Kaikki yhden kimppuun! Onko se kivaa?

  • 4 626
  • 49

Porukalla kimppuun, asiaa vai ei?


  • Äänestäjiä
    173

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Olen ollut huomaavinani täällä keskustelupalstalla ajoittain pintaan pulpahtavaa lynkkausmielialaa. Näissä tilanteissa yksi kirjoittaja joutuu jonkun epämääräisen kokoisen ja muutenkin vähän epämääräisen porukan hampaisiin. Vuorotellen kirjoitetaan, miten se yksi on pelle ja sen kirjoitukset ihan hanurista. Tällaista on ollut havaittavissa mm. letkautus- ja polkaisuketjuissa.

Mitä mieltä arvon jatkoaikalaiset ovat tällaisesta toiminnasta?
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Designer kirjoitti:
Olen ollut huomaavinani täällä keskustelupalstalla ajoittain pintaan pulpahtavaa lynkkausmielialaa. Näissä tilanteissa yksi kirjoittaja joutuu jonkun epämääräisen kokoisen ja muutenkin vähän epämääräisen porukan hampaisiin. Vuorotellen kirjoitetaan, miten se yksi on pelle ja sen kirjoitukset ihan hanurista. Tällaista on ollut havaittavissa mm. letkautus- ja polkaisuketjuissa.

Mitä mieltä arvon jatkoaikalaiset ovat tällaisesta toiminnasta?

Hyvä huomio. Poikkeuksellisesta ajattelusta täällä todellakin saa olla varuillansa.

Itse olen "lynkkaus"listalla kun kritisoin Kiiran Korven tekemistä seksiobjektiksi tällä foorumilla.

No, tulos oli että häntä "pannaan jo joka reikään."

Ylläpito luo tietysti journalistisen linjan, ja oikeuden meille kirjoittajille. Nyt he hyväksyvät kaiken.

Voidaan todeta että tämä foorumi jääkiekkoiluun erikoistuneena, on myöskin henkilöön menevään sikailuun erikoistunut.

Ylläpito seuraa ainoastaan jääkiekkoon liittyvää pilkkaa, mutta esim. jääluisteluun osallistuvaa pilkkaa se sietää.

Moderaattorit: Ei teidän kaikkien tarvitse olla pellejä. Yksikin voi tehdä jotain.

Ymmärrän että jos teillä on tietty etukäteen sovittu henki, niin kai sitä sitten on nuoltava.
 

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
Itsestäni ainakin tälläinen on hieman ikävää. Toki jos joku kirjoittaa uskomatonta tuubaa niin ihan oikeutettua on että siitä voi muutamakin kirjoittaja huomauttaa/vittuilla, mutta sitten kun alkaa tulla kymmeniä viestejä jossa sama asia toistetaan suunnilleen vaihtamalla sanojen paikkaa, niin yli menee.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
kritiikki kirjoitti:
Hyvä huomio. Poikkeuksellisesta ajattelusta täällä todellakin saa olla varuillansa.

Itse olen "lynkkaus"listalla kun kritisoin Kiiran Korven tekemistä seksiobjektiksi tällä foorumilla.

No, tulos oli että häntä "pannaan jo joka reikään."

Ylläpito luo tietysti journalistisen linjan, ja oikeuden meille kirjoittajille. Nyt he hyväksyvät kaiken.

Voidaan todeta että tämä foorumi jääkiekkoiluun erikoistuneena, on myöskin henkilöön menevään sikailuun erikoistunut.

Ylläpito seuraa ainoastaan jääkiekkoon liittyvää pilkkaa, mutta esim. jääluisteluun osallistuvaa pilkkaa se sietää.

Moderaattorit: Ei teidän kaikkien tarvitse olla pellejä. Yksikin voi tehdä jotain.

Ymmärrän että jos teillä on tietty etukäteen sovittu henki, niin kai sitä sitten on nuoltava.


Kertoisitko sivusta seuranneelle, että miksi juuri Kiira???!?? Miksi et ole herännyt aikaisemmin? Ihmetyttää vaan!
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Hakataan Designer!
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Minä luulen että se johtuu eniten ikäeroista kirjoittajien keskuudessa. Pientä ja asiallistahan tämä on kunnon webbiflametukseen verrattuna...kyseinen touhuhan käy jo huumorista mutta ei sovellu tämäntyylisen palstan luonteeseen.

Sitä minä en ymmärrä että joku ottaisi tällekin palstalle kirjoittelun niin tosissaan että suuttuisi jostain mielipide-/kiekkoasiasta oikeasti. Eri asia on tietysti henkilökohtaisiin tietoihin viittaaminen, yksityisyyden loukkaaminen, joka on palstan sääntöjen rikkomista mutta sitä on silti nähty.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tämä on ihan normaalia foorumeille jossa tietyn asian kannattajia on kerääntynyt yhteen. Totta kai esimerkiksi Suomi- Ruotsi olympiafinaalin alla Jatkoajassa täysin purjein Ruotsin voiton puolesta liputtava joutuu suurimman osan jatkislaisista hampaisiin. Toki aika usein mukana on myös tällaista koulun pihoilta tuttua rinki ympärillä ja yksi keskellä- tyylistä meininkiä, jossa osa ei osallistu threadiin kuin lyödäkseen jo lyötyä ilman pelkoa siitä, että heidän kirjoituksensa toisi yhtään lisää sisältöä threadiin tai jotain uutta mullistavaa näkökulmaa aiheeseen. Voi myös olla, että jotkut näin toimiessaan haluavat lisäpisteitä boardin vakiokasvojen silmissä, keitä lienevätkään.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Mielestäni Kiira Korpea koskeva kirjoittelu ei poikennut ko. ketjun aiemmasta linjasta mitenkään. Kritiikin yht'äkkiä pelkästään yhtä 'halvennettua' nuorta naista koskeva kiihkeä puolustusreaktio oli ja on huvittava. Siksi on ymmärrettävää että siitä tuli vastaukseksi sitä mitä tuli. Ketjun olemassa olon kritisointi olisi ollut jotenkin käsitettävissä olevampi argumentti. Ja toisten kirjoittajien homottelu ei myöskään varsinaisesti paranna tilannetta, ihan välttämättä ainakaan. Summanen summarum. Kritiikki sai mitä tilasi. Kerjäsi lisää, sai lisää.

Designerin mainitseman ongelman toki olen havainnut ja pidän sitä ikävänä asiana. Siis sen 'kattokaa, mäkin uskalsin sanoo sille'-samojen toistamisen. Kiira "kritiiki" Korpi on kuitenkin hyvin huono esimerkki tuosta ongelmasta.

Edit: Ja sillä aikaa kun tätä kirjoittelin niin kyseinen kritiikki kirjoitti polkasu-ketjuun viestin jossa arvailee toisen kirjoittajan uskonnollisiin vakaumuksiin liittyviä asioita. Meillä on kohta yksi k:lla alkava kirjoittaja palstalla vähemmän. Ja aivan varmasti omasta mielestään täysin syyttään, ajojahdin uhrina.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Olen kirjoitellut, kuten olen maininnut, koomikko ja juontaja Joe Roganin keskustelupalstalle.

Viimeaikaisien tapahtumien huikean kuikeita huipentumia oli tappeluni erään amerikkalaisen läskin automekaanikon kanssa. Kaveri kaivoi sitten kotisivuiltani kuvia ja tietojani, kirjoitellen sitten seuranhakuilmoituksiani kansainvälisille homoseksuaalien palstoille. Unohti tosin ettei synnyinkaupunkini Kuopio ole Ruotsissa.

Eräs toinen nimimerkki oli myös aikansa tapellut myös palstallaan aktiivisesti kirjoittelevan Roganin, siis tämän Pelkokertoimen juontajan, kanssa. Vastikään joku hakkeroi sitten kyseisen nimimerkin infoja ja kuvia laihdutuspalstan tilityksistä! Nyt koko palsta nauraa kaverin ja tämän vaimon kuville ja uskonnollista tunnustusta läheneville kertomuksille laihduttamisen vaikeudesta. Julmaa, mutta ah niin hauskaa.

Kyllä, minä vietän liikaa aikaa netissä. Villiä!
 

kritiikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Twite kirjoitti:
Mielestäni Kiira Korpea koskeva kirjoittelu ei poikennut ko. ketjun aiemmasta linjasta mitenkään. Kritiikin yht'äkkiä pelkästään yhtä 'halvennettua' nuorta naista koskeva kiihkeä puolustusreaktio oli ja on huvittava. Siksi on ymmärrettävää että siitä tuli vastaukseksi sitä mitä tuli. Ketjun olemassa olon kritisointi olisi ollut jotenkin käsitettävissä olevampi argumentti. Ja toisten kirjoittajien homottelu ei myöskään varsinaisesti paranna tilannetta, ihan välttämättä ainakaan. Summanen summarum. Kritiikki sai mitä tilasi. Kerjäsi lisää, sai lisää.

Designerin mainitseman ongelman toki olen havainnut ja pidän sitä ikävänä asiana. Siis sen 'kattokaa, mäkin uskalsin sanoo sille'-samojen toistamisen. Kiira "kritiiki" Korpi on kuitenkin hyvin huono esimerkki tuosta ongelmasta.

Edit: Ja sillä aikaa kun tätä kirjoittelin niin kyseinen kritiikki kirjoitti polkasu-ketjuun viestin jossa arvailee toisen kirjoittajan uskonnollisiin vakaumuksiin liittyviä asioita. Meillä on kohta yksi k:lla alkava kirjoittaja palstalla vähemmän. Ja aivan varmasti omasta mielestään täysin syyttään, ajojahdin uhrina.

Harvinaisen tyhmä viesti.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Tyhmä se oli tuo sinun kommenttikin ^
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
kritiikki kirjoitti:
Harvinaisen tyhmä viesti.
Kirjoitin, käsi sydämellä, viestin täysin tosissani, ilmaisten 100% rehelliset mielipiteeni. Voitko kertoa mikä viestissäni erityisesti oli harvinaisen tyhmää, ihan vaan jotta voisin kirjoittaa viisaammin jatkossa?

Yleensä en pidä asiallisena jonkun kirjoittajan kirjoitusten näin pitkälle menevää ruotimista (siis sellaista jonka Sinun kohdallasi tein). Nyt on tilanne kuitenkin mielestäni sellainen että olet itse avannut moiselle kirjoittelulle oven. Ja 'moisella kirjoittelulla' tarkoitan mielipiteen kirjoittamista siitä mitä olet kirjoittanut. En mielipiteen kirjoittamista Sinusta persoonana. Eikä minulla siihen tietenkään olisi mahdollisuuksiakaan.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Polkaisuketjua viime päivät luettuani, en voi äänestää kuin ensimmäistä vaihtoehtoa.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaikki Kiiran kimppuun? Kritiikki on tärkeää, mutta en voi ymmärtää miksi nimimerkki Kritiikki niin kovasti jaksaa jauhaa kaikesta oikeasta elämästä niin täysin irrallaan olevaa asiaa ja sen moraalia. Hiukan vielä vettä myllyyn, kyllä, mutta en ilman lupaa.
 

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minusta nostetaan liikaa Haloota. Joku jolla on vähänkin huumoria ja ymmärrystä ymmärtää nämä "mä polkaisin tota, tota ja tota". Sen takana ei ole mitään vakavaa ja tuomitsevaa touhua. Se on vain pelleilyä.
Ja missä sananvapaus? Mitä vikaa on sanoa että joku on todella seksikäs, erityisesti siellä ketjussa jossa on juuri tästä mielipiteestä kysymys.

Jos joku tosissaan pitää tätä loukkaavaavana niin harmin paikka.Elämä on kovaa.

Kritiikille vielä: On valitettavaa että sinua pännii joidenkin mielipiteet. Eihän ole kivaa kun jotkut on jotain mieltä. Erityisteski Jatkoaika-foorumissa.
Monet meistä kestävät muiden mielipiteitä ilman että nostattaa hirveetä sekamelskaa, taistele.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Ääh, pistin sitten väärään kohtaan.

Eipä periaatteessa liikuta minua, niin kauan kuin saan itse olla rauhassa. Tyhmäähän tuo esimerkiksi Tepa-vaino letkautus-ketjussa on/oli. Antaa Tepan postata letkautuksia niin paljon kuin haluaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
En nyt ryhdy tarkastelemaan tätä Jatkoaikaa parina (?) päivänä villiinnyttänyt tapausta koska se ei mielestäni ole paras esimerkki tällaisesta toiminnasta jossa kaikki käyvät joukolla yhden kimppuun.

Yleisesti ottaen pidän moista toimintaa kuitenkin vähintäänkin nolona, johtuen ehkäpä siitä, että itse olen kokenut sen miltä tuntuu olla siinä joukon keskellä muiden "potkittavana" - enkä nyt tarkoita mitään väittelyä ja kaskustelua netin keskustelupalstalla vaan tilanteita oikeassa elämässä.

Voi olla, että esim. täällä Jatkoajassa jonkin väittelyn yhteydessä tilanne on ollut sellainen, että olen ollut sen "joukon" puolella väittelemässä jotain tiettyä yksilöä vastaan mutta kyseisissäkin tilanteissa oma väittelyni perustuu henkilökohtaiseen keskusteluun vastaväittäjäni kanssa, ei joukon mukana toisen potkimiseen, ja kaikissa tapauksissa koetan arvostaa vastaväittäjäni mielipidettä vaikka se eroaisi kuinka omastani - aina tämä ei ehkä näy teksteistäni mutta totuus on kuitenkin se, että arvostan ihmistä jolla on mielipiteitä vaikka ne sitten eroaisivatkin omistani.

Eli, en pidä kovinkaan arvostettavana toimintana sitä, että ryhdytään kuittailemaan kuittailun vuoksi jollekin henkilölle esim. täällä Jatkoajassa, lyömään niin sanotusti lyötyä ja potkimaan toista armotta päähän. Toki jos toinen kerjää omalla toiminnallaan sitä, että häntä potkittaisi päähän niin ei ole ihme, että saa sitä mitä tilaa, joskus on myös aloittajalta vaadittava vastuullisuutta tekoihinsa.

vlad.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
vlad kirjoitti:
Eli, en pidä kovinkaan arvostettavana toimintana sitä, että ryhdytään kuittailemaan kuittailun vuoksi jollekin henkilölle esim. täällä Jatkoajassa, lyömään niin sanotusti lyötyä ja potkimaan toista armotta päähän. Toki jos toinen kerjää omalla toiminnallaan sitä, että häntä potkittaisi päähän niin ei ole ihme, että saa sitä mitä tilaa, joskus on myös aloittajalta vaadittava vastuullisuutta tekoihinsa.
Sama, siksi jätinkin äänestämättä koska ajatusta vastaavaa vaihtoehtoa ei ollut. Mikäli minä ymmärrän oikein mihin tapauksiin tässä yleisesti viitataan, kyse on mielestäni pitkälti siitä että sitä saa mitä tilaa, mikä on mielestäni täysin hyväksyttävää. Jonkinlaisesta huomionkipeystä kysymys?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eihän se reilua ole ja oikeinkaan. Valitettavasti ihminen vaan usein on sellainen peto, että siihen vaipuu. Meistä jokainen varmaankin tietää sen.

Minulla ei ole tapana esittää mitään ylimääräisiä rooleja netissä ja valehdella, pientä tahallista kärjistämistä ja värittelyä voi esiintyä. Siltikin, tämäkin paikka on täynnä huumoria, usein toisto sellaista ja ihan hyvääkin. Ihmiset eivät kaikkia lausahduksiasi ja mielipiteitäsi ota aina vakavasti ja heittävät leikinlaskua niistä.

Sitä kannattaa katsoa millaista juttua lähtee vetämään, koska aika varmasti tulee kuittia tälläisessä velikultayhteisössä.

Jossain määrin siis omalla vastuulla on kirjoitettava ja otettava se palaute sen mukaan vastaan. Liikaa ei voi ruveta paapomaan ja rajoittamaan ilmaisua.

"Se joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäkööt."

Jatkuva määrätietoinen motittaminen ja yleinen ajojahti on kyllä tuomittavaa ja rinnastettavissa koulu/työpaikkakiusaamiseen.

Mielipiteistä saa kuitenkin väitellä niin paljon kuin haluaa.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Fyysisesti en koskaan joidenkin kiekkopelin tuloksista alkaisi tappelua, siinä ei ole mitään järkeä. Mielipiteiden vaihto yleensä auttaa tajuamaan asiaa useammalta puolelta. Eräskin Venäjää kannattava kirjoittaja tuo ihan piristävää väriä keskusteluun, jossa kaikki kannattavat Suomea. Paitsi ne isänmaan viholliset, jotka eivät.

Kuitenkin sitten, kun keskustelu on ihan täyttä vittuilua ja sotaveteraanivertauksia, niin sitten ollaan niin syvällä inton suossa, ettei kukaan mitään hyödy. Olisi mukavaa, jos jääkiekossakin ihmisillä olisi useampia suosikkeja jalkapallon tapaan.

Toki joka keskustelupalstalla on omat kirjoittamattomat säännöt, että ketä kannatetaan ja mihin tyyliin. Kaikki yhden kimpussa on helppoa ja typerää. Joissain tapauksissa se yksikin nauttii.

Jos kymmenen sadistia hakkaa yhtä masokistia, niin poliisin hälyyttäminen on turhaa. Valitettavasti pieksäntä jatkuessaan pakottaa soittamaan ambulanssin...
 
K

kiwipilot

Yleensä en ymmärrä kaikki yhden kimpussa -meininkiä, mutta jos tyyppi kerjäämällä kerjää niin asia on toinen. Ja tämä pätee vain ja ainoastaan verbaaliseen tykitykseen, fyysinen väkivalta on tyhmää. En äänestänyt sillä en löytänyt sopivaa vaihtoehtoa.

Lopuksi Höyry Häyrisen kommentti asian tiimoilta: "Väkivalta, väkivalta, heikoin löytyy kasan alta"
 

Kaivanto

Jäsen
Twite kirjoitti:
Meillä on kohta yksi k:lla alkava kirjoittaja palstalla vähemmän. Ja aivan varmasti omasta mielestään täysin syyttään, ajojahdin uhrina.

Vuodenvaihteessa taivaan tuuliin lentäneellä tappara.fin palstalla aukesi viime syksynä tahattoman komiikan ketju nimeltä "Ilvesläinen käräytti". Siellä yksi tyyppi ruikutti Jatkoaikaan saamansa pelikiellon vuoksi ja yritti kerjätä sympatiaa Ilves-Tappara-blokkijaon kautta (pelikielto tuli provoilusta ja paskanjauhannasta Ilves-Tappara-ketjussa -> johtopäätös: ilvesläinen käräytti). Miten tämä liittyy asiaan, sitä voi kukin arvailla itse.

Mielipiteen esille tuominen vain joukkoon kuulumisen eikä itse mielipiteen vuoksi kertoo hiiren luonteesta.

Jos usea henkilö haluaisi joskus jossain yhteydessä pohtia joukolla kysymystä "ääliö, hullu vai trolli", niin kiehtova kysymyshän se olisi siinä missä vaikka "Halonen, Niinistö vai Vanhanen".
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Äänestin kohtaa 2, koska parempaakaan ei ollut tarjolla. Perusteena. esim. Mr Scarface aivan selvästi kerjäsi, että muut teilaavat hänen juttunsa. Tahtomattaan tai tietäen, sitä en voi sanoa, mutta tässäkin tapauksessa Yölintu oli oikeassa. "Sitä saa mitä tilaa".
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Totta tosiaan, en sitten itse äänestystä avatessani muistanut äänestää.. Neloskohtaan meni ääneni.

Kiitos keskusteluun osallistuineille, sillä tähän asti tämä on ollut hyvä ketju. En nääs olisi hämmästynyt, jos täällä olisi ollut kuusikymmentä viestiä aiheesta "onko tämä äänestys typerä vai ei". Yllättävän usein nämä kaikki yhden kimppuun -sessiot syntyvät erilaisten huumorintajujen yhteenkolahduksista. Huumori on yksi hauskimmista asioista, mitä tiedän (tuota saa vapaasti käyttää sigussa). Ei siitä pitäisi aloittaa tappelua, jos se vaan on hyvän maun tai keskustelun hengen mukaista.

Minut saa hakata missä tahansa Malesian, Thaimaan, Jamaikan, Barbadoksen tai Meksikon rantakohteessa, jos minulle ja perheelleni kustannetaan siitä hyvästä matka sinne ja takaisin sekä kolmen viikon majoitus missä tahansa viiden tähden hotellin sviitissä. Matkat luonnollisesti lentäen ensimmäisessä luokassa. Vain Jatkoaikaan rekisteröityneet saavat osallistua hakkaamiseen, ja hakkaamisen on tapahduttava paljain käsin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös