Kallista... elämä on!

  • 626 475
  • 2 491
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kävin Sokoksella etsimässä työkaluja (Sokokselta työkaluja, huvittavaa) ja löysinkin mitä olin etsimässä, eli kuusiokoloavainsarjan (8 avainta). (Mm. vasaraa ei "työkalu"-osastolta löytynyt.) Ettepä arvaakaan paljon oli avaimilla hintaa. Vastaus alla valkoisella.

3,90 euroa. Mielestäni aika halpaa.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Eräs neljän DVD:n setti maksaa pohjoismaisissa nettimyymälöissä EUR 29,00/kpl
yhteensä siis EUR 116,00 (+ pk:t)

Täysin sama neljän levyn setti tilattuna jenkeistä kotiinkuljetettuna luottokortilta veloitettuna
kokonaissummaksi tuli EUR 29,38 (sis. pk:t)

Tilaus lähti 09.12. ja paketti saapui eilen (22.12.) perille.

Kyseessä on vielä tekstittämättömät ja aluekoodittomat levyt, joten kyseessä on täysin sama tuote. Liikkeen suorittamana Atlantin ylitys nelinkertaistaa hinnan... Joku vetää tossa hommassa välistä ja pahasti!
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
VR:n hinnoittelupolitiikka ei ole ehkä ennenkään ihan täysin vastannut laatua, joten 4,8% hinnankorotus lippujen hintoihin vuodenvaihteen jälkeen on toki paikallaan...

Energiakustannukset nousevat juu, mutta jos omalla autolla voi suorittaa useimmiten reissun halvemmalla, eikä vastineena ole täysiä ja myöhästeleviä junia, niin eipä tuollainen korotus varmasti ainakaan lisää junailua.

Toivoo nimimerkki "kohta junaan".
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Energiakustannukset nousevat juu, mutta jos omalla autolla voi suorittaa useimmiten reissun halvemmalla, eikä vastineena ole täysiä ja myöhästeleviä junia, niin eipä tuollainen korotus varmasti ainakaan lisää junailua.

Pelkät bensakulut laskemalla halvemmalla, mutta ei sen ajamisen kaikkia kuluja laskemalla halvemmalla. Eivät ne junaliput korotuksen jälkeenkään Suomessa mitenkään kalliita ole. Kokonaan toinen asia on sitten se, miten VR:n palvelutaso heittelee - toivottavasti ottaisivat tämän joskus edes vakavasti, pieniä avauksia on välillä siihen suuntaan ollut, mutta vaisuksi on jäänyt. Tuntuu, ettei VR:ää edes kiinnosta asiakaspalaute.
 

Tuamas

Jäsen
Kokonaan toinen asia on sitten se, miten VR:n palvelutaso heittelee - toivottavasti ottaisivat tämän joskus edes vakavasti, pieniä avauksia on välillä siihen suuntaan ollut, mutta vaisuksi on jäänyt. Tuntuu, ettei VR:ää edes kiinnosta asiakaspalaute.

Tästä on mielestäni kaksi hyvää esimerkkiä, ensinnäkin ulkomailla opiskelevien opiskelija-alennusten poistaminen sekä VR:n totaalinen vastenmielisyys uudistaa esim. ravintolavaunutoimintaa. Kyllä esim. Tampere-Rovaniemi välillä olisi junassa mukava syödä kunnolla tai edes jotakin järkevää ja siitä voisi saada jopa tuottoja, mutta kun byrokraatit firman johdossa eivät näe nenäänsä pidemmälle.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tästä on mielestäni kaksi hyvää esimerkkiä, ensinnäkin ulkomailla opiskelevien opiskelija-alennusten poistaminen sekä VR:n totaalinen vastenmielisyys uudistaa esim. ravintolavaunutoimintaa. Kyllä esim. Tampere-Rovaniemi välillä olisi junassa mukava syödä kunnolla tai edes jotakin järkevää ja siitä voisi saada jopa tuottoja, mutta kun byrokraatit firman johdossa eivät näe nenäänsä pidemmälle.

Tätä ravintolavaunujuttua olen ihmetellyt itsekin, vaikka tarkalleen ottaen kyseessä onkin Avecra Oy:n toiminto (joka on tätä samaa konkurssia tietysti sekin). Itse matkustelen työasioissa silloin tällöin junassa, ja olisi mukavaa syödä myös esim. kunnollinen aamiainen aamujunassa. Vanhoissa IC-junissa oli InterCity-aamiainen (liekö vieläkin siellä harvoissa, missä niitä liikennöi), mutta Pendolinojen Prego-ravintolan "aamiais"tarjoilu on luvalla sanoen alle arvostelun. IC-aamiainen takaisin myös näihin!
 

Tuamas

Jäsen
Tätä ravintolavaunujuttua olen ihmetellyt itsekin, vaikka tarkalleen ottaen kyseessä onkin Avecra Oy:n toiminto (joka on tätä samaa konkurssia tietysti sekin). Itse matkustelen työasioissa silloin tällöin junassa, ja olisi mukavaa syödä myös esim. kunnollinen aamiainen aamujunassa. Vanhoissa IC-junissa oli InterCity-aamiainen (liekö vieläkin siellä harvoissa, missä niitä liikennöi), mutta Pendolinojen Prego-ravintolan "aamiais"tarjoilu on luvalla sanoen alle arvostelun. IC-aamiainen takaisin myös näihin!

Niin, tämä homma olisi muuten ymmärrettävissä, mutta kun esim. koko ravintolavaunukonseptia on VR:lle tarjottu uudistettavaksi, mutta ovat tähän asti tyrmänneet koko ajatuksen. Huipputason suunnittelijat haluaisivat suunnitella VR:lle uuden konseptin sekä koko ravintolavaunun, mutta VR valtionyhtiönä (ja hyvin paljon juuri valtionyhtiön tavalla toimivana) on tähän asti tyrmännyt ajatuksen ja ajattelee ravintolavaunua lähinnä kulueränä, eikä mahdollisuutena parantaa palvelua ja/tai mahdollisuutena tehdä siitä toimivaa bisnestä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Eivät ne junaliput korotuksen jälkeenkään Suomessa mitenkään kalliita ole.
Verrattuna mihin? Minusta Suomessa on kalleimmat junanliput joihin olen törmännyt (poislukien Iso-Britannia).

Sanotaan, että Japanissa on kallista matkustaa junalla, mutta kyllä siellä pääsee kauemmas samalla rahalla (ja nopeammin) kuin Suomessa.

Ylipäänsä julkinen liikenne maksaa Suomessa aivan pirusti.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei euro suuresti esim. ruokakorin hintaa nostanut, mutta huoltoasemat ja muut pikku baarit ovat kyllä käyttäneet tilaisuuden häikäilemättä hyväkseen.

Kahvi ja perusviineri n. 5 - 6 € eli 30 - 36 markkaa, jäätelö 2 - 3,5 € eli 12 - 21 markkaa... En juo enää kahvia Nesteellä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Verrattuna mihin? Minusta Suomessa on kalleimmat junanliput joihin olen törmännyt (poislukien Iso-Britannia).

Sanotaan, että Japanissa on kallista matkustaa junalla, mutta kyllä siellä pääsee kauemmas samalla rahalla (ja nopeammin) kuin Suomessa.

Ylipäänsä julkinen liikenne maksaa Suomessa aivan pirusti.

No lähinnä vertailu oli tähän autolla ajamiseen, toki voi hakea myös eurooppalaisia verrokkeja (normihinnoilla lähinnä, kun niillä on matkustanut töikseen).

Esimerkiksi Saksaan verrattuna Suomessa eivät junaliput ole kalliita. Tosta kun katsoo Helsinki-Joensuu-väliin verrattavan matkan, niin kyllä se Saksassa sen 100 euroa maksaa. Mutta enemmän tää pointti nyt on niihin autoilun kuluihin, josta ylempänäkin puhuttiin - autossa kun ei maksa pelkkä bensiini.
 

12961

Jäsen
No lähinnä vertailu oli tähän autolla ajamiseen, toki voi hakea myös eurooppalaisia verrokkeja (normihinnoilla lähinnä, kun niillä on matkustanut töikseen).

Esimerkiksi Saksaan verrattuna Suomessa eivät junaliput ole kalliita. Tosta kun katsoo Helsinki-Joensuu-väliin verrattavan matkan, niin kyllä se Saksassa sen 100 euroa maksaa. Mutta enemmän tää pointti nyt on niihin autoilun kuluihin, josta ylempänäkin puhuttiin - autossa kun ei maksa pelkkä bensiini.



Autossa ei maksa pelkkä polttoaine, mutta erittäin harvalla on mahdollisuus kulkea kätevästi kaikki matkansa junalla niin että omasta autosta olisi mahdollista luopua. Tällöin matkan lisäkustannus on suurinpiirtein poltettu bensiini, kun auto on pihassa joka tapauksessa.
 

12961

Jäsen
No kun ei ole muuta vertailukohtaa kuin markat. Jos jonkin tuotteen hinta nousee 30 senttiä, ei sitä huomaa kukaan. Markka-aikana 1,8 markan hinnannousu aiheutti lähes massahysterian. Ei tätä tietenkään tarvitse ymmärtää. Kukin tyylillään.

Muistattehan nyt, että vuoden 2000 markka olisi nyt inflaation tuloksena arviolta heitettynä alle 90 penniä?
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Muistattehan nyt, että vuoden 2000 markka olisi nyt inflaation tuloksena arviolta heitettynä alle 90 penniä?

Ja euron vaihtokurssi markkaan tänäpäivänä noin 5,17.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Muistattehan nyt, että vuoden 2000 markka olisi nyt inflaation tuloksena arviolta heitettynä alle 90 penniä?
Tarkempi arvio on että vuoden 2000 markka olisi ostovoiman kehitykseen suhteutettuna nyt n. 75 penniä.

Ostovoiman kehitys kun on ollut viime vuosina seuraavaa (pari vuotta tuosta puuttuu, siksi tuo luku on n.):
2001 3,8 prosenttia
2002 3,1 prosenttia
2003 3,7 prosenttia
2004 4,7 prosenttia.
2006 2,1 prosenttia
2007 1,7 prosenttia
 

12961

Jäsen
Tarkempi arvio on että vuoden 2000 markka olisi ostovoiman kehitykseen suhteutettuna nyt n. 75 penniä.

Ostovoiman kehitys kun on ollut viime vuosina seuraavaa (pari vuotta tuosta puuttuu, siksi tuo luku on n.):
2001 3,8 prosenttia
2002 3,1 prosenttia
2003 3,7 prosenttia
2004 4,7 prosenttia.
2006 2,1 prosenttia
2007 1,7 prosenttia



Joo, en jaksanut hakea tilastoja tuota tukemaan, vaan päädyin heittämään hatusta varman päälle tuon eron.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
31.12.1991 sisäänpääsy uutta vuotta juhlistamaan maksoi 70 markkaa ja eilen samaisessa paikassa 12 euroa. Kuka vielä sanoo että kaikki on nykyään niin kallista.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Kävin päivystävällä hammaslääkärillä korjauttamassa lohjenneen hampaan. Operaatio kesti alle 10 minuuttia ja lasku oli 155 euroa!

Pitäisikö harkita ammatinvaihtoa?
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Tuossa tänään Turusta Jyväskylään ajellessa pistäydyttiin Jämsän shellillä.

GO! Kinkku-cheddar kolmioleipä maksoi 4,5e! Mitä fittua! Oli vielä kuivunut.
 

12961

Jäsen
Tuossa tänään Turusta Jyväskylään ajellessa pistäydyttiin Jämsän shellillä.

GO! Kinkku-cheddar kolmioleipä maksoi 4,5e! Mitä fittua! Oli vielä kuivunut.

Noniin, Turkuhallissa saat 0.33l tölkin batteryä samaan hintaan. Melko jäätävää!
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Sähkölaskuissa maksan nykyään enemmän siirrosta kuin itse tuotteesta. Tuotteen myy Haminen energia ja sen tuo Vattenfall.

No eiköhän tuo liene kaikilla sama homma. Haluaisin kyllä nähdä sen tyypin, joka maksaa itse sähköstä enemmän kuin siirrosta ja kuulla perustelut tälle.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
GO! Kinkku-cheddar kolmioleipä maksoi 4,5e! Mitä fittua! Oli vielä kuivunut.

Näihin samoihin hintoihin päästään Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Tai itseasiassa nokitetaan vielä hiukan. Porttien 23,24 ja 25 läheisyydessä oleva pieni kaffela pyytää jostain muna-anjovis-sämpylästä leppoisat 5,40 E. Puolen litran limonaadi myydään "kohtuulliseen" 3 euron hintaan.
Nälkäinen lomamatkailija päättää vielä ravita itseään ennen lentoa Teneriffalle, kun kuitenkin menee tunnin verran ennen kuin koneessa mättö eteen lyödään, joten lunastaa tuon yhdistelmän hintaan 8,40 €.
Toki tuossa pätee jälleen kuuluisa "ei se ole tyhmä, joka pyytää vaan se joka maksaa", mutta jotain järkeä voisi noissa hinnoissa olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös