Viestin lähetti Mäkelä
The Cure: Friday I'm In Love - Robert Smith jaksaa varmaan vedellä huulipuniaan iloisesti päin vittua hautaan asti, mutta väkinäinen pirteys ei miehelle todellakaan sovi. Yksi niistä biiseistä, joka sai kanavan vaihtumaan nopeasti, kun aikoinaan MTV:llä 90-luvun alussa oli powerplayssa.
Et ole tainnut kuulla The Curen biisiä Hot Hot Hot!!, joka sisältää kaikki nuo bändin pirteiden kappaleiden huonot puolet kymmenenteen potenssiin... Ei Cure silti voi huonoin olla, ei ei.
Minä äänestäisin näitä:
AC/DC: Thunderstruck - Maailman huonoimman bändin huonoin biisi. Yhtä kärsimystä alusta loppuun asti. Tilannetta ei yhtään paranna se, että monet pitävät tätä klassikkona.
Aerosmith: Crying, Crazy ym. nyyhkyballadit - Steven Tylerin ääntä en ole koskaan kestänyt, ja sitten kun se yhdistetään periamerikkalaisiin paisutusballadeihin, ei tuloksena voi olla kuin rikos ihmiskuntaa vastaan.
Uhrilehto: No Fucking Memories - Terveisiä vain niille Dark Throne -paitaisille pitkätukille, jotka minulle tämän kasetin kauppasivat kerran Ilokiven synkistelybileissä. Ette osanneet laskea rahoja, mutta vielä vähemmän osaatte tehdä musiikkia. Absoluuttisesti huonoimmat mahdolliset soundit.
Popeda: Maailmankaikkeuden suvijenkka(?) - Tuttu Diskoksen pelien erätauoilta viime kaudella. Lyyrisen säkeen "kyllä on ihanaa, otatko makkaraa" puistattavuutta ei lievennä edes olettamus, että kyseessä on vitsi.
EDIT: Vaajakosken Pelikaaneista tuskin on sentään laulanut Jyrki Siukonen. Kollaa-uransa jälkeenhän mies on noussut arvostetuksi taiteilijaksi ja kulttuuritoimittajaksi... Tuon biisin minäkin olen kyllä kuullut. Ja Pelikaanit pelaa nykyään taas kolmosessa.