Kyllähän tuo sosiaalisuus on kalapaikoilla ihan mukavaa. Vuoksella erityisesti on paljon tuttuja ukkoja, joiden kanssa ollaan turistu rannoilla niitä näitä jo lähes vuosilymmenen. Vanhemmasta päästä on porukkaa hävinnyt ja tilalle tullut uusia naamoja.Tulipa mun kala-apajalle eräs vanhempikin herrasmies ongelle. Siinä sitten turistiin kalastuksen lomassa joutavia ja kävi ilmi, että ukko on kyseisellä paikalla käynyt säännöllisesti jo lähemääs 20 vuotta. Jännä ettei koskaan aiemmin ole törmätty, kun verrattain
usein olen paikalla käynyt. Mukavaa kyllä tämä kalastus, kun löytyy hengenheimolaisia rannoilta kalastamasta ja voi siinä omia kalavaleitaan höpistä tuntemattomille. Rento fiilis, se on se pääasia mitä mä kalastukselta haen saalis sinänsä on sivuseikka, vaikka ainahan sitä saalista haluaa.
Vaimollekin sanonut, että suomalainen mies ei yleensä ventovieraalle puhele, mutta antakaas olla, kun ollaan jokivarressa. Jutustelu lähtee lähes aina samasta kysymyksestä. Onkos tärppinyt/ ollut tapahtumia. Siinä sitten kerrataan, että mihin on ottanut ja mistä. Kohta jo höpötellääkin muistakin kalapaikoista ja niin edelleen.
Toissailtana, sekä eilen tuli vuoksella käytyäkin. Tiistaina rannalta kalastusta ilman tapahtumia. Eilen käytiin kaverin kanssa soutamassa. Alamittaista taimenta riitti kyllä käännytettäväksi veneen reunalta. Silmämitalla katseltuna ei yhtään kalaa viitsinyt veneeseen ottaa mitattavaksi. Muikkujakin tuli käytyä tarkkailemassa lippoamis mestoilla. Ei nouse vielä, vaikka joessa sitä onkin todella reilusti.
Huomis iltana olisikin sitten tiedossa reissu Kuomionjoelle. Perhokättä vispattaakin perskeleesti, kun edelliskerrasta on jo kulunut puolisentoista viikkoa. Kirjolohta pitäisi savupönttöön saada, ja eiköhän sitä löydykin, sen verran varma kalapaikka tuo kuomio on itselleni ollut.
Viimeksi muokattu: