KalPa kaudella 2022–2023

  • 216 487
  • 1 505

Zibbazubba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Joo Kiiskinen loukkasi ilmeisesti jalkaansa kolmannessa erässä. Ontu siinä kun Sportille oli tulossa siirretty ranagaistus. Oli menossa osuman jälkeen vaihtoon, mutta jäikin kentälle. Itse ylivoimalla ei pelannut. Kävi kyllä kentällä vielä kokeilemassa senkin jälkeen, mutta loppupelin oli sitten penkin puolella.
 

Majoneesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki voijjaan tuhota
Olipas vallan paska jääkiekko-ottelu.
Plus perjantai-ilta ja 2600 katsojaa.

Olut oli sentään miltei kylmää ja pari pistettä jäi himaan.

Valitamme silti.
 

Delta88

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jos Simpson ei pelaa huomenna Tavernierin tilalla tai muutenkaan, niin taitaa tosiaan lähtö olla edessä. Ellei sitten ole jotain pientä luokkia.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hyvät naiset ja herrat: Kalpalla on maalivahtiongelma.
Itse pidin Machovskýä hyvänä hankintana ja pre-seasonilla pelasikin mielestäni aivan kelvollisesti. Mikähän ukolle on oikein tullut? Pelaaminen on todella epävarmaa tai ainakin se näyttää siltä. Kyseessä ei ole mikään junnu joten sen piikkiin ei kyllä voi mitään laittaa. Mikäli Jatkola ottaa ykkösen paikan niin hankinta on kyllä täydellisesti epäonnistunut. Lienee Machovskýn palkka kohtuu kova luukkua aukaisemaan. No annetaan ukolle vielä mahdollisuus. Saa nähdä antaako Tommi sitten hänelle sen mahdollisuuden.

Pientä kritiikkiä voi kyllä antaa näille muutamalle uudelle ulkkarille. Simpson ja Karlsson ovat aivan täysiä turisteja. Toivottavasti ei Machovskýä tarvitse samaan porukkaan laittaa. Görri ja Sissons ovat ns. omalla tasollaan, eli pidän heitä tässä vaiheessa ihan hyvinä hankintoina.
 

Delta88

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Okany ja Simpson Kiiskisen ja Tavernierin tilalla. Karlsson Riekkisen tilalla. Macho maalilla
 

hessum63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat ja SuKiKa
Riekkinen on pelannut paremmin kuin Karlsson tähän asti. Pari tyhmää oman pään jäähyä, mut muutoin hyvää peruspakin peliä.
 

A.P.Järvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jyväskylän Lohi
Machovsky jatkaa näköjään tänään mielestäni hieman yllättäen maalilla. Itse olisin odottanut kehiin Jatkolaa, josta ainakin alkukauden perusteella on muodostunut näistä velloksista hieman varmempi vaikutelma. Tosin Hippoksen viime lokakuun kummitukset voivat edelleenkin sanoa että PÖÖ! Juhan unissa. Minä en ainakaan ole toipunut siitä kokemuksesta vielä edes huonosti, ja "Juice" on sentään aika nuori kaveri. Antakaamme siis pojan nollata rauhassa.
 

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läpsytinpoppoo
Machovsky jatkaa näköjään tänään mielestäni hieman yllättäen maalilla. Itse olisin odottanut kehiin Jatkolaa, josta ainakin alkukauden perusteella on muodostunut näistä velloksista hieman varmempi vaikutelma. Tosin Hippoksen viime lokakuun kummitukset voivat edelleenkin sanoa että PÖÖ! Juhan unissa. Minä en ainakaan ole toipunut siitä kokemuksesta vielä edes huonosti, ja "Juice" on sentään aika nuori kaveri. Antakaamme siis pojan nollata rauhassa.
Jospa tässä haetaan Macholle pelituntumaa nyt runsaalla vastuulla ja katsotaan alkaako ne kiekot tarttumaan paremmin. Jos ei, niin ehditään vielä hyvissä ajoin reagoimaan ongelmaan.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Ipa voitosta tuli viime kausien fiilis, että koville pärjätään, mutta näille Jypeille jne. ei. Tämä viikko viimein muutti suuntaa?

Vai haluanko vain elää kuvitelmissani?
 

Boston -68

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa. Vahva sympatia "kasvattajaseura" JYPille.
Saavuttuani Jyväskylästä katsoin lehdistöhaastattelun. Ei kyennyt Rautakorpi onnitelemaan Tomaa voitosta. Toma on aina kyennyt kun ollaan hävitty, vaikka varmasti on välillä ollut kovakin vitutus päällä. Minua asia ei sen kummemmin hetkauta, mutta tietty kirjoittamaton koodi valmentajilla on yleensä tilanteesa ollut.
 

Kopari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jokipojat, Mikkelin Kittaajat
Näin alkukaudesta vähän KalPaa vastaa tehdyistä maaleista. Joukkue päästänyt 8 pelissä 19 maalia, eli n 2,4 peliä kohden. Näistä seitsemän on tullut alivoimalla, joukkueen alivoimaprosentin ollessa 71 %, eli JYPin jälkeen toiseksi huonoin. Alivoimamaaleista lähes kaikki on hakattu maalin edestä. Täysin kentin maalin edestä on tehty lisäksi viisi maalia. Seuraavassa omaan päähän tulleet maalit:
Alivoima 7, Maalin edestä tasakentällisin 5, Pakin virhe/huolimattomuus 2, Viiva + maski 2, Läpiajo/vastaava 2, pomppumaali maalivahdin kautta miinuskulmasta 1.

Tähän mennessä positiivista, ettei oman ylihyökkäyksen seurauksena ole vastustaja päässyt rokottamaan ja pakkien virhesyötöistä ei ole verkko myöskään paljoa heilunut. Sen sijaan oman maalin edustan pelaamisessa niin alivoimalla kuin tasakentällisin on paljon petrattavaa. Seisomapaikkoja ei saa jakaa ja vastustajassa on roikuttava paremmin kiinni maalin edessä. Sitä kautta saadaan petrattua tilastoja.
 

PAKKI69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
"Seisomapaikkoja ei saa jakaa ja vastustajassa on roikuttava paremmin kiinni maalin edessä. Sitä kautta saadaan petrattua tilastoja."
Lisäksi ainakin alkupeleissä oli ongelmana, ettei pelattu vastustajan mailaa...
 

Delta88

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Sen sijaan oman maalin edustan pelaamisessa niin alivoimalla kuin tasakentällisin on paljon petrattavaa. Seisomapaikkoja ei saa jakaa ja vastustajassa on roikuttava paremmin kiinni maalin edessä. Sitä kautta saadaan petrattua tilastoja.
Tämähän oli nähtävissä jo viime kaudella Seppälän lähdettyä. Karlssonin piti olla vastaus tähän, mutta ei ainakaan vielä ole vakuuttanut. Samoin Simpsonin piti olla alivoimaspesialisti ja isokokoisena luulisi että pärjäisi maalin edessä, mutta edelleen itse on aika usein katollaan ennen muita.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Samoin Simpsonin piti olla alivoimaspesialisti ja isokokoisena luulisi että pärjäisi maalin edessä,
Ei kai Simpsonin tehtävä ensi sijaisesti ole oman maalin edessä painia?
 

IceSky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Koska Kalpa pelaa nopean käännön hyökkäyksiin lähtöjä, kaikkien katse omalla puolustusalueella on tiiviisti kiekossa, ei vastustajassa.
Tähän kun yhdistetään usein toivotaan toivotaan -avaukset korkealla viivan tuntumassa seisovin jaloin odottavalle laitahyökkääjälle, ei ihme, että omissa kolisee usein.
 

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läpsytinpoppoo
Kuka on vastuussa siitä, että Könöselle myytiin mainospaikka paidan sisäpuolelta? Juuso on itse sanonut haastattelussa, että maalin tullessa hän suattaapi tuulettaa paitaa nostamalla.

Kivat paineet on Könönen saanut niskaansa, kun ei meinaa millään kiekko mennä verkkoon. :'D
 

KalPamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kuka on vastuussa siitä, että Könöselle myytiin mainospaikka paidan sisäpuolelta? Juuso on itse sanonut haastattelussa, että maalin tullessa hän suattaapi tuulettaa paitaa nostamalla.

Kivat paineet on Könönen saanut niskaansa, kun ei meinaa millään kiekko mennä verkkoon. :'D
Könösen lapsuudenkavereita/kaveri tekee töitä kyseisessä firmassa joten siksi halusivat Juusoa sponssata! :)
 

Delta88

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Oli kyllä vaikean näköistä peliä KalPalta, ei kovin paljon maalipaikkoja toisaalta vastustajalla vielä vähemmän.
Liekkö syynä sitten Hifkin kova taklauspeli vai mikä. Huomasi kyllä ettei KalPan pelaajat ollut tottuneet ihan noin fyysiseen peliin, turhan usein käännettiin selkää kiekollisena minkä seurauksena tuli taklauksia takaa eikä muutenkaan oltu aina valmiina taklauksiin.
Ennen tasoitus maalia jo vähän toivoi ettei KalPa tee toista maalia ettei Hifkiläisillä mene turhautuneena taklaukset yli ja tule turhia loukkaantumisia.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Viikonloppuna enemmän posi vai potkut ketjun viestejä luvassa? Oikein arvanneiden kesken arvotaan ämpäri
Millainen ämpäri? Harkitsen vielä vastaustani, koska et kertonut ämpäristä tarkempia tietoja. Lasketaanko tämän päivän peli TPS-KalPa ämpärikisaan vai pelkkä huominen KooKoo-KalPa? Viikonloppu voidaan käsittää monella tavalla. En itse uskalla lähteä näin vajavaisilla tiedoilla veikkaamaan, koska kyseessä on kuitenkin ämpäri.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös