E kirjoitti:
Jos vähän vihjaisisit, missä päin Helsinkiä mieluiten kalastelisit, voisin ehkä antaa jotain mahdollisia paikkoja. Helsingissä ei kuitenkaan keskikesällä ole omassa tiedossani yhtään sellaista paikkaa, johon kannattaisi toiselta puolelta kaupunkia ajaa tavallisen mato-onginnan vuoksi.
Joo, näinhän mä sen arvelinkin olevan. Helpommin pääsen tuohon Pikku-Huopalahti, Munkkiniemi, Seurasaari -alueelle, joista arvatenkin voi tuurilla jotain saada, mutta eivätpä ne taida mitään erityisiä ottipaikkoja olla. Täytyy silti käydä joskus kokeilemassa.
Nyt illalla olen itse asiassa menossa toiselle puolelle kaupunkia kokeilemaan ihan perusonkimista eli tuonne Vuosaareen suuntaan. Kaveri autoilee, joten jos sieltä Itä-Helsingistä ei hyvää paikkaa löydy, niin äkkiähän siitä hurauttaa Sipooseen tai jopa Porvooseen, joista saattaisi tuurilla jotain saadakin.
Onkimisessa on se jännä juttu, että jotkut tykkäävät siitä rentouttavana puuhana, vaikkei saaliista olisi tietoakaan. Ja onhan se renotuttavaa, ei siinä mitään. Mä olen niin kärsimätön luonne, että jotain actionia siellä koukun päässäkin pitäisi olla. Kaikista mukavinta homma on silloin, kun ahventaa saa nostella ylös koko ajan. Pieniähän ne yleensä on, kun mato-onkii, mutta ei sekään niin haittaa.
Tuo Vanhankaupunginkoski on kyllä hieno paikka. Oon joskus käynyt siellä virvelöimässä ilman suurempaa menestystä, mutta täytyypä katsella, jos syksymmällä kävisi taas kokeilemassa.