Kummola itse asetti itsensä epäilyttävään valoon yrittämällä kieltää kirjan julkaisun. Pakostakin moni alkoi miettiä, mitä Kummola on tehnyt, jos noin paljon pelkää.
…...
Molemmista tapauksista herää sama kysymys? Miksi juuri ne ihmiset, jotka haluavat salata koko kirjan, järjestävät kirjalle sellaisen megalomaanisen mainoskampanjan, jota ei edes rahalla voi ostaa.
En voisi enempää olla samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa. Taisin itse oppia jo koulun yhteiskunta-opin tunnilla, että Suomessa ei ole ennakkosensuuria. Mutta meillä on sananvapaus, joka tarkoittaa sitä, että jokainen voi julkaista kirjan tai lehtikirjoituksen, jos vaan saa sille palstatilaa tai löytää kustantajan.
KK on itse omassa asiassaan sokea, mutta huonot juristit hän on myös palkannut. Luulisi Kummolan asianajajan nauravan partaansa, kun on saanut kiivastuneen päämiehensä jo kahdesti narutettua: ensin käräjille ja sitten valittamaan hoviin. Mutta Kummolan juristi saa palkkansa asiassa, jonka hänen on täytynyt tietää jo etukäteen vetävän vesiperän.
Muistuu mieleen tapaus parisen vuotta sitten, kun parin suomalaisen KHL-pelaajan väitettiin syyllistyyn dopingiin Venäjällä. Kale kävi taas kuumana ja uhkasi julkisuudessa Jääkiekkoliiton vievän asian oikeuteen. Mutta silloin Kummolalla oli paremmin juristit. Oikeusjuttu jäi suutariksi, koska neuvo oli, ettei sillä olisi mitään menestysmahdollisuuksia.
Kun en ole kirjaa lukenut, niin en ota siihen kantaa. Mutta sen muistan, että Sainio on ennenkin julkaissut "kovan luokan” paljastuskirjoja, joissa väitteiden todistelu on suorastaan puutteellista. Katsotaan, miten on tällä kertaa.