BoredOldLadyn mainitsemat pesuaineet ja hammastahnat ja muut moskat ovat siinä mielessä erikoisia, että ne muuttuvat vittumaiseksi silloin, jos ovat loppu. Eikä niitä muista ostaa melkein koskaan, jos käy esim. ruokaostoksilla. Niinpä olen ihmetellyt sitä, miksei esim. hammastahnoja myydä sixpackeissa, jolloin niitä saisi kerralla läjän. Irrallisia pieniä paketteja on turhan hankalaa hankkia. No joka tapauksessa itse ostan hyvin pitkälti noita isomman määrän kerralla joskus, kun muistan. Silloin se on hoidettu kertarysäyksellä taas pitkäksi aikaa ilman huolta, että loppuisivat kesken. Onneksi tosin on kylpyhuoneessa sen verran paljon kaappitilaa, että sinne mahtuukin latomaan.
Pidän tosiaan hyvin erikoisena sitä, ettei hammastahnoissa tai suihkusaippuoissa ole järeitä monipakkauksia kun taas esim. hilloja kuluttajan on pakko ostaa jumalattomasti kerralla. Tarvipa esim. kerran vuodessa mansikkahilloa niin joudut rankaisemaan kilon pönikän Dronningholmia, mikä on varmasti vanhentunut silloin vuoden päästä, kun sitä uudelleen tarvitsisit. Sama koskee kaikkia muita hilloja.
Loimulohesta tuli mieleeni se, että useimmille se itseloimuttaminen veisi kyllä kamalasti aikaa ja tulisi kalliiksi. Itse olen ainakin tyytyväinen Stockan herkun loimuloheen. Ostan aina kerralla niitäkin useampia. Siis ostan parin loimulohifileen paketteja pari kolme ja niihin tulee sellaisia keskipaloja, mutta suoria. En diggaa päädyistä, enkä siitä, ettei lohta osata leikata tasaisiksi. Kala on kuulemma terveellistä ja kun tuo lohi ei nyt niin ihmeellistä safkaa sinänsä ole niin aika usein pakastan sen loimulohen. Sitten kun haluaa hyvää perusiltamättöä kun tulee vaikkapa salilta yhdeksän maissa niin mikron sulatusteholla sulattaa ne (2kpl, n. 600g) ja valmistaa kookosmaidossa pannunnäköisessä korkealaitaisessa systeemissä. Ei mitään gourmetia, mutta tuskin loimulohen tarvitsee ollakaan. Se on perusmoskaa. Jos menee ehkä mahdollisesti heikommaksi, kun sen pakastan niin sowhat.
Ketjun aihe on kalliissa asioissa ja täytyy kyllä mainita, että Kasarmintorin alla oleva Carpark on kallis. Pysäköinti maksaa 1€/12min eli femman tunti ja mesta on periferiassa. Siis oikeasti jopa kalliimpi kuin ydinkeskustan mestat (Forum 9min/50c, Stocka 20min/1€ muistaakseni). Aivan uskomatonta tuossa vertailussa. Ymmärrän, että esim. NK:n yhteydessä oleva Parkaden veloittaa 60sek/tunti sijaintinsa takia, mutta tuo Kasarmintorin parkin hinta on aivan naurettavaa kusetusta.