Kaikenmaailman vakuutukset

  • 21 407
  • 84
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kävipäs viime talvena niin, että unohdin laittaa lämmityksen päälle piharakennukseen. No putkethan siellä jäätyi. Tulimme juuri kuukauden reissulta kotiin, joten ajattelin että pihasauna olisi poikaa. Väänsin käyttöveden on-asentoon kellarista ja kipaisin piharakennukseen, jossa iloisesti pulppusi vesi rikkoontuneesta putkesta. Putkia on rikki kaksi, toinen kylmä ja toinen kuuma.

Mitenkäs If noita korvaa? Meillä on "täysi" vakuutus, vaikka rautaputki menee talosta piharakennukseen, muuten on kupariputket.

Putkimieheltä tuon korjauksessa ei kahta tuntia kauempaa mene. Kannattaako korvausta edes hakea, kun saan tutun putkarin edullisesti?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
En ole hirveästi sairauskuluvakuutusta joutunut käyttämään vaikka sitä olen noin 15v maksellut. Se on tietenkin hyvä asia. Nyt kuitenkin kävi niin, että tuli vähän kalliimpi keikka. Tämä ei tietenkään ole mikään ongelma jos keskimääräinen yksityisellä lääkärillä käynti maksaa 200-300 euroa. Lääkäri kirjoitti puolestani maksusitoumuspyynnön tulevien kalliiden käyntien vuoksi. Aktialla on kuitenkin ilmeisesti muista vakuutusyhtiöistä poikkeavat käytännöt ja he eivät maksusitoumuksia myönnä. Onneksi minulla on säästöjä eikä tämä venettä kaada.

Mietin vain, että kyllä Aktialle kelpaa jopa köyhienkin rahat. Se on sitten toinen tarina kuinka monella taloudella on vaivattomasti irrottaa mahdollisesti tuhansia euroja lääkärirumbaan. Kysyinkin sitten, että onko tämä tarkoituskin ja onko tämä heidän mielestään kohtuullista? Kova änkyttäminen ja rykiminen alkoi, että "ei tässä tietenkään sellaisesta ole kysymys". Yhtään järjellistä perustetta heidän muista poikkeavaan käytäntöön ei silti ollut esittää. Senkin edestä naurettavaa sössötystä. Vittu, että on paska firma. Ihan yleisen oikeudenmukaisuuden vuoksi tekisi mieli viedä tätä asiaa hieman pidemmälle. Tällä hetkellä voimat ei riitä kuin julkisesti kertomaan, että AKTIA ON PASKA FIRMA ja älkää vaan ikinä ryhtykö heidän asiakkaikseen.

Asiakaspalvelun ulkoistamisessakaan en suoraan näe mitään ongelmaa, mutta jos eivät osaa edes Suomea puhua langan toisessa päässä niin vaikeaksi menee asioiden hoitaminen.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
En ole hirveästi sairauskuluvakuutusta joutunut käyttämään vaikka sitä olen noin 15v maksellut. Se on tietenkin hyvä asia. Nyt kuitenkin kävi niin, että tuli vähän kalliimpi keikka. Tämä ei tietenkään ole mikään ongelma jos keskimääräinen yksityisellä lääkärillä käynti maksaa 200-300 euroa. Lääkäri kirjoitti puolestani maksusitoumuspyynnön tulevien kalliiden käyntien vuoksi. Aktialla on kuitenkin ilmeisesti muista vakuutusyhtiöistä poikkeavat käytännöt ja he eivät maksusitoumuksia myönnä. Onneksi minulla on säästöjä eikä tämä venettä kaada.

Mietin vain, että kyllä Aktialle kelpaa jopa köyhienkin rahat. Se on sitten toinen tarina kuinka monella taloudella on vaivattomasti irrottaa mahdollisesti tuhansia euroja lääkärirumbaan. Kysyinkin sitten, että onko tämä tarkoituskin ja onko tämä heidän mielestään kohtuullista? Kova änkyttäminen ja rykiminen alkoi, että "ei tässä tietenkään sellaisesta ole kysymys". Yhtään järjellistä perustetta heidän muista poikkeavaan käytäntöön ei silti ollut esittää. Senkin edestä naurettavaa sössötystä. Vittu, että on paska firma. Ihan yleisen oikeudenmukaisuuden vuoksi tekisi mieli viedä tätä asiaa hieman pidemmälle. Tällä hetkellä voimat ei riitä kuin julkisesti kertomaan, että AKTIA ON PASKA FIRMA ja älkää vaan ikinä ryhtykö heidän asiakkaikseen.

Asiakaspalvelun ulkoistamisessakaan en suoraan näe mitään ongelmaa, mutta jos eivät osaa edes Suomea puhua langan toisessa päässä niin vaikeaksi menee asioiden hoitaminen.

Ittellä mandatumissa ja kerran vuoteen pitää maksaa omavastuu. Siihen kelpaa kaikki reseptilääkkeet ja sellaiset kulut. Sen jälkeen toimiikin moitteettomasti. Kerran käyttäny kun jalan operoivat ja pientä vääntöä oli kotona käyvästä hoitsusta... mutta senkin korvasivat. Mikä oli omituista niin kuntoutusta eivät korvanneet..

Tuo menettely kuitenkin melko perseestä jos ei rahaa olekaan tilillä maksaa käyntejä niin mites vakuutusta käytät?
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Viikon päästä ois reissu englantiin jalkapallo reissulle ja lipun matsiin ostin ennakkoon.

Sairastuin juuri äkillisesti ja matkavakuutus korvanner lennot mutta mahtaneeko korvata pääsylippua otteluun?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Uuden auton myötä ajattelin kilpailuttaa vakuutukset kokonaisuudessaan. Olisiko liian rapeaa, jos nappaan pdf:t nykyisistä vakuutuskirjoista ja pyydän niiden perusteella tarjouksia? Mulla on edustajaluettelo olemassa, ja tyrkkäisin paperit eteenpäin myös toki nykyiselleni.

Edit. Lähinnä siis haen sitä, onko vakuutuskirjan lähettäminen yleisesti kilpailijoille jotenkin alan hyvien tapojen vastaista. Google ei osaa kertoa mitään ainakaan niillä hakusanoilla, jotka minä keksin.
 
Viimeksi muokattu:

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Edit. Lähinnä siis haen sitä, onko vakuutuskirjan lähettäminen yleisesti kilpailijoille jotenkin alan hyvien tapojen vastaista. Google ei osaa kertoa mitään ainakaan niillä hakusanoilla, jotka minä keksin.

Ei ainakaan minun mielestä ole, sinulla asiakkaana on vapaat kädet kilpailuttaa vakuutusyhtiöt ja kunhan annat oikeaa tietoa yhtiöille niin ei sinua sido mitkään kohteliaisuussäännöt. Plus ne toisen yhtiön vakuutuskirjat antaa aika hyvän muistilistan ja oikeat tiedot, ettei kaikkea tarvitse muistaa ulkoa.

Lisäksi uskoisin, että vakuutusyhtiöt tuntevat toistensa tuotteet ja hinnat aika hyvin ainakin yleisellä tasolla.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uuden auton myötä ajattelin kilpailuttaa vakuutukset kokonaisuudessaan. Olisiko liian rapeaa, jos nappaan pdf:t nykyisistä vakuutuskirjoista ja pyydän niiden perusteella tarjouksia? Mulla on edustajaluettelo olemassa, ja tyrkkäisin paperit eteenpäin myös toki nykyiselleni.

Edit. Lähinnä siis haen sitä, onko vakuutuskirjan lähettäminen yleisesti kilpailijoille jotenkin alan hyvien tapojen vastaista. Google ei osaa kertoa mitään ainakaan niillä hakusanoilla, jotka minä keksin.
Ei ole mitenkään tapojen vastaista, vaan ihan normaaliakin.

Vakuutusten myyntiä säätelevän EU-laajuisen IDD-direktiivin myötä vakuutusyhtiöillä on tosin velvoite selvittää vakuutuksenottajan todellinen tarve ennen vakuutusten tarjoamista, joten kaikista yhtiöistä et varmasti suoraan nykyisen yhtiösi vakuutuskirjojen pohjalta tarjousta saa.

Mutta myyjä kyllä varmasti arvostaa niitä tarjouksen laskennan pohjana silti, ja kyselee sitten tarvittavat lisätiedot. Ja varmasti joku myyjä laskee direktiiveistä huolimatta tarjoukset suoraan noiden pohjaltakin.

T. Vakuutusyhtiön setä
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiitokset, näin vähän päättelin, kun mitään selkeää kieltoa ei löytynyt. No, nyt on eka kierros vetämässä. Katsotaan, tuleeko mitään erikoista vai pysytäänkö nykyisessä. Auton lasikatto lienee jonkinlainen vedenjakaja.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kiitokset, näin vähän päättelin, kun mitään selkeää kieltoa ei löytynyt. No, nyt on eka kierros vetämässä. Katsotaan, tuleeko mitään erikoista vai pysytäänkö nykyisessä. Auton lasikatto lienee jonkinlainen vedenjakaja.
Aika monessa yhtiössähän panorama-kattoikkunat kuuluvat lasivakuutukseen, joitain poikkeuksia taitaa kyllä olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös