Hyvin huomaa kirjoittajien tympääntymisen neppailuun. Seura hankkii timantinkovassa USHL:ssä 0.18 pinnaa per peli nakuttaneen puukäden ja seuraajat ovat varovaisen mehuissaan tuoreesta hankinnasta.
Itse uskon jääkiekossa (kuten muissakin joukkuelajissa) selkeään roolittamiseen, jossa joukkue rakennetaan siten että jokaisella pelipaikalla on oikeanlaista osaamista, ja jokainen pelaaja pääsee pelaamaan omilla vahvuuksillaan.
Omasta mielestäni Virran aikana KalPassa sapluuna oli selkeä; 1. ja 2.ketjut kantoivat pääsääntöisesti vastuun joukkueen tehopisteistä, 3.ketju oli täynnä työmyyriä & vankkaa alivoimaosaamista, ja 4.ketju oli nuoruutta ja energiaa. Tuokkolan ja Laukkasen valtakausilla KalPan joukkue koki eräänlaisen rakennemuutoksen, joukkueesta tuli varsin tasapaksu, pelaajat olivat kuin samasta muotista, ja sen myötä roolituskin katosi. Räikein esimerkki oli mielestäni Antti Kerälä, jonka pelipaikka vaihteli 1.ketjun keskeltä 4.ketjun laitaan, kuin myös Ossi Saarisella, joka pörräsi välillä nelosen laidassa, välillä ykkösen, joskus jopa ylivoimassa. En hyvällä tahdollakaan näe kumpaakaan omimmillaan 4.ketjussa puolustavassa roolissa jämäminuuteilla, puhumattakaan AV-spesialisteinä, joten jos paikka ei löydy kahdesta ensimmäisestä ketjusta, niin siinä tapauksessa ovat turhakkeita joukkueessa.
En todellakaan tiedä tässä vaiheessa onko Heikki Liedeksestä mihinkään SM-liigatasolla, mutta hänen tyyppisen pelaajan hankkiminen on mielestäni KalPalta askel oikeaan suuntaan - joukkue on ollut viimeiset pari kautta täynnä tehottomia pörrääjiä, sen sijaan että riveissä olisi ollut riittävästi arvokkaita työmyyriä, jotka pistävät itsensä tarvittaessa myös fyysisesti likoon joukkueensa puolesta. Tämän vuoksi olen itse "mehuissani" ko.hankinnasta.