Näin täältä muualta päin katsottuna tulee käsitys, että teiltä puuttuu nykyaikainen valmennus, joka on päivittänyt osaamisensa nykyaikaan.
Olen tässä pidempään odotellut ja antanut mahdollisuuksia että peli paranee mutta eihän se siitä mihinkään ole mennyt, ja olen kanssasi täysin samaa mieltä. On ollut tällä kaudella karmeaa katsottavaa kun Poikola, Westerlund, Ropo, kumppanit käyvät näyttämässä miten pelataan viisikkona tiivistä jääkiekkoa. Esimerkiksi eilen Hokilla levänneenä, väsynyttä Ketterää vastaan ollut missään vaiheessa mitään toivoa voitosta. (eikä ole ollut monessa muussakaan pelissä)
Pelissä ei ole järjen hiventä pakit eivät saa peliä auki hyökkääjät säntäävät keskialueelle kun pakki saa kiekon omissa, ja sitten se kiekko yritetään väkisin saada sinne kärkeen sille yksinäiselle hyökkäjälle 3-4 vastustajan keskelle. Omassa päässä kun vastustaja kerran jarruttaa merkit hukkuvat ja jossain on vastustaja vapaana. B junioreiden Sm sarjassa on tiiviimpää omanpään puollustusta. Kamppailuissa laidan ja maalien edessä ollaan aivan lapasia, mahdetaanko sitäkään harjoitella mitenkään?
Tuntuu että arki vuotaa pahasti esimerkiksi Hermeksestä tulleet Nevasaari ja Lausniemi näyttävät siltä että juuri ja juuri jaksavat 2 erää pelata, oli suhteellisen eri meininki pojilla viimevuonna. Ja moni muu peruskunto monella näyttää katsomoon ihan vitsiltä. Pasi "liigapelaajat ei kestä minun arkea" Räsänen.
"Johtavat" pelaajat näyttävät ylimielistä esimerkkiä, koska tietävät ettei mikään kuitenkaan muutu. Ja tälläkin palstalla paljon huudellaan maalintekijöiden perään, mutta fakta on että mikäli pelin rakenne ei tuosta parane ei maalintekijöillä tee yhtikäs mitään. Näyttää siltä että Hokilla ei ole mitään "pelitapaa" siellä eri pelaajat menevät vain kentälle ja pelaavat miten pelaavat, ainakaan mitään toisteisuutta ei pelissä ole. Ja pahinta tuntuu ettei Räsästä edes kiinnosta palkka juoksee ja potkuja ei varmuudella tule vedellään miten vedellään.
Että jos kaudenpäätteeksi ei olla muualla kuin kahden viimeisen joukossa se on mestaruus...