Kallista... elämä on!

  • 625 009
  • 2 482

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Favor kirjoitti:
Mutta tällä kertaa ihmettelen bussilippun hintaa. Lahdessa irrallisena ostettu bussilippu maksaa vaatimattomat 2.6e! Ihan järkyttävän kallista.
Sama kuin Lappeenrannassa. Ihan törkee hinta. Itsellä on opiskelijan 44 kerran kortti hintaan 44 euroa, mikä on ihan hyvä hinta jo. Voimassa 3kk. Kahteen kuukauteen suunnilleen riittää kun henkilöautolla pääsen aina silloin tällöin kouluun ja takaisin.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Litran pullo Lasolia Luvian Essolla 6.10 euroa! Siis mitä vittua? Litran pullo yli 36 markkaa. Imeköön mun puolesta.. Porin Talousmarkasta 5 litraa jotain Blue-juttua 3.75 Euroa. Paljon halvempaa eikä varmaan jäädy eikä ole muutenkaan huonompaa. Toi litran Lasol oli vielä vuosi sitten 4.20 ekeä ja jäi silloinkin ostamatta!
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Wrighter kirjoitti:
Litran pullo Lasolia Luvian Essolla 6.10 euroa! Siis mitä vittua? Litran pullo yli 36 markkaa. Imeköön mun puolesta.. Porin Talousmarkasta 5 litraa jotain Blue-juttua 3.75 Euroa. Paljon halvempaa eikä varmaan jäädy eikä ole muutenkaan huonompaa. Toi litran Lasol oli vielä vuosi sitten 4.20 ekeä ja jäi silloinkin ostamatta!

Koittaa kunnon deekuille/pesusienille kovat ajat kun korvikealkoholitkin maksavat melkein saman verran kuin normaalit.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Speedye kirjoitti:
Koittaa kunnon deekuille/pesusienille kovat ajat kun korvikealkoholitkin maksavat melkein saman verran kuin normaalit.

Ja ranskanleivänhinta tuohon vielä päälle. Tosin tosi deekuhan juo lasolit raakana, eikä suodata leivän läpi.
 

scholl

Jäsen
Wrighter kirjoitti:
Litran pullo Lasolia Luvian Essolla 6.10 euroa! Siis mitä vittua? Litran pullo yli 36 markkaa.

Juu tuo on tosiaan kallista. Itse muistan, että joskus markka-aikana tuon olisi saanut 20 markalla. Eikä siitä ole niin hirveän kauan aikaa.

Itse ostin eilen Shellin valmista moskaa, joka on -20C (eli ei tiivistettä). Kahden litran pönikkä 47kr. Olisin mieluusti ostanut litran pönikän, mutta sellaisia ei ollut, joten nyt joutuu ajamaan tuollainen kannu messissä. Mielestäni se on kuitenkin liian vahvaa moskaa - varsinkin kun tänne ei ole tulossa noin kovia kelejä (nyt nollassa ja ensi viikolla taas >10C) ja se haisee niin vahvalta kun sitä tuulilasiin suihkuttaa. Niinpä laitoin vain litran ja ehkä enemmän vettä.
 

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
scholl kirjoitti:
Juu tuo on tosiaan kallista. Itse muistan, että joskus markka-aikana tuon olisi saanut 20 markalla. Eikä siitä ole niin hirveän kauan aikaa.

Itse ostin eilen Shellin valmista moskaa, joka on -20C (eli ei tiivistettä). Kahden litran pönikkä 47kr. Olisin mieluusti ostanut litran pönikän, mutta sellaisia ei ollut, joten nyt joutuu ajamaan tuollainen kannu messissä. Mielestäni se on kuitenkin liian vahvaa moskaa - varsinkin kun tänne ei ole tulossa noin kovia kelejä (nyt nollassa ja ensi viikolla taas >10C) ja se haisee niin vahvalta kun sitä tuulilasiin suihkuttaa. Niinpä laitoin vain litran ja ehkä enemmän vettä.

Eilen paikallisesta Minimanista 5l astia kanssa tommosta miksattua kamaa (raja siis -20C) 2,5 euroa. Auton kaikenlaiset nesteet tuntuvat olevan halvimmillaan nykyään marketeissa - ei alan putiikeissa.
 

scholl

Jäsen
OikeaPakki kirjoitti:
Eilen paikallisesta Minimanista 5l astia kanssa tommosta miksattua kamaa (raja siis -20C) 2,5 euroa. Auton kaikenlaiset nesteet tuntuvat olevan halvimmillaan nykyään marketeissa - ei alan putiikeissa.

Myydäänkö marketeissa litran pöniköitä? 5l on aivan liian iso. Toisaalta markettiin ajaminenkin maksaa ja sieltä ei saa sitä pelkkää vettä siihen, jos haluaa laittaa hieman vettä sisään. Ja sitten ei käy bensiksen kortti sinne. Se aiheuttaa melkoisia kirjanpidollisia lisähommia, joten periaatteessa vaikka maksaisi 5 senttiä niin ei maksa vaivaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
scholl kirjoitti:
Myydäänkö marketeissa litran pöniköitä? 5l on aivan liian iso.
Ei varmaan pitäisi edes kysyä, mutta onko sun auto niin pieni tiloiltaan ettei tuollaista pönikkää mahdu kyytiin? Onhan se toisaalta perseestä jos tuollainen on autossa mukana, kun voi täyttää sen säiliön silloin kun se tyhjenee, eikä tarvitse joka kerta ostaa uutta litran pönikkää.
 

scholl

Jäsen
Trenchtown kirjoitti:
Ei varmaan pitäisi edes kysyä, mutta onko sun auto niin pieni tiloiltaan ettei tuollaista pönikkää mahdu kyytiin? Onhan se toisaalta perseestä jos tuollainen on autossa mukana, kun voi täyttää sen säiliön silloin kun se tyhjenee, eikä tarvitse joka kerta ostaa uutta litran pönikkää.

En halua pitää autossa mitään mahdollisesti vuotavaa, liikkuvaa tai kaatuvaa pönikkää. Yleensä jos se tyhjenee niin haluan kaataa samalla sinne vettä. Eli autonkurvaus lähihuoltamon pihaan, litra lasolia kehiin ja hieman vettä.

Sama juttuhan se on monissa ruokakaupan tuotteissa. Myydään liian isoja paketteja. Olen jo pitkään halunnut ostaa niitä 30g Kellogg's paketteja, mutta niitä ei myydä marketeissa. Myyvät pakkauksia, mitkä riittävät koko suvulle kymmeneksi vuodeksi.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viime viikolla tuli vierailtua Saksassa (Rostockissa). Kaupassa ollessa tuli ikävä olo kun muisteli Suomen hintoja. Litran tölkki punaviiniä 69c. Siis halvempaa kuin maito Suomessa (okei Lidlistä saa 55c maitolitran) monessa paikkaa.

Muutenkin ällistelin meininkiä kyseissä kaupassa (Kaufland). Käytävällä oli viinitarjoilu. Olihan se tarjoilija ihmeissään kun selvitettiin että ei Suomessa tämmöinen onnistu. Tästä kyseisestä viinitarjoilupaikasta viisi metriä eteenpäin oli toinen tarjoilupiste missä sai erilaisia väkeviä tuotteita ilmaiseksi juotavaksi. Itsehän toki maistoin Larsenin V.S.O.P. Konjakkia (sini & mustaetikettistä).
 

J.Petke

Jäsen
Rixa kirjoitti:
Viime viikolla tuli vierailtua Saksassa (Rostockissa). Kaupassa ollessa tuli ikävä olo kun muisteli Suomen hintoja. Litran tölkki punaviiniä 69c. Siis halvempaa kuin maito Suomessa (okei Lidlistä saa 55c maitolitran) monessa paikkaa.

Muutenkin ällistelin meininkiä kyseissä kaupassa (Kaufland). Käytävällä oli viinitarjoilu. Olihan se tarjoilija ihmeissään kun selvitettiin että ei Suomessa tämmöinen onnistu. Tästä kyseisestä viinitarjoilupaikasta viisi metriä eteenpäin oli toinen tarjoilupiste missä sai erilaisia väkeviä tuotteita ilmaiseksi juotavaksi. Itsehän toki maistoin Larsenin V.S.O.P. Konjakkia (sini & mustaetikettistä).

Kyllä olisi tämänlainen tarjoilu paikallaan Lauantai aamuisin Prismaankin. Eipä olisi vaikeuksia vaimoillakaan saada miestään mukaan ostoksille. Tosin jos ministeri Haatainen tästä kuulisi niin syntyisi jälleen elämää suurempi selkkaus. Suomeen halutaan eurooppalaiset juomatavat joten mitä tehdään? Alennetaan kirkkaiden hintoja reilusti ja viinin hinta pysyy melkein ennallaan. Näinhän se homma toimii. Ja sitten vielä kehdataan ihmetellä kun ihmiset juovat kirkkaita enemmän.

Menin tässä taannoin hakemaan talonkirjaotetta isännöintifirmalta, hintaa kyseiselle A4:selle tuli 8euroa, ihan hyvä hinta yhdestä paperista.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
scholl kirjoitti:
Mielestäni se on kuitenkin liian vahvaa moskaa - varsinkin kun tänne ei ole tulossa noin kovia kelejä (nyt nollassa ja ensi viikolla taas >10C) ja se haisee niin vahvalta kun sitä tuulilasiin suihkuttaa. Niinpä laitoin vain litran ja ehkä enemmän vettä.



Se haju tulee niistä "paska-aineista" mitä noissa valmiissa pesunesteissä on. Halvimmissa on nykyään metanolia yms "kivaa". Itse lotraan Lasolin kirkkaasta oman seoksen, joka on about 50/50. Ei haise juuri miltään verrattuna valmiisiin eikä jäädy kovallakaan pakkasella.
 

scholl

Jäsen
Onko joku ihmetellyt sitä, että määräaikaishuoltojen yhteydessä veloitetaan aina lasinpesunesteestä? Se on uskomatonta. Asiakas ei saa itse päättää, missä ja koska sen tankin täyttää. Samanaikaisesti bensatankkia ei täytetä. Ihmeellinen logiikka. Viimeksi kokeilin asiaa huvikseni ja täytin edellisenä iltana lasinpesunestesäiliön ja silti yllätys yllätys oli saatu laskuun litran verran sitä lasinpesunestettä. No vitutuksella kassan kautta ulos.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
scholl kirjoitti:
Onko joku ihmetellyt sitä, että määräaikaishuoltojen yhteydessä veloitetaan aina lasinpesunesteestä? Se on uskomatonta. Asiakas ei saa itse päättää, missä ja koska sen tankin täyttää. Samanaikaisesti bensatankkia ei täytetä. Ihmeellinen logiikka. Viimeksi kokeilin asiaa huvikseni ja täytin edellisenä iltana lasinpesunestesäiliön ja silti yllätys yllätys oli saatu laskuun litran verran sitä lasinpesunestettä. No vitutuksella kassan kautta ulos.
Asialliset liikkeet kysyvät ennen huoltoa että lisätäänkö nesteet ja vaihdetaanko polttimot. Tai no, asialliset ja asialliset... Bilia.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
scholl kirjoitti:
Viimeksi kokeilin asiaa huvikseni ja täytin edellisenä iltana lasinpesunestesäiliön ja silti yllätys yllätys oli saatu laskuun litran verran sitä lasinpesunestettä. No vitutuksella kassan kautta ulos.
Mitä suurimmalla todennäköisyydellä tuo lasinpesuneste, joka säiliössäsi oli huollosta ulos ajaessasi oli itse täyttämääsi.

Itse olen testaillut noita merkkihuoltopaikkoja. Määräaikaishuoltojen aikana olen tahallaan jättänyt kertomatta jostain viasta joka pitäisi huoltokirjan mukaan kuulua tarkistettaviin kohteisiin. Kaksi kertaa olen tämän testin tehnyt ja kaksi kertaa vika on ollut korjaamatta, kun olen auton hakenut. Bongaamatta on rasva-apinoilta jäänyt palanut jarruvalo ja kiristyksen tarpeessa ollut käsijarru.

Alan epäilemään, että mahtavatko nuo liikkeet oikeasti edes vaihtaa öljyjäkään? Siirretään asiakkaan auto toiseen parkkiruutuun ja isketään tiskiin 400-500euron lasku ei-mistään.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Twite kirjoitti:
Asialliset liikkeet kysyvät ennen huoltoa että lisätäänkö nesteet
Puoliksi asialliset antavan putelin mukaan ja selittävät, että määräaikaishuoltoon sisältyy väkisin koko hoito nesteineen, eikä "kone" anna poistaa yksittäisiä kohtia määräaikaishuollon laskusta.
 

Erämaavaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK ja suuret sympatiat Saipalle
AnaMasa kirjoitti:
Puoliksi asialliset antavan putelin mukaan ja selittävät, että määräaikaishuoltoon sisältyy väkisin koko hoito nesteineen, eikä "kone" anna poistaa yksittäisiä kohtia määräaikaishuollon laskusta.

Kyllä muuten antaa, ainakin Käyttöautossa. Itse huomasin myös Relluani siellä huollattaessani, että vaikka pissapojansailiö oli täynnä, repivät perkeleet 5€ sen täyttämisestä. Noh, seuraavalla huoltokerralla sanoin, että mihin ei tarvitse koskea (mm. raitisilmasuodatin, joka oli aivan järjettömän hintainen, muistaakseni apaut 80-85€. Itse hain se AD:stä ja maksoin kai 32€ ja oli helppo vaihtaa itse) ja eivät sitten muuten koskeneetkaan. Nyt en kyllä merkkikorjaamoissa käy ellei ole pakko tai joku muu maksa sitä.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
scholl kirjoitti:
Onko joku ihmetellyt sitä, että määräaikaishuoltojen yhteydessä veloitetaan aina lasinpesunesteestä? Se on uskomatonta. Asiakas ei saa itse päättää, missä ja koska sen tankin täyttää. Samanaikaisesti bensatankkia ei täytetä. Ihmeellinen logiikka. Viimeksi kokeilin asiaa huvikseni ja täytin edellisenä iltana lasinpesunestesäiliön ja silti yllätys yllätys oli saatu laskuun litran verran sitä lasinpesunestettä. No vitutuksella kassan kautta ulos.
Tämän on parikin tuttua testannut eli laittanut ennen liikkeeseen menoa tuon lasinpesunestesäiliön täyteen nestettä. Silti on tosiaan tuo laskutetu litrasta nestettä. Joissain paikoissa on edes lisätty korkillinen sinne säiliöön ja laitettu auton mukaan loput pullosta.

Itseäni ihmetyttää nämä huolloissa tapahtuvat silmämääräiset tarkistukset, ihan varmasti nekin tehdään tai niistä jotain hyötyä on.
 

Veijari

Jäsen
scholl kirjoitti:
... yllätys yllätys oli saatu laskuun litran verran sitä lasinpesunestettä. No vitutuksella kassan kautta ulos.

No mikset nosta meteliä pystyyn kassalla jos kerran ovat veloittaneet turhasta?

Kerran kun autoni oli takuuhuollossa puolavian takia joka siis meni takuun piikkiin, autoa pois hakiessani iskivät laskun kouraan, jotta maksa tuo, vaihdettiin myös takalampun polttimo. Sanoin että vitut en maksa, en ole pyytänyt vaihtamaan mitään polttimoa vaan se oli korjauksessa sen viallisen puolan takia. Huoltopalvelija mitätöi laskun, mutta samalla naama meni norsunvitulle ja jotain tehdystä korjauksesta kysyessäni tämä vain mutisi ja vastasi jotain ylimielistä takaisin. Meinasin kysäistä, että oliko se polttimon vaihto pois sun palkasta kun noin rupesi vituttamaan, mutta en viitsinyt. Kostotoimeni on se että vaihdoin huoltoliikettä. Nykyisestä paikasta saa hyvää palvelua eikä kuseteta.

Periaatejuttuja tällaiset.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
scholl kirjoitti:
Onko joku ihmetellyt sitä, että määräaikaishuoltojen yhteydessä veloitetaan aina lasinpesunesteestä? Se on uskomatonta. Asiakas ei saa itse päättää, missä ja koska sen tankin täyttää. Samanaikaisesti bensatankkia ei täytetä. Ihmeellinen logiikka. Viimeksi kokeilin asiaa huvikseni ja täytin edellisenä iltana lasinpesunestesäiliön ja silti yllätys yllätys oli saatu laskuun litran verran sitä lasinpesunestettä. No vitutuksella kassan kautta ulos.

On ihmetelty. Lähinnä nauratti, kun tuon huomasin, mutta ajattelin, että seuraavan kerran kun vien auton(tai joku muu vie meidän autoja) niin lasinpesunestesäiliöt ovat piripintaan täytettyjä. No ilmeisesti sekään ei sitten auta.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
SergeiK kirjoitti:
Itse olen testaillut noita merkkihuoltopaikkoja. Määräaikaishuoltojen aikana olen tahallaan jättänyt kertomatta jostain viasta joka pitäisi huoltokirjan mukaan kuulua tarkistettaviin kohteisiin. Kaksi kertaa olen tämän testin tehnyt ja kaksi kertaa vika on ollut korjaamatta, kun olen auton hakenut. Bongaamatta on rasva-apinoilta jäänyt palanut jarruvalo ja kiristyksen tarpeessa ollut käsijarru.

No tuo ei yllätä kyllä yhtään. Eivät ne meinaa edes osata korjata vikoja, jotka on heille selvällä suomenkielellä ilmoitettu. Käsijarrun kiristäminen on joskus tuottanut jo suuria vaikeuksia ja jos jotain muuta on ollut niin vielä enemmän on menty metsään.
 

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
scholl kirjoitti:
Myydäänkö marketeissa litran pöniköitä? 5l on aivan liian iso. Toisaalta markettiin ajaminenkin maksaa ja sieltä ei saa sitä pelkkää vettä siihen, jos haluaa laittaa hieman vettä sisään. Ja sitten ei käy bensiksen kortti sinne. Se aiheuttaa melkoisia kirjanpidollisia lisähommia, joten periaatteessa vaikka maksaisi 5 senttiä niin ei maksa vaivaa.

No ei kai fiksu äijä/nuori varsinaisesti markettiin menekkään ostamaan litraa lasainpesunestettä, vaan tönikkä kopataan muiden ostoksien lomassa messiin.

Ostatko muuten bissetkin kaupasta pullo kerrallaan? Eikös se 12pac ole nykyään standardi?

Vinkki: Voit muuten pitää autossa varalla 1 LITRAN itsetäytettyä VESIPULLOA, jos tarvetta (ei vie tilaa).

Nojoo, mitäs läksin.
 

scholl

Jäsen
OikeaPakki kirjoitti:
No ei kai fiksu äijä/nuori varsinaisesti markettiin menekkään ostamaan litraa lasainpesunestettä, vaan tönikkä kopataan muiden ostoksien lomassa messiin.

Useimmissa marketeissa ne lasinpesunesteet eivät käsittääkseni sijaitse lähellä ruokaa. Ja fiksu äijä/nuori ei niitä markettien muita tuotteita varsinaisesti marketeista osta, koska laatu on skeidaa. Niinpä lasinpesunesteen ostaminen marketista täyttää vartavasten ostamaan menemisen tunnusmerkit. Ja hankalaa se silti on, kun pitää eri kuitit olla jne. Kyllä se Lasol nesteeltä on huomattavasti kätevämpää.

Tuo marketkikkailu on samanlaista spedeilyä kuin itse joulupukiksi pukeutuminen, vaikka niitä saa tilata puhelinsoitolla.

OikeaPakki kirjoitti:
Ostatko muuten bissetkin kaupasta pullo kerrallaan? Eikös se 12pac ole nykyään standardi?

Minulla ei ole autossani bissevarastoa, vaan pimeä n. +5C olutkellari, jossa oluet ovat merkistä riippuen tölkki- tai pullolaatikoissa.

OikeaPakki kirjoitti:
Vinkki: Voit muuten pitää autossa varalla 1 LITRAN itsetäytettyä VESIPULLOA, jos tarvetta (ei vie tilaa).

Miksi vesipullot pitäisi itse täyttää? Niitähän myydään valmiiksi täytettynä. No ihan miten vain, mutta olennainen pointti on toisaalta se, etten kyllä pidä pyörimässä vesipullojakaan autossa. Jos tulee jano niin sitten ostan juomista.
 

krobbe

Jäsen
scholl kirjoitti:
Tuo marketkikkailu on samanlaista spedeilyä kuin itse joulupukiksi pukeutuminen, vaikka niitä saa tilata puhelinsoitolla.

Miksi vesipullot pitäisi itse täyttää?

Teetkö mitään itse? Kuka syöttää sua? Entä kuka hoitelee muijas?
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
scholl kirjoitti:
Minulla ei ole autossani bissevarastoa, vaan pimeä n. +5C olutkellari, jossa oluet ovat merkistä riippuen tölkki- tai pullolaatikoissa.

Kaikenlaisia autoja sitä nykyisin rahalla saakin. Oliko kallis?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös