Kaikkien aikojen ärsyttävin nhl-pelaaja!

  • 11 713
  • 156

ipaz

Jäsen
Ulf Samuelsson. Oli hyvä, vahva ja kovaa taklaava pakki, josta oli omille, mutta samaan aikaan pelasi rumaa, sääntöjen rajamailla olevaa peliä. Ei siinä vielä mitään että pelaa niin, koska moni suosikkini tekee samoin. Uffessa oli vain se iso vika että hän ei vastannut teoistaan. Hän löi ensin, mutta lähti pois kutsun nyrkkihippasille tullessa.

Eniten puistattaa se tilanne jossa Cam Neely pariin otteeseen kutsuu Uffen tappeluun ja mies varsin hyvin tietää mitä on tullut tehtyä ja miten sen voisi sovittaa. Mutta ei, kun Cam käy päälle, niin kilpikonnapuolustukseen eikä edes pudota hanskojaan. Neely ulos, Uffe jatkoi peliä. Swedish Chicken...
 
G

Guest

Viestin lähetti Daespoo
Ilmeisesti olin sisäistänyt väärin tämän keskustelun idean, pikkusika ei tietenkään ole sama kuin törkeä kiekko.

Ymmärsin että puhutaan sikailusta yleensä johon voidaan sisältää ns. pikkusika JA törkeä kiekko.

Edelleen uskallan väittää että tsekit ovat tällä ns. sikailu-asteikolla korkeammalla kuin kanadalaiset.


Voisin sanoa ettei kanadalaisille löydy vertaa kun puhutaan sikailusta. Mielestäni kanadalainen kiekko on sairasta, epämiellyttävää ja suoraan sanottuna oksettavaa. Lisämausteena kotituomarien avulla "voitettu" olympiakulta.

Sanoisin, että Kanada-antipatialleni on varsin hyvät perusteet.

Ja lopettakaa heti maailman parhaan kiekkomaan Tshekin haukkuminen. Tekisi hyvää meillekin ottaa oppia tshekeistä. Ne on yksinkertaisesti LOISTAVIA!

PS: Tshekki oli pelillisesti paras joukkue SLC:ssä.
 

Vaicci#63

Jäsen
Viestin lähetti Jagr68



Voisin sanoa ettei kanadalaisille löydy vertaa kun puhutaan sikailusta. Mielestäni kanadalainen kiekko on sairasta, epämiellyttävää ja suoraan sanottuna oksettavaa. Lisämausteena kotituomarien avulla "voitettu" olympiakulta.

Sanoisin, että Kanada-antipatialleni on varsin hyvät perusteet.

Ja lopettakaa heti maailman parhaan kiekkomaan Tshekin haukkuminen. Tekisi hyvää meillekin ottaa oppia tshekeistä. Ne on yksinkertaisesti LOISTAVIA!

PS: Tshekki oli pelillisesti paras joukkue SLC:ssä.

ja myöskin hidas ja tylsä
 
G

Guest

Tämän hetkinen ykkösinhokkini on Darcy Tucker. TÄmä kasa ihmispaskaa näytti mikä on miehiään, kun taklasi kyynärpäät edellä ja luistimet irti jäästä Sergei Goncharia ilmeisesi aivotärähdyksen arvoisesti. TYypillinen kanadalaisen paskakiekkoilun tuote.

Jos jotakin asiaa tässä elämässä oikeasti vihaan, niin se on kanadalainen jääkiekkoilu. No, Jumala tulee joskus rankaisemaan Tuckeriakin vaikka NHL teki sen vain 2 pelin arvoisella pelikiellolla. Naurettavan pieni rangaistus teon törkeyteen nähden.

Kanada saa minun puolestani painua helvettiin.
 
G

Guest

Viestin lähetti Saipafan


ja myöskin hidas ja tylsä

Mitä höpäjät? Tshekki oli turnauksen nopein ja kiekollisena paras joukkue. Harmi, että tippuivat Venäjää vastaan huonon viimeistelytaidon/Habibulinin loistovireen takia. Mutta jos väität, että turnauksessa oli joku Tshekkiä pelillisesti parempi porukka, niin pahasti olet väärässä.
 
G

Guest

Viestin lähetti Saipafan
ai niin ,jos tsekki on maailman paras kiekkomaa ,miksi se tippui jo niin varhaisessa vaiheessa??

Tshekki on maailman paras kiekkomaa viimeisen 6-7 vuoden asteikolla mitattuna. Ei yksi olympiaturnaus ole mikään peruste tiputtaa ykköspaikalta.

Vai aiotko tosissaan väittää, että Kanada olisi nyt muka maailman paras, vaikkei ollut edes paras joukkue SLC:ssä?
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Jagr68 on tainnut olla hiukset silmillä olympialaisten ajan :D


Kyllä mä sanon et Kanada on tällä hetkellä paras maa ja sillä selvä.

Samallahan voitas sanoa et onpa se valko-venäjä nyt maailman paras kun se puotti parasta peliä pelanneen Ruotsin jatkosta...
 

Cube

Jäsen
Viestin lähetti Jagr68
Tämän hetkinen ykkösinhokkini on Darcy Tucker. TÄmä kasa ihmispaskaa näytti mikä on miehiään, kun taklasi kyynärpäät edellä ja luistimet irti jäästä Sergei Goncharia ilmeisesi aivotärähdyksen arvoisesti. TYypillinen kanadalaisen paskakiekkoilun tuote.

Jos jotakin asiaa tässä elämässä oikeasti vihaan, niin se on kanadalainen jääkiekkoilu. No, Jumala tulee joskus rankaisemaan Tuckeriakin vaikka NHL teki sen vain 2 pelin arvoisella pelikiellolla. Naurettavan pieni rangaistus teon törkeyteen nähden.

Kanada saa minun puolestani painua helvettiin.

Kato, Jeesus on noussut kuolleista!
Tyypillistä Jagsia.. olympialaisten aikana äijä meukasi jo ennen Venäjä-USA peliä, että tuomarit tulevat ratkaisemaan. Sitten kun USA voitti ihan pelillisesti, ei Jagsia näy missään! Nyt, kun keskustelu Salt Lakesta on ollutta ja mennyttä, kun ketään ei jaksa enää pahemmin kiinnostaa, tulee Jags tänne saarnaamaan.

Kovin nopeati noi inhokitkin tuntuu Jagsilla vaihtuvan.. vielä olympialaisten aikaan Jagr vihasi Yhdysvaltoja enemmän kuin mitään. Nyt epäsuosiossa onkin sitten kanadalainen jääkiekko. Niin, no onhan se kivempaa hakata mailalla koiville, kuin taklata tai jopa haastaa vastustaja rehellisesti pudottamaan hanskat... Andrei Nazarov taitaa olla varsinainen Juudas Jagsin kirjoissa.

Minun ykkösinhokkini taitaa tällä hetkellä olla Vladimir Malakhov, joka SL:ssa taklasi polvi edellä Keith Tkachukin sivuun useaksi peliksi. Mahtoiko tilanteesta tulla edes jäähyä?
 
G

Guest

Viestin lähetti Cube


Kato, Jeesus on noussut kuolleista!
Tyypillistä Jagsia.. olympialaisten aikana äijä meukasi jo ennen Venäjä-USA peliä, että tuomarit tulevat ratkaisemaan. Sitten kun USA voitti ihan pelillisesti, ei Jagsia näy missään! Nyt, kun keskustelu Salt Lakesta on ollutta ja mennyttä, kun ketään ei jaksa enää pahemmin kiinnostaa, tulee Jags tänne saarnaamaan.

Kovin nopeati noi inhokitkin tuntuu Jagsilla vaihtuvan.. vielä olympialaisten aikaan Jagr vihasi Yhdysvaltoja enemmän kuin mitään. Nyt epäsuosiossa onkin sitten kanadalainen jääkiekko. Niin, no onhan se kivempaa hakata mailalla koiville, kuin taklata tai jopa haastaa vastustaja rehellisesti pudottamaan hanskat... Andrei Nazarov taitaa olla varsinainen Juudas Jagsin kirjoissa.

Minun ykkösinhokkini taitaa tällä hetkellä olla Vladimir Malakhov, joka SL:ssa taklasi polvi edellä Keith Tkachukin sivuun useaksi peliksi. Mahtoiko tilanteesta tulla edes jäähyä?


Miksi vertaat Malahovin upeaa ja täysin puhdasta taklausta Tuckerin sikailuun?

Kyllä esim. USA-Venäjä ottelussa oli selkeää tuomaripeliä, kuten tälläkin palstalla tuli ilmi. Venäjä ei ollut pelissä hyvä kolmatta erää lukuunottamatta, mutta olisi puolueettomalla tuomarityöskentelyllä voittanut todennäköisesti kultaa.

Sille joka kutsui Kanadaa parhaaksi kiekkomaaksi tämän turnauksen perusteella, niin kai sitten Valko-Venäjä on tämän hetken 4. paras kiekkomaa Tshekin, Suomen ja Ruotsin edellä? Pitää katsoa kokonaisuutta 5 viime vuoden ajalta, ja tällä asteikolla Tshekki on selvä ykkönen. Sitä paitsi Kanadan harvinaisen epämiellyttävä ja Tshekin erittäin miellyttävä pelityyli ajaa antipatiat väkisin Kanadan puoleen ja sympatiat Tshekin puoleen.

Vai kuinka moni oikea kiekkofani voisi koskaan kannattaa KANADAA ottelussa Tshekkiä vastaan???
 

Vaicci#63

Jäsen
Viestin lähetti Parker27
Jagr68 on tainnut olla hiukset silmillä olympialaisten ajan :D


Kyllä mä sanon et Kanada on tällä hetkellä paras maa ja sillä selvä.

Samallahan voitas sanoa et onpa se valko-venäjä nyt maailman paras kun se puotti parasta peliä pelanneen Ruotsin jatkosta...

heh heh,Allahin palvojat.......:D

Niin kyllä fakta on se että mm-kisat Tsekki on voittanut tuurilla suomea vastaan.Fakta on myös se että tsekit pelaavat tylsää peliä,minua ainakin kiinnostaisi mieluummin nähdä Hagmanin tapaista pelityyliä kuin tsekkiläistä temppuilua.Olympialaisissa venäjä näytti että mistä tulee!!!!Pah,ensin Taito-Ojanen ja sitten vielä tämä.Pitää taas puolustautua :mad:
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Täällä Jumalan Radio Jags jälleen käyttää jumalaista kieltä. Varo, tuollaisista puheista päätellen pätsi odottaa sinuakin.

Pitkän aikavälin vertailuja on kansainvälisessä kiekkoilussa hankala tehdä, sillä Kanada ei juuri koskaan saa mukaan parasta kalustoaan. Ei se tosin ole nykyisin ylivoimainen silloinkaan, kun se saa, mutta ainoastaan täysin sokea voi väittää muuta, kuin että Kanadan esitys SLC:ssä oli pirun vakuuttava. Joukkue paransi esitystään tasaisesti sitä mukaa, kun pelaajat oppivat pelaamaan yhteen (vertailun vuoksi: Suomen ja Tshekin pelaajat ovat pelanneet erilaisesta kiekkokulttuurista ja taustasta johtuen yhdessä paljon enemmän kuin Shanahanit ja Fleuryt, Lemieuxista nyt puhumattakaan), ja finaalissa Kanada olikin jo aivan omaa luokkaansa. Tshekin tituleeraaminen "nopeimmaksi ja kiekollisesti turnauksen parhaaksi" joukkueeksi ei ole mitään muuta kuin sokeaa puolueellisuutta. Tshekin menestys on tullut, paitsi kiistatta taitavien pelaajien ansiosta, väistämättä myös kuolettavan tylsän pelityylin seurauksena. On suuri häpeä, että niin taitavat Tshekki-joukkueet ovat vieneet mestaruuksia sellaisella sumputtavalla antikiekolla, vaikka muuhunkin olisi rahkeita.

SLC:n Kanada ei sumputtanut. Se pelasi aktiivista ja iloista peliä, jossa ei edes syyllistytty sikailuihin tai ylilyönteihin, mikä yllätti minutkin positiivisesti.
 

Vaicci#63

Jäsen
Viestin lähetti Monte-Cristo
Täällä Jumalan Radio Jags jälleen käyttää jumalaista kieltä. Varo, tuollaisista puheista päätellen pätsi odottaa sinuakin.

Pitkän aikavälin vertailuja on kansainvälisessä kiekkoilussa hankala tehdä, sillä Kanada ei juuri koskaan saa mukaan parasta kalustoaan. Ei se tosin ole nykyisin ylivoimainen silloinkaan, kun se saa, mutta ainoastaan täysin sokea voi väittää muuta, kuin että Kanadan esitys SLC:ssä oli pirun vakuuttava. Joukkue paransi esitystään tasaisesti sitä mukaa, kun pelaajat oppivat pelaamaan yhteen (vertailun vuoksi: Suomen ja Tshekin pelaajat ovat pelanneet erilaisesta kiekkokulttuurista ja taustasta johtuen yhdessä paljon enemmän kuin Shanahanit ja Fleuryt, Lemieuxista nyt puhumattakaan), ja finaalissa Kanada olikin jo aivan omaa luokkaansa. Tshekin tituleeraaminen "nopeimmaksi ja kiekollisesti turnauksen parhaaksi" joukkueeksi ei ole mitään muuta kuin sokeaa puolueellisuutta. Tshekin menestys on tullut, paitsi kiistatta taitavien pelaajien ansiosta, väistämättä myös kuolettavan tylsän pelityylin seurauksena. On suuri häpeä, että niin taitavat Tshekki-joukkueet ovat vieneet mestaruuksia sellaisella sumputtavalla antikiekolla, vaikka muuhunkin olisi rahkeita.

SLC:n Kanada ei sumputtanut. Se pelasi aktiivista ja iloista peliä, jossa ei edes syyllistytty sikailuihin tai ylilyönteihin, mikä yllätti minutkin positiivisesti.

aivan samaa mieltä.
 

Cube

Jäsen
Viestin lähetti Jagr68



Miksi vertaat Malahovin upeaa ja täysin puhdasta taklausta Tuckerin sikailuun?

Kyllä esim. USA-Venäjä ottelussa oli selkeää tuomaripeliä, kuten tälläkin palstalla tuli ilmi. Venäjä ei ollut pelissä hyvä kolmatta erää lukuunottamatta, mutta olisi puolueettomalla tuomarityöskentelyllä voittanut todennäköisesti kultaa.

Vai kuinka moni oikea kiekkofani voisi koskaan kannattaa KANADAA ottelussa Tshekkiä vastaan???

Toi esimerkkini oli tarkoituksellisesti kärjistetty kahdesta syystä:

1. Sarkasmia.. Jonkun pelaajan silmitön vihaaminen ja tuomitseminen yhden tilanteen perusteella on juuri sitä mitä Sinä teit. Oletko muuten edes nähnyt Tuckerin taklausta? Jos se tosiaan on yhtä törkeä kuin väität, en todellakaan aio sitä puolustella, mutta valitettavasti kaipaan hieman enemmän näyttöjä kuin sanasi.

2. Halusin kuulla mitä mieltä olet siitä taklauksesta. Jos tuo taklaus oli mielestäsi suorastaan upea, ehdotan NHL-pelien tarkempaa katselua ja Venäjän värien poistamista silmiltä.

Vai oli se tuomaripeli kuitenkin puolueellista Salt Lakessa? No, kai tämä on makuasia, mutta mun mielestä tuomarit onnistuivat pelissä hyvin. Huonojakin vihellyksiä nähtiin, mutta tasapuolisesti. Tätä mielipidettä ei pahemmin hetkauta se, että JA:ssa oli eri mieltä muutama Venäjä-fani ja USA-vihaaja, jotka todennäköisesti katselivat peliä pelkästään tuomareiden virheitä löytääkseen.

..ja minä ainakin kannatan Kanadaa, kun nämä maat kohtaavat. Sympatioita minulla ei ole kumpaankaan suuntaan, mutta ennemmin lajin emämaata kannustan kuin Tsekkiä, vaikka se viime arvoturnauksissa onkin menestynyt (Poislukien SL).

Onko sinulle, Jags, muuten mikään asia neutraali? Tuntuu vain, että joko vihaat tai rakastat kaikkea. Psykologiassa meille opetettiin, että näin on skitsofreenikoilla... :)
 

Vaicci#63

Jäsen
Viestin lähetti Jagr68



Miksi vertaat Malahovin upeaa ja täysin puhdasta taklausta Tuckerin sikailuun?

Kyllä esim. USA-Venäjä ottelussa oli selkeää tuomaripeliä, kuten tälläkin palstalla tuli ilmi. Venäjä ei ollut pelissä hyvä kolmatta erää lukuunottamatta, mutta olisi puolueettomalla tuomarityöskentelyllä voittanut todennäköisesti kultaa.

Sille joka kutsui Kanadaa parhaaksi kiekkomaaksi tämän turnauksen perusteella, niin kai sitten Valko-Venäjä on tämän hetken 4. paras kiekkomaa Tshekin, Suomen ja Ruotsin edellä? Pitää katsoa kokonaisuutta 5 viime vuoden ajalta, ja tällä asteikolla Tshekki on selvä ykkönen. Sitä paitsi Kanadan harvinaisen epämiellyttävä ja Tshekin erittäin miellyttävä pelityyli ajaa antipatiat väkisin Kanadan puoleen ja sympatiat Tshekin puoleen.

Vai kuinka moni oikea kiekkofani voisi koskaan kannattaa KANADAA ottelussa Tshekkiä vastaan???


monikin kannattaa Kanadaa ottelussa Tsekkiä vastaan,sillä haluaa nähdä vähän nopeampaa peliä kuin Tsekki pelaa.Laidat ryskyvät ja taklaukset sinkoilevat.Paljon parempi kannattaa Kanadaa joka pelaa kiekkoa missä vauhtia ja taklauksia ei puutu,toisin kuin tsekiltä.
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Minä olen nänhnyt sekä Tsekin että Kanadan pelaavan sikaa. Olen nähnyt sekä Tsekin että Kanadan pelaavan hyvin. Olen nähnyt sekä Tsekin että Kanadan pelaavan huonosti. Kun Suomesta ei ole kyse, minulla ei ole selvää suosikkia, ja pyrin vain nauttimaan hyvästä lätkästä. Minun mielestäni kummankin osapuolen yksipuolinen syyttely on typerää. Olen jo todennut tämän aiemminkin, mutta ilmeisesti olen palstan ainut, joka arvostaa molempia joukkueita. Siksi en oikeastaan jaksa kunnolla lähteä näihin yleistyskisoihin, koska itse vihaan yleistyksiä.

Sen sijaan SLC:n paras joukkue oli Kanada. Minusta se asia on aika pahuksen selvä.
 

JVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Kyllä Janne Baby puhuu asiaa..

Voisin todeta oleva täysin samaa mieltä kuin mitä Ojanen tossa yläpuolella totesi. Täyttä asiaa..;)
 

ipaz

Jäsen
Viestin lähetti Jagr68
Vai kuinka moni oikea kiekkofani voisi koskaan kannattaa KANADAA ottelussa Tshekkiä vastaan???

Sä olet Jags oikeasti tämän palstan suurin syyllistäjä, ihminen joka näkee asiat ainostaan yhdeltä kantilta.. se on jotenkin säälittävää.

Minä pidän itseäni OIKEANA kiekkofanina (huomaa että tämäkin käsite on häilyvä) ja olen AINA Kanadan puolella kun se pelaa Tsekkiä, tai ketä tahansa vastaan. Tsekki on mielestäni kuitenkin hieno kiekkomaa josta tulee paljon loistavia pelaajia. Niin kuin on myös Kanada.

Mahtaisistkohan sinä edes tietää kuka on Darcy Tucker jos miehen taklauksen kohteena olisi ollut toinen kanukkipelaaja? Nyt vaan sattui suosikkisi, myös minun mielestäni loistava venäläispuolustaja Sergei Gonchar olemaan kohteena (ellei Tucker jo aitiossa ollut miettinyt temppunsa jolla saadaan yksi venäläinen pois kaukalosta... :D ) ja ilmeisesti tästä johtuen Tucker on mielestäsi NHL:n kusipäisin olento.

Se on tietenkin selvää että koska NHL:ssä on n. 900 pelaajaa niin joukkoon mahtuu paljon ns. sikoja. Toisaalta, nämä värittävät Peliä ja tekevät jääkiekosta juuri siksi niin mielenkiintoista seurata. Itse en todellakaan jaksa innostua ottelusta jossa on pelkkiä taitavia kikkailijoita. Lätkäkaukaloon mahtuu paljon erilaisia yksilöitä, taitavia ja vähemmän taitavia. Sinä et haluasi päästää näitä vähemmän taitavia jäälle lainkaan..?
 
Viimeksi muokattu:

Jouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Big River Prospects
Darcy, Sergei ja iso irlantilainen..

Joku ylempänä kirjoitti Darcy Tuckerista mainitsemalla tämän pelaajan olevan "lahjaton". Heh, kannattaa käydä katsomassa toinenkin jääkiekko-ottelu - Tuckerilla on jo ennen NHL-uraa aikamoinen rivi mestaruuksia ja todella merkittävä osuus niitten voittamisessa, kyseessä on pelaaja, jonka jokainen NHL-joukkue ottaisi riveihinsä mielellään.

Sergei Goncharin tyrmännyt taklaus oli selvästi sääntöjen vastainen, Tucker jätti luistimensa ja nosti kätensä ylös osuen Gonchariin kyynärvarrella, ei kyynärpäällä kovalla vauhdilla. NHL-pelaajien on taklattava puolustajaa, joka tulee kulmasta pää alhaalla, valitettavasti Gonchar syyllistyi tähän taas kerran - tämä taipumus on syynä siihen, että Gonchar on kärsinyt paljon päävammoja - puolustajan on lähdettävä omasta päästä pää pystyssä ja kovalla vauhdilla pienessä kaukalossa vrt. Paul Coffey.

Huono tuuri Goncharille, joka johtaa NHL:n puolustajia pistepörssissä ja tulee tällä kaudella vihdoinkin saamaan tunnustusta hyvästä siniviivapelistään Norris-ehdokkuuden muodossa - ei voita sitä - Lidström voittaa - mutta tulee olemaan ehdolla.

Tämä Tuckerin ryntäys muistutti todella paljon kuuluisaa vuoden 1968 playoffsien taklausta, jolla Toronton puolustaja Pat Quinn ryntäsi ja taklasi päätään alhaalla pitäneen Bobby Orrin tajuttomaksi - vähän rynnäten, mutta olkapäällä osuen - Orr piti itseään syyllisenä taklaukseen, koska katsoi kiekkoa väärään aikaan.

Pat Quinn ei ole valmentaja, joka määräisi mitään pelaajien teloituksia etukäteen - jokainen, joka on seurannnut isopäisen irlantilaisen valmennusuraa Philadelphiasta lähtien tietää ainakin tämän. Quinn on tunnettu ihan muusta.
 

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
"Pat Quinn ei ole valmentaja, joka määräisi mitään pelaajien teloituksia etukäteen - jokainen, joka on seurannnut isopäisen irlantilaisen valmennusuraa Philadelphiasta lähtien tietää ainakin tämän. Quinn on tunnettu ihan muusta."

Lienee siis täysin sattumaa, että NHL:ssä on kahden viime kauden aikana kaksi kertaa vedetty kyynärpäällä vastustajan tähtipakkia tarkoituksella päähän. Tie Domi teki sen Scott Niedermayerille ja Darcy Tucker Sergei Goncharille. Sama joukkue+ sama teko = sattumaa? Quinn tietää tasan tarkkaan, että Montreal on paljon helpompi vastus mahdollisena pudotuspelivastustajana kuin Washington. Hyvän kiekollisen pakin menetys on joukkueelle suuri rasite kuten Capitalsin kohdalla jo Calle Johanssonin puuttumisesta nähdään. Yksi ronkkija hyökkäyksessä ei ole koskaan samanarvoinen.

Olkapää ja kyynärvarsi ovat aikalailla eri asioita.
 

Jouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Big River Prospects
Hurja mielikuvitus..

Sinullapa on hurjan vilkas mielikuvitus kun tällaisia salaliittoteorioita kehittelet ja niihin vielä uskot.

Olen katsonut Pat Quinnin valmentamien joukkueitten pelejä joka viikko melkein yli 20 vuotta, - varmaan satoja pelejä ja näistä kymmeniä livenä - seurannut sekä Tie Domin että varsinkin Darcy Tuckerin pelejä junnuista saakka enkä ole koskaan nähnyt kenenkään näistä tahallaan satuttavan vastustajaansa enkä ole koskaan nähnyt Quinnin lähettävän ketään pelaajaansa telomaan tahallaan toisen joukkueen pelaajaa - johan siinä pitäisi olla aikamoinen sementtipää, joka menisi kuin robotti valmentajan käskystä jotakin satuttamaan.

Tie antoi kerran Samuelssonille turpiin varoittamatta ja se oli rumasti tehty - oikeaa miestä löi, mutta väärin tehty.

NHL-pelaajat ovat veljeksiä keskenään, he ottavat yhteen helvetin kovaa, mutta eivät tahallaan vahingoita toisiaan yleensä.
 

md17

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vahingoittamisesta

NHL-pelaajat ovat veljeksiä keskenään, he ottavat yhteen helvetin kovaa, mutta eivät tahallaan vahingoita toisiaan yleensä.

Muistelisin Selänteen nimenneen haastattelussa muutaman pelaajan, jotka Teemun mielestä taklaavat vahingoittaakseen. Yksi niistä oli Chelios, muita en muista. Anyone?

Muutenkin tuo "eivät tahallaan vahingoita toisiaan yleensä" on hieman kyseenalaista, varsinkin nykyään, kun perinteinen enforcement ei oikein tunnu toimivan (riippuu tietenkin siitä mitenkä tuo "yleensä" määritellään).
Tuntuu sitä , että nykyään 'vääryydet' pyritään useammin ja useammin kostamaan kyynerpäätaklauksilla yms, ja myös pelaajien kuumenemiset tuntuvat johtavan useammin vastaaviin cheapshotteihin perineisen tappelun sijasta.
Jouni näkee toki huomattavasti enemmän NHL pelejä kuin minä, mutta sellainen mielikuva minulla on, että näitä vahingoitusyrityksiä tapahtuu entistä enemmän. Se, että liigan kurinpitäjät langettavat niistä täysin naurettavia rangaistuksia (esim. Tucker, Cairns) ei varmasti auta asiaa.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Joskus MM-kisoissa ollessaan Todd Bertuzzi vähätteli Suomen joukkuetta siihen malliin, että kyseinen kaveri nousi meikän inhokkilistalla kärkeen. Ja on pitänyt paikkaansa edelleen. Naamastakin häiskä on aika mulkun näköinen. ;)

Kovat tehot äijä kuitenkin tällä kaudella saalistanut. 31+41=72 ja sillä aivan pistepörssin kärkisijoilla. Vielä 5-6 peliä tainnut jäädä väliin syystä tai toisesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös