Kaikki kunnossa IFK:n organisaatiossa?

  • 215 876
  • 797

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Isaksson kirjoitti:
Pakko lainata kokonaan, kun en löytänyt yhtään yhtään lausetta, jonka olisi voinut jättää pois. Typeriä lauseita löytyy kaikkien kirjoituksista silloin tällöin, mutta että joku pystyy suoltamaan täyttä skeidaa lähes puoli sivua on jo jonkinlainen ennätys.

Niin on voitko iso- I väittää tosiaan että meidän menestys suhtautettuna rahankäyttöön on ollut tehokasta. Joillekin Vopateille maksetaan kuusinumeroisia lukuja ja kesken kauden hankitaan paniikkihankintoja hirveillä summilla. Omat jätkät lähtee läpimurtokauden jälkeen muualle.
 

tohtori4

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pro Pena- leiri
Bulldog, pelaaja hankinnoista vastaa yhteistyössä Pena ja kouzi, eli tässä tapauksessa viiksivallu Bob. Työsulkukaudella Pena hankki veretseisauttavat vahvistukset, joita Ara ei saanut pelaamaan. Eli Aran syytä 04-05 kauden menestymättömyys.

Guolla ja Murray olivat sitä paitsi Bobin haluamat pelaajat, eikä Penan scouttaus edes. Ja Murray sitä paitsi on ehkäpä SM-liigaan värvätyistä se nimekkäin, joku totesi, että se turkulainen tunari Berg oli kovempi nimellisesti, niin tuon voisin vielä allekirjoittaakkin. Mutta Berg tuli TPS:ään, koska halusi pelata kotiin Turkuun, eli siis ns.perhe alennuksen antoi. Eli jos Berg ei olisi antanut "epäreilua" etua TPS:lle, niin pelaisi muualla kuin SM-Liigassa...Eli Pena on tavallaan tehnyt sen liigan kovimman sainauksen.

Taas viime kausi meni työsulkukauden tappioita korvatessa ja siinä onnistuttiin todella hyvin. Nyt taas tällä kaudella ollaan hankittu vuoden 2002 paras NHL kouzi-tittelin voittanut hemmo ykköskouziksi. Kakkoseksi toinen kanuukki, joka takaa yhdessä Bobin kanssa, että HIFK on Sheddenin jengiä paljon fyysisempi. Lisäksi lupaukset pelityylistä on The Brändin mukaiset.

Taas maalivahtikaksikko on myös hyvä, Lundell pitkän linjan HIFK:läisenä osoittanut olevansa ykkösveska-ainesta ja AA on loistava kaappaus Jypistä.

Puolustukseen taas Hankittu Smurffi, mikä kelpaisi kenelle tahansa liigajengille. Muutenkin Pena on saanut kasaan helvetin kovan puolustuksen.

Hyökkäykseen Pena on onnistunut hommaamaan Kiben, I.Pikkaraisen, Murrayn, Guollan. Eli Pena ja HIFK on ollut se kingi siirtomarkkinoilla, kyykyttänyt ja kouluttanut niin Bluesia, Jokereita ja Kärppiä. Ja Penanhan piti olla ihan paska TJ ja HIFK:n ihan persaukinen! Vittu kaikille kenkää!

Mielestäni on kiittämätöntä kitistä ja haukkua Penaa paskaksi TJ:ksi, joka ei ole hereillä siirtomarkkinoilla. Ja nuo ECHL vahvistukset tulivat Sheddeniltä, ei Penalta. Shedden meinaan sen ECHL:n tunsi, ei Pena ja Shedden täten myös teki scouttaukset. Ok, tämä johtui täysin HIFK:n taloudellisesta tilanteesta, mutta heti kun ilo varaa hankkia kunnon jengi teki Pena sen. Ei edes Don Pentti voi muuttua rahaksi, silloin kun sitä ei ole.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Ei tässä ollakaan pelkästään Penaa haukuttu, vaan koko organisaatiota tehottomuudesta noilla resursseilla. Joku HPK tai TPS meidän resursseilla taistelisi kattilasta joka vuosi.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Snaipperi #16 kirjoitti:
Niin on voitko iso- I väittää tosiaan että meidän menestys suhtautettuna rahankäyttöön on ollut tehokasta.

Äkkiseltään voisi tietysti sanoa ei, eikä ole ollutkaan. Siitä huolimatta 3 edellisen kauden runkosarjasijoitukset 3,4,2 kertovat siitä, että faneilla pitkä kausi on ollut hyvä. Yksi pronssi kolmeen vuoteen on vähän. Mutta rahaan suhteutettuna kokonaismestyksessä ohi ajaa vain Kärpät ja HPK. Naapuri on saanut samaan aikaan runkkarissa sijat 7,2,11 ja yhden hopean. Blues on rahaan suhteutettuna tietysti oma lukunsa, joten siitä ei kannata mainita mitään. TPS:llä ei kai rahaa enää olekaan, sillä toki yksi hopea myöskin viimeiseltä kolmelta kaudelta, mutta runkkarisijoitukset 1,6,10 kertovat mihin suuntaan siellä ollaan menossa.

Summa summarun, IFK:n menestys rahaan suhteutettuna on ollut aika ok, vaikka viimeinen silaus on puuttunutkin. Pena harjoitteli pari vuotta, ja miehen taitoja pitää kyllä mitata mieluummin tuoreiden kuin 5 vuotta vanhojen tapahtumien perusteella.

Ai niin ja mikä tärkeintä, ensi kausi tulee jälleen olemaan hyvä. Pena on ollut siirtomarkkinoiden ylivoimainen kunkku ja Sheddenin perustelut siirrolle naapuriin näyttävät tällä hetkellä aika koomisilta.

Mutta jokainen arvostelkoon niillä perusteilla kuin haluaa, tosiasia on joka tapauksessa se, että Pena ja IFK hankkii faneille ne pelaajat, joita he eniten haluavat aina ja poikkeuksetta, mikäli se vain jotenkin on mahdollista. Lisäksi Pena ja IFK pitää kiinni perinteistä aina ja poikkeuksetta toisin kuin monet muut. Mestaruus on aina tavoitteena, mutta viihteessä on muitakin arvoja. Joku sanoi naapuriketjussa, että tärkeintä on voittaa viimeinen peli eikä muulla ole väliä, minä olen täysin eri mieltä. Mutta kukin arvottakoon asiat oman mielensä mukaan.

Edit: Minä en ainakaan vaihtaisi Penttiä yhteenkään toiseen SM-liigan toimitusjohtajaan. Näin se vaan menee ja luulen, ettei viime kädessä kovin moni muukaan.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Isaksson kirjoitti:
Minä en ainakaan vaihtaisi Penttiä yhteenkään toiseen SM-liigan toimitusjohtajaan. Näin se vaan menee ja luulen, ettei viime kädessä kovin moni muukaan.

Minä myös kannatan Penttiä. Ei ole tylsää elämä Penan kanssa. Naapurin voimakaksikko pystyy ajoittain lähes yhtä maagisiin suorituksiin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kyllä Pena koko ajan on kehittynyt eikä sitä voi kukaan kieltää.
Pena on ollut siinä vaikeassa tilanteessa koska Hifkin pelaajia halutaan eniten niin Nhl:ään kuin muuallekin.
Ainoa asia mikä todella huolestuttaa on se miten junnuja jatkossa käsitellään että päästetäänkö edelleen parhaat pois kuten tänä vuonna vai oliko tämä kausi poikkeus.
Hyvää on ollut tänä vuonna myös se että aika monelle pelaajalle on tehty vähintään kaksi-vuotisia sopimuksia.Helpottaa jatkoa huomattavasti.
Kannattajien mielipiteitä Hifkissä kuunnellaan myös ehkä eniten tässä maassa.
Pelitapa säilyy vaikka valmentajat vaihtuvat.Naapurissa mennään joka kausi eri tyylillä.Perinteet ovat edelleen kunniassa Hifkissä.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mixukin liittymässä Pena-fanclubiin? Jo on maailmankirjat sekaisin. Auringonpistos vai liian villiä menoa Kontufestareilla? hymiö.

Tää on aika väsynyt. Ei pidä kysyä mitä IFK voi tarjota minulle, vaan mitä jokainen meistä voi tehdä IFK:n hyväksi!
Sitten kun jokainen on tehnyt itse kaikkensa, voi ryhtyä pohtimaan näitä "kaikki kunnossa?"-juttuja...
 

Animal

Jäsen
#12 kirjoitti:
Mixukin liittymässä Pena-fanclubiin? Jo on maailmankirjat sekaisin. Auringonpistos vai liian villiä menoa Kontufestareilla? hymiö.

Vaikka itsekin on tullut tuota mixua joskus "itkijäksi" mollattua, niin on miehellä ollut negatiivisten kirjoitusten lisäksi ollut kanttia antaa Penalle krediittiä, mikäli Pentti jossain onnistuu. Itse tulkitsisin esim. ketjun "Janne Hauhtonen, yksi parhaista Pentin hankinnoista" tämmöiseksi. Ja vaikka varsin negatiivissävytteisiä kaverin kirjoitukset usein ovatkin, niin kritiikki on yleensä edes yritetty perustella jollain tavalla. Propsit siitä.

Meitä on moneen junaan.
 

HIFK-Mania

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,San Jose Sharks,ManU
Jossain ketjussa ihmeteltiin kuinka paljon Hauhtonen on kehittynyt IFK-aikanaan...Mutta miksi Pena ym. hommasivat Hauhtosen toissa kauden jälkeen?Näkivätkö he potentiaalia hänessä vai?

Itse voin käsi sydämellä vannoa että huomasin hänessä pelimiehen ainesta viimeisellä JYP-kaudellaan vaikka tehot JYPissä puhuvat aivan jotain muuta.

Eli kyllä IFK:ssa osataan myös muutakin kuin kämmätä...
 
Viimeksi muokattu:

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
mixu kirjoitti:
Pelitapa säilyy vaikka valmentajat vaihtuvat.Naapurissa mennään joka kausi eri tyylillä.Perinteet ovat edelleen kunniassa Hifkissä.

Miehet vaihtuu, mutta tyyli säilyy.Olet Mixu tällä hetkellä asian ytimessä.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä Isaksson puhui mielestäni asiaa. Pena kuitenkin näyttää kehittyneen koko ajan ja tärkeintä on kuitenkin se, mikä ehkä IFK:n muista jengeistä erottaa, että faneja todellakin kuunnellaan. Tai sitten ei kuunnella, mutta se näyttää siltä, no matter how :) mutta tähän olen erittäin tyytyväinen.

Lisäksi Pentti on tehnyt yleensä vain vuoden sopimuksia ja keväällä täällä ollaan panikoitu, että ketä jää ja ketä lähtee. Nyt kun sopimuslistaa katselee, niin kahden vuoden soppari(Kibe 3) löytyy jokaiselta ns. varmalta nimeltä(pl. Laakkonen).

Kyllä Matikainen on brändin näköinen Tj.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Isaksson kirjoitti:
Summa summarun, IFK:n menestys rahaan suhteutettuna on ollut aika ok, vaikka viimeinen silaus on puuttunutkin. Pena harjoitteli pari vuotta, ja miehen taitoja pitää kyllä mitata mieluummin tuoreiden kuin 5 vuotta vanhojen tapahtumien perusteella.

Mutta jokainen arvostelkoon niillä perusteilla kuin haluaa, tosiasia on joka tapauksessa se, että Pena ja IFK hankkii faneille ne pelaajat, joita he eniten haluavat aina ja poikkeuksetta, mikäli se vain jotenkin on mahdollista. Lisäksi Pena ja IFK pitää kiinni perinteistä aina ja poikkeuksetta toisin kuin monet muut. Mestaruus on aina tavoitteena, mutta viihteessä on muitakin arvoja. Joku sanoi naapuriketjussa, että tärkeintä on voittaa viimeinen peli eikä muulla ole väliä, minä olen täysin eri mieltä. Mutta kukin arvottakoon asiat oman mielensä mukaan.

Edit: Minä en ainakaan vaihtaisi Penttiä yhteenkään toiseen SM-liigan toimitusjohtajaan. Näin se vaan menee ja luulen, ettei viime kädessä kovin moni muukaan.

Olen ollut Isakssonin kanssa hiukan eri linjoilla viime aikoina ja tässäkin kirjoituksessa en ymmärrä sitä, miksi pitäisi arvostella vain sitä aikaa, milloin on mennyt kohtuullisesti. Kokonaissaldohan on Pentinkin kohdalla vielä huono, sekin taitaa olla fakta. Siinä samaa mieltä, että kolme viime kautta ovat olleet parempia, mutta niistäkin loppusilaus jäänyt tekemättä ja edelleen kritisoin voimakkaasti esim. viime kautta, jolloin pienillä muutoksilla olisimme todennäköisesti olleet mestareita (White, Parsons, Zion), eivätkä nämä miehet olleet edes HIFK:n näköisiä miehiä.

Jokainen todellakin arvostelkoon omantuntonsa mukaan ja itsekin olen joskus kirjoittanut, että jollain tavalla pidän Pentin tyylistä, haluaisin vain hänen rinnalleen jonkin ammattilaisen hankkimaan pelaajia, jotta nämä hudit vähenisivät. Toinen asia mikä vaivaa, on se pysähtyneisyys itse ottelutapahtumassa, mikä meillä vallitsee. Onko se sitten Pentin rooli lähteä kehittämään kokonaisuutta? Mielestäni ainakin toimeksianto siihen tulisi lähteä tj:ltä. Kuinka sitten pitäisi kehittää, niin oma näkemykseni on, että fanitoiminnan kautta ensisijaisesti.

Jokainen joka on ollut katsomassa otteluita esimerkiksi Saksassa huomaa eron tunnelmassa. Suomalainen ihminen on pidättyväisempi, mutta kuten viime vuonna huomasimme, niin pienikin fanijoukko voi saada huomattavasti tunnelmaa lisää halliin. HIFK:n pitäisi kaikin mahdollisin keinoin luoda edellytyksiä tälle toiminnalle, suorastaan tukea sitä, naapurissa oikeasti mennään meidän ohi tässä asiassa, ellei ole jo menty. Tietysti otteluissa viihtymiseen tärkein vaikutin on itse pelintaso, mutta huonompitasoisen ottelun voi hyvät fanit pelastaa. Uskallan väittää, että "eurooppalaisemman" fanikulttuurin saavuttaminen lisäisi yleisökeskiarvoja merkittävästi, joka taas lisäisi tunnelmaa otteluissa.

Aika hyvin vedetty myös Isakssonilta, että ei haluaisi vaihtaa Penttiä keneenkään toiseen toimariin liigasta, sillä siihen on aika helppo kaikkien yhtyä. Annetaan Matikaisen siis harjoitella ja toivotaan, että voitetaan se viimeinenkin ottelu joskus omalla tyylillämme.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsekin olen arvostellut Penaa monestakin asiasta.Täytyy kuitenkin myöntää,että menestymättömyys ei aina ole Pentin syytä.Pena on hankkinut kasapäin hyviäkin pelaajia,jotka ovat sitten kuka enemmän kuka vähemmän alisuorittaneet HIFK:ssa.Faktahan on se,että valmentajat treenaa,peluuttaa ja taktikoi joukkueen kanssa/suhteen,eikä siinä vaiheessa Penalla ole paljon tekemistä joukkueen kanssa.Ja erittäin hyvä niin.Jos homma ei kentällä toimi,syytä voidaan yleensä hakea muualta kuin Pentistä."Kummallisuuksia" joukkueista toki löytyy lähes vuosittain,lähinnä nyt ulkkareista.Se kai kuitenkin on Penan juttuja.

Teki niin tai näin,Penan jutut ei aina miellytä kaikkia.Se kai ei ole tarkoituskaan/odotettavissakaan.Täälläkin on puitu runsaasti Penan tyyliä kasata joukkue mieluummin myöhään kuin hyvissä ajoin.Sekään asia ei taida olla ainoastaan Penan käsissä,vaan agenteillakin on sormensa pelissä jne.

Penan persoonasta voidaan olla montaa mieltä.Itse en kuulu suuriin ihailijoihin,tosin myönnän,että jostain kumman syystä (?) en kuulu suuriin vihaajiinkaan.Ristiriitainen "suhde" siis.Olen kuitenkin kuullut runsaasti juttuja Penan tyylistä kohdella pelaajia,saadakseen haluamansa.Ei voi siis olla täysin perätöntä väittää,että Penan sosiaaliset taidot eivät vastaa sitä,mikä hänen asemassaan olevalla ihmisellä kuuluisi olla.Ja tämä ei ole uusi asia.Monet varmasti muistavat Penan valmennusaikojen "metodit".Pena teki kylmät esim. Kölli Kortelaiselle,joka lähti aikoinaan sitten Ässiin.Kun Kölliltä on kysytty,miksi hän palasi lopulta HIFK:hon,vaikka Pena siellä häärikin,vastaus oli,että sydän sykkii HIFK:lle.Penasta huolimatta.Näitä tällaisia tapauksia ei vain taida enää hirveästi olla,koska Pena istuu tj:n pallilla ja harva pääsee paikkaamaan Pentin sanomisia.Oletan siis,että Pena edelleenkin on "kova suustaan".

Raha puhuu nykyään enemmän kuin sydän.Myös muut seikat vaikuttavat kuin HIFK-sydän.Paljon taitaa olla pelaajia,hyviäkin,jotka mielellään pelaisivat HIFK:ssa,mutta jättävät Penan takia tulematta.Se jos mikä on surullista.Pena ei ole HIFK,mutta koska Pentti edustaa HIFK:ta,monelle pelaajalle taitaa käytännössä olla HIFK.Jos neuvottelutilanne Pentin kanssa koetaan alentavaksi tms., voi olla vaikeeta pöytään istua.Agentithan toki suurimman työn tekee,mutta kyllähän Pentin sanomiset ja ennen kaikkea asenne ja arvostus pelaajaan kohtaan pelaajankin korviin kantautuvat.Ei siinä paljon HIFK-sydän paina,jos Pentti ei osoita kunnioitusta.Kaikista pelaajista ei Penankaan tarvitse olla kiinnostunut (todellakaan!),mutta kyllä hyvällä käytöksellä saa enemmän aikaan kuin huonolla.Sana kiirii jne.Olen näitä Penan sanomisia menneiltä vuosilta kuullut runsaastikin,enkä usko miehen kovin paljon muuttuneen.Pientä nöyrtymistä soisin tapahtuvan.Ja kun joku Pentille kertoisi,ettei nöyränä oleminen ole sama asia kuin nöyristely.Ei tossa asemassa,missä Penakin on tarvitsee ketään nöyristellä.Siinä asemassa ollaan seuraa,joukkuetta ja pelaajia varten.Nöyränä,hyväkäytöksisenä ja selkä suorana.Jos vastapuoli on mulkku,tarvitseeko itse olla se vieläkin mulkumpi?Aikuisten maailmassa kusipäät voi jättää omaan arvoonsa,kyllä ne siitä sitten oppii.Ei kaikkia tarvitse alkaa kouluttaa.Pentti on kuitenkin Suomen upeimman seuran toimitusjohtaja.Jollei se jo riitä hyvään itsetuntoon,niin kumma on.
 

nikozwan

Jäsen
Ensin tervehdykset kaikille. Olen seurannut näitä HIFK-aiheisia keskusteluja jo pitkään mutta sain vasta äskettäin käyttäjätunnuksen.

Ja sitten aiheeseen. Joku jo aiemmin penäsi Hifk:n viime kauden tilinpäätöksiä ja ilmeisesti jotkut seurat niitä ovat jo julkaisseetkin. Olisi tosiaan mielenkiintoista tietää mitä viime kaudesta jäi rahallisesti käteen, kun ilmeisesti budjettia ainakin oli karsittu muutamista edelliskausista runsaasti. Ja kyllähän tuo raha on kuitenkin ehkä vielä suurempi syy organisaation "alennustilaan" kun penan kohellukset. Jos katsoo parin viime kauden jälkeen lähteneitä pelaajia, niin onhan siellä hirveitä nimiä (nhl-pelurit poisluettuna). Penahan taisi jossain sanoa, että pari kautta olisi tarkoitus mennä huomattavasti pienemmällä budjetilla mutta en sitten tiedä olisiko viime kauden kohtalainen urheilullinen menestys poikinut myös ylimääräistä pätäkkää? Okei meiltä lähti paljon pelimiehiä tänä kesänä, mutta tuskin ketään heistä tienasi mitään huippupalkkaa tyyliin Santala.

Jotenkin itselläni on sellainen kutina, että tämän kauden jengi on melko kallis.
Francis, Murphy, Kibe ja Pikkarainen ja Murray ovat varmasti jätkiä joille pitää vähän rahatukkoa vilauttaa että ne saatiin jengiin. Anyway, toivottavasti järki pysyy kädessä tässä hommassa. Ettei osteta yhden kauden onnea ja sitten vedetä näkkäriä viisi kautta putkeen kuten '04-'05 yritettiin tehdä. Vaikka olihan se hienoa nähdä OJ ja kumppanit kaukalossa sitä en kiellä
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ultrar kirjoitti:
Olen ollut Isakssonin kanssa hiukan eri linjoilla viime aikoina ja tässäkin kirjoituksessa en ymmärrä sitä, miksi pitäisi arvostella vain sitä aikaa, milloin on mennyt kohtuullisesti.

Jos arvioidaan miehen kykyjä olisi kai syytä arvioida niitä muilla kuin 4-5 vuoden takaisilla ansioilla. Kuka on maailman paras satasen juoksija Powell vai Montgomery ?

Ja tuohon fiilikseen hallissa ei kauheasti viitsi muuta sanoa kuin sen, että pelaajat valitsivat IFK:n hallin ylivoimaisella enemmistöllä liigan parhaaksi. Se kertokoon miten maailma makaa sillä osastolla.

Ja kyllästyneelle rouvalle sen verran Penan neuvottelutaidoista, vittuilusta tai paskamaisesta asenteesta, niin aika vaikea tuohon on löytää mitään faktaa. Pena kerää poikkeuksetta kaikki omat pelaajansa maailmalta omaan ryhmäänsä. Mikäli väitteesi pitäisi paikkansa niin emme olisi nähneet joukkueessamme Kuhtaa tai Pikkaraista puhumattakaan siitä tähtiloistosta lock-out kauden aikana. Ja varmaan Jerekin pelaisi jossain muualla. Pena on ylpeä mies, mutta niin pitää IFK:n peräsimessä ollakin. Täällä mitään nöyristellä pelaajien edessä.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Pentti ja pelaajahankinnat

Onhan se fakta, että Pena on parantanut otettaan viime vuosina. Kuten Isakssonkin totesi, ovat kaikki omat pojat palanneet säännönmukaisesti kotiin. Joukkueen rakennekin (nuoruus/kokemus) on mielestäni aika hyvällä mallilla.

Parannettavaa jää ulkomaisten pelaajien hankinnan suhteen. Tältä osin on kuitenkin huomattava, että muutkin joukkueet ovat lähes järjestäen epäonnistuneet ulkomaalais"vahvistusten" kanssa. Toivottavasti Murray ja Gualla ovat - kuten uskon - viite paremmasta.

Hirson ja Häbän lähtö ja sen taustat ei ole täysin selviä. Hirson lähtö narreihin on luonnollisesti huomattavasti tuomittavampaa (anteeksiantamatonta) kuin Häbän Ässiin. Häbälle kaikki sympatiat. Hänet olisin mielelläni pitänyt meillä.

Summa summarum: Penan ote paranee vuosi vuodelta. Parempaan päin ollaan menossa. Tiettyjen itkupillien valitus täällä on liioittelua. Tietenkin IFK:n kuuluisi menestyä paremmin. Totuus on kuitenkin se, että IFK -tyylisen kiekkojoukkueen on huomattavasti vaikeampi menestyä kuin vaikkapa TPS -tyylisen. Olen kuitenkin sitä mieltä, että näiden yltiöpessimistien mukana olo täällä palstalla on hyvä asia. Kritiikki on ennenkin saanut toimistolla liikettä!
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pena on saanut mielestäni välillä vähän kohtuutontakin arvostelua niskaansa.

Kun miettii lyhyesti Penan toimintapoja niin 99% ne ovat täydelliset.

Me rivikannattajat ei tiedetä Penan hommista paljoakaan, mutta alla muutama mistä on vähän käsitystä.

- TJ istuu alas muiden isojen kanssa ja kiinnittää valmentajan(B.Francis), tästä kaikki lähtee. Joku kausi toki valmentaja jatkaa ja istuu kauden alla pöydässä TJ:n kanssa miettimässä uusia pelaajia.

- Valmentaja tuo pelityyli/pelaajia muutaman(Murray, Guolla). TJ kertoo rahavarat, hoitaa ehkä vähän lisäsponsorointia jne.

- TJ pitää joukkueeseen sopivista omista pojista kiinni, kohtuus kaikessa eli hintalaatu pitää olla kohillaan. Tähän menee uusista Kuhta, I.Pikkarainen, jopa Nielikäinen tavallaan. Vanhoista mm. Karalahden iso sopimus, Lundell (hyväs esimerkki hintalaadusta).

Kun esim näitä asioita funtsii, sekä kaikkia rautoja mitä on tulessa koko ajan Pentillä suuntaan ja toiseen Brändin hyväksi, Pena on pärjännyt oikeastaan helvetin hyvin.

Itse olisin varmaan turvautunut pulloon jo useampaan otteeseen kyseisten paineiden alla.

Hyvä TJ meillä on.


J
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
punainenpeto kirjoitti:
Totuus on kuitenkin se, että IFK -tyylisen kiekkojoukkueen on huomattavasti vaikeampi menestyä kuin vaikkapa TPS -tyylisen.

Tämä on toinen niistä tekosyistä, jotka aina esitetään menestymättömyydelle. Voi olla, että TPS-tyyli on lähempänä SM-liigan virallista linjaa (ero kaukalossa lienee kuitenkin pienempi kuin mielikuvissa), mutta viimeksi menestyessään IFK pelasi juuri IFK-tyylillä.

Se toinen tekosyyhän liittyy rahankäyttöön, mestaruudet maksavat liikaa. Viimeisin mestarijoukkue tekikin tappiota, mutta ainakin tällä saralla "Pena on pärjännyt oikeastaan helvetin hyvin".
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
rossoblu kirjoitti:
Tämä on toinen niistä tekosyistä, jotka aina esitetään menestymättömyydelle. Voi olla, että TPS-tyyli on lähempänä SM-liigan virallista linjaa (ero kaukalossa lienee kuitenkin pienempi kuin mielikuvissa), mutta viimeksi menestyessään IFK pelasi juuri IFK-tyylillä.

Totta puhut. Totuus on kuitenkin sekin, että IFK on pelannut "IFK:n näköistä kiekkoa" vuoden -98 jälkeen koko ajan (poislukien Alpon häpeälliset kaudet), eikä mestaruuksia ole tullut. Vuonna -98 joukkue oli poikkeuksellisen kova, mikä osittain selittää silloisen menestyksen.
 

TheRoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Florida Panthers
Pentti "The Hillokuningas" "Kuvernööri" Matikainen

Pentti rules. Alkuvuodet meni perseelleen treillejen,vauhkosten ja kumppaneiden sainauksissa.Sitten tuli Ciprussia,Simicekiä:Taitavaa, mutta raatoa.Koirafetissi(Spanhel,Hurtaj,MadDog)jälkeen on ollut laadukasta. Omissa pojissa Sir Pena on toiminut mitä suuremmassa määrin ryhdikkäästi: Kuhta, I Pikkarainen, OJ, Jakke Ruutu, Lydman, Zidlicky, Jere... ja palkkasotureissa Pärä, Hauhtonen, Harkins. Junnuissakin annettiin aikaa ja palkkaa monta vuotta grünnille,viitaluomalle, Häbälle, hirsoVITSIlle,vihkolle... Kyllä Pentti on hyvin hommat hoitanut ja hypännyt tarvittaessa kouluttamaan viiksineen, takatukkineen ja purkkineen vaihtoaitioon. Nöyränä Brändiä kohtaan, muttei vaatimattomana.
Tänä vuonna on laatu ollut käsittämättömän brändin näköistä:2 Pohjois-Amerikkalaista valmentajaa, 3 kanadalaista pelimiestä ja paras kotimainen paluumuuttaja. Not bad, Pentti. Ja tyyli säilyy, vaikka ei mestaruutta tulisikaan. Tosin viime kerralla se tuli Tyylillä.
 
Viimeksi muokattu:

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Isaksson kirjoitti:
Ja kyllästyneelle rouvalle sen verran Penan neuvottelutaidoista, vittuilusta tai paskamaisesta asenteesta, niin aika vaikea tuohon on löytää mitään faktaa.
Sinusta en toki tiedä, mutta itse ainakin laskisin viime päätösristeilyn tapahtumat vittuiluksi.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Ketjun otiskko on "Kaikki kunnossa HIFK:n organisaatiossa". The Pentti ei ole tietenkään koko organisaatio. Hän on yksi työntekijä, jolla on tj:n tittelillä paljon valtaa organisaatiossa, mutta ei Pentti yksin voi tehdä merkittäviä suunnanvetoja HIFK-hockeyn toiminnassa. HIFK-hockey:n omistaa muistaakseni HIFK r.y., joka käyttää omistajan ääntä, jos ei ole tyytyväinen palkattujen työntekijöiden saavutuksiin, myös Pentin.

Pentti on hyvä ukkosenjohdatin julkisuuteen päin, koska on olemassa ns. media-Pentti ja oikea Pentti Matikainen. Media-Pentti elää omaa elämäänsä, ottaa niskoilleen koko organisaation ilot ja murheet. Media-Pentin HIFK kelluu jossain jatkoajan, iltapäivälehtien ja todellisuuden välisessä kolminaisuudessa. Siellä Pulliainen myy media-Pentille kehnoja pelaajia kytkykauppana ja The Sir Pentti päästelee suustaan vain ja ainoastaan legendaarisia repliikkejä: "..ttu mä koulutan teitä, lähe meneen kun vielä ehdit, mä vedän sua turpaan" jne. Media-Pentin HIFK sikailee, rouhii ja koheltaa Jeren johdolla. Media-Pentin HIFK ei pelaa pronssipelejä, eikä treenaa. Se ei noudata modernin kiekkoteorian mukaista pelikirjaa.

Sitten on se ikävystyttävä reaalimaailma, jossa oikea HIFK:n organisaatio toimitusjohtajanaan Pentti M...(ei jaksa kirjoittaa, boring)...
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isaksson kirjoitti:
Ja kyllästyneelle rouvalle sen verran Penan neuvottelutaidoista, vittuilusta tai paskamaisesta asenteesta, niin aika vaikea tuohon on löytää mitään faktaa. Pena kerää poikkeuksetta kaikki omat pelaajansa maailmalta omaan ryhmäänsä. Mikäli väitteesi pitäisi paikkansa niin emme olisi nähneet joukkueessamme Kuhtaa tai Pikkaraista puhumattakaan siitä tähtiloistosta lock-out kauden aikana. Ja varmaan Jerekin pelaisi jossain muualla. Pena on ylpeä mies, mutta niin pitää IFK:n peräsimessä ollakin. Täällä mitään nöyristellä pelaajien edessä.

En arvostelekaan Penaa siitä,etteikö olisi saanut hoidettua omia jätkiä takaisin HIFK:hon,kun sen aika on/tulee aikanaan.Sen homman Pentti on hoitanut mallikkaasti.Tiedä sitten,palaavatko kundit takaisin HIFK:hon Pentin ansiosta vai Penasta huolimatta...Onko niille jannuille (mm.Ruutu,Jokinen,Kibe...) kasvanut kuitenkin niin suuri HIFK-sydän,että Penasta huolimatta tuntevat HIFK:n kodikseen?

Toisaalta,Penanhan on helvetin helppo olla hyvät jätkä näille koville jannuille,koska ottajia näille riittää.Jokainen näistä palaajista on luonteeltaankin niin kovia jätkiä,ettei Penan parane niille vittuilla.Lisäksi näiden jätkien arvo itsessään on sulka Penankin hattuun...Sir Pentti ei ole tyhmä mies.Näille jätkille vittuilu ja alentavasti kohteleminen olisi niin kova juttu,että Suomen kokoisessa maassa se olisi käytännöllisesti katsoen ammatillinen itsemurha Pentille.

Se vittuilu tai epäkunnioittava käytös,josta olen "huolissani" koskeekin enemmän omia junnuja tai muualta HIFK:hon haluavia potentiaalisia nuoria miehiä.Näille on helppo olla alentuva ja ottaa kerralla luulot pois.Mä olen sitä mieltä,että viisas mies kohtelee kaikkia kunnialla.Riippumatta siitä kiinnostaako ko. tyypin palvelukset tai ei,millä hinnalla jne.

Mutta nyt tää paatos saa riittää.Näistä mun kirjoituksista saa varmaan sellaisen kuvan,että kaikki syy on Pentissä ja Pentti on public enemy#1.Tulevan kauden jengistä annan Penalle kyllä kiitettävän arvosanan.Toivon sydämestäni,että Pentti onnistuu,koska se on HIFK:n etu.Pena on mulle täysin sivuseikka.Halusin vain herätellä keskustelua aiheesta,koska olen viime aikoina kuullut sen verran paljon nurinaa Penan toimintatavoista sellaisilta tyypeiltä,jotka hokipiireissä pyörivät.Suodatinta voi ja pitääkin aina käyttää,mutta ihan tuulesta temmottuja ei jutut voi olla,kun monelta suunnalta niitä kuulee.Kiitos ja anteeksi.
 

Maalituomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
OldTimeHockey kirjoitti:
Sinusta en toki tiedä, mutta itse ainakin laskisin viime päätösristeilyn tapahtumat vittuiluksi.

Puhutaanko tässä nyt siitä Hirsolle "vittuilusta" yhteistyökumppaneiden tiedoitustilaisuudessa? Eihän se kovin korrektia toimitusjohtajalta varmaankaan ollut, mutta jotenkin ymmärrän purkauksen. Kolme sopimustarjousta, joista viimeisin olisi ollut prosenteissa lähes 100%:n tasoa. No turhaa on tarjota, kun jätkällä oli jo takataskussa rahakkaampi sopimus narrien kanssa. Kyllä siellä laivalla käämit paloi monella muullakkin case-Hirson suhteen.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
OldTimeHockey kirjoitti:
Sinusta en toki tiedä, mutta itse ainakin laskisin viime päätösristeilyn tapahtumat vittuiluksi.

No joo, mutta kun kohteena oli naapuriin loikkaamassa ollut Hirso, niin oli syytäkin. Vai olisiko pitänyt silittää päätä, kun on ensin annettu reilulla ylipalkalla neljä vuotta aikaa yrittää. Minusta olisi voinut vetää vaikka turpaan, pikku sanallinen kovistelu oli laimeammasta päästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös