Kaikkien aikojen hirveimmät biisit

  • 57 512
  • 385

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Kysytäänpä Jatkoaikalaisten mielipiteitä kaikkien aikojen hirveimmistä biiseistä. Omat anti-suosikit ovat:

New kids on the block: Step by step
-Katselin joskus teininä jotain musaohjelmaa ja sieltä tuli video uudelta "kyvyltä" nimeltään new kids on the block. En ollut koskaan kuullutkaan "bändistä" ja katselin sitä täysin vailla ennakko-oletuksia. Lievää puutumista oli havaittavissa jo ennen väliosaa, kunnes väliosan aikana(Step one...jotain...step two jne.) minulla tuli aivan yhtäkkiä oksennus kun joku kavereista heitti hirveän falsettiosuuden. Kädet suun päällä sain juostua vessaan sotkematta olohuoneen mattoa. Rajuin ensireaktio mitä olen koskaan saanut mistään biisistä.

Def Leppard: Make love like a man
-Jos biisissä voi olla paskat soundit, paska laulaja, paskat sanat ja koko biisi on täyttä paskaa, niin tämä on se. Joskus kännipäissään leikittiin kaverin kanssa urheaa ja yritettiin kuunnella tätä biisiä kilpailuna kumpi luovuttaa ensin. Emme pystyneet kuuntelemaan tätä kertaakaan niin etteikö jompikumpi olisi luovuttanut ennen biisin loppua. Hirvittävää crappia.

Janos Valmunen: Bussipysäkillä
-Mafialta tuli ainakin joskus "vihatut levyt"-ohjelma ja tämä voitti äänestyksen suunnilleen joka kerta. Yksinkertaisesti kammottava tekele.

Oiva Kaltiokumpu: Soittajan betuniat
-Aikoinaan levyraadissa kuultu. Halusin koko videon ajan käydä sanomassa kaverille, että tuu nyt pois sieltä, ei ole pakko. Tunsin suurta myötähäpeää, kun raati sitten antoi kappaleelle about 12 pistettä. Jollain tavalla tunnen sympatiaa esittäjää kohtaan, mutta biisi oli kammottava.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Eiköhän Anssi Kelan koko tuotanto täytä kriteerit...Aivan järkyttävää skeidaa, se eka biisi 'Mikan faijan BMW' oli edes jonkinnäköinen yritys mutta loput on aivan järkyttävää scheisseä.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
1. Joskus aikanaan kuulin radiosta huonon musiikin toivekonsertissa VR:n kuoron esittämänä vanhan biisin "Menolippu". Puoli minuuttia kuuntelin ja sitten pääsi hysteerinen naurukohtaus.

2. Teuvan Rivakan oma poika, olympiavoittaja Pauli Nevala on keihäänheiton jätettyään alkanut säveltää ja sanoittaa. Sain v****maisilta kavereiltani kasetin, jonka helmi oli vahvan elämänmakuinen viisu "Hip hei, viljat on puitu". Järkyttävää tuubaa!

3. Johanna Raunion "Päiväkahvimies" on ihan oma lukunsa. Ensinnäkin tällä "ikinuorella" artistilla on musiikissa kaksitasoinen puhtauskäsitys: puhdas ääni on puhdas sattuma. Kyseisen biisin tekstikin on aika huima: "Kun sä tulet, niin pannuni viheltää".

4. Edellisten kanssa ihan samalle tasolle yltää suomalainen räppibändi Finntelligens. Ei rytmistä osaamista, ei oivalluksia, huonoja riimejä huonojen riimien perään. En nimeä yhtään biisiä erikseen. Kaikissa on nämä samat ongelmat.

Ike
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
New Kids On The Block oli kyllä aikoinaan ihan yliveto. Ja toinen jopa vielä kauheampi on Westlife. Niin ja jo edesmennyt Steps ja Radiohead pitää taas mainita.

Mikko Alatalo, Janne Tulkki ja moni muu iskelmäpuolelta saavat "tunnustusta" tässä osiossa.

Vielä muutama mainitsemisen arvoinen: N*Sync, Soul Captain Band (lukuunottamatta kappaletta "Taistelun arvoinen"), Rasmuksen uusi tuotanto (vanha materiaali oli loistavaa) ... Listalle tulisi vielä moni nimi, mutta en juuri nyt muista.

Eli kaikkien näiden bändien tai "bändien" tuotanto on aivan jostakin.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Yö(k) orkesteri = koko tuotanto
Tapani ( tuletette tuntemaan ) Kansa = koko tuotanto
Ultra Bra = koko tuotanto
ps. Janos Valmusen " Bussipysäkki " on loistava tekele
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
M niinkuin Matti

Niin, itse kallistun Nykäsmasan kannalle, myös suurin osa MTV:ltä tulevasta soitannosta on sitä ihteään, vai kuka kehtaa oikeasti väittää että esim Destiny Child (yms) on hyvää kamaa?

Myös Radio Novan koko soittolista on perseestä, ja no.. samoin kuin Kissinkin ja sitä kautta monen muunkin.

Oikeastaan suurin osa nykymusiikista on suoranainen rikos tai ainakin karkeaa pilaa musiikkiteollisuuden taholta.

T:Nimimerkki Popeda rulez ;)

Täältä tähän
 

Matwee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Liverpool FC, Suomen maajoukkueet
1. Matti Nykänen - Tuotanto (tragikoomisuudessaan tosin loistavaa)

2. Freddi ja ystävät - Pylly vasten pyllyä pum pum

3. 2. Maanantai - Mikset tahdo olla mun kaa? (se oli just se, "mikset tahdo olla mun kaa jos mä rakastan sun leviksii?")

4. Smurffit - Tuotanto
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä bändiä enkä muista biisiäkään edes kunnolla, mutta jotenkin se meni kai seuraavasti:

Maailman laidalla
viimeisellä raidalla
sun nimesi muistan vaivalla

Aivan hirveää tuubaa!
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jälleen päästiin asiaan... :cool:

Jotain mitä mieleen tulee:

Bon Jovi - Libresse. Anteeksi Always.

BJ:n balladit aiheuttavat paria poikkeusta lukuunottamatta oksennusreaktion, mutta tässä biisissä kiteytyy koko pateettinen nyyhkyrock yhteen pakettiin.


Spice Girls - Wannabe

Koko "bändi" on (oli?) todella rasittava, mutta tuota piisiä voisi käyttää jo sotavankien kiduttamiseen. Se rili-rili-rili-rili-want-kohta aiheuttaa varmaan herkimmissä epilepsiakohtauksia.


Celine Dion - My Heart Will Go On

Järkyttäviä muistoja: kerran katsoin televisiosta kanavaa A ja sieltä rupesi tulemaan tuon nyyhkytyksen video. Vaihdoin äkkiä kanavalle B, jolla meni - tuon nyyhkytyksen video. En ole vieläkään täysin toipunut shokista.


Whitney Houston - I Will Always Love You

Jo Partonin originaali(?) oli tarpeeksi kamala ja kaikki muutkin versiot, joita olen mahdollisesti kuullut, mutta tämä om karmeusasteikolla Partonin versio potenssiin kolme.


Toni Braxton - Unbreak My Heart

Armeija-aikoina soi jatkuvasti radiosta. Joku tupalainen tykkäsi siitä biisistä, eikä koskaan saanut sulkea radiotakaan. Vessaan piti karata tai yrittää sulkea korvansa parhaan mukaan.


Eli komen viimeisen perusteella voin sanoa, että noiden ns. diivojen tuotanto on 99,9%:sesti hirveää tuubaa. Mariah Careylta en keksinyt tähän hätään yksittäistä biisiä, mutta koko tuotannollaan neito vetää kotiin kokonaiskilpailun voiton...
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Sing with Sebastianin tekeleet Golden boy ja Shut up and sleep with me, ovat kyllä niin karmeita tekeleitä, ettei niitä edes musiikiksi voi kutsua.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Janos Valmusen kanssa kärkipaikan jakaa jo legendaarinen "Fränti ja Vahanen", joka Vihatuissa levyissä soi joka helevetin lähetyksessä! On kyllä niin kamala kappale että meinaa itku tulla. Yksi biisi pompsahti myös mieleen, esittäjästä ei ole hajuakaan, mutta joku Jari Litmas-aiheinen tekele se on. Ainakin Radio Helsingissä Njassa tykkäsi yhteen aikaan soittaa kovastikin tätä hirvitystä. Myös yleistäen kaikki suomalaiset "rap"-yhtyeet tekevät kamalaa tuubaa. Ulkomaisista tulee ekana mieleen Enrique Iglesias ja kaikki jenkkiläiset ns. R'nB -äijät, R. Kelly ja mitä niitä nyt on. Kaikki laulut on samanlaista mankumista.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti werther
En tiedä bändiä enkä muista biisiäkään edes kunnolla, mutta jotenkin se meni kai seuraavasti:

Maailman laidalla
viimeisellä raidalla
sun nimesi muistan vaivalla

Aivan hirveää tuubaa!


Taidat tarkoittaa Suurlähettiläitä. Se on tosiaan myös kamalaa sontaa.


Niin ja vielä yksi kamala nimi tuli mieleen: Eros Ramazzotti.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Radiomafian Vihatuissa Levyissä Anssi soitteli usein kappaletta Vaajakosken Pelikaanit nousee kakkosdivariin. Se oli järkyttävyydessään ihan omaa luokkaansa, esittäjänä oli joku Jyrki Siukola tai Siukonen.

Eräs ohjelmassa kyseistä kappaletta vihannut kuuntelija kertoi, että aikoinaan kappaletta soitettiin paljonkin Jyväskylän seudun paikallisradiossa. Huvittavaa oli se, että kyseisen kappaleen valmistuttua Vaajakosken Pelikaanit putosikin nelosdivariin.

Joku Jyväskylän suunnalta oleva varmaan muistaa tuon taideteoksen, ja osaa kertoa lisää siitä.

Samassa Vihatut Levyt-ohjelmassa Pikkupioneerit esittivät usein kappaletta Lenin-setä asuu Venäjällä. Niinpä.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lähes mikä tahansa näistä B-luokan piirrettyjen alkubiisien suomennoksista.

Laulaakohan ne yksi ja sama nainen? Sanoitukset on kuin koulusta potkut saaneen autoasentajan kahvikupin kylkeen kynsillään väsäämiä, taustalla kuuluu alkuperäinen (useimmiten japanilainen) versio ja päällä rääkyy se nainen. Ei se edes laula, ei se puhu. Se on kuin aina välillä ruudulta avautuisi yhteys johonkin toiseen ulottovuuteen, jossa banaanit on aina kaupassa vihreitä, omenat nahistuneita ja naiset kuulostaa apinoilta, joita tökitään kepeillä.
 

md17

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lenin setä!

"...Pikkupioneerit esittivät usein kappaletta Lenin-setä asuu Venäjällä."

Tuo kyseinen kappale on muuten aivan HILLITTÖMÄN hauska. Nauroin itseni tärviölle, kun kaverini minulle kyseisen klassikon lähetti. Oivaa työpaikkamusiikkia:

" Lenin setä asuu Venäjällä. Sieltä on pitkä matka Vietnamiiiin. Mutta minusta vain tuntuu, että, Lenin setä asuu yhtä lähellä kuin setä Ho Chi Minh... "

Käsittämättömän hienoa lyriikkaa kerta kaikkiaan, lapsikuoron laulamana. Kaikki mukaan!
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyseinen Pikku Pioneerien kappale esiintyy myös nimellä "Setä Ho"

"Lenin-setä asuu venällä.
Sieltä on pitkä matka Vietnamiin,
mutta minusta vain tuntuu, että
Lenin setä asuu yhtä lähellä
kuin setä Ho Tshi Minh.

Leninillä on niin suuri otsa,
että siihen mahtuu koko maa
ja taivaskin.
Lenin setä hymyilee
ja silmät tuikkivat
ja hän nauraa
niin kuin setä Ho Tshi Minh.

Lenin setä asuu venäjällä,
minä kutsun hänet kylään
tänne Vietnamiin.
Hän rakastaa meitä,
meille hän on aivan yhtä kultainen
kuin setä Ho Tshi Minh.

Minä olen pikku pioneeri
ja vähäinen on vielä
minun voimani,
mutta pienikin voi taistella
rauhan puolesta kuin Lenin
ja setä Ho Tshi Minh.

Rauhan puolesta kuin Lenin
ja setä Ho Tshi Minh."

Olkaa hyvä.
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Roku
Radiomafian Vihatuissa Levyissä Anssi soitteli usein kappaletta Vaajakosken Pelikaanit nousee kakkosdivariin. Se oli järkyttävyydessään ihan omaa luokkaansa, esittäjänä oli joku Jyrki Siukola tai Siukonen.
Taitaa olla Jyrki Siukonen, jo edesmenneen Kollaa Kestää -yhtyeen rumpali. Kuinka alas nuo entiset punkkarit voivatkaan vajota? Vaikka jotainhan sitä varmaan on pakko tehdä leipänsä eteen, kuten huonoa musiikkia.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Nyt kun "padot sisälläin opin avaamaan" täytyy ehdottaa kipaletta "Rakkauden aakkoset" by Roma.

Arrgh, en voinut vastustaa kiusausta...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niin, tässä on linkki, mistä löytyy muutama todellinen helmi:
www.cc.jyu.fi/~pasikein/badmusic.html

Kaikki nuo Karate-Pekan kappaleet ovat aivan kamalia, erityisesti tuo Kuka keksi rakkauden.:D . Sepi Virta vetää puolestaan aivan vituroilleen Ricky Martinin Livin la vida locan (tai mikä lie onkaan)... "Si si.. sö supertissön...". Eikä tuo Bailamoskaan jää kauas.:D Kuuntele, jos et tiedä kappaleita.

"Oikeiden" artistien tuotannosta voisin mainita seuraavat biisit:

Janos Valmunen - Bussipysäkillä, Tähti
Sepi Kumpulainen - kaikki
Matti Nykänen - kaikki
Anssi Kela - kaikki
Ultra Bra - Hauki (sorry, suosittu biisi, mutten voi sietää. Muuten kyllä pidän UB.sta.)
Meiju Suvas - Kun lähdet armeijaan.
Zen Café - Todella kaunis
Kari Kuuva - Rupsahda rauhassa rakkaani mun
 

Rocco

Jäsen
Se J.Karjalaisen "Marjaniemessä"-biisi. Hyi hittolainen.

"Minä olen muistanut" - kuka sen sitten esittääkään.

Siinä vain pari mitkä heti saavat supistajalihakseni kouristelemaan.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Rocco
Se J.Karjalaisen "Marjaniemessä"-biisi. Hyi hittolainen.

"Minä olen muistanut" - kuka sen sitten esittääkään.

Siinä vain pari mitkä heti saavat supistajalihakseni kouristelemaan.


"Minä olen muistanut" esitti Edu Kettunen. Niin ja tuo Karjalaisen kappale on "Verinen mies", joka todellakin on hirveä.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Melkein

Viestin lähetti Arnold



"Minä olen muistanut" esitti Edu Kettunen. Niin ja tuo Karjalaisen kappale on "Verinen mies", joka todellakin on hirveä.

" Minä olen muistanut " esitti Kim Lönnholm eli Edun bändikaveri Broadcastersista
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Moto

Taivas varjele, iskit tuohon listaasi sitten kolme inhokkiani.

Bon Jovi: Always

Celine Dion: My Heart Will Go On

Whitney Houston: I Will Always Love You

Teennäisiä uikutuksia, jotka saavat minut suorastaan raivon partaalle. Hyi hitto!

Siitäpä tulikin mieleeni, että jossain lehdessä oli taannoin haastattelu, missä Nina Moberg kertoili ensitreffeistään Tonin kanssa. Kun hän saapui Tonin luo, niin siellä tämä kuulemma kokkaili ja soimassa oli Celine Dionin levy. Nina oli kovin otettu kyseisestä musiikkivalinnasta. Makuja on niin monenlaisia...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös