Kallista... elämä on!

  • 627 844
  • 2 505

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaatko yhtään hahmottaa minkä verran maksaa ravintolassa ja mistä hintaero mahdollisesti johtuu. Viestisi perusteella et.
Oletpas tyhmä. Käyn viidestä kuuteen kertaan viikossa ravintolassa syömässä joten varmasti tiedän mitä ruoka ravintolassa maksaa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Oletpas tyhmä. Käyn viidestä kuuteen kertaan viikossa ravintolassa syömässä joten varmasti tiedän mitä ruoka ravintolassa maksaa.
Miksi sitten vertaat kotona töllöstä katsottua vanhaa leffaa teatterissa katsottuun uutuuteen? Kyseessä on aivan eri tuote.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi sitten vertaat kotona töllöstä katsottua vanhaa leffaa teatterissa katsottuun uutuuteen? Kyseessä on aivan eri tuote.
Ei ole. Tai no nyt esim. iTunes tarjoaa Teräsmiehen ja Batmanin yhteiselokuvasta jotain spesiaalia versiota jota ei elokuvateatterissa ollut. Mutta useimmiten se elokuva on sekunnilleen sama. Ja bonuksena kotona ei tarvitse sietää urpoilevia kanssakatsojia.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ei ole. Tai no nyt esim. iTunes tarjoaa Teräsmiehen ja Batmanin yhteiselokuvasta jotain spesiaalia versiota jota ei elokuvateatterissa ollut. Mutta useimmiten se elokuva on sekunnilleen sama. Ja bonuksena kotona ei tarvitse sietää urpoilevia kanssakatsojia.

No eihän se tuote ole lainkaan sama. Teatterilipun hintaan kuuluu paljon sellaista, mistä kotona ei tarvitse maksaa. Kuten nyt esimerkiksi henkilökunnan palkkakulut ja teatterin ylläpitokustannukset. Tietysti voit laskea myös omat asumiskulusi kotileffan hintaan, niin vertailu on reilumpaa ;)
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kävimme vaimon kanssa katselemassa uusia sänkyjä. Meillä oli tietoa esim. näistä Unikulman pedeistä jo aiemmin, mutta kyllä sellainen reilun 13 000 €:n tarjous sai vähän hymynkaretta suupieliin. Ei ostettu vaikka laittoi kaupanpäälle vielä peitot ja tyynytkin. Jos olisi näppylähanskoja tarjonnut vielä lisäksi, niin olisin varmaan tarttunut tarjoukseen.

Onko täältä kukaan hankkinut vastaavan hintaluokan sänkyjä? Olisi hauska tietää, että onko ne niin paljon parempia kuin esim. jotkut Askon parinkolmen tonnin pedit.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kävimme vaimon kanssa katselemassa uusia sänkyjä. Meillä oli tietoa esim. näistä Unikulman pedeistä jo aiemmin, mutta kyllä sellainen reilun 13 000 €:n tarjous sai vähän hymynkaretta suupieliin. Ei ostettu vaikka laittoi kaupanpäälle vielä peitot ja tyynytkin. Jos olisi näppylähanskoja tarjonnut vielä lisäksi, niin olisin varmaan tarttunut tarjoukseen.

Onko täältä kukaan hankkinut vastaavan hintaluokan sänkyjä? Olisi hauska tietää, että onko ne niin paljon parempia kuin esim. jotkut Askon parinkolmen tonnin pedit.

Tämä. Olen monesti vääntänyt vitsiä tästä asiasta, että minulla, ylemmän keskiluokan ihmisellä ei ilmeisesti ole varaa nukkua kunnon sängyssä. Osittain kyse on tietysti priorisoinnistakin, en halua investoida sänkyyn edes 3000 - 5000 euroa, mikä on ihan keskihintaista noissa "paremmissa" pedeissä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teatterilipun hintaan kuuluu paljon sellaista, mistä kotona ei tarvitse maksaa.
Kyllä siellä Applellakin on henkilökuntaa pyörittämässä vuokraustoimintaa. Se että siellä Finnkinolla on joku ovimies skannaamassa lippuja ei tuo mulle mitään positiivista ekstraa josta haluaisin maksaa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kyllä siellä Applellakin on henkilökuntaa pyörittämässä vuokraustoimintaa. Se että siellä Finnkinolla on joku ovimies skannaamassa lippuja ei tuo mulle mitään positiivista ekstraa josta haluaisin maksaa.
Ai sinne lähetetään postia jollekin tyypille, joka sitten laittaa tilaajalle tuotteet ja laskun tilauksen mukaan. Olisin voinut veikata, että se hoidetaan vähän muilla konstein.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietysti voit laskea myös omat asumiskulusi kotileffan hintaan, niin vertailu on reilumpaa ;)
Jos tätä lähdettiin miettimään niin asuntoni arvo nousee kokoajan joten leffan hinta tietysti pienenee verrattuna teatterista vuokraamaanai istuimeen joka on menetettyä rahaa leffan katsomisen jälkeen.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kävimme vaimon kanssa katselemassa uusia sänkyjä. Meillä oli tietoa esim. näistä Unikulman pedeistä jo aiemmin, mutta kyllä sellainen reilun 13 000 €:n tarjous sai vähän hymynkaretta suupieliin. Ei ostettu vaikka laittoi kaupanpäälle vielä peitot ja tyynytkin. Jos olisi näppylähanskoja tarjonnut vielä lisäksi, niin olisin varmaan tarttunut tarjoukseen.

Onko täältä kukaan hankkinut vastaavan hintaluokan sänkyjä? Olisi hauska tietää, että onko ne niin paljon parempia kuin esim. jotkut Askon parinkolmen tonnin pedit.
Älytön hinta. Patja pitäisi kuitenkin vaihtaa 10-15 vuoden välein ja petauspatja parin vuoden välein.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai sinne lähetetään postia jollekin tyypille, joka sitten laittaa tilaajalle tuotteet ja laskun tilauksen mukaan
En ole mitään tuollaista kirjoittanut. No jo ensimmäinen viestisi todisti että olet tyhmä, ei tarvitse enää jatkotodisteita minua varten.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Finnkino Oy - Taloustiedot - Asiakastieto

Itseasiassa ihan käsittämättömän hyvin, liikevoitto-% säännönmukaisesti yli kymmenen, alalla jolla kysynnän pitäisi joustaa tällaisina aikoina alaspäin.
Taannoin oli käsittämätöntä että Finnkino sai ostaa kilpailijan (Kinopalatsi omistaja) pois markkinoilta ilman mitään ehtoja. Tästä sitten maksetaan nyt.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kävimme vaimon kanssa katselemassa uusia sänkyjä. Meillä oli tietoa esim. näistä Unikulman pedeistä jo aiemmin, mutta kyllä sellainen reilun 13 000 €:n tarjous sai vähän hymynkaretta suupieliin. Ei ostettu vaikka laittoi kaupanpäälle vielä peitot ja tyynytkin. Jos olisi näppylähanskoja tarjonnut vielä lisäksi, niin olisin varmaan tarttunut tarjoukseen.

Onko täältä kukaan hankkinut vastaavan hintaluokan sänkyjä? Olisi hauska tietää, että onko ne niin paljon parempia kuin esim. jotkut Askon parinkolmen tonnin pedit.

Mitävittua.com? Kuinka monta sänkyä ajattelitte ostaa? Hästensin jenkkisängyn saa viiteen tonniin ja nukuttu on. Suosittelen.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
En ole mitään tuollaista kirjoittanut. No jo ensimmäinen viestisi todisti että olet tyhmä, ei tarvitse enää jatkotodisteita minua varten.
Käsittääkseni väitit, että Applella henkilökunta hoitaa vuokraustoimintaa. Minä uskallaan väittää, että se hoidetaan ohjelmistopohjaisesti automaattisesti.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä uskallaan väittää, että se hoidetaan ohjelmistopohjaisesti automaattisesti.
No esimerkiksi tekstitykset on sen verran laadukkaat etten usko että ne on ohjelmistopohjaisesti tehty. Ja tiedän että ihmisiä vielä tarvitaan niiden ohjelmistojen kirjoittamiseenkin.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
No esimerkiksi tekstitykset on sen verran laadukkaat etten usko että ne on ohjelmistopohjaisesti tehty. Ja tiedän että ihmisiä vielä tarvitaan niiden ohjelmistojen kirjoittamiseenkin.
Huoh...
 

Nick Neim

Jäsen
No esimerkiksi tekstitykset on sen verran laadukkaat etten usko että ne on ohjelmistopohjaisesti tehty. Ja tiedän että ihmisiä vielä tarvitaan niiden ohjelmistojen kirjoittamiseenkin.
Applen porukkako nuo tekstitykset hoitaa? Eikä niitä osteta paketteina ulkopuoliselta, vaan joka elokuva käännetään manuaalisesti aivan vitun monelle kielelle jonkun Applen työntekijän toimesta?

Mä haluan tarkempaa tietoa tästä kiemurtelusta, kun sitä näemmä löytyy. Nauru maittaa aina.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos olisi mahdollista ostaa lippu jolla pääsee sisään mainosten jälkeen, maksaisin samasta filmistä useita euroja enemmän.

Siis mitä? En ole käynyt Suomessa elokuvissa vuosiin, mutta onko todella niin, että sinne ei saa mennä silloin kuin haluaa?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Applen porukkako nuo tekstitykset hoitaa?
No minä maksan Applelle, ei minua kiinnosta mikä alihankkija siellä sen työn tekee. Ihan kuin ei minua kiinnosta leffalippuja ostaessani mikä yritys sen lipunmyyntijärjestelmän Finnkinolla on toteuttanut.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Applen porukkako nuo tekstitykset hoitaa? Eikä niitä osteta paketteina ulkopuoliselta, vaan joka elokuva käännetään manuaalisesti aivan vitun monelle kielelle jonkun Applen työntekijän toimesta?

Mä haluan tarkempaa tietoa tästä kiemurtelusta, kun sitä näemmä löytyy. Nauru maittaa aina.
Mä näin jo kaiken tarpeellisen.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Voihan noissa leffalipuissa ylihintaa olla, mutta se on kyllä kukkua, että niitä voisi myydä kunnon katteella samaan hintaan kuin nettipalveluiden vuokraleffoja. Josta taas päästäänkin siihen, että taitaa noissa vuokraleffoissakin olla kivasti ilmaa. Toiminta luonnistuu aivan varmasti pienemmillä kuluilla kuin aiemmin videovuokraamoiden kautta, mutta vuokrahinnat eivät tippuneet lainkaan.

Onko noita Filmtowneja ja Makuuneita enää ollenkaan, mä en ole ajatellut. Nehän alkoi keskittyä karkin myyntiin, mutta meneekö/menikö niihin kukaan melliäkään ostamaan enää, kun videovuokraus tyrehtyi?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko noita Filmtowneja ja Makuuneita enää ollenkaan, mä en ole ajatellut.
Kävin reilu viikko sitten lomamatkallani Makuunissa vuokraamassa yhden dvd:n. Oli siellä ihan hyvä valikoima elokuviakin, vaikka karkit suurimman pinta-alan veivätkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös