Mainos

Kalle Sahlstedt – Lukon oma poika urheilujohtajaksi

• 541 111
  • 3 936

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä

Juippi88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Haastattelun perusteella hallitus haluaisi vaihtaa, Caesar ei.
Toisaalta sai myös sellaisen kuvan, että siellä ei todellakaan vielä ole paperissa kenenkään nimeä.
Juurikin tuon haastattelun perusteella on vaikea uskoa, että olisi nimiä vielä paperissa.

Tai sitten(huom ihan pelkkää fantasiamutuilua) Tomin jatko on kirjoitettu joitain viikkoja takaperin ja nyt hallituksessa alkaa nousta mielipiteitä asian perumisen ja muutoksen suhteen.

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Kuulemma on. Ja jos ei ole niin menee kyllä maku yhteen kirjoittajaan :D
Kyllähän täällä tuntuu moni kykenevän tietämään anonyymin kirjoittajan tunnetilatkin vain tekstien perusteella. Saattaa olla tai saattaapi olla olematta.

Raspikurkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Niitähän kasvaa joka oksalla.

Edelleen: kuka?

Edit. Lämsän potkuista puhuttaessa monella tuntuu olevan esittää järkevä vaihtoehto tilalle. Sahlstedtin kohdalla tilanne tuntuu olevan eri. Miksihän?
Kasvaa vaikka joka toisella mutta edelleen vastaus, että joku asiansa osaava.
Minulle on se ja sama kunhan osaamattomat häipyy viroistaan.

Näin, ollen siis kaikki järkevät kelpaa.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kasvaa vaikka joka toisella mutta edelleen vastaus, että joku asiansa osaava.
Minulle on se ja sama kunhan osaamattomat häipyy viroistaan.

Näin, ollen siis kaikki järkevät kelpaa.
Näin ajattelinkin, eli hiljaista on.

Vaihtaminen pelkästä vaihtamisen ilosta on vähän hölmöä touhua.

Pätevä korvaaja tilalle niin mulle on ihan sama kuka Lukkoa urheilujohtaa.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Hiukan outo tunne jäi haastattelusta.

Tuota tulkitsin niin, että UJ olisi halukas jatkamaan Lämsän kanssa. On ollut tyytyväinen ja toki hänellä on parhaat tiedot siitä mitä joukkueessa tapahtuu.

Mutta sitten hallitus olisi pohtimassa jotain muuta?

Tiedä sitten, mutta vaikea uskoa että maallikot asettautuisivat UJ:n yläpuolelle.

Jos veikata pitää niin asia on vaan yksinkertaisesti kesken, Lukko kartoittaa vaihtoehtoja ja haastattelee heitä. UJ:n kanssa sovittu, että väistää kysymyksen sanomalla ettei ole hänen päätös. Mitä ei olekaan, mutta eiköhän UJ:n esitys valita.

Ja hallitus kommentoi että jouluun mennessä päätetään.

En usko, että Lämsän kanssa on jatkosopimusta.

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näin ajattelinkin, eli hiljaista on.

Vaihtaminen pelkästä vaihtamisen ilosta on vähän hölmöä touhua.

Pätevä korvaaja tilalle niin mulle on ihan sama kuka Lukkoa urheilujohtaa.

Oon aika samoilla linjoilla asyouweren kanssa. Vaikka olen sanonut, että voisin ensimmäistä kertaa osoittaa epäluottamusta Kallelle Lämsän mahdollisen jatkon jälkeen, niin ei se tarkoita sitä että olisin heti kenkimässä.

Hyviä urheilujohtajia ei oikeasti ole tarjolla paljoa. Itse en osaa sanoa varmaksi nyt yhtäkään, mutta en tosin hirveästi ole ajatukselle edes uhrannut aikaa. Esimerkiksi Niskalan ehdottaminen olisi typerintä ikinä. Hän on käytännössä Kallen oppeja imenyt tässä, jos niitäkään. Kokemusta ei ole ollenkaan asiasta. Tosin kokemus ei aina ole asia, mitä vaaditaan. Kallellakaan ei ollut, mutta hänellä oli kirkkaana katse siitä, mitä Lukossa pitää muuttaa. Mutta ei Kalle ole niin huono kuin marginaaliosa palstalta ajattelee. Valmentajapalkkaukset ovat menneet vihkoon, mutta muuten tuolla jäällä luistelee nytkin mun mielestä aika urheilullinen joukkue ja se näkyy kaikissa kiekonhallintatilastoissakin.

Siklenka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mutta sitten hallitus olisi pohtimassa jotain muuta?
Mulla on taas oletus, että siellä porukalla yritetään pohtia, miten tästä kaikki selviäisi kuivin jaloin. Saattaa olla, että se jatkosopimus on jo olemassa, mutta vaihtoehtoja on silti pöydällä. Lämsän jatko olisi talouspuolen näkökulmasta heikko ratkaisu, sillä se ei tuo maksavia katsojia ja sen myötä vaikuttaa myös muuhun. Sama mielipide löytyy Jatkoajan ulkopuoleltakin, suurin osa ei Tomia halua. Urheilullinen puoli on sitten toista, jos tällä kaudella on silmämääräisesti arvioituna pelattuna yksi ehjä 60 minuuttinen, niin ei siinä tilastot auta. Tuloksen kiertäminen jatkuu koko ajan ailahtelun takia. Se ei myöskään selity pleijareissa, siellä parempi voittaa seitsemän ottelun aikana sen neljä ottelua eli parempi menee jatkoon. Viimeisestä yhdeksästä ottelusta on voitettu neljä, Kärppiä, HPK:ta, Jukureita ja JYP:iä vastaan, jokainen voi sarjataulukosta sen todeta, missä päin nuo joukkueet menee. Samasta suunnasta löytyy myös Pelicans, jolle hävittiin.

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Mulla on taas oletus, että siellä porukalla yritetään pohtia, miten tästä kaikki selviäisi kuivin jaloin. Saattaa olla, että se jatkosopimus on jo olemassa, mutta vaihtoehtoja on silti pöydällä. Lämsän jatko olisi talouspuolen näkökulmasta heikko ratkaisu, sillä se ei tuo maksavia katsojia ja sen myötä vaikuttaa myös muuhun. Sama mielipide löytyy Jatkoajan ulkopuoleltakin, suurin osa ei Tomia halua. Urheilullinen puoli on sitten toista, jos tällä kaudella on silmämääräisesti arvioituna pelattuna yksi ehjä 60 minuuttinen, niin ei siinä tilastot auta. Tuloksen kiertäminen jatkuu koko ajan ailahtelun takia. Se ei myöskään selity pleijareissa, siellä parempi voittaa seitsemän ottelun aikana sen neljä ottelua eli parempi menee jatkoon. Viimeisestä yhdeksästä ottelusta on voitettu neljä, Kärppiä, HPK:ta, Jukureita ja JYP:iä vastaan, jokainen voi sarjataulukosta sen todeta, missä päin nuo joukkueet menee. Samasta suunnasta löytyy myös Pelicans, jolle hävittiin.

SaiPa kertoi julki ennen sopimuksen ulostuloa, että mielellään jatkaisivat Helmisen kanssa, mutta asiat ovat vielä kesken.

Kyllä tämä viestintä mun mielestä viittaa nimenomaan siihen, että päätöstä ei ole vielä tehty.

Jos jatkosoppari olisi tehty ja UJ kommentoisi etten päätä asiaa yms mitä nyt ollut, niin se vaikuttaisi todella oudolta.

Täällä yliarvioidaan myös negatiivisuuden määrää. Luodaan narratiivia, että siellä pohditaan jotain oikeaa ajankohtaa milloin julkistaa Lämsän jatko. Ei se niin mene. Sinä hetkellä kun jatko on tehty se laitetaan ulos, koska ei se pysy salassa pelaajaneuvotteluiden, agenttien yms kautta.

Ne ketkä siellä arjessa työskentelevät niin heille tilanne ei näyttäydy samalla tavalla mitä jollain keskustelupalstalla.

Oli se päätös lopulta sitten mikä tahansa. Eihän esimerkiksi yleisömäärät ole sukeltaneet. Ja samaa negaa oli Virran kahdella ekalla kaudella, perseet kesti silti merivettä.

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Tulee mieleen että vaikka nimi olisi paperissa niin olisiko siellä vielä joku ehto sijoituksesta tms joulutaukoon mennessä.
Joskus taannoin jutustelin urheilujohtajan kanssa, niin mainitsi että sopimus on vasta sitten virallinen, kun seura sen julkistaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy