Minun mielestä on jotenkin tosi vaikea saada kiinni ajastuksesta, että Liigassa pelaava joukkue hakee hyökkääjää tai puolustajaa ns. puolustavaan rooliin P-Amerikasta. Ihan Suomestakin löytyy oikein hyviä vaihtoehtoja, kun vain viitsii vähän käydä läpi tarjontaa. Ja tekee sen mielellään ennen omaa kesälomaa, ettei tule kamala kiire.
Olen jo useamman vuoden ajan yrittänyt saada kiinni KalPan organisaation ajattelumallista. Jostain asioista saan kiinni ja ymmärrän suunnitelman, mutta sitten on olemassa tiettyjä osa-alueita, josta vain en saa kiinni tai ymmärrä. Esimerkiksi viime keväänä analysoin seuran näkökulmasta viime kauden pettymystä ja julkisuuteen annettuja kommentteja. Hienoja termejä, loukkaantumisia ja epätasaisuutta. Tuli sellainen olo, että olisi kuunnellut jotain Ylen A-Studiota ja vieraana olisi joku poliitikko. Vähän huonoa tuuria ja sillee.
Tietysti minulla on omat tulkintani ja ajatukseni epäonnistumisesta, mutta olen hyvin huolissani siitä, että käytännössä mitään ei ole muutettu viime kaudesta, vaikka analyysit viime kaudesta on ainakin seuran mukaan tehty. Onko oikeesti KalPan tilanne niin hyvä, että nyt vain ulkomaalaisille sopparit käteen ja sitten ruvetaan pelaamaan kohti pitkää kevättä? Onko nyt muutama pelaajaraportti luettu väärin ja siksi kauden ensimmäisissä peleissä Pelicans, Sport ja Ässät on voittanut KalPan? Jos nämä ulkomaalaisvahvistukset olisivat sitä, mitä haettiin, niin olisiko fanit tyytyväisiä tuloksiin? Jos nämä hankinnat olisivat onnistunut niin olisiko KalPa esim. TOP4-joukkue Liigassa?