-Wingsin toisesta kappaleesta taas eri mieltä. No okei, nettiversion jutut eivät todellakaan päätä huimaa. Itse päivän paperi/näköislehdessä ollut pääjuttu KalPan harjoittelusta oli hyvä. Mielenkiintoista luettavaa ja nimenomaan näiden uusien pelaajien kommentit olivat kiinnostavia. Savarin dissaaminen on vain perinne. Toki SS:n nettijutut olivat uutisarvoltaan heikkoja ja pintaa syvemmällä ei todellakaan menty. Itse lehdessä kuitenkin paikattiin hyvin. Lukija sai ajankohtaista tietoa KalPan nykytilasta ja harjoittelusta, kokeilluista ketjukoostumuksista, harjoitusotteluiden kokoonpanoista sekä kiinnostavimpana uusien pelaajien kommentteja. En valita tuosta jutusta yhtään. Savari on petrannut KalPa-yhteistyötään muutenkin todella merkittävästi. KalPa on saanut todella, todella paljon näkyvyyttä, tänäänkin iso juttu näyttävästi urheilun kakkossivun pääaiheena. Nyt tuo rooli on aika tavalla oikea, maakuntalehden ei kuulu olla seuran markkinointikoneiston jatke tai äänitorvi, mutta ei myöskään pelkkä viileän analyyttinen uutisraportoija. Savari on nostanut nyt KalPan selvästi framelle ja antanut seuralle ykkösnäkyvyyden ja päähuomion Savon urheiluseuroista kesälläkin, tämä on kuitenkin tehty journalististen periaatteiden mukaan, markkinointihype KalPan jutuista karsimalla. Olen Savarin nykyiseen KalPa-kirjoitteluun pääasiassa hyvinkin tyytyväinen, pl. nettijutut, jotka tuntuvat olevan hyvin hätäisesti tehtyjä.
 

TmiT

Jäsen
Suosikkijoukkue
<Your ad here>
Itse päivän paperi/näköislehdessä ollut pääjuttu KalPan harjoittelusta oli hyvä. Mielenkiintoista luettavaa ja nimenomaan näiden uusien pelaajien kommentit olivat kiinnostavia. Savarin dissaaminen on vain perinne. Toki SS:n nettijutut olivat uutisarvoltaan heikkoja ja pintaa syvemmällä ei todellakaan menty. Itse lehdessä kuitenkin paikattiin hyvin.

...Olen Savarin nykyiseen KalPa-kirjoitteluun pääasiassa hyvinkin tyytyväinen, pl. nettijutut, jotka tuntuvat olevan hyvin hätäisesti tehtyjä.

Nimenomaan. Itsekin hyvin pitkälti samaa mieltä. Ainahan nämä nettiversiot ovat sangen hätäisiä sutaisuja, oli kyseessä sitten urheilu-uutinen, kotimaan- tai maakunnan uutinen. Minusta tätä KalPan juttua oli oikein mukava lueskella aamusuhvea litkiessä. Lukijalle tuli heti tietoon, että joukkue on melko terve, ukot ovat hyvällä asenteella ja harjoittelu kuulostaa olevan pelaajien mielestä laadukasta.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Itsekkin olen kritisoinyt Savon Sanomien kirjoittelua KalPasta, mutta mielestäni tämän kevään ja kesän aikana KalPa on ollut kiitettävästi esillä ja jutut ovat olleet varsin hyviä. Esimerkiksi tämän aamuinen SS:n artikla jäätreineistä oli mielenkiintoinen.

Katsotaan millaiseen suitsukseen talvella päästään KUN KalPa pärjää :)
 

Wings-

Jäsen
Veli-Wingsin toisesta kappaleesta taas eri mieltä. No okei, nettiversion jutut eivät todellakaan päätä huimaa. Itse päivän paperi/näköislehdessä ollut pääjuttu KalPan harjoittelusta oli hyvä. Mielenkiintoista luettavaa ja nimenomaan näiden uusien pelaajien kommentit olivat kiinnostavia.

Korjattakoon, että olen samaa mieltä paperiversiota. En ollut lukenut paperiversioita vaan nähnyt netissä olleet jutut. Ihan hyvän jutun oli Koskinen vääntänyt. Pahoittelut, olin vähän hätäinen, kun en odottanut paperiversion lukemista. Petrataan jatkossa....
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Kuuntelen tässä parhaillaan KuPS:n pelin selostusta radiosta ja Oikea Asema on näemmä muuttunut Iskelmä Oikea Asemaksi. Ymmärtääkseni kyseisen Iskelmä-ketjun paikallisradiota voi pääasiallisesti netin kautta kuunnella; ainakin Iskelmä Jannen kautta on tullut KalPa-HPK -pelejä kuunneltua. Vielä ei tosin Oikean Aseman sivuilta nettiradiota löydy, mutta varmaankin tässä voi toiveita elätellä, että syksyllä Oikean Asemankin selostuksia pääsisi lopulta myös Kuopion ulkopuolella kuuntelemaan.

Olisi ainakin jo aika laittaa tuo homma kuntoon. Toivottavasti ei kuitenkaan parhaillaan äänessä oleva Turkka Talonen pääse enää KalPan pelejä selostamaan. Hitaampitempoisessa jalkapalossa ei tunnu olevan yhtä pahasti pihalla, mutta jääkiekon puolella ei vain toimi.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Viimeksi muokattu:

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki

reiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
kaikki
Kyse lienee Nelosen alueellisesta mainonnasta. Jyvässeudulla näkyy Jypin mainos ja Itä-Suomessa KalPan. Missä mahtaa aluelliset rajat sitten olla?
Kuten KalPan sivuilta ilmenee, kyseessä on KalPan oma mainos, ei yhteismainos muiden kanssa. Samoin Jypille oli tehty ihan oma.
 

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Kyse lienee Nelosen alueellisesta mainonnasta. Jyvässeudulla näkyy Jypin mainos ja Itä-Suomessa KalPan. Missä mahtaa aluelliset rajat sitten olla?
Kuten KalPan sivuilta ilmenee, kyseessä on KalPan oma mainos, ei yhteismainos muiden kanssa. Samoin Jypille oli tehty ihan oma.

Näin ajattelinkin, mietin vain tota ajankohtaa, että onko tässä tehty kuopiolaistne kanssa yhteistyötä vai onko kyseessä puhdas sattuma.
 

pleijjeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suosikkijoukkue
Kyse lienee Nelosen alueellisesta mainonnasta. Jyvässeudulla näkyy Jypin mainos ja Itä-Suomessa KalPan. Missä mahtaa aluelliset rajat sitten olla?
Kuten KalPan sivuilta ilmenee, kyseessä on KalPan oma mainos, ei yhteismainos muiden kanssa. Samoin Jypille oli tehty ihan oma.
Näkeeköhän tätä mainosta muualta kuin telkkarista? Meinaan, että kun asustelee täällä kaukana etelässä niin olisi mukava nähdä nuo KalPankin mainospätkät piäkaupunkiseuvvun joukkueiden lisäksi (tosin nekin vielä näkemättä). JuuTuubiin tai jonnekkin mainokset nähtäville siis!

edit.. Näkyyhän tuolla KalPan sivuilla lukevankin, että sieltä niitä pystyy katselemaan sitten joskus!
 
Viimeksi muokattu:

BillyBoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, BB
Viimeksi muokattu:

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Is-veikkaajan liiga extrassa oli iso juttu Kapasesta ja Kiiskisen Tuomastakin hehkutettiin. KalPa rankattiin viimeiselle pleijjaripaikalle eli 10. Lehti listasi myös pelipaikkojensa 5 parasta pelaaja...sen mukaan meillä on liigan 5 parhaan laiturin joukossa kaksi miestä: Kisu ja Kapanen :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös