Hienoa, kun täältä alkaa löytyä tunnetta keskustelusta. Mikko Jokela on tunteita herättävä pelaaja ja niin kuin on jo sanottu, symboloi aikalailla KalPan pelaajapolitiikkaa. Itse olin hyvilläni, kun näitä kovia pelimiehiä alkoi tipahtelemaan tänne takaisin ja uskon, että niin oli monet muutkin. Tärkein tekijä siis näihin nykyisiin negatiivisiin tuntoihini näissä tapauksissa liittyy joukkueen menestymättömyyteen.
Ideana hieno ja sopii tähän yhteisöllisyyden ideaan hyvin (KalPa-perhe), että täältä maailmalle lähteneet halutaan takaisin. Mutta totuus on se, että tämä on kovaa bisnestä ja etenkin urheilua, jossa yleisön mielenkiinto ja rahat seuraavat menestyjiä. Siinä mielessä komppaan Miccoa, että menestyksen kannalta ei tehdä parhaita valintoja tällä kuljetulla tiellä.
Tuossa aiemmin puhuin Jokelasta symbolina pelaajapolitiikalle. Sitten jos katsotaan ihan yksittäisenä tapauksena, niin olen pettynyt, jos hänelle sorvataan kallis sopimus. Muistaakseni kaveri ei ollut valmis tänne aikanaan tulemaan, vaikka julkisuustietojen mukaan tarjottiin KalPan kaikkien aikojen sopimusta. Pelaaja ja seura katsovat väkisin tässä asiaa eri kantilta. Jokela halusi varmaan tuolloin urheilullista menestystä ja KalPa uskottavuutta organisaatiolleen- näkemykset eivät kohdanneet. Nyt KalPa hakee urheilullista menestystä ja Jokela puolestaan mahdollisesti kovien eurojen kautta uskottavuutta pelaajaprofiililleen. Mielestäni tällaisten näkemysten ei pitäisi kohdata tälläkään kertaa. Jos Jokela saadaan järkevään hintaan, niin tuo syvyyttä pakistoon ja jättää pelimerkkejä jäljelle esimerkiksi sen ykkössentterin hankkimiseen eli tukee mahdollisuutta urheilulliseen menestykseen. Mutta jos palkkapyyntö on kova, niin itse en edes ajattelisi. Ja tässä tapauksessa pidän kovana pyyntönä jo tuollaista 130 - 150 k haarukassa olevaa pyyntöä. Sitten mieluumin ei kiitos ja laitetaan vaikka tuo raha tai vähän enemmänkin johonkin tällä hetkellä kovempaan pakkiin.
Tuo top-2 pakki asia - onko sille muuta pohjaa, kuin huhut jossain? Niin loppuun vielä se, että Haverinen pelaa ensi kaudella Sportissa mestistä.