Seuraa yleistä löpinää joka ei välttämättä seuraa minkäänlaista loogista punaista lankaa.
Nyt kun ei ole ollut peliä kohta viikkoon sitä on yleisesti ehtinyt ajattelemaan tätä joukkuetta ja olenpahan vain jälleen, ehkä vähän lapsentahtoisesti, alkanut uskomaan että tällä kertaa voidaan mennä vaikka päätyyn saakka : ) Kun katsoo tuota porukkaa, tuota nimilistaa, niin vaatii kyllä aivan megalomaanisen ryssimisen tason että kausi voisi päättyä samanlaiseen pettymykseen kuin edellinen/edelliset. Okei, taitaa liigassa olla vielä pari vahvempaakin ehdokasta voittamaan koko roskan, mutta kyllä KalPalla on nyt mielestäni hyvin realistiset mahdollisuudet päästä finaaleihin jos ei muuta. Ei todellakaan tee mieli avata ketjua "KalPan katastrofaalinen kevät 2013", luottoa on.
Oikeanlaisen asenteen se tietysti vaatii. Jos tämä joukkue kykenee pelaamaan omalla tasollaan, tulee sen pysäyttäminen olemaan vaikeaa. Joukkueesta löytyy taitoa ja voittajia (siitä lisää alempana), sekä nyt myös vähäsen kovuutta. Koskinen on nyt pelannut yhtä paljon pelejä tällä kaudella kuin viime kaudella runkosarjassa yhteensä eikä vielä ole tapahtunut minkään sortin sulamista, siinä missä viime vuonna samanlaiseen ajanjaksoon mahtui muutamakin. Tämä ei takaa etteikö huonompaa jaksoa ole tulossa vielä, mutta jokaiselle liigaveskarille käy niin lähes poikkeuksetta kerran kaudessa. Toivonen on minulle edelleen huolenaihe, mutta en tiedä, ehkä olen ollut vähän liian negatiivinen kaverin suhteen. Vaikea sanoa. Ykkösveskarin osalta maalivahtipeliin ei kuitenkaan tulla kaatumaan. Tai vaikea kyllä uskoa että kaaduttaisiin. On Koskinen mielestäni mennyt eteenpäin henkisellä tasolla.
Yksi vahvuus verrattuna viimevuotiseen joukkueeseen on mielestäni se, että nyt on hankittu pelaajia jotka nimenomaan ovat ennenkin voittaneet joko sen kaikista kauneimman ja kirkkaimman tai ainakin päässeet hyvin lähelle. Voutilainen, Kolehmainen ja Halonen ovat juuri tällaisia (Kole ja Halonen itse asiassa 2010 vastakkain finaaleissa toisilla puolilla). Luulisi, että jos ei muilta, niin ainakin näiltä tyypeiltä löytyisi pudotuspeleissä uskoa mitä valaa joukkueeseen. Kun muilta alkaa loppua usko tekemiseen niin kyllä minusta tuntuu että tämä kolmikko osaa sanoa että ei tämä nyt voi jumalauta näin mennä, kyllä tästä voidaan vielä nousta ja noustaankin. Lisäksi jotenkin tuntuu, että ei kai voi olla mahdollista hakata päätä seinään samojen ongelmien kanssa loputtomiin. Eiköhän nyt jo viimein olisi aika sille, että tämäkin joukkue olisi oppinut viime keväiden virheistään ja osaisi ne välttää? Ei se voi olla niin vaikeaa. Luulisi että kapaset ja miettiset ja hentusetkin antavat kaikkensa keväällä kun voi olla hyvin se viimeinen tsänssi voittaa dö big one.
Halonen oli Kauppisen poissaollessa nostettu yhdeksi varakapteeneista ja joukkuehan nämä päätökset tekee. Selvästi siis Antti on pidetty henkilö jo nyt pukuhuoneessa ja häntä luultavasti kuunnellaan. Aika periksiantamaton tyyppi tuntuu olevan enkä näe miksei tämä asenne voisi tarttua muihinkin jos menee huonosti. Hitto vie, jopa Paulin voi mielestäni ihan hyvin laittaa kentälle yhdessä pelissä playoffeissa, vaikka siinä ensimmäisessä sitten kun sarja on 0-0. Katsotaan miten menee kun tuomarilinja höllenee. Jos täysin reisille niin sitten ei enää mutta kokeilun arvoista mielestäni silti. Voi kyllä olla että Paulin pitkä poissaolo peleistä sokaisee minua nyt.
Kyllä minulla aika toiveikkaat odotukset on kevättä ajatellen. Jälleen. Taas kerran.
Ja kas. Sivun ensimmäinen viesti. Tapahtukoon siis viestini sanoma!