Eilen sekä tänään on tullut valmistauduttua pilkkikauden alkuun. Pilkit on järjestelty kukkaroissa oikeille paikoilleen, Pilkkikeloihin vaihdettu uudet siimat... Myöskin spigotti pyöri ja marabou pöllysi, kun lähinnä kirjolohta varten tuli sidoskeltua aika läjä pilkkiperhoja. Volframi morreihin, sekä Ma leech tyylisiin päihin tuli höytyviä sidottua.
Kaakon kulmalla jonkin verran ollaan pakkasella tämä viikko, ja itsellä toiveissa olisi päästä sunnuntaina jo lammen jäälle kirjolohta kiusaamaan. Sunnuntaina menen joka tapauksessa kalaan Imatralle. Mikäli jäät sallivat, niin Mellonlahdelle kirjolohta pilkkimään, mikäli jäät ei kestä, niin virvelin kanssa sitten vuoksen rantoja koluamaan. Toki oletuksena, että ovat istuttaneet kirjoa.
Mellonlahden lisäksi olen ajatellut tänä alkutalvena käyväni: Mikkelin Valkeajärvellä, Enonkosken Pirttilahdella sekä Pieksämäen Paltasella. Mikäli jollakulla palstalaisella on edellä mainittujen vesistöjen jäätilanteesta kertoa tietoja, niin kiitollisuudella otan vastaan.
Viime talvena ahven pilkki jäi muistaakseni yhteen kertaan. Tänä vuonna olisi tarkoitus lisätä tuotakin harrastusta. Useat vuodet olen pilkkinyt lähinnä tasapainolla ahventa, mutta tänä vuonna olen ajatellut antaa pystyllekin mahdollisuuden. Ahvenpilkillä, kun en ole juurikaan saanut saalista viimevuosina, on tuo aiheuttanut mielenkiinnon laskua hommaa kohtaan.
Vuoksella on tullut käytyä pari kertaa viikossa viime aikoina. Yksi 52cm kirkas taimen on ainoa maininnan arvoinen saalis noilta reissuilta. Tänään tuli pilkkiperhojen lisäksi sutaistua myöskin 4 painoitettua tinseliä taimenen soutua ajatellen, volframi kuula kärkeen, ja lyijyä runkoon. Eipä ole ennen tullut juurikaan painotettua tinseleitä, mutta pikku testinä tein nuo.