@Kaskelotti lappiin jos joskus vielä menette ja vaikka vaeltaminen kiinnostaa, niin yksi vaihtoehto voisi olla Hetta - Pallas reitti. Mittaa n. 60 km niin siinä on kolmelle - neljälle päivälle ajankulua. Yöpymällä vaikka tuo 3 yötä, ei päivämatkoistakaan tule liian pitkiä. Majoittuminen onnistuu vaikka teltassa tai sitten tuvissa, joita on reitillä, sopivien päivämatkojen päässä toisistaan.
2 kertaa tuon välin itse mennyt, juuri tuolla 3 yön taktiikalla. Majoituttiin varaustuvissa, oliko 10 e / yö / turpa. Samassa rakennuksessa myös "ilmaispuoli", mutta niissä on kaiketi voimassa periaate, että jengi vaihtuu kun uusia tulee ja tila ei riitä tjsp ? Varaustuvassa sulla on se paikka jonka on varannut.
Evästähän tuolle matkalle voi ottaa ihan mitä itse sinne jaksaa mukanaan kantaa? Tuvissa pääsee itse ruokaansa valmistamaan kun siellä on kaasut valtion puolesta...
Auton voi jättää vaikka Hettaan tai Pallaksen luontokeskukseen. Hetan päässä oli palveluntarjoaja joka siirsi sen vaikka Hettaan valmiiksi. Oisko maksanut 70 e? Taisi ottaa vielä venematkasta järven yli muutaman euron...
Hinnat oli tosin kesällä 2012 tjsp, joten varmaan voinut nousta jonkin verran =).