Kallista... elämä on!

  • 626 803
  • 2 493

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
dingus kirjoitti:
Kaikenlaisia autoja sitä nykyisin rahalla saakin. Oliko kallis?

Se on varmaan samalta valmistajalta kuin Ressun koirankoppi -Sopwith Camel; senkin kellarista löytyy uskomattomia asioita. Siis jokin englantilainen erikoismalli?
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
krobbe kirjoitti:
Entä kuka hoitelee muijas?

Hep!

Tuohon pesunestehommaan vielä, että nykyään tuskin maksaa vaivaa blandailla itse kelejen mukaisia liuoksia, se marketista saatava -20 kestävä staffi kun kestää kokemusteni mukaan tuntuvasti enemmän kylmää, ja nykyaikaisen auton säiliöön mahtuu helposti koko kannu. Oma autoni oli vielä niin nokkela, että ymmärsi itse varoittaa kuskia siitä, että kyseinen muhju on vähissä. Sitten se nielaisikin 4,5 litraa pesunestettä kitusiinsa.

Joskus olen nähnyt huoltoasemalla mittarin, josta pissapoika tankataan samaan tapaan kuin bensatankki. Se on silkkaa nerokkuutta, saa ainakin säiliön täyteen eikä jää edes sitä muovikannua jätteeksi. Litrahinnasta en kyllä tiedä.

Kallista on esimerkiksi SkiExpon pääsyliput, 12 euroa. Kyseessä on kuitenkin ihan puhtaasti mainos- ja jälleenmyyntitapahtuma. Sopiva hinta olisi mielestäni 3-5 euroa.
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Kyllä nuo bussiliput kohtalaisen kalliiksi tulee, varsinkin jos useammin matkustaa.
Meiltä kaupunkiin on 2,80e suuntaansa, tosin matkaa kertyy n. 10 km.

Viime aikoina olen aika paljon matkustanut pidempiä matkoja entiseen kotikaupunkiini.
Viimeksi jouduin tulemaan osan matkaa pikavuorolla kun muut ei joka päivä kulje. Jäin ihmettelemään lipun hintaa, siihen jos lisää pari euroa niin pääsisi vakiovuorolla reilu 50 km pidemmän matkan.
Jatkossa siis välttelen pikavuoroja, ei haittaa vaikka joutuu autossa istumaan pidempään.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Schwalbe kirjoitti:
Kallista on esimerkiksi SkiExpon pääsyliput, 12 euroa. Kyseessä on kuitenkin ihan puhtaasti mainos- ja jälleenmyyntitapahtuma. Sopiva hinta olisi mielestäni 3-5 euroa.
SkiExpo kieltämättä on kyllä pelkkä mainostapahtuma, mutta eikö messujen tarkoitus yleisestikin ole esitellä uusia tuotteita? Aika vähän siellä kyllä on esillä mitään mullistavaa, lähinnä snoukkapellejen muotinäytöksiä. Maastohiihdosta kiinnostuneelle 12 euroa on liikaa esillä olevaan tavaramäärään nähden, mutta kun perjantaina pääsi kaksi opiskelijaa yhden opiskelijalipun hinnalla, niin piti käydä kiertelemässä. Silloin hinta oli 4 euroa/lärvi, mikä on lähempänä asiallista hintaa.

Toisaalta jos talven aikana satsaa esim. tuhat euroa hiihtoharrastukseen, on kahdeksan euron säästö aika mitätön. Mutta saapa silläkin vaikka palan jotain perusvoidetta.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kävin äsken lähikaupassani (ihan tavallinen ruokakauppa).

Edelläni oli keski-ikäinen ihan sutjakan oloinen ja tyylikäs nainen. Aloin kiinnittää tarkempaa huomiota, kun ostoskärryistä ei tahtonut tavarat millään loppua. Hihnalle tuli ihan tavallisia peruselintarvikkeita toisensa jälkeen. Alkoholia, tupakkaa, 10kg sisäfilettä, kestokulutustavaroita tms. yksittäistä hinnannostajaa en nähnyt joukossa ollenkaan. Sivusilmällä kuikuiltuani uskon, että tuskin mitään eksoottisempaa juhla-ateriaakaan niistä saisi valmistettua. Kun loppusumma piirtyi näytölle, kelailin sitä varmasti samantapaisin ilmein kuin Hannu Jortikka Tukion varaluistimien varaluistimia. Myyjän vielä ilmoittaessa saman summan olin varmasti lentää perseelleni; 158,06e! Siis mitä vittua?!

Ollaan Ms.Foxien kanssa joskus taidettu päästä samansuuruisiin kauppalaskun loppusummiin, mutta kyseessä on ollut lähinnä joku "kuiva-ainevarastojen" täydennys, jota ollaan vielä höystetty parilla olut-/siiderikorilla. Näitä täydennyskeikkoja on yleensä 2-4kpl vuodessa. Korostan edelleen sitä, että noissa tänään näkemissäni ostoskärryissä oli aivan tavallisia peruselintarvikkeita, jollaisia käydään ostamassa ihan viikottain. Kerran pari viikossa tuollainen satsi ruokaa, jota vielä joskus höystetään vähän naapurikaupan viineillä tai vähän väkevämmällä, niin eipä ihme, jos kauppias itse lähettelee joulukortteja tms. Sellainen tonni kuussa pelkkään lähikauppaan... Pitää siinä vissiin olla tulotkin kohdillaan. Harmi, etten huomannut parkkipaikalla katsoa, että millaiseen city-maasturiin tai muuhun kauppakassiin rouva mahtoi niitä ostoksiaan lastata.

Elämä on...

PS. omien ostosteni loppusumma oli 22,17e. Sellainen suht normaali kauppalaskun loppusumma omalla kohdallani. Nyt hintaa hieman nostivat eksoottisemmat thai-mausteet ja tölkillinen Kommodori-olutta.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Valkosipulichibatta S-marketista, 3,25€. Aika hintavaa, mutta oli se kyllä hyvääkin. Käytiin ostamassa aamupalaa, lasku yhteensä noin 12 euroa. Onneksi ei tule kotona laitettua ruokaa kuin kerran pari viikossa, en tiedä miten rahat riittäis kauppareissuihin.
 

Jokke

Jäsen
Kyllä tuollainen 100-200 egeä menee joka viikonloppu kauppaan kun ostetaan peruselintarvikkeita. Siihen sitten päälle vielä vaate ynms ostokset. Eli ei tuo mainitsemasi summa mikään ihmeellinen ole.

Joskus tuo menee lähikauppaan ja joskus johonkin kauppakeskukseen, sillä ei ole niin väliä. Yleensä vaatii yhden täydennyskierroksen viikolla jos vaan suinkin ehtii.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Jokke kirjoitti:
Kyllä tuollainen 100-200 egeä menee joka viikonloppu kauppaan kun ostetaan peruselintarvikkeita. Siihen sitten päälle vielä vaate ynms ostokset. Eli ei tuo mainitsemasi summa mikään ihmeellinen ole.

Joskus tuo menee lähikauppaan ja joskus johonkin kauppakeskukseen, sillä ei ole niin väliä. Yleensä vaatii yhden täydennyskierroksen viikolla jos vaan suinkin ehtii.
Sinulla taitaa olla suuri perhe, tai sitten olet vain kova syömään? Vietettiin tuossa viikonloppu mökillä tuttavaperheen kanssa ja yhteensä kauppaan meni n. 78€ ruokatarvikkeisiin sis. vaimojen siiderit 8plo. Jouduttiin ostamaan myös sellaisia tarvikkeita, joita normaalisti kotona onkin. Bisseä oli korillinen entuudestaan, mutta senkin hinta oli vain 14,90€. Syötiin tosi hyvin ja ruokaa jäi ylikin ihan reilusti. Lauantain kruunasi itse loimutettu lohi, joka kaupan tiskiltä ostettuna olisi maksanut n. 30-40€ ja olisi maistunut pahalle.

En voi edes kuvitella, minkä läjän sapuskaa ja juomaa olisi saanut 200 egellä.

edit. porukka oli siis neljä aikuista ja kolme lasta.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä, olettekos koskaan kiinnittäneet huomiota siihen, että yleensä kaikki pesuaineet keittiöstä kylpyhuoneen kautta pyykkitupaan loppuvat aina samaan aikaan. Siihen kun lisää myös shampoot, hoitoaineet, suihkusaippuat, dödöt, naisilla "kuukkelikrääsän", miehillä partaterät ja -vaahdon, jotka nekin yleensä loppuvat, tai ainakin ovat ostoslistalla samaan aikaan, niin loppusummasta tulee yllättävän suuri. Ja koska kaikki yleensä ostetaan jokseenkin samaan aikaan, loppuvat ne seuraavankin kerran yhtä aikaa. Siinä ei 50€ välttämättä riitä, kun eritellään pelkästään puhtaanapitotuotteet laskusta.

Harva kai kulkee paskaisena tai pitää himan likaisena siitä syystä, että puhtaanapito tulee niin kalliiksi.

Suomessa kaikki on niin saatanan kallista. Aivan kaikki.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jukan takahiukset kirjoitti:
Lauantain kruunasi itse loimutettu lohi, joka kaupan tiskiltä ostettuna olisi maksanut n. 30-40€ ja olisi maistunut pahalle.
Pointti taitaakin olla siinä, että tuo Mr. Foxin esimerkkirouva ja monet muut eivät loimuta lohiaan tai tee muita vastaavia temppuja itse, vaan maksavat valmiista. Itse ostan joskus chililohta omiksi tarpeikseni jonkun muutaman sentin kylkipalan, hintaa tuollaiselle tulee joku 4-5 euroa. Tuollaisia ja joitain rapuja yms. jos ostelee normiperheelle, alkaa hintaa kertyä. Chili- tai pestolohi ei muuten ole ollenkaan pahaa kaupasta ongittuna, tuskin muutkaan loimulohet.

Meillä menee n. satanen viikossa kahden aikuisen ja yhden lapsen sapuskoihin. Jos perheessä on normaaliruokaiset vanhemmat ja vaikka lukioikäiset pojat, paukkuu kaksi sataa aivan varmasti, ellei leivo ja tee ruuista suurinta osaa alusta saakka.
 

Erik Loka

Jäsen
Schwalbe kirjoitti:
Hep!
Kallista on esimerkiksi SkiExpon pääsyliput, 12 euroa. Kyseessä on kuitenkin ihan puhtaasti mainos- ja jälleenmyyntitapahtuma. Sopiva hinta olisi mielestäni 3-5 euroa.

Mutta sillä lipulla pääsikin kolmille messuille (digi, ski, board). Joten kyllä ymmärrän ja hyväksyn tuon lipunhinnan täysin. Tosin harvaa ne kaikki kolme messua kiinnostaa. Kuten ei kiinnostanut minuakaan.
 

Tuamas

Jäsen
Kyllä kaipaa Suomen elintarvikehintoja ja joitakin tiettyjä tuotteita, täällä Briteissä tuo ruoka on yleisesti ottaen vähintään saman hintaista ja monessa käyttämässäni tuotteessa hintaa on jo aika runsaasti suomea enemmän.
Esimerkiksi kunnon perinteistä Metwurstia ei tunnu löytyvän kuin Lidlistä ja liha sekä leivänpäälliset ovat yleisesti ottaen suomea kalliimpia.
Toki jos ostaa niitä halvimpia mahdollisia kauppojen omia brändejä, niin voi saada jotakin samaan hintaan kuin suomessa.

Sen lisäksi asuminen ja kännykän käyttäminen on aivan älyttömästi kalliimpaa kuin suomessa.

Ja tuohon ruokaostoksien päivittelyyn, vielä kun meillä vanhempieni luona asui vielä koko sisarusparvi oli ruokalasku vähintään tuon pari sataa euroa viikossa, vaikka äitini käytännössä kaikki ruuat itse valmistaakin. Tähän toki vaikuttaa olennaisesti se, että perheemme on varsin iso. Mutta isommalle porukalle ei tuommoinen pari sataa euroa ole mitenkään ihmeellinen summa viikon ruokaostoksiin.
 

scholl

Jäsen
BoredOldLadyn mainitsemat pesuaineet ja hammastahnat ja muut moskat ovat siinä mielessä erikoisia, että ne muuttuvat vittumaiseksi silloin, jos ovat loppu. Eikä niitä muista ostaa melkein koskaan, jos käy esim. ruokaostoksilla. Niinpä olen ihmetellyt sitä, miksei esim. hammastahnoja myydä sixpackeissa, jolloin niitä saisi kerralla läjän. Irrallisia pieniä paketteja on turhan hankalaa hankkia. No joka tapauksessa itse ostan hyvin pitkälti noita isomman määrän kerralla joskus, kun muistan. Silloin se on hoidettu kertarysäyksellä taas pitkäksi aikaa ilman huolta, että loppuisivat kesken. Onneksi tosin on kylpyhuoneessa sen verran paljon kaappitilaa, että sinne mahtuukin latomaan.

Pidän tosiaan hyvin erikoisena sitä, ettei hammastahnoissa tai suihkusaippuoissa ole järeitä monipakkauksia kun taas esim. hilloja kuluttajan on pakko ostaa jumalattomasti kerralla. Tarvipa esim. kerran vuodessa mansikkahilloa niin joudut rankaisemaan kilon pönikän Dronningholmia, mikä on varmasti vanhentunut silloin vuoden päästä, kun sitä uudelleen tarvitsisit. Sama koskee kaikkia muita hilloja.

Loimulohesta tuli mieleeni se, että useimmille se itseloimuttaminen veisi kyllä kamalasti aikaa ja tulisi kalliiksi. Itse olen ainakin tyytyväinen Stockan herkun loimuloheen. Ostan aina kerralla niitäkin useampia. Siis ostan parin loimulohifileen paketteja pari kolme ja niihin tulee sellaisia keskipaloja, mutta suoria. En diggaa päädyistä, enkä siitä, ettei lohta osata leikata tasaisiksi. Kala on kuulemma terveellistä ja kun tuo lohi ei nyt niin ihmeellistä safkaa sinänsä ole niin aika usein pakastan sen loimulohen. Sitten kun haluaa hyvää perusiltamättöä kun tulee vaikkapa salilta yhdeksän maissa niin mikron sulatusteholla sulattaa ne (2kpl, n. 600g) ja valmistaa kookosmaidossa pannunnäköisessä korkealaitaisessa systeemissä. Ei mitään gourmetia, mutta tuskin loimulohen tarvitsee ollakaan. Se on perusmoskaa. Jos menee ehkä mahdollisesti heikommaksi, kun sen pakastan niin sowhat.

Ketjun aihe on kalliissa asioissa ja täytyy kyllä mainita, että Kasarmintorin alla oleva Carpark on kallis. Pysäköinti maksaa 1€/12min eli femman tunti ja mesta on periferiassa. Siis oikeasti jopa kalliimpi kuin ydinkeskustan mestat (Forum 9min/50c, Stocka 20min/1€ muistaakseni). Aivan uskomatonta tuossa vertailussa. Ymmärrän, että esim. NK:n yhteydessä oleva Parkaden veloittaa 60sek/tunti sijaintinsa takia, mutta tuo Kasarmintorin parkin hinta on aivan naurettavaa kusetusta.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Korjataan schollia sen verran, että se on nimenomaan Kasarmitori ilman ännää.

Stockalla tosiaan pari tuntia parkkia sen kymmenisen euroa. Ja ahdas halli kaiken lisäksi.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
scholl kirjoitti:
Ketjun aihe on kalliissa asioissa ja täytyy kyllä mainita, että Kasarmintorin alla oleva Carpark on kallis. Pysäköinti maksaa 1€/12min eli femman tunti ja mesta on periferiassa. Siis oikeasti jopa kalliimpi kuin ydinkeskustan mestat (Forum 9min/50c, Stocka 20min/1€ muistaakseni). Aivan uskomatonta tuossa vertailussa. Ymmärrän, että esim. NK:n yhteydessä oleva Parkaden veloittaa 60sek/tunti sijaintinsa takia, mutta tuo Kasarmintorin parkin hinta on aivan naurettavaa kusetusta.
Samaa on tullut ihmeteltyä kerta jos toinenkin. En muista paljon Kasarmitorin parkin kuukausimaksu on, mutta selvästi enemmän kuin esim. Yrjönkadun Carpark , jota näytettäisiin myyvän 61 e/kk.

Silloin kun toi Kasarmitorin halli valmistui asuin siinä viereisessä talossa ja mulle tarjottiin jotain ihmeen parkkiosaketta. Enpä muista senkään tarkkaa hintaa, mutta pienen yksiön sillä olisi saanut ko. alueelta eli kuusinumeroinen summa.
 

scholl

Jäsen
Mietsuslav kirjoitti:
mutta selvästi enemmän kuin esim. Yrjönkadun Carpark , jota näytettäisiin myyvän 61 e/kk.

Puhutko nyt jostain ihme yöaikakuukausimaksusta? Eiköhän jokaisessa parkkitalossa tuolla normikuukausimaksu ole joku pari sataa + alv. Yöaikakortti ei hyödytä edes lähitalossa asuvia elleivät jaksa ryysiä duuniin joka aamu kukonlaulun aikaan.

Korjataan mikseä sen verran, että hänen mainitsemat Stockan hinnat ovat paskapuhetta.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
scholl kirjoitti:
Puhutko nyt jostain ihme yöaikakuukausimaksusta? Eiköhän jokaisessa parkkitalossa tuolla normikuukausimaksu ole joku pari sataa + alv. Yöaikakortti ei hyödytä edes lähitalossa asuvia elleivät jaksa ryysiä duuniin joka aamu kukonlaulun aikaan.

Korjataan mikseä sen verran, että hänen mainitsemat Stockan hinnat ovat paskapuhetta.

Korjataan sen verran, että about kaksi ja puoli tuntia, lasku yhdeksän euroa.
 

scholl

Jäsen
mikse kirjoitti:
Korjataan sen verran, että about kaksi ja puoli tuntia, lasku yhdeksän euroa.

Niin se muuttuu 2 tunnin jälkeen 12 minuutin frekvenssiksi. Siis ideahan on se tuossa lyhyemmän parkkiajan suhteellisesti halvemmassa hinnassa on se, että tavaratalo saisi enemmän kassavirtaa, kun heille tuo autonsa ne, jotka tavaratalossa tekevät ostoksensa, mitkä taas ovat useimmiten kahdessa tunnissa suoritettuja. Siksi 0-2 tuntia hinnoittelu 20min/€ eli 2 tuntia 6 euroa. Tämän jälkeen alkaa maksamaan jokaiselta tusinaminsalta euron eli sinun tapauksessasi max 2h36min pysäköinti.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Erik Loka kirjoitti:
Mutta sillä lipulla pääsikin kolmille messuille (digi, ski, board). Joten kyllä ymmärrän ja hyväksyn tuon lipunhinnan täysin.

Niin, jos nuo kaikki haluaa oikeasti nähdä, niin sitten hinta on ihan käypä; neljä euroa per messut. Mutta vaikkapa ski- ja boardexpon irroittaminen on sama erottaisi moottori- ja purjevenemessut eri tapahtumikseen, siinä olisi taas hieno syy nostaa hintoja.

Kallista on myös hyvänhajuinen deodorantti, 29 euroa per tikku. Toki esim. Lidl:stä saa varmasti alle eurolla jonkunlaista myrkkyä, joka haisee hieman hikeä siedettävämmälle, mutta silti. Kallillta tuntuu merkkituotteet.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Schwalbe kirjoitti:
Kallista on myös hyvänhajuinen deodorantti, 29 euroa per tikku. Toki esim. Lidl:stä saa varmasti alle eurolla jonkunlaista myrkkyä, joka haisee hieman hikeä siedettävämmälle, mutta silti. Kallillta tuntuu merkkituotteet.

Juu se on kyllä jännä asia tuo kysynnän hintajousto. Kyllä se tippuu se kysyntä jos hinnoittelevat itsensä pihalle. Kunnon laatudödöistä kyllä saa tosiaan pulittaa itsensä kipeeksi, mutta toisaalta mikä on siedettävä hinta pimpistä? Koska ilman kunnon dödöä ei lohkea. Tai ei ainakaan yleensä.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
avatar kirjoitti:
Kunnon laatudödöistä kyllä saa tosiaan pulittaa itsensä kipeeksi, mutta toisaalta mikä on siedettävä hinta pimpistä? Koska ilman kunnon dödöä ei lohkea. Tai ei ainakaan yleensä.

Itse (vaikka en irtopimperoa metsästäkään) olen päätynyt seuraavanlaiseen kustannustehokkaaseen ratkaisuun hajustepuolella; Nivean dödö abt. 4€. Peittää kaiken paskan alleen erittäin hyvin, eikä ole pettänyt ainakaan minulla. Siihen sitten hajusteena lisäksi jotain kallista ja laadukasta partavettä.(vaikka ei parta kasvakaan) Tuoksu on voimakkaampi kuin dödössä ja näin kisumirrit tietää että olet laatujamppa, koska käytät laatutuotteita.

Tällä siis säästää sen dödön 25€ jos jostain syystä käyttää kallista dödöä ja kallista partavettä.

Tämän elämää suuremman vinkin saa kopioida niksi-pirkkaan ken tahtoo tällä vaurastua. Paaaaaljion hauskoja naamoja just tähän..
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Jeihki kirjoitti:
Tämän elämää suuremman vinkin saa kopioida niksi-pirkkaan ken tahtoo tällä vaurastua. Paaaaaljion hauskoja naamoja just tähän..

Niin no itse myöskin olen lopettanut vonkaamisen lähes tyystin, mutta kuhan vain tylsistyneenä murjaisin huonon jutun taas, mutta tuosta niksipirkasta vielä sen verran, että itsekin omaan nyt nivean dödön kun se pitää melko hyvin ja on neutraali eikä tosiaan maksa kuin sen nelisen ecua. Kaappi kun on täynnä faijan lentokentiltö köijäämiä laatupartavesiä.
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
avatar kirjoitti:
Niin no itse myöskin olen lopettanut vonkaamisen lähes tyystin, mutta kuhan vain tylsistyneenä murjaisin huonon jutun taas, mutta tuosta niksipirkasta vielä sen verran, että itsekin omaan nyt nivean dödön kun se pitää melko hyvin ja on neutraali eikä tosiaan maksa kuin sen nelisen ecua. Kaappi kun on täynnä faijan lentokentiltö köijäämiä laatupartavesiä.

Juuri näin. Ja taas säästyi pitkä penni asuntolainaa varten sanoi Lapinlahden linnut aikanaan.

Sen verran asiaa, että en olisi uskonut tuota Nivean toimivuutta jos en olisi itse aikanaan kokeillut. Itsekin käytin ennen jotain aivan saatanan kallista töötöranttia ja siihen päälle sitten piluiltoina vielä saman merkkistä partavettä. Sitten totesin että eihän siinä ole mitään järkeä. Sama kuin laittaisi lauantaimakkaran päälle lauantaimakkaraa...
 

Andrei

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uudet, Nissanin alkuperäiset pölykapselit (kyllä, pölykapselit, ei aluvanteet):

50 euroa....kappale. Että semmoista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös